Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hares ear nymph.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hares ear nymph.
    Sendt: 19 Jul 2012 kl. 19:53
Hej.

Jeg leder efter den præcise dubbing der bliver brugt til denne flue som er lidt grov i det.
Hilsen Kim.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 20:05
Den hedder hare dubbing
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 20:11
Det er hår taget fra forskellige steder på hareøremasken.
 
Køb dig en hare maske og pil din egen dubbing Smile
 
Mvh
Lasse
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 20:58
Hej Kim.
 
Nu er det sådan, at Hares Ears dubbing er blevet noget udvandet, forstået sådan, at man kalder dubbingen Hares Ear, uanset om det kommer fra ja, harens ørerTongue
 
Selve mønsteret er et af de mønster, som virkelig er godt brugt, og der er et utal af varianter, se blot her:
 
 
Jeg har brugt Hares Ear siden 1960, og det rigtig meget, i mange afskygninger, og jeg bruger ikke mere selve den korte uld fra Harens øre, mest fordi fiskene er ligeglad med om kroppen er mørk eller lyse nyancer.
 
I dag er mine blandinger lavet af harens krops uld, blandet med Harens farve fra kanin, så har man noget dubbing, som bliver lidt langhåret.
 
Skal det være vildt og moderne, så kommer der lidt anseal eller anden moderne kunstoftfibre i, og det er så til eksempelvis PK Mysis til kysten.
 
En ting, som jeg lærte af de gamle fynske fluebindere var, at Hare dubbing, skal vaskes og tilsættes skylle middel, før brug, og så sker det det i dag, at jeg hiver det hele en tur i kaffekværnen, så får man en dubbing, der vil kunne bruges til alle typer Hares Ear.
 
Et meget fint alternativ dubbing er Hare farven i karteflor, som føres i Panduro Hobby, den er utrolig fin, at blande med ægte Hare uld.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 19 Jul 2012 kl. 20:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres