Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvor dybt går gedderne??

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvor dybt går gedderne??
    Sendt: 26 Jul 2012 kl. 17:12
Hejsa
 
jeg har efter 2 ture i skanderborg sø endnu ikke fanget noget jeg fisker fra båd med gummifisk woblere osv mest dørge fiskeri men også kaste fiskeri:)
jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal finde fiskene på de forskellige årstider og i forskelligt vejr?? hvordan plejer i at gøre??
der er rigtig mange gedder og jeg har fisket både tæt på land og i dybe huller hvor jeg går rigtig dybt.
har været ude i dag og er bange for at det var for godt vejr til gedderne :(
Hvilke agn virker for jer og hvor fiskeri i dem og hvornår??
 
jeg håber vi kan få en sagelig debat:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 17:38
Hej
Vi har lige været i Sverige og fanget 41 gedder på 3 X 2 timer. Fra målet og op til 75 cm . Vi fiskede på 1,5 til 2 m. vand og det var sjovt at se hvordan de kom nede fra bunden for ar hugge en spinner der gik ca 30 cm nede. Den ene dag hvor det var neget gråt i vejret fiskede vi med spinner næsten nede på bunden for at fange dem. Der er sikkert andre der har gode råd  !!!!!!
mvh Ole
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 18:01
På rigtig varme solskinsdage har jeg haft mest held med at trække fluen MEGET langsomt ind, ved ikke om det virker på samme måde med spinner og andre baits :)
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 18:14
Hej Anders

Det er svært at svare på hvor dybt gedderne går. I følge min erfaring kan de fanges på ½m vand og de kan fanges på 10m vand, så det er meget forskelligt. Måske er der nogle med erfaring fra Skanderborg sø der har nogle konkrete steder at byde ind med? Ellers gør du jo det helt rigtige, ved at prøve dig frem nogle forskellige steder. Vi har jo alle dårlige stimer hvor intet ser ud til at virke, og så er det jo bare et spørgsmål om try-and-fail indtil det lykkes. Wink

Normalt fisker jeg selv med en stor to-delt wobler, kan ikke engang huske hvad den hedder, og der bliver da bidt på den fra tid til anden. Hvid og rød er der vidst bred enighed om er rigtig god til gedderne.

Personligt giver jeg aldrig vejret skylden for manglende fisk, for jeg tror at de kan fanges året rundt. Det er muligt at der skal bruges radikalt anerledes metoder, men det burde være muligt at fange gedder hele året, også selvom det er varmt. Smile Ellers må du stå tidligt op, og fiske når vandet er på sit koldeste, hvis du føler at det er der filmen knækker.

Jeg håber at du finder gedderne! Smile

Mvh.
Stefan
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 19:10
jeg har også prøvet lidt med fluen idag godt nok kun popper:)
jeg fortsætter med at lede efter dem men synes næsten bare at jeg skulle have mærket noget med alle de forskellige metoder og steder vi prøvede:( men næste gang er nok lykkens gang:)
måske skulle man evt prøve med levende agn istedet for:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 19:43
På denne årstid er det typisk i de 2-3 første timer efter solopgang, at gedderne er "lettest" at få i tale,, der er ofte springlag i større søer og det findes ofte 7-8 meter nede på denne årstid, så det kan absolut betale sig at fiske sine skaller i den dybde, en anden god ting er, hvis man kan se nogle skallestimer på ekkoloddet i området.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 20:11
vi har desværre ikke ekkolod men vi har fisket dem på skranter og på toppe:)
jeg tror vi vil give det et skud en tidlig morgen og evt med levende skaller
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 22:29
Det lyder som en god ideBig smile
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 08:14
det gør vi sku Anders du siger bare til når du kan:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 10:35
 Hej Anders..  Det er helt klart det bedste med levende agn.. skaller 10-15cm er perfekte nu.  Fiskes let belastet og spinnes ind stille og roligt, med spinstop og små "frække" nyk..  Ved hug gives lidt line i et minut, også tilslag..   Det SKAL virke..   og hvis du vil prøve mere med fluen, så kast ud og tag stangen under armen, og træk fluen ind med begge hænder, super hurtigt !!  Det kan osse få dem op på dupperne..   K&B  Wink
K&B Streamwalker
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 14:09
Citat: ChristianH

 (...) skaller 10-15cm er perfekte nu.  Fiskes let belastet og spinnes ind stille og roligt, med spinstop og små "frække" nyk..  Ved hug gives lidt line i et minut, også tilslag..   (...)
Jeg ville nok vælge at give tilslag med det samme, og da i særdeleshed når der anvendes skaller i den mundrette størrelse.
 
Skanderborg Lystfiskerforening henstiller til, at citat "rovfisk om muligt genudsættes af hensyn til den økologiske balance i søerne". Fiskeri på foreningens vand bør derfor også praktiseres på en måde hvor genudsætning kan ske forsvarligt.

Er dog helt enig i, at en levende skalle 5-6 meter nede et lille stykke ud for søens skrænter i de tidlige morgentimer er et godt udgangspunkt. Knæk og bræk :D
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 14:19
det vil jeg prøve er mere det med at skaffe det levende agn jeg godt tror kunne blive et problem:(
er reglerne ikke sådan at agnsfisk kun må tages fra samme løb som de skal fiskes med i?? altså i tilfældet på skanderborg sø så er det gudenåsystemet??
må man så tage skaller med fra en lille brandam eller en lille sø hvor der ingen forbindelse er til andet??
fordi jeg kender et par gode steder at fange agnsfisk men de er ikke i gudenåsystemet:(
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 20:35
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Jeg har været ude i en større sø et par gange i båd hver uge de sidste par uger.
 
Vi har fanget et utal af gedder pr tur både på woblere og spinnere.. Førstenævnte under dørgning.
 
Gedderne går tilsyneladende på dybder fra 1-4 m der da vi har fanget dem alle på de dybder og fiskeri på større dybder har givet ingenting..
 
Vi har brugte woblere i kradse farver på omkring 8-15 cm længde.
 
Dog er det primært gedder mellem 1-3 kg vi har fanget med undtagelse af en 6,5 kg og en en smule større mistet.
 
Dertil har vi fanget en masse aborre os op til en ca 700 g
 
Vi har desuden fanget flest fisk midt på dagen i den varmeste og lyseste tid.


Redigeret af taro - 27 Jul 2012 kl. 20:36
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 20:42
vi har begge dage fisket midt på dagen og med divs woblere både på helt lavt vand og på dybere vand:)
vi har haft en fisk vi mistede tæt under land på en wobler men ellers intet:(
aborre har vi ikke set noget til:(
vi har ikke fisket med spinnere som nok er det eneste vi mangler:)
men vi giver det et skud mere:)
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 23:09
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Måske burde i finde en anden sø så hvis det virkelig ikke har givet noget?

Redigeret af taro - 27 Jul 2012 kl. 23:10
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 23:19
Spinner er vel nok den bedste sommeragn. Det behøver bestemt ikke at være kæmpe, gerne str 5-6. I en uklar sø som Skanderborg vil det også være et plus da de kan mærke vibrationer og trykbølgerne
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 23:25
nej der er virkelig ingen grund til at finde en ny sø der er masser af gedder i skanderborg sø:)
det er lidt forskelligt hvordan sightbarheden er i søen men for det meste er den rimelig god:)
vi prøver med spinner næste gang
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum