Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lars Lenth - Den samme flod

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lars Lenth - Den samme flod
    Sendt: 30 Jul 2012 kl. 16:45
Jeg er igang med at læse denne fluefiskeroman skrevet af Lars Lenth (ham fra Tørrfluelandet og Lars og Bård på fisketur). Man af jer har sikkert allerede læst den men for jer som ikke kender til den så handler den kort fortalt om hans erindringer fra dengang han valgte at bo og fiske igennem en hel sæson ved Skrukkedalsrenna i Norge. Men mit spørgsmål lyder på om nogle af jer har kendskab til lignende bøger? Altså ikke "lærebøger" men mere skrevet som autentisk roman/erindring
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 16:50
Lystfiskerliv af Sven Saabye ....., selv om den er af lidt ældre dato.

-Allan
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 17:09
Der er jo altid de meget kendte klassiker..Svend Saabye Lystfiskerliv - Viscount Grey Fluefiskeri - Martin Falklind Ørred på Tundraen -Izaak Walton Den fuldkomne fisker - Jan Grundwald Greates - Hans Lidman Bruset fra Bjørneåen.. Også en ny af Thomas Wiergang & Jacob Sørensen Skælsætninger + mange andre lige så gode
 
Der er nok at gå igang med Smile
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 17:20
ahhh ja jeg bestemt  nikke  genkendende til nogle af de omtalte titler. Det som førhen har afholdt mig fra at kikke nærmere på dem har været "skræk" for, at nogle af de ældre titler ville være lige en tand for tunge at fordøje. Meen, tror da man bør starte fra en ende af med dem... man skulle jo helst ikke gå glip af noget fantastisk :) 

Redigeret af Klaus Hvam - 30 Jul 2012 kl. 17:21
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 18:37
Citat: Klaus Hvam

Jeg er igang med at læse denne fluefiskeroman skrevet af Lars Lenth (ham fra Tørrfluelandet og Lars og Bård på fisketur). Man af jer har sikkert allerede læst den men for jer som ikke kender til den så handler den kort fortalt om hans erindringer fra dengang han valgte at bo og fiske igennem en hel sæson ved Skrukkedalsrenna i Norge. Men mit spørgsmål lyder på om nogle af jer har kendskab til lignende bøger? Altså ikke "lærebøger" men mere skrevet som autentisk roman/erindring

Laksedrømme af Ole H Jørgensen er lidt derhen af..
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 19:25
Boken er ikke autentisk. Men fiksjon.
Men den er riktig god og morsom.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:42
Jan Grünwalds bog Laks er også værd at læse, ligesom hans Havørred, Spin og Flue i Saltvand er skrevet på en god og underholdende måde om hans erfaringer mere end det er en lærebog. Selv har jeg Lind Jacobsen's Et Liv Med Fiskestangen stående som den næste jeg skal have læst.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:23
Hej

Hvis det ikke skal være flue/ørred så er alle bøger af Chris Yates (ham fra A Passion for Angling og tidligere rekordindehaver af karperekorden) fremragende. I det hele taget dyrker englænderne denne type bøger meget mere end mange andre.

Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:36
Laksebanen af Jan Grunwald - sci fi klassiker!
Hans Lidman: Lakseøjet
Bo Frier: Når vi drømmer taler elven - nyklassiker!
Gunnar Westrin´s mange bøger og artikler b.la: ørredernes dal
Paul Wellendorf: Min ven fiskestangen - dansk retro så det batter!

Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 22:06
utrolig mange spændende titler ...  det jo lige før, at man skal passe på ikke at blive en "bog-lystfisker" og bruge al tiden på at læse om fiskeri istedet for rent faktisk at være ude hvor det sner :) 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 22:10
LAKS
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres