Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 stænger til himlen.

 Besvar Besvar
Forfatter
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 3 stænger til himlen.
    Sendt: 20 Jul 2012 kl. 22:02
hej.  der er så meget gear derude at man tror at det er løgn.  men som man bliver ældre  for man sine favoritter.  og stænger,  som  skal med på plejehjemmet. lige meget hvad personalet så siger!!!     har i nogle?  jeg har 3."mindst#  men  her er mit bud..  flue-- Hardy.  Richard walker superlite . 9"3   kl 7/8 --    spin.  Marlin.  silver cast . med en kastevægt på 3 -15g. og sidst men ikke mindst. en i start 80er hjemme bygget  glas,Sportex 8!/2 "  hm.  de er godt nok af glasfiber alle sammen...!  nå okey..   det er måske alderen.!!   jeg ved det ikke er nemt,     men det er ferie tid,  så kom så gutter.   god sommer steen.Smile                        
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 22:30
Det gamle grej giver nok også gode minder om de mange og store fisk det har bidraget til at fange, det er jo meget vær, nok det mesteBig smile
 
Vh.  IJ
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 22:40
hej steen. den er sku svær. kan vi ikke sige 30 stænger. :)
men 3. ja så bliver det daiwa super shinobi. daiwa morethan.hardy seatrout 2000.
det vil jeg tro. men den er svær når man har så mange fede stænger. syns jeg
selvWink mvh paw holst


Redigeret af paw sten - 20 Jul 2012 kl. 22:45
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 22:50
Ha ha Steen
Nu har jeg så andre planer med mine sidste år på plejehjemmet, end at sidde med mine gamle stænger i et lille kedeligt rum. Næææ du - jeg skal ha fundet et par andre 85 årige gutter, so jeg kan sidde sammen med ude på bænken foran plejehjemmet. Der vil vi så sidde og savle over de smækker lækre 70-75 årige sild der passerer mens vi fortæller fiskehistorier og nyder en gammel dansk eller toLOL

Hæ - nå men spøg til side - den tid kan tids nok komme. Det drejer sig om, at samle minder nok sammen til, at vi kan leve i dem, når vi ikke længere kan opleve dem.

Herudover har du helt ret, noget af det gamle grej hænger ved, som et kært minde, der ofte pludselig åbner for andre hidtil glemte ting som steder, fisk, kammerater m.m.

Når jeg kigger bagest i min stang bunke - kan jeg følge mit liv helt fra dreng, og op til nu, med alt hvad der så har fulgt med!.

Mvh. - Kim -
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 22:51
G-loomis GLX classic 9 fod # 6 (den 2 delte) 
CTS affinty-X  9fod #7  (1 genneration)
og den sidste bliver en sage XP enten 9 fod #5 eller 81/2 fod #4 (2delt)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 23:14
  he.     Kim.    du kryper uden om!!  kom så med dine bud! Smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 23:55
Av av Steen du er en hård mand he he - ja jeg har jo tænkt over, hvilket glastråd, kul/kevlar, ferruletyper, stangøjer, korktyper, finish, aktion, vægtfordeling, men ikke mindst "GEFUHL" (total fornemmelse), der har bragt mig/grej og evt. fisk op i himmelske højder!.

1. D.A.M. Princess 8" teleskopstang vægtkast op til 200 gram. Denne stang kan fiske med agn fra 10 gram til de 200 gram. Den har været i utallige åer og søer,  SAMT på havet efter torsk, hornfisk, makreller m.m. Det er den mest alsidige stang der NOGENSINDE er lavet!. Og den kaster fænomenalt. Den er lavet af glasrør, og har kun efter 40 år fået skiftet topøjet - SÅDAN!. Og vi taler 1000+ ture Big smile

2. Hmmm. Af fluestang har jeg min Hunters House - Superb. En stang specielt lavet til Hunters House. 9,6" klasse 7-8 . Jeg har ikke fisket så meget med den, men efter netop at have købt et nyt fluehjul samt en del bl.a. line guf skal den ud og smage saltvand mange gange i nærmeste fremtid.

3. Spinnestang - ja der er jeg jo glad for min Ironfeather II  -10" 8-32gram, men bør nok samtidig nævne min 9" massive tynde glasfiber stang jeg fik som 5 årig. Den fangede ALLE slags fisk i gudenåen og moserne og søerne i omegnen. Den var så fleksibel, at den kunne bukkes sammen så enderne rørte hinanden, hvilket kunne give en uforglemmelig fight med selv en fed rudskalle he he.

Herudover kunne den bruges som min første fluestang, hvilket fik mange skaller og aborrer på samvittigheden Big smile

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 20 Jul 2012 kl. 23:57
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2012 kl. 00:38
mdja.. ikke specielt hård.!   dejligt overraskende,  stang valg  !   jeg ved godt at den er hård, og at priorintingen måske er en anden i morgen   Smilerigtig smiler , steen.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2012 kl. 07:06
sage rpl+ 796 og måske min 11 fods bombarda...

+ min gamle grønne abu stang med det sjove indkapslede spinnehjul - vist forsvundet med tiden..
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2012 kl. 09:10
puhaa jaaah hmmm.

Orvis Helios 9" #6
Zpey Infinity 12´6 #7/8
Zpey Infinity 11" #7

Tror jeg nok ;)
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 10:11
spørgsmålet er vel så hvordan man fragter dem derhen :)
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 20:15
Ingen tvivl.

Loop adventure 8" #2-3
Loop adventure 9" #8-9
Loop adventure 12,4" #8-9

Har 6 af de gamle adventure stænger og bruger dem til alt mit fiskeri.
Fantastisk stykke værktøj.

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 21:18
Af spinnestænger må det klart blive Hardy Favourite
8,3 og 8,9 fod. Hardy Fibalite 6,1 fod samt
7 og 8,6 fods fibatube!
Det var lidt mere end 3 stk men jeg vil
insistere !!
VH
Henrik
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2012 kl. 21:48
Guideline le cie 10' # 6

Spro trout stick 12' 5-30 g

BFT 6,6' soft jerk bait
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 12:39
Så absolut min gamle grønne 7" massive glasfiber stang med flytbar hjulholder.Den indeholder alle minderne fra drengetiden, hvor vi pürchede store efterårs skrubber på kanten af sejlrenden ud for "Professoren" i Mariagerfjord.
 
Mvh
 
Kjeld Otte
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 14:19
Sage one 9" #7
TCX 10" #7
TCX 11.9" #8Clap
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 15:12
Spinnestang: Hardy Seatrout 2000 9' 7-26g

Fluestang: Hardy Favorite 9½' # 7/8

Det er ikke nødvendigt med flere, men hvis det absolut skal være tre, så kan en Winston Bll - MX 9' #6 da godt komme med!Thumbs Up

Mvh
Henning
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 19:04
Husk at have masser af penge på lommen, når i himler - luftpost og tillæg for ekstra volumen kan vist godt løbe  op. Men måske det foregår pr. englepost?

Mvh. - Kim -
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 19:31
Citat: HSJ

Af spinnestænger må det klart blive Hardy Favourite
8,3 og 8,9 fod. Hardy Fibalite 6,1 fod samt
7 og 8,6 fods fibatube!
Det var lidt mere end 3 stk men jeg vil
insistere !!
VH
Henrik
                                                                                                                                              he, yeps.  du har ret!   det er bare at banke i bordet..                         jeg har 2   mere jeg meget gerne vil bringe med.  (selv om at det er forbudt!)                                                                       Laksen.  "lilleå martinius havørred special."  9.8"  kl6/7.     og                                       Hardy. "the pope"  10"  kl.7.      ahh. dejligt!  så er der advaret.                                  ps.  kim!  de skal bare spændes på ryggen.   mvh.

Redigeret af kano3 - 24 Jul 2012 kl. 16:39
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 13:22
ps jeg glemte at tag fluestænger med. Smile min helios  og thomas horizon.2.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum