Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kraftig pandelampe

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kraftig pandelampe
    Sendt: 24 Aug 2012 kl. 18:22
jeg vil gerne have mig en ny pandelampe, nu vi går den mørke tid i møde..
 
Og har kigget mig en del omkring men kan ikke lige finde den rette.
 
Kravene er
Mindst 100 lumens og gerne 150 eller mere
Rødt lys, skal kunne startes med rødt lys
solidt bygget og med god og nem betjening der kan bruges med våde og kolde fingre
 
Har  i dag petzl tikka xp2, men mangler en med lidt mere lysstyrke..
 
har kigget på xglow h4 og faldt for den håndfrie betjening, men at starte med fuld styrke på hvidt lys er ikke mig.. Og derfor dur den ikke..
 
Led lenser h7 og h14 har jeg også kigget meget på, kan man ikke købe rødt glas til led lenser så de kan lyse rødt?? Har prøvet Google og eBay uden held.
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 18:36
LED LENSER H14 en af de bedste, kraftigste og med avancerede der er på markedet, den smider 210 lumen, med andre ord, den lyser en hel strand op hehe 

bruger den selv og har gjort det i 1 års tid, alt for fed pandelampe, lige der kan tikka xp2 godt pakke sammen og lege billig led lygte fra tiger butikken. 

Eneste der er den har ikke rødt lys - men de kan jo altid bare brug den elektroniske dimmer til at justere lysstyrken ellers kan du jo fokusere med linsen plus et hav af andre muligheder, tror kun jeg kan 70% af de forskellige indstillinger hehe :D

Skal det være lidt mindre, lettere, billigere så er lillenbroren LED LENSER H7 er rigtig fint bud! igen knap så mange indstillinger, lumen osv. og ingen rødt lys. 

:-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 18:38
du kan ikke købe rødt glas. til led lenser, da der ikke er indbyggede "fittings" på selve hovedet ved linsen... Kan du ikk undvære rødt lys?? 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 18:46
jeg fandt lige dette er efter lidt søgen http://spejdergear.dk/shop/led-lenser-filterlinse-3189p.html
Det findes ikke til led lenser h7, så valget er ganske nemt...
 
Går bare tit langt i mørket og synes jeg mangler noget der giver lidt mere lys.. har været glad for min petzl men lyset er jeg ikke super imponeret af..
 
Så må på jagt efter bedste pris på h14 lygt og filter...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 19:00
Det var satans -sådan en skal jeg ha til min elsker lir hehe men den bedste pris tror jeg faktisk du for hos 

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 19:04
Den er faktisk billigere på siden jeg linker til med det filter..

den h14 er vel den ultimative pandelampe, og må være det naturlige næste skridt efter en petzl..

har som sagt intet og udsætte på petzl men lysstyrken er for ringe når man har prøvet en lommelygte med 160 lumens.. Så denne er jo det helt rigtige valg.. og kan give en klare fordele ved at blænde andre med fiskere Tongue


Redigeret af René H.N. - 24 Aug 2012 kl. 19:14
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 20:15
Hvad i alverden skal du bruge alt det lys til??? Har selv en XP2. Den eneste anke jeg har ved den er, at den starter på fuld blus, og at der skal trykkes to gange på knappen før lyset er dæmpet til anvendelig styrke. Løber du o-løb??? - eller blusser du ål?? Wink I mine øjne er xp2 en genial nattefiskerlampe på nær førnævnte "fejl".
Mvh JB
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 20:32
hej Jørgen
 
om man reelt har noget og bruge over 200 lumen til er vel et spørgsmål om personlig smag...
 
Der er sommetider langt tilbage til bilen og igennem meget krat og busk...
 
Og sommetider kunne det være rart at kunne se om den ene vej er bedre end den anden og knap så våd..
Se forresten fffd.dk omkring nyt kastekursus...
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 00:34
Når jeg går i mørket bruger jeg en pande lampe på 1600 lumens. Det giver et super lys til at gå i, og så kostede den kun 150,- kr :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 00:46
1600 lumen link til den ?
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:35
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:58
Hej Rene
 
 
Jeg bruger en H7 når jeg fisker ved åen. Derudover har jeg en af de små billige lamper, du kan sætte under en kasket på også. Den lille bruger jeg ved flueskift mv. Den store hvis jeg skal lande en stor fisk eller skal hjem i meget tåget vejr. Dette fungerer egentligt fint
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 16:40
Jeg kan garantere dig at den lampe ikke smider 1600 lumen.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 16:42
at skulle have to lamper er ikke lige optimalt efter min mening..
 
Så PT står valget mellem led lenser h14 eller Fenix light HD11 eller hvad den hedder.. Dog skal jeg have tjekket om fenix også har rødt filter til deres model...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 17:37
Jeg kan garantere du ikke får mere lys for pengene, og jeg har en dykkerlygte på 1200 lumen, og der er en betydelig forskel på de to. Pandelampen lyser en del kraftigere. Så jo jeg tror godt du kan regne med at den skyder omkring de 1600 lumen ud..
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 18:02
jeg er ikke i tvivl om lygten er kraftig..
 
Men jeg vil bare ikke have en lampe med rødt og så en mere i vesten..
 
277 lumens er den led lenser opgivet til og det er mere end rigeligt..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 18:21
Beskeden var nu ikke rettet imod din kommentar :) Undskyld for spam, skal ikke fylde dit emne mere med ting som du ikke søger :)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 19:39
gør bestemt ikke noget.. Er glad for alle indspark, så du må ikke misforstå mig..
 
markedet er åbenbart fyldt af den slags, bare man kigger sig lidt for..
 
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 22:36
Så vil jeg da lige indskyde, at jeg ved, at den pandelampe leverer de 1600 lumen. Det skyldes den hastighed elektronikken kan tømme de 2 stk. litium ion batterier med. Lumen/prisen er udtrykt af hastigheden på elektronikken.
 
Jeg har selv en 3800 lumen hånd/lommelygte (fåes også i 4800 lumen). Den kan så kun lyse på max. i ca. 3 timer. Til gengæld tror folk, at det er norgesbåden på steoroider der buldrer imod dem he he. Den kræver så speciel oplader og ret tunge batterier, men den er sku "cool".
 
De fine link/oplysninger her om pandelamper "suger" jeg så til mig, da jeg også vil erhverve mig muligheden for, at følge den oplyste vej Big smile
 
Jeg søger tit på verdensplan, så hvis jeg finder noget "guf" smider jeg selvfølgelig et link her ind...
 
Mvh. - Kim -  
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 14:16
Led Lenser H7 er en rigelig kraftig pandelampe, og også mit eget valg i de mørke timer.

Batteripakken bagpå skal man dog lige vænne sig til, da den kan føles lidt klodset.
Fokuserings-ringen er et stort plus, hvis man har brug for at koncentrere lyset ud over en større afstand. Så er der altså smæk på de 140 lumen, skal jeg hilse og sige - og dét på én diode. Thumbs Up
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 14:40
desværre er rødt lys et krav, og der findes ikke filter til at sætte foran linsen på h7..
 
Så led lenser må blive en h14 hvis det er.
 


Redigeret af René H.N. - 26 Aug 2012 kl. 15:49
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:34
Hmm.. et rav? Renè ?
Mvh. - Kim -
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:40
Ja Kim hvad kan det dog være at rav skulke have været? Jøsses den er svær prøv at sætte tjaa måske et K foran !
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:47
Tjaaa Steffan
 
Godt at du kunne svare for Renè på mit pæne indlæg til ham.
 
#Steffan øhhh - hvad kan det dog være at rav skulke have været LOL
 
Fint nok - kloge Åger kan vi ikke undvære!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:50
Citat: kikophil

Hmm.. et rav? Renè ?
Mvh. - Kim -
er rettet
 
Så det nu giver mening
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:52
Hehe jeg laver en stavefejl på min iPhone 4's, du kan så ikke finde ud af hvad rav skulle være? Den er svær!

Jaaa rav hmmmm som kloge Åge kan jeg fortælle dig du også kan læse svaret i første del af trådstarters indlæg ;)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 16:03
Renè Big smile
 
Helt fint - Jeg var i gang med flere tråde, og der blev pludselig ret travlt herhjemme. Derfor havde jeg ikke tiden til, at finde det manglende bogstav - eller det overflødige bogstav. Men jeg spurgte da meget pænt - NOT? Big smile
 
#Steffan!!!. Læs ovenstående og lær!!!  - Opdragelse, respekt, rettidig omhu. Du har meget at lære endnu Cry
 
Mvh. - Kim -
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
soendergaard Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soendergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 11:16
Jeg kan anbefale en Black Diamond Storm, som jeg selv har.
Den har 100 lumen, 2 røde lysdioder og så er den VANDTÆT! nice Big smile
Kyst-Fluefisker
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 11:24
Husk der er forskel på vandtæt og regntæt :D Men jeg kan se at den er vandtæt ned til 1 meter i 30 minutter. Jeg har lavet fejlen med en billig lygte engang Wink

Redigeret af Casper D - 28 Aug 2012 kl. 11:28
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 11:30
Hvis man har tid til at vente. Så er der mange muligheder her http://www.aliexpress.com/category/39050301/headlamps.html?g=y
Husk man kun må indføre for 80 kr=ca.13 usd. Men det er kun ca hver 8 pakke der bliver taget af toldenWink
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 17:34
den jeg har nu funger fint, så er primært en kraftigere jeg er på jagt efter..

Henrik tak for linket, det kan da være man falder over noget billigt, men er ikke sikkert der er noget og spare på de anerkendte mærker...

 

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres