Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rig af død tobis

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franja

Tilmeldt:: 15 Jun 2011
Geografisk: Odense SV
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franja Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rig af død tobis
    Sendt: 25 Aug 2012 kl. 16:17
Hej er begyndt at fiske med døde tobiser og så er mit spørsmål hvordan rigger i dem for at de holder længst muligt ?
De holder nemlig ikke ret langt tid for mig Cry det skal siges at de bliver fisket efter bombarda.
 
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 18:57
Jeg bruger bruger en agnnål og trækker dyret på et stykke 0,35 line, med ganske alm. str 2 ormekrog i enden.

Binder med linen et dobbelt halvstik om dyrets hale, så den ikke krøller sammen nede på krogen, der nu stikker ud af munden.

Med en løkke på linen er det hurtigt at skifte med blinklås. Laver gerne 3 rig hjemmefra, og det er sjældent alle 3 rig ser vand på en aften. Sidste sommer havde jeg en forrygende aften hvor samme tobis gav 4 flotte havbamser inden den var færdig Thumbs Up

Det skal lige siges, jeg bruger ikke bombarda, men fisker dem direkte Wink.

Nogle gange kan tobiserne være ret møre når de bliver tøet op. Så kan det hjælpe at rulle dem i salt så skindet bliver stift. Det gør jeg gerne inden jeg kører så passer det Thumbs Up
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franja

Tilmeldt:: 15 Jun 2011
Geografisk: Odense SV
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franja Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2012 kl. 23:07
Tak for det det vil jeg prøve Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres