Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linen ruller op...

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kmha

Tilmeldt:: 02 Sep 2008
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kmha Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linen ruller op...
    Sendt: 18 Jul 2012 kl. 21:18
Jegvhar en ting som jeg er begyndt og blive rimelig irriteret over, så vil høre om det bare er mig, eller måske bar hjulet..
Jeg har et scierra tx2, og jeg har oplevet flere gange at den lige så stille imens man er ude, ruller linen fra linebaljen tilbage på hjulet i mens man fisker...
Er det kun mig det sker for?
Og hvad gør i, eller er det hjulet, i så fald kan jeg gøre noget vd det for at det ikke gør det... :)
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2012 kl. 22:33
Jeg har prøvet det samme med et Scierra IC 3 hjul, der er ingen modstand i lejet, derfor ruller hjulet line op.
Jeg har prøvet at give lejet lidt fedt, men det hjalp ikke det store.
 
Eneste løsning, træk en meter line af hjulet i ny og næ !
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
kim andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim A.

Tilmeldt:: 25 Feb 2011
Geografisk: herlufmagle
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 00:28
nautilus nv gør det samme fordelen ved det lette løb er når du har 15 m line i line kurven og du får hug så tager det ingen tid at hjule det ind
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 08:39
Hej kasper
 
Det er alm. udbredt blandt flere modeller at linen ruller op under kastet... Der kan løses ved at du ligger en tynd filt skive mellem hjulhus og spole inde ved akslen... Smør evt skiven med lidt fedt og sørg for at rengør den eller skift den efterhånden som der evt. vil sætte sig skidt... Har selv brugt det på et par hjul og det fungere udemærket...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 08:41
Hej Kasper.
Jeg havde det samme problem med et Vision hjul til min 2-håndsstang, det kunne jeg ikke leve med, intet andet at gøre end at skifte hjulfabrikatWink
Der står nu Danielsson på mine 4 fluehjul, de har en lille knarre som giver lidt modstand i indløbsretningen, knarren giver en lille tiklyd, men den er ikke så høj at det er irriterende.
 
Vh.  IJ
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres