Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af regnorm i Randers og Silkeborg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Køb af regnorm i Randers og Silkeborg?
    Sendt: 22 Aug 2012 kl. 14:47
Er der steder som med sikkerhed altid har orm i de to pågældende byer?
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 14:54
Lindbladt sport og grejbiksen i Silkeborg :-)

Til top
Dan Borup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danborup

Tilmeldt:: 26 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danborup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 14:59
Lystfisk.dk i Randers...
Til top
Bent Ruskjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aquinox

Tilmeldt:: 02 Nov 2011
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aquinox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 15:03
Lystfisk.dk adresse:  MESSINGVEJ 20 G i Randers S. Har altid haft regnorm når jeg skulle bruge det. 

Lystfiskeren, 17 km fra Randers mod Grenaa
adresse: Hovedvejen 3
8961 Allingåbro
Har normalt et godt udvalg af forskellig madding levende (sandorm, regnorm, børsteorm) som død. 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 15:22
takker..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 15:40
Jagt og fiskeri inde i Brødregade i Randers har også.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 16:25
Citat: NicolaiH

Er der steder som med sikkerhed altid har orm i de to pågældende byer?

Jeg kan anbefale, at alle lystfiskere anskaffer sig en kompostbeholder, og udsætter kompostorm i den. Jeg har i mange år haft en kompostbeholder stående i vores have, den omsætter alt vores grønne køkkenaffald til den fineste sorte muld. Og den er altid propfuld af kompostorm, der er så mange, at jeg på et minut kan samle over hundrede orm, og det har ingen betydning for mængden af orm i kompostbeholderen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 16:25
Det er da bare ud på plænen og finde dem :)
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 18:40
Jeg vil anbefale Niels Riis Ebbesens metode på lidt længere sigt
Og for de dovne, som jeg også hører til indimellem:
Grejbiksen i Trige i Århus:
http://www.grejbiksen.dk/
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 23:30
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: NicolaiH

Er der steder som med sikkerhed altid har orm i de to pågældende byer?

Jeg kan anbefale, at alle lystfiskere anskaffer sig en kompostbeholder, og udsætter kompostorm i den. Jeg har i mange år haft en kompostbeholder stående i vores have, den omsætter alt vores grønne køkkenaffald til den fineste sorte muld. Og den er altid propfuld af kompostorm, der er så mange, at jeg på et minut kan samle over hundrede orm, og det har ingen betydning for mængden af orm i kompostbeholderen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Ja sådan en kompostbeholder er skide praktisk på 4 sal.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 07:23
find en stor gammel græsplæne, ell fodboldbane. På med pandelampen når det bliver mørkt og så ud og gå, når duggen falder kommer de selv op, men de kan være hurtige de små sataner. nyslået plæner er bedst
på en god plæne kan man samle 2-3 liter regnorm på en aften, så hjem i ormegården og du kan klare nogle dage
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 09:14
Nu kunne det jo være at man befandt sig i en situation hvor "normale" orme-anskaffelses.metoder var udelukket?
Få har som jeg da ligget med røven i vejret på diverse plæner om aftenen, kun udstyret med en lygte og en bøtte - uanfægtet af diverse kommentarer fra forbipasserende :)
Og mht ormegården så er det jo igen ikke alle der bare har plads til hverken en ormegård eller en kompostbeholder.
Tak til dem der svarede konkret på mit spørgsmål.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 09:47
Citat: NicolaiH

Nu kunne det jo være at man befandt sig i en situation hvor "normale" orme-anskaffelses.metoder var udelukket?
Få har som jeg da ligget med røven i vejret på diverse plæner om aftenen, kun udstyret med en lygte og en bøtte - uanfægtet af diverse kommentarer fra forbipasserende :)

Og mht ormegården så er det jo igen ikke alle der bare har plads til hverken en ormegård eller en kompostbeholder.Tak til dem der svarede konkret på mit spørgsmål.


I Randers har Lystfisk.dk, Randers Jagt & Fiskeri, Jagt & Fiskeri Magasinet samt Gammelnok på hjørnet bag kirken orm. Kort sagt, alle butikker har diverse udvalg i orm.

Hvis du finder en græsplæne et eller andet sted hvor du er, så finder du dig et sted og laver små lette hop på stedet. Det ser sikkert dumt ud på afstand at stå sådan men ormene nede i jorden kommer op omkring dig :). En ganske let måde at skaffe orm på.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres