Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forfang til det gule rev

 Besvar Besvar
Forfatter
noname Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
emort Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér emort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forfang til det gule rev
    Sendt: 16 Aug 2012 kl. 18:45
Hej 
er der nogen der har en god guide til at "binde selv forfang" der skal benyttes til det Gule rev .

Har på anvisning købt 1.2mm line og svivler men er lidt i tvivl om hvor langt jeg skal lave forfanget.

Tænker det bliver med en enkel "ophænger løkke", hvor en krog, gummimak eller sprutte kan hænges på og så en pirk/vægt forneden....

har også købt lidt selvlysende tube som jeg tænke jeg ville sætte på... (pjat?)

andre forslag modtages gerne..
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 20:09
du har fat i den lange ende. bare husk at forfang skal være ca en stanglængde så du kan tage fat i forfanget når du skal have fisken indenbords. med hensyn til tupe bruges de mest iforbindelse med mede.
 
esben
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 20:18
Citat: emort

Hej 
er der nogen der har en god guide til at "binde selv forfang" der skal benyttes til det Gule rev .

Har på anvisning købt 1.2mm line og svivler men er lidt i tvivl om hvor langt jeg skal lave forfanget.

Tænker det bliver med en enkel "ophænger løkke", hvor en krog, gummimak eller sprutte kan hænges på og så en pirk/vægt forneden....

har også købt lidt selvlysende tube som jeg tænke jeg ville sætte på... (pjat?)

andre forslag modtages gerne..

Hej,
Har prøvet at binde forfang selv, og det er udemærket, men er blevet lidt doven.

Jeg købte nogen torskeforfang på toko.dk og de fanger fint med fisk, og så er de ret billige. Den med orange "rør" fangede min gode kammerat en sej på 10,5 kg på i sidste uge. Man kan også købe færdige forfang hvor man selv kan sætte sprutter eller andet på.

Det er bare hvis du vil have et alternativ til at lave selv...
I would rather be fishing :-)
Til top
noname Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
emort Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér emort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 21:47
Citat: esben

du har fat i den lange ende. bare husk at forfang skal være ca en stanglængde så du kan tage fat i forfanget når du skal have fisken indenbords. med hensyn til tupe bruges de mest iforbindelse med mede.
 
esben
Super... hvor på forfanget ville du placere "løkken" ? jeg tænker ca 20 cm nede af linen set fra første svivel.
Det med tuben; tror det er en "kombi tur" med mede og pilkning.
kan jeg ikke benytte samme forfang eller er det 2 forskellige?


Citat: kongstad7

 

Hej,
Har prøvet at binde forfang selv, og det er udemærket, men er blevet lidt doven.

Jeg købte nogen torskeforfang på toko.dk og de fanger fint med fisk, og så er de ret billige. Den med orange "rør" fangede min gode kammerat en sej på 10,5 kg på i sidste uge. Man kan også købe færdige forfang hvor man selv kan sætte sprutter eller andet på.

Det er bare hvis du vil have et alternativ til at lave selv...

Ja jeg har tænkt det samme med toko, men jeg blev anbefalet min. 1mm tykkelse på forfangs linen og dem fra toko er "kun" på lidt under, (dem jeg ville have)
kunne sikkert nok gå MEN så fik jeg ikke fornøjelsen af, at lave dem selv, = større tilfredsstillelse, hvis der kommer bid :-D


Redigeret af emort - 16 Aug 2012 kl. 21:48
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2012 kl. 22:34
ah ca 20 fra pirken - og jo du tager bare krogen af pilken og en krog med agn på som ophænger måske ikke det bedste men har da fanget mere end 1 fisk på den måde eller agn din sprutte - det er med agn at de giver flere arter som en tommelfingerregel,
forfang til agn med lys kan evt købes hos emalinegrej - bruger dem selv og de er bare gode. har lige været i norge og de gav både havkat torsk sej kuller
esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres