Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lovændring vedr. overnatning og fiskeri

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lovændring vedr. overnatning og fiskeri
    Sendt: 12 Aug 2012 kl. 18:52
Jeg forstår heller ikke hvorfor fjeldfiskere har telt med, eller hvorfor nogen har et ruf på deres båd, eller for dens sags skyld at man bruger regntøj...
 
Forudsat at man har lov (vigtigt) til at opsætte et ly af teltkarakter, så sker det udelukkende af praktiske hensyn, rent bortset fra at en grøn bivvy gør karpefiskere meget mindre synlig i landskabet.  Teltslagning er som udgangspunkt ikke tilladt uden tilladelse, og det er helt ok med mig, men logikken i det for en karpefisker er klar nok, når man véd eller tror at en karpe kan komme forbi derude, og æde ens agn i løbet af de næste 48 timer (inkl i regnvejr) ..   Det er hvad englænderne kalder "The Waiting Game". Og så er der iøvrigt ikke noget så smukt som en skovsø om morgenen. Jeg ved at mange fiskere går glip af nogle fantastiske naturoplevelser ved ikke at prøve overnatninger ved vandet.  
Thomas
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2012 kl. 18:27
Jeg forstår ikke hvorfor karpefisker skal slå teltligene kostruktioner op for at fiske karper. ? Og slet ikke at du mener at der skal en lovændring til.. spørg dog losejeren om lov.. 
Mvh.. Thomas
Til top
Thøger Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fiskegrej-online

Tilmeldt:: 09 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskegrej-online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2012 kl. 16:16
jeg var på en karpetur og havde en dårlig oplevelse med at en mand nærmest smed mig væk fra søen da jeg havde slået et telt op, jeg skulle pille det ned omgående ellers ville "de" pille det ned. Det er ikke første gang det sker og har også hørt fra flere andre karpefiskere at de har prøvet det samme.

Denne hændelse resulterede i at jeg lige nu har skrevet et brev til vore miljøminister Ida Auken om et forslag til en tilføjelse til loven som kom sidste år der gør at man må overnatte i 145 danske skove uden tilladelse.

Tilføjelsen er selvfølgelig at det skal være lovligt at overnatte ved udvalgte danske karpesøer hvis intentionen er at fiske karper.

Jeg har henvist hende til denne side og her ville det være fedt hvis de karpefiskerene kom med deres inputs om hvordan man kunne gøre det bedre, eller bakke om om forslaget ved at give en stemme derinde

Spred dette budskab på hjemmesider og sociale medier, så vi bliver hørt.

Indlægget er her: http://www.karpefiskeren.dk/uncategorized/overnatning-ved-danske-karpesoer/
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down