Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vejning og fotografering

 Besvar Besvar
Forfatter
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: vejning og fotografering
    Sendt: 25 Aug 2012 kl. 10:35

Hej



Redigeret af maciej - 25 Aug 2012 kl. 12:23
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:19
Hej Maciej,

Jeg mener da ellers at have set et foto af DIG, med en ekstremt farvet havørred, fanget ved slusen i Tryggevælde Å.
Dén måtte da også gennem en lidt pudsig fotosession, over vandet.
Desuden synes jeg at det er beklageligt at du hænger andre lystfiskere ud, når du selv har haft MEGET store problemer med at overdrive dine fangster, af aborrer i dk-rekord størrelse.

Moral er en fin ting, man skal bare selv kunne leve op til det man prædiker.

Vh.Simon
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:32
simon gider du ikk godt at flette næbet det er 5 år siden, desuden var fisken fanget ved slusen i kbh og billedet blev taget få sekunder efter landingen som desuden foregik over vandet og blev landet med fast greb i halen fisken vag ikke en gang afkroget på billedet hvilket betyder at den ikke har været over vandet længe så pas nu din put and take.
 
forstår ikke du skal hænge dig i noget der skete for 5 år siden men ok.
 
min fisk lå ikke på jorden.
 
 
 
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:43
ps fisken blev heller ikke vejet
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:52
Flot med moralvogtere der ikke selv kan finde ud af det...Thumbs Down
 
PINLIGT
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 11:55
ikk selv kan finde ud a det tjek mine fsngster på siden og fortæl mig hvor fejlen ligger?
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 12:14
sten og drivhuse... det går ikke ;)
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 12:29
Tag et kig på dit eget profilbillede! Smagte den aborre godt? for den er forhåbentlig ikke genudsat...Clap
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 12:31
Alle begår fejl
Så lad os samme få noget fornuftig ud af tråden

Vh Tommy
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 12:34
Citat: maciej

ikk selv kan finde ud a det tjek mine fsngster på siden og fortæl mig hvor fejlen ligger?

Øhhh har Simon ikke lige gjort det...Ouch
Tror at det vil være en god ide, at du holder lidt lav profil fremover...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 12:54
øhhh nej henrik? hva er forskellen på at fotografere en blank fisk og udsætte den og så en farvet fisk hvis udsætningen ikk tar 10 sekunder?
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 14:36
kender ikke noget til denne diskution? hvad er det at maciej har gjort galt?

er nysgerrig
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 14:42
stavet sit navn rigtigt
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 15:07
Citat: Tommy:)

Alle begår fejl
Så lad os samme få noget fornuftig ud af tråden

Vh Tommy

Lige mine ord, hyggelig stemning herindeWink

Brett
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 23:04
hej klaus
hvad er der gal med at holde aborre sådan ?
jeg kender ikke  maciej  men stod og så da han fangede den aborre på billedet og min makker tog hvis  billedet og jeg så intet gal i den måde han behandlede fiskene på den dag 
k&b
christian t.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 09:59
Hej Christian,

Problemet var fra starten (selvom trådstarterens angreb på andres moral nu er redigeret væk), at Maciej hænger folk ud med deres fangster, selvom han selv er kendt for at lyve om sine fangster.
Det er måske en anelse usmart, at moralisere, når man selv har problemer med sandheden.
Han anfører så, at jeg hellere skulle passe min P&T..
Jeg kan kun anbefale, at Maciej passer på sin egen moral, inden han begynder at pege fingre af andre.



Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 10:54
.

Redigeret af pbepbe - 27 Aug 2012 kl. 20:55
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 11:12
Er det ikke bare at lade være med at svare på mac. indlæg - han vil da vist kun en ting....
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 11:31
hej simon
jeg prøver ikke og forsvare ham da jeg ikke kender ham jeg spørge bare klaus hvad der er gal med at holde aborre sådan
k&b
christian t.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 15:02

Hmmm.. Desværre er det som regel sådan, at de der står forrest i køen for at hakke på andre, også er dem der har flest lig i lasten (skeletter i skabet) (minusser på wcèt.. øh CVèt) Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 16:07
Citat: maciej

simon gider du ikk godt at flette næbet det er 5 år siden, desuden var fisken fanget ved slusen i kbh og billedet blev taget få sekunder efter landingen som desuden foregik over vandet og blev landet med fast greb i halen fisken vag ikke en gang afkroget på billedet hvilket betyder at den ikke har været over vandet længe så pas nu din put and take.
 

forstår ikke du skal hænge dig i noget der skete for 5 år siden men ok.

 

min fisk lå ikke på jorden.

 

 

 



Lige til orientering, så det kun fisk der skal med hjem man lander
med fast greb i halen

Vh Tommy
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 16:22
Tommy Big smile
 
Tommy og andre afstandstagende: I har absolut ret i at, fisk der skal med hjem kan tages i halen men ikke andre!. Op på land og et hurtigt "gog" i nakken!. Så burde alle de fiske humanitære regler være overholdt!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 18:01
Kim
Lige over

Mener bestem ikke jeg høre under den kategori "afstandstagende"

Som jeg skrev længer op lad os få noget fornuftig ud af tråden

Vh Tommy
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 18:59
¤ Christian
 
Nu har Trådstarter slettet sit første indlæg, men i dette var han efter andre og måden de holdt fisk på som skulle genudsættes. Jeg er sikker på at en aborre ikke synes det er rart at blive holdt så nakken bliver knækket på den måde som på Marcia´s (sp?) profilbillede. Så hvis man vil rette på andre er det nok bedst at have sin egen sti ren først, og så kan jeg forstå på andre indlæg at hans troværdighed åbenbart kan ligge på et meget lille sted i forvejen...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 19:36

hvordan skal man så holde en aborre for der er sku mange der holder sådan på en aborre og ikke mindst div. bass

k&b
christian t.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 19:50
#Tommy - "afstandstagende". Afstandstagende til dårlig behandling af fisk, der er udset til viderebehandling på vi menneskers frokostborde!!
 
Mvh. - Kim -
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 22:14
Hej
 
Jeg har faktisk mødt Maciej for nogle år siden ved slusen i København. Baseret på vores samtaler tror jeg oprigtig talt han pyntede lidt på sandheden med nogle af hans fiskehistorier. Men egentlig ikke så meget mere ,end jeg før er stødt på ved møder med både ældre og mere modne fiskere. Det var derfor som sådan, ikke noget jeg bed synderligt mærke i, ud over hans forhistorie som stallingfisker på Sjælland.
 
Til gengæld husker jeg tydeligt, at fiskeglæden strålede ud af ham, han fangede også fisk, han behandlede dem ganske anstændigt forud for genudsætning og sidst men ikke mindst lærte han glad fra sig til et par yngre hangarounds. Alt i alt en rigtig god og underholdende oplevelse. 
 
Derfor bliver jeg sgu også harm når en flok skidesprællere herinde, er over ham som høge, bare han stikker snuden det mindste frem. Mig bekendt består hans udåd, i at han for en del år siden forsøgte at tilrane sig lidt opmærksomhed og anerkendelse med nogle mere eller mindre imaginære fangster. Åbenbart et forfærdelig, utilgivlig og frem for alt usædvanligt fejltrin for en ung fisker. 
 
Det han gør med dette indlæg er i bund og grund, at komme med en - desværre ganske vidst klodset - opfordring til at behandle de fisk man fanger ordentligt, før man genudsætter dem. Selvfølgelig er det ikke den mest elegante måde han gør det på, men det er jo desværre ikke rigtig det, den lidet konstruktive kritik går på. Nej det er bare en flok bitre voksne, der ikke vil lade en ung fyr komme til overfladen igen. 
Hvad motivet er, aner jeg ærlig talt ikke. Men det forekommer umiddelbart ironisk, at en ung fyr med polsk afstamning skal have sådan en medfart på baggrund af en opfordring til mere skånsom fiskehåndterring forud genudsætning, når der har været talrige tråde om hvordan østeuropæerne slår alt ihjel og grådigt tømmer vores søer. 
 
Personligt har jeg som barn ladet skaller, brasen og aborre dø og/eller lide en langsom død i mine obligatoriske pumpeløse gulvspande, hvor alt hvad der blev fanget partout skulle opbevares. Jeg har også dræbt en "kæmpebrasen" med det ene formål, at fremvise den til venner og familie - æde den ville jeg sgu ikke,så den røg ud på marken. Jeg har endda som større knægt rykfisket massevis af brasen med trekroge og blyloder. Som teenager fangede jeg gerne 10-15 putørreder pr. tur - langt mere end jeg venner og familie kunne æde, men hvad gjorde det - jeg solgte dem! Senere endnu i mine tidlige 20'ere førte jeg mig frem som det en højpandet kyhstfluefisker - ingen respekt for spin og medefiskeri, fiskeri i åer eller værst af alt P&T - føj for pokker!. Og lur mig så iøvrigt ikke om jeg en gang eller to i løbet af årene har ladet mig rive lidt med af stemningen og taget kunstnerisk frihed i brug i forbindelse med en fantastisk fiskeberetning eller to.
 
Alle disse udåder til trods ,tillader jeg mig, at have en kritisk holdning til talrige emner  indenfor fiskeri, såsom håndtering af fisk, trofæfiskeri, rykfiskeri, manglende mådehold, salg af fansgt og tolerance og respekt mellem fiskere. Ikke bare tillader jeg mig have en holdning, jeg tillader mig gudhjælpemig også at diskutere den. Man lærer og man udvikler sig - heldigvis!.
 
En dejlig aften til jer - også skidesprællerne.
 
 
 
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:22
Citat: fiskejonas

Hej
 
Jeg har faktisk mødt Maciej for nogle år siden ved slusen i København. Baseret på vores samtaler tror jeg oprigtig talt han pyntede lidt på sandheden med nogle af hans fiskehistorier. Men egentlig ikke så meget mere ,end jeg før er stødt på ved møder med både ældre og mere modne fiskere. Det var derfor som sådan, ikke noget jeg bed synderligt mærke i, ud over hans forhistorie som stallingfisker på Sjælland.
 
Til gengæld husker jeg tydeligt, at fiskeglæden strålede ud af ham, han fangede også fisk, han behandlede dem ganske anstændigt forud for genudsætning og sidst men ikke mindst lærte han glad fra sig til et par yngre hangarounds. Alt i alt en rigtig god og underholdende oplevelse. 
 
Derfor bliver jeg sgu også harm når en flok skidesprællere herinde, er over ham som høge, bare han stikker snuden det mindste frem. Mig bekendt består hans udåd, i at han for en del år siden forsøgte at tilrane sig lidt opmærksomhed og anerkendelse med nogle mere eller mindre imaginære fangster. Åbenbart et forfærdelig, utilgivlig og frem for alt usædvanligt fejltrin for en ung fisker. 
 
Det han gør med dette indlæg er i bund og grund, at komme med en - desværre ganske vidst klodset - opfordring til at behandle de fisk man fanger ordentligt, før man genudsætter dem. Selvfølgelig er det ikke den mest elegante måde han gør det på, men det er jo desværre ikke rigtig det, den lidet konstruktive kritik går på. Nej det er bare en flok bitre voksne, der ikke vil lade en ung fyr komme til overfladen igen. 
Hvad motivet er, aner jeg ærlig talt ikke. Men det forekommer umiddelbart ironisk, at en ung fyr med polsk afstamning skal have sådan en medfart på baggrund af en opfordring til mere skånsom fiskehåndterring forud genudsætning, når der har været talrige tråde om hvordan østeuropæerne slår alt ihjel og grådigt tømmer vores søer. 
 
Personligt har jeg som barn ladet skaller, brasen og aborre dø og/eller lide en langsom død i mine obligatoriske pumpeløse gulvspande, hvor alt hvad der blev fanget partout skulle opbevares. Jeg har også dræbt en "kæmpebrasen" med det ene formål, at fremvise den til venner og familie - æde den ville jeg sgu ikke,så den røg ud på marken. Jeg har endda som større knægt rykfisket massevis af brasen med trekroge og blyloder. Som teenager fangede jeg gerne 10-15 putørreder pr. tur - langt mere end jeg venner og familie kunne æde, men hvad gjorde det - jeg solgte dem! Senere endnu i mine tidlige 20'ere førte jeg mig frem som det en højpandet kyhstfluefisker - ingen respekt for spin og medefiskeri, fiskeri i åer eller værst af alt P&T - føj for pokker!. Og lur mig så iøvrigt ikke om jeg en gang eller to i løbet af årene har ladet mig rive lidt med af stemningen og taget kunstnerisk frihed i brug i forbindelse med en fantastisk fiskeberetning eller to.
 
Alle disse udåder til trods ,tillader jeg mig, at have en kritisk holdning til talrige emner  indenfor fiskeri, såsom håndtering af fisk, trofæfiskeri, rykfiskeri, manglende mådehold, salg af fansgt og tolerance og respekt mellem fiskere. Ikke bare tillader jeg mig have en holdning, jeg tillader mig gudhjælpemig også at diskutere den. Man lærer og man udvikler sig - heldigvis!.
 
En dejlig aften til jer - også skidesprællerne.
 
 
 
 
Clap
Hatten af for det, jeg har hverken kendskab til Maciej's forhistorie eller exakt hvad der stod i den oprindelige post, men tråden her er meget lidt konstruktiv.
 
Grebet som Maciej bruger på sit profilbillede er da generelt meget brugt blandt aborre fiskere (og bass fiskere over there), hvis nogle har dokumentation for at det er skadeligt vil jeg meget gerne informeres. Har fra flere kilder fået fortalt at det er det mest skånsomme greb på disse fisk og bruger det derfor selv.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:41
Citat: dmj

Grebet som Maciej bruger på sit profilbillede er da generelt meget brugt blandt aborre fiskere (og bass fiskere over there), hvis nogle har dokumentation for at det er skadeligt vil jeg meget gerne informeres. Har fra flere kilder fået fortalt at det er det mest skånsomme greb på disse fisk og bruger det derfor selv.
Nu er der jo stor forskel på, hvordan aborren holdes i underkæben og det er betydeligt mere skånsomt at holde fisken lodret end det er at vride i underkæben for at tvinge fisken op i vandret - hvis aborren skal holdes vandret, så bør fisken altså understøttes med et par fingre ved gattet.... Dokumentation min bare r.. 
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 20:37
Citat: Grebet som Maciej bruger på sit profilbillede er da generelt meget brugt blandt aborre fiskere (og bass fiskere over there)
 
Bare fordi at der mange der bruger det, gør det det ikke mere rigtigt. Men ja, som Steen skriver, så bør fisken støttes når den holdes vandret.
 
Hilsen en Skidespræller!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 20:52
Det er da ligemeget hvilket greb der bliver brugt på en "aborre" eller en anden fisk for den sags skyld, så vil de "bedre vidende" stå i kø for, at overfalde vi jordnære almindelige fiskeres synspunkter!!!.
 
Alle danske fiskere har deres helt egen måde at hale en fisk i land på. Hvorledes de gør i udlandet, kan vi jo være ligeglade med!!!.
 
Jeg er ikke i tvivl om, at vi danskeres måde at behandle vores fangne fisk på,vil  udgøre en vifte til vores omkringliggende lande.
 
Mvh. - Kim Korskjær
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:20

Citat: fiskejonas

Hej
 
Jeg har faktisk mødt Maciej for nogle år siden ved slusen i København. Baseret på vores samtaler tror jeg oprigtig talt han pyntede lidt på sandheden med nogle af hans fiskehistorier. Men egentlig ikke så meget mere ,end jeg før er stødt på ved møder med både ældre og mere modne fiskere. Det var derfor som sådan, ikke noget jeg bed synderligt mærke i, ud over hans forhistorie som stallingfisker på Sjælland.
 
Til gengæld husker jeg tydeligt, at fiskeglæden strålede ud af ham, han fangede også fisk, han behandlede dem ganske anstændigt forud for genudsætning og sidst men ikke mindst lærte han glad fra sig til et par yngre hangarounds. Alt i alt en rigtig god og underholdende oplevelse. 
 
Derfor bliver jeg sgu også harm når en flok skidesprællere herinde, er over ham som høge, bare han stikker snuden det mindste frem. Mig bekendt består hans udåd, i at han for en del år siden forsøgte at tilrane sig lidt opmærksomhed og anerkendelse med nogle mere eller mindre imaginære fangster. Åbenbart et forfærdelig, utilgivlig og frem for alt usædvanligt fejltrin for en ung fisker. 
 
Det han gør med dette indlæg er i bund og grund, at komme med en - desværre ganske vidst klodset - opfordring til at behandle de fisk man fanger ordentligt, før man genudsætter dem. Selvfølgelig er det ikke den mest elegante måde han gør det på, men det er jo desværre ikke rigtig det, den lidet konstruktive kritik går på. Nej det er bare en flok bitre voksne, der ikke vil lade en ung fyr komme til overfladen igen. 
Hvad motivet er, aner jeg ærlig talt ikke. Men det forekommer umiddelbart ironisk, at en ung fyr med polsk afstamning skal have sådan en medfart på baggrund af en opfordring til mere skånsom fiskehåndterring forud genudsætning, når der har været talrige tråde om hvordan østeuropæerne slår alt ihjel og grådigt tømmer vores søer. 
 
Personligt har jeg som barn ladet skaller, brasen og aborre dø og/eller lide en langsom død i mine obligatoriske pumpeløse gulvspande, hvor alt hvad der blev fanget partout skulle opbevares. Jeg har også dræbt en "kæmpebrasen" med det ene formål, at fremvise den til venner og familie - æde den ville jeg sgu ikke,så den røg ud på marken. Jeg har endda som større knægt rykfisket massevis af brasen med trekroge og blyloder. Som teenager fangede jeg gerne 10-15 putørreder pr. tur - langt mere end jeg venner og familie kunne æde, men hvad gjorde det - jeg solgte dem! Senere endnu i mine tidlige 20'ere førte jeg mig frem som det en højpandet kyhstfluefisker - ingen respekt for spin og medefiskeri, fiskeri i åer eller værst af alt P&T - føj for pokker!. Og lur mig så iøvrigt ikke om jeg en gang eller to i løbet af årene har ladet mig rive lidt med af stemningen og taget kunstnerisk frihed i brug i forbindelse med en fantastisk fiskeberetning eller to.
 
Alle disse udåder til trods ,tillader jeg mig, at have en kritisk holdning til talrige emner  indenfor fiskeri, såsom håndtering af fisk, trofæfiskeri, rykfiskeri, manglende mådehold, salg af fansgt og tolerance og respekt mellem fiskere. Ikke bare tillader jeg mig have en holdning, jeg tillader mig gudhjælpemig også at diskutere den. Man lærer og man udvikler sig - heldigvis!.
 
En dejlig aften til jer - også skidesprællerne.
 
 
 

Hej Jonas.
Nu pyntede du vel ikke på noget i sommerhuset vel ? Big smile
Og til dit indlæg er der kun at sige.

Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:23
Hold nu op. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke at aborren kan mærke det en skid, men der er åbenbart et par stykker der bare VIL have en diskussion igang Unhappy
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:26
Ja han holder aborren i munden, ja det optimale havde nok været at understøtte den lidt, men kom dog ind i kampen og slap af. Man skulle tro det var nationen fra EB der skrev herinde mand. 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:38
Citat: Skurken90

Hold nu op. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke at aborren kan mærke det en skid, men der er åbenbart et par stykker der bare VIL have en diskussion igang Unhappy



Det tror jeg så ikke helt du har ret i
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:51
Hvor lang tid, skal ens fejltrin vedr. behandling af div. fisk klæbe til ens renomè. Skal vi gå rundt med et KAÌNs mærke i panden på kysterne m.m.? - Er det ikke sådfan, at vi mennesker kun er os selv, når det drejer sig om, at tilgive os "selv". Mennesker med personlige problemer står altid i kø, for at overfalde andre alm. personlige mennesker!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 21:59
Gud fader Confused nogen gange føler man virkelig, at være gået forkert her på 123nu. God fornøjelse med tråden og undskyld jeg farede vild. Disapprove
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 22:01
Citat: Tommy:)

Citat: Skurken90

Hold nu op. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke at aborren kan mærke det en skid, men der er åbenbart et par stykker der bare VIL have en diskussion igang Unhappy



Det tror jeg så ikke helt du har ret i



Synes bare at NOGLE folk herinde let får tendens til at starte og kaste med mudder uden rigtig en grund. Sorry for mit sure opstød!

Fortsat god aften Smile
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 10:57
@Jonas..

Det er sku et af de bedste indlæg jeg længe har læst herinde, og du rammer bullseye her ClapClapClapClap
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres