Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndebare Waders

 Besvar Besvar
Forfatter
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndebare Waders
    Sendt: 04 Aug 2012 kl. 15:21
Hej Lystfisker ved det har været oppe 200 gange men kan vi gøre det kort og godt
måske et par linjer +- kan i giver mig jeres erfaringer med ÅW ( Åndebare Waders )
i kort beskrivelser så som mærke pris og hvorfor jeg lige skulle vælg den
minuser og pluser F.eks dårlig samlinger gode seler mm. Jeg er ikke den højeste ca 176
så de må godt være korte da jeg har små ben haha lyder måske lidt som jeg er dværg
( lidt humor har vi ikke noget i mod )
Alle pris klasser er velkommne. På forhånd tak Thumbs Up
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:24
jeg har kørt med åndbare fra  http://www.taimen.com/da/dk/category/waders/77 du får virkelig noget for dine penge. har ikke haft nogen probs overhoved. kvalitet mærkes og føles præcis som et sæt som simms bare til halv pris... og der er str skala så du ikke går galt i byen

KogB 
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:25
Jeg har gode erfaringer med membranen i mine Scierra waders (model hydrovent). Jeg har netop foretaget første lapning efter ca. 6 år, så de må siges at have holdt ret godt. Jeg tror ikke at lige netop den model er til at skaffe igen, men de har nok en model der har taget over. Pasformen er også god, og jeg er selv omkring 176. Smile Håber det kan bruges. Ellers må du ud i en butik og prøve lidt forskelligt. Når man er så relativt lav som vi er, kan man nemt komme til at købe et par der er lidt for lange, og det er bare nitten. Smile

-Stefan
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:25
kørt med dem i et års tid skulle der stå =)
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:27
Citat: steiners

jeg har kørt med åndbare fra  http://www.taimen.com/da/dk/category/waders/77 du får virkelig noget for dine penge. har ikke haft nogen probs overhoved. kvalitet mærkes og føles præcis som et sæt som simms bare til halv pris... og der er str skala så du ikke går galt i byen

KogB 

Hej Steen

Hvor længe har du haft dem, og hvor lang tid har du brugt dem? Jeg har nemlig selv overvejet at købe et par derfra, det ligner nemlig at det er rigtig god value-for-money. Smile

-Stefan
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:38
omkring en 60ture.. faldet en 3-4gange. du ved ude i vandet og man lige får stødt op ad en stor sten. og er også trådt ned i et hul og kørt knæet ned af nogle knækket siv. og der er ikke sket en skid... så mit næste sæt først om nogle år self =) kommer også der fra det er helt sikkert. kender ikke deres støvler, har faktisk lige været på jagt men endte med at købe chota støvler... men deres waders vil du helt sikkert ikke blive ked af købe
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 16:44
skal lige siges jeg ved ikke hvordan deres lynlås er...  det er dem her jeg har. http://www.taimen.com/da/dk/product/taimen-master-ii-waders_5921/93051
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 20:15
Citat: steiners

omkring en 60ture.. faldet en 3-4gange. du ved ude i vandet og man lige får stødt op ad en stor sten. og er også trådt ned i et hul og kørt knæet ned af nogle knækket siv. og der er ikke sket en skid... så mit næste sæt først om nogle år self =) kommer også der fra det er helt sikkert. kender ikke deres støvler, har faktisk lige været på jagt men endte med at købe chota støvler... men deres waders vil du helt sikkert ikke blive ked af købe

Det lyder meget lovende, jeg tror at jeg vil give dem en chance når mine nuværende ikke holder længere så. Smile Det er mit indtryk at de fleste taler om dem i rosende vendinger, og når man så samtidig hører om folk der har problemer med waders til 3-4000,- så er det helt sikkert værd at prøve dem! Smile

-Stefan
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 00:49
Jeg har også wadersne fra Taimen. De er lige blevet sendt til Rep da der siver vand ind et sted ved venstre fod... Har prøvet at vende vrangen ud på wadersne og fyldt dem med vand. Kunne dog ikke lokalisere hullet ? Tror måske jeg har været uheldig.

Men de virker som go kvalitet, tror bare mine var mandags modellerne
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 01:00
Jeg er lige "sprunget ud" som kystfisker for kort tid siden,
og har købt mig et par ÅW fra Rapala, inkl løse vade støvler.
Jeg har været afsted nogle gange på kysten, og syntes de er
rigtig gode at have på.. Også støvlerne.
Hvordan holdbar heden er i det lange løb, kan jeg af gode 
grunde ikke sige, men syntes kvalitet lever helt op til mine
forventninger.
Sættes kostede lige omkring 1500,- hos Gamebird i Skanderborg,
så det er vel ikke så galt.

/Michael
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 06:40
Citat: Lo2n3ss

Jeg har også wadersne fra Taimen. De er lige blevet sendt til Rep da der siver vand ind et sted ved venstre fod... Har prøvet at vende vrangen ud på wadersne og fyldt dem med vand. Kunne dog ikke lokalisere hullet ? Tror måske jeg har været uheldig.

Men de virker som go kvalitet, tror bare mine var mandags modellerne
jeg tør godt gætte på du ikke bruger neopren sok ud over din waders sok? for at beskytte. det er jo næsten lige meget hvor billige eller dyre waders man har, så vil der blive slidt hul i sokken, af alle de små sten og sand der kommer ind.

har selv prøvet det i det første par jeg havde engang.

så en hund er sku givet godt ud for en overtræk  neoprensok...
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 12:26
Hej Super info bliver da kloger og kloger med alt den gode info lyder som om man skal prøve sådan par Taimen men er der så nogle steder i dk man kan prøve dem live !!! synes nemlig ikke jeg kan finde nogle steder ? RT er også en mulighed ligesom Scierra Blackwater Waders eller Vision Gillie & Scierra CC4,  så må man vælg også heller købe neosokker vis det kan få dem til at holde længer tid Waderne smiler. Smile

Redigeret af Mallow - 05 Aug 2012 kl. 12:28
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 12:31
Hvis man nu ikke har et par neo sokker eller ikke har plads til dem - så find et par alm tynde tennis sokker - de fanger det meste sand.. .Alternativt kunne man lave en lang sok af noget nylonsok som helt holder sandet væk - det skal nå hel op i guarden. . . Og gør støvlen våd inden den tages på....
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 12:32
iøvrigt cc7 waders fra sierra - holder godt efter et nogenlunde aktivt kystforår...

Et par 100 timer med en del gang...

De kommer aldrig i berøring med andet end vandet og mit siddeunderlag...
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 12:56
Har fundet et par tynde neosokker http://www.vindoggrej.dk/shop/product_info.php?products_id=124&osCsid=eugia3qhs9jcja0ft9ct7683e0 kun 0,5 mm Titan belægning COOL Wink

Redigeret af Mallow - 05 Aug 2012 kl. 13:15
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 13:03
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 14:07
Citat: Mallow

Har fundet et par tynde neosokker http://www.vindoggrej.dk/shop/product_info.php?products_id=124&osCsid=eugia3qhs9jcja0ft9ct7683e0 kun 0,5 mm Titan belægning COOL Wink

den der får du ikke ud over din waders sok.. den er for stram. men ja det er præcis den sok der fra vision jeg også selv bruger... den sku fin
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 18:14
Jeg bruger også et par neoprensokker ud over min waderssok, og jeg er sikker på at det har været årsag til at jeg ikke har oplevet nogen form for utæthed dernede, i de ca. 6 år jeg har haft mine waders. Det kan kun anbefales! Man skal dog være opmærksom på det når man køber sine waders, så man kan få et nummer større. De fylder alligevel en del ekstra i støvlen. Smile

-Stefan
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 18:55
Hvad med tøj under er der plads til bukser eller skal man have lang underdrenge på alla svedabsorberende !!! kan man bruge dem året rundt eller skal man købe neo til vinter ?
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2012 kl. 21:24
Kan varmt anbefale Scierra CC6, som jeg har haft siden de kom frem for efterhånden en del år siden. Har aldrig haft problemer med dem. Er til at få for nogle fornuftige penge tid efter anden. Hold blot øje med de forskellige grejbutikker og deres "udsalg".

Har aldrig haft behov for at benytte ekstra sokker udenpå. Det er der for i øvrigt heller ikke plads til, når man bruger deres største størrelse i både waders og vadestøvler.

Men husk at passe på dine åndbare waders. Afskylninger og efterfølgende tørring både udvendigt og indvendigt efter hvert brug forlænger helt klart levetiden. Og så skal du naturligvis passe på, hvad du sætter dig på/i eller ligger på knæ i, når der evt. skal tages fisk af krogen. Mange smider sig hurtigt i den nærmeste tangbusk eller pølse af ålegræs inde på stranden, men du ved aldrig, hvad der gemmer sig under det første lag.

Du kan bruge dem hele året rundt, når du tilpasser din beklædning inden under. Jeg kan anbefale Geoff Andersons forskellige fleece-produkter. De virker altså bare. Og jeg benytter alle tre lag enten enkeltvis eller samlet. Om vinteren i januar-februar alle tre lag. Og her om sommeren kun det inderste, tynde lag - det svedtransporterende.

Hvis du vil spare lidt her, så nøjes med at købe bukserne. Jeg benytter selv meget sjældent (så godt som aldrig) bluserne/trøjerne.

Og netop nu er det måske ekstra god grund til at tørre/lufte dine waders indvendigt, da de nemt bliver klamme indvendigt.

God fornøjelse.




Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 17:36
Hej skal en vader jakke være kort eller lang ? jeg ville selv sige en kort men hvad siger i og hvorfor... Den skal bruges til kyst....

Redigeret af Mallow - 21 Aug 2012 kl. 17:36
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 17:38
Kort - hvorfor sku den være lang?? 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 17:49
Syens bare jeg ser mange lange på nette... F.eks http://www.taimen.com/da/dk/product/taimen-master-plus-wadding-jacket-castlerockpalm_99930086/10251
er den ikke lang ?
 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 17:55
Det er svært at vudere kommer an på målene og vedkommendes størrelse...

Jeg bruger Geoff anderson WS vadejakke i den korte model - det er rarest synes jeg :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 22:50
Hmm..
 
Hvis man ikke går så langt ud (dybden), kan man vel bruge en stribe lommer ekstra?.
 
Mvh. - Kim -
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 14:16

Hvad med Vader sko skal de være et eller to nummer str ind hvad man går i nomalt ?

Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 14:36
Hej,

Du skal sandsynligvis have dem 2 numre større, end du ellers benytter. Der skal gerne være plads til ekstra gode sokker i perioden december til marts, da vandet normalt er temmeligt koldt her på vores breddegrader.

Det bedste, du egentlig kan gøre, er, at tage dine waders og gå hen til din grejhandler og så prøve hele ekvipagen af samlet. Husk, at du skal "låne" et par rigtig gode sokker, når du prøver udstyret af. På den måde finder du de rigtige vadestøvler. Og så kunne det jo godt være, at de nu "brugte sokker" fulgte med i handlen, når du har fundet de rigtige støvler Wink

Vær opmærksom på, at mange støvler bliver en lille smule mere bløde og "større", når de bliver godt gennemblødte af vand. En støvle, der kan være svær at få på og føles noget stram i tør tilstand, kan sagtens føles en lille smule for stor, når den først er blevet rigtig gennemblødt.

God fornøjelse - og se så snart at komme i gang med fiskeriet.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 15:02
OK takker hadde set på de her nemlig men kan jo ikke prøve den da de kommer fra polen http://www.taimen.com/da/dk/product/taimen-master-ii-boots-tungsten-studded-vibram_6274/93164 har masser af sokker da jeg har stået en del på snowbord så dem kommer jeg ikke til at mangle smiler... lige et spørgsmål ved køb af ÅB Vaders skal jeg tag hensyn til andet ind hvor maget tøj jeg skal have på inden under, jeg mener der er vælg plads til noget i forvejen, bare så jeg ikke køber nogle som kan indholde en sumo hehe... http://www.taimen.com/da/dk/product/taimen- master-ii-cnv-waders_5877/93019 kunne jo godt tænke mig de her efter den gode snak om dem her i tråden så kunne det være fedt vis skone passe til resten =)

Redigeret af Mallow - 23 Aug 2012 kl. 17:20
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 16:23
Hej Big smile
 
Jeg har lige købt mig 2 par wadestøvler, og har dertil købt et par overtræks neopren sokker. Da de ekstra sokker jo udover at have lidt ekstra varmende egenskaber også holder sand og grus væk fra wadersens neuprensok, er det helt sikkert en god investering. Overtrækssokkerne kan også købes i forskellige størrelser.
 
Det er helt sikkert en god idè, at prøve wadestøvlerne i en forretning, da der er forskel på angivet størrelse wadestøvle - mærkerne imellem.
 
Mvh. - Kim -
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 17:24
Citat: kikophil

Hej Big smile
 
Jeg har lige købt mig 2 par wadestøvler, og har dertil købt et par overtræks neopren sokker. Da de ekstra sokker jo udover at have lidt ekstra varmende egenskaber også holder sand og grus væk fra wadersens neuprensok, er det helt sikkert en god investering. Overtrækssokkerne kan også købes i forskellige størrelser.
 
Det er helt sikkert en god idè, at prøve wadestøvlerne i en forretning, da der er forskel på angivet størrelse wadestøvle - mærkerne imellem.
 
Mvh. - Kim -
 
Hej Kim Smile
 
Har du så købt dem i 2 nummer større i det du gå med nomalt ?
men nu er de fra polen dem jeg har set på så jeg har jo sværet ved at prøve dem
men kan sagten føle med på det er bedst at prøve dem først..
 
Hvad for WS har du købt ?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 17:59
Hej  - jeg kunne nøjes med at købe støvlerne 1 nr. str. og stadigvæk være i dem med 2 par neoprensokker uden at få maste tæer (hader det he he).
 
Man kan med fordel bruge det "tricks", at man tager et par lange tætte strømper uden på wadesokkerne. Disse lange strømper går så et godt stk. op over støvlerne. De bukkes så ned over bindingerne således, at de her holder smågrus/sand ude fra støvlerne, og de holder så også indvendigt evt. undsluppen sediment fra bindingerne ude fra wadesokkerne.
 
Jeg har nr. 1 link sok men køber nok også nr. 2 næste gang jeg kommer forbi Big smile
http://kortlink.dk/bc62 til overtræk af waders sokken
http://kortlink.dk/bc63 til brug på bare fødder under wadesokken (giver ingen beskyttelse af wadesokken mod grus), men har udover neoprenen også et lag indvendigt filt for behagelig varme.
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 23 Aug 2012 kl. 18:02
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 18:12
Smart dem må jeg heller have med til mit udstyr =) Tak

Redigeret af Mallow - 23 Aug 2012 kl. 18:13
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 18:27
He he - ja man kan jo aldrig få for meget udstyr - kun for lidt Big smile
 
Thumbs Up


Redigeret af kikophil - 23 Aug 2012 kl. 18:33
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres