Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ul hjulvalg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ul hjulvalg?
    Sendt: 22 Aug 2012 kl. 23:42
skal have købt mig et nyt UL hjul i str 1000. hjulet kommer til at sidde på en 7 fods troutizmo. jeg har kigget lidt på Shimano Aernos og abu garcia orra SX. er der nogle der har erfaringer med disse hjul? eller evt alternativer. mit max budget ligger på ca 1000kr.
Hjulet skal kun bruges i åen.

Mvh Peter Eriksen
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 23:43
eller vil et hjul som fx Exage kunne gøre det? synes jeg har hørt ret godt om dette hjul til kystfiskeri
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 09:24
Jeg har virkelig gode erfaringer med mit shimano Technicum 1000, som jeg også bruger på en troutizimo. Det har landet gedder op til 6 kg uden problemer. Kører fantastisk og føles bare lækkert!
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2012 kl. 19:28
okay det må jeg tage med i overvejelserne. det ser jo osse fornuftigt ud
Til top
jørgen anker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banker

Tilmeldt:: 04 Jan 2012
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 08:50
Ved ikke om det bare er mig men bremsen på mit Exage er defekt efter bare 3 små gedderAngry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 13:18
Hej - det her går smaddergodt. Ligger lige over budgettet, men er pengee værd Big smile
 
 
Mvh. - Kim -
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 13:22
Shimano rarenium Ci4 1000 så blir det stort set ikke bedre eller mere ul :)
Har selv 4000 modellen på blot 260 gram :-)
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:24
Rarenium er bare desværre lidt over mit budget :-(
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:31
Hej Peter Big smile
 
Det er ikke meget over budgettet, men du skal være hurtig, for jeg ligger allerede ude i overhalingsbanen he he:
 
 
Mvh. - Kim -
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:46
hehe kim. jeg foretrækker nu at handle ting som hjul i dk.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:54
OK Peter - nu må du ikke fortryde, for jeg har lige købt det sidste Big smile (til prisen)
 
Så skal jeg på jagt efter en god UL stang - efter at have kigget i gemmerne først selvf. he he.
 
Hvilken kastevægt mener i for øvrigt at en UL stang max. kan gå til? Undskyld Peter jeg lige bruger tråden til et spørgsmål Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:58
helt i orden kim.
jeg synes du skal kigge på effektlageret de har savagegear troutzimo til kun 399 kr
men ca 0-5 ved stænger under 7 og 0-10 ved 8,9 og 10 fods ul
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 15:06
#Peter
 
Ja jeg har ikke begået mig så meget i UL klassen, så lidt senere vil jeg trawle nettet igennem, og se om jeg kan blive klogere på tingene - og det ka`jeg jo nok he he. Og effektlageret skal selvfølgelig tages med i betragtning Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 15:47
jeg kan også anbefale mitchell privele pro ul spin..

den er min foretrukne frem for troutizimo, fed stang og let at kaste ganske præcist med..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 20:51
Udover mine hjemmebyggede små glasstænger er jeg faldet for Toutizimo fra Savagegear, bruger 7.1 fods modellen til kysten, når jeg skal kaste med bombarda, elsker den stang. Til normalt kystspin bruger jeg en Beastmaster 5 fod eller min TFO 6 fods. Hjul der bruger jeg Stella 1000 eller Symetre 500, begge fra Shimano. Mine Symetre købte jeg hos Pørksen i tyskland, to styk under en tusse, det nu os fede hjul til prisen, perfekt lineoplæg til flet line, bruger hvid Fireline 0.06
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 20:56
Man skal bare være opmærksom på at de fleste moderne UL stænger er "undervejede" der mener jeg at en typisk stang der er mæerket 3-10 gram kaster fint med meget højere vægte, og så er vi langt over UL i min verden ihvertfald.
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 21:39
Jeg har også troutizimo i 7 fod. Super, super sjov. Som hjul har jeg prøvet lidt af hvert uden det store held. Har købt et par stykker hjem fra BassPro.com, men er ikke helt tilfreds. Mine andre spinnehjul er Shimano og dem har jeg kun godt at sige om. Må nok krybe til korset og købe et UL hjul fra Shimano.
Mvh
Niels
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 22:26

Hej igen. Nå men jeg fik gæster, så den store stangsøgning på nettet må lige vente lidt. Imidlertid er det rigtig godt, at i lige nævner nogle gode kandidater. Jeg havde jo i forvejen 2 stk. Stella hjul. Et 2500 og et 4000, så jeg var tæt på, at købe et Stella 1000. Tilfældigvis kom jeg så forbi Ebay og der var så nummeret "under" hvis man kan sige sådan. Jeg glæder mig til, at mærke om jeg får "fornemmelsen" af funktionsdygtig lydefri kvalitsprodukt som ved Stellaet. Der skal desuden også den nævnte hvide Fireline 0.06 mm. på. Derefter er det så på jagt efter "micro" blink, woblere, spinnere m.m. Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 01:28
Ha drenge - det her er RIGTIG UL grej!!!
 
 
Prøv lige at tøjle en 12 punds havørred på det sæt LOL
 
Goodnat og sov godt... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
/Kim


Redigeret af kikophil - 25 Aug 2012 kl. 01:29
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 01:40
nogle der ved om abu garcia orra s og orra sx er noget værd?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 15:17
#Peter Big smile
 
Hej Peter - Her er din "plageånd" igen he he. Jeg har kigget begge hjuls detaljer igennem, og det ser ud som om ABU Garcia er kommet med et par gode hjul til prisen. Jeg ved så ikke, om du ved det, men Bilka har SX sat til kr. 799.-
 
Hjulet har jo 8 +1 leje samt ok dimensioner samt line spole til 4/110 (lbs + yds). S modellen har så større spole samt 6 + 1 leje. Jeg ville vælge SX modellen, men det er jo altid et personligt valg.
 
Mvh. - Kim -  
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 23:50
hehe plageånd vil jeg ikke kalde det. men synes også at deres hjul virker fornuftigt. jeg ville nk også satse på SX'eren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres