Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laksefiskeri Gudenåen

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laksefiskeri Gudenåen
    Sendt: 26 Aug 2012 kl. 23:21
Hejsa 123nu

Jeg skal om ikke længe til gudenåen og for bare 2. gang se om jeg kan overliste en laks..

Jeg er derfor på udkig efter DET absolut bedste lakseagn, efter jeres mening. 
Her er hvad jeg selv for nylig har købt til mit nye og spænende laksefiskeri.
ABU Reflex spinner orange krop/sølv blad 18 gram
ABU Reflex spinner orange krop/kobber blad 18 gram
Jigwobbler Metallic blå 13 gram
Komplet Reje rig.
Rapala Minnow Spoon rød/gul/sort 16 gram

Lad mig høre..

Jeg har også kigget lidt på tail dancer og "deep" udgaven

Jeg er udstyret med følgende grej:
Shimano Speedmaster Seatrout 10.3 fod 10-40 gram
Shimano Rarenium CI4 4000FA
Spiderwire Ultracast Invisibraid 0.12 mm 

VH
Steffan Smile
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 23:46
Den nye reflex i kobber med rød/gule prikker ville jeg bruge, når du lige laver en modificering... Du skal skifte krogen på Reflex-spinneren, da den sgu er for lille - brug et par springringe eller tre ned til den nye krog og montér så lige et stykke rød plastik-slange over springringe og krogskaft (sættes fast med et stykke kraftig kobbertråd fra en afisoleret ledning), så spinneren får en lille "condom". Jeg bruger selv plastik-slange fra en gummimak til torsk.
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 07:56
Ellers kan nævnes savagegear caviar, Mepps 4-5 og condom spinnere som det foretrukne
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 08:11
Citat: Steffan

Hejsa 123nu
Jeg skal om ikke længe til gudenåen og for bare 2. gang se om jeg kan overliste en laks..
Jeg er derfor på udkig efter DET absolut bedste lakseagn, efter jeres mening. 
Her er hvad jeg selv for nylig har købt til mit nye og spænende laksefiskeri.
ABU Reflex spinner orange krop/sølv blad 18 gram
ABU Reflex spinner orange krop/kobber blad 18 gram
Jigwobbler Metallic blå 13 gram
Komplet Reje rig.
Rapala Minnow Spoon rød/gul/sort 16 gram
Lad mig høre..
Jeg har også kigget lidt på tail dancer og "deep" udgaven
Jeg er udstyret med følgende grej:
Shimano Speedmaster Seatrout 10.3 fod 10-40 gram
Shimano Rarenium CI4 4000FA
Spiderwire Ultracast Invisibraid 0.12 mm 
VH
Steffan Smile


Prøv FC Spinner i 16 gram (Sort/Orange krop) samt Mepps nr. 5 i kobber
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 08:33
Hold dig til rejenSmile
Hvornår tager du derop?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 10:33
Skal lige siges at jeg har kondom spinner i 15gram tror jeg det er, i sort og orange og har også nogle stykker af de store mepps i de kendte farver i str. 4 :) og har os caviar spinner. Ville ikke skrive det hele påTongue

Jeg skal derned til gudenå konkurrencen, men havde tænkt mig at fiske mere målrettet i gudenåen fremover også.. Skal bare fange en laks på 60 hehe bare en lille en ville være fedt til at starte med :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 10:34
FC spinner har jeg ikke, den regnede jeg også med at prøve, sådan en for man til konkurrencen ved jeg Smile

Hvad med wobler? er det slet ikke atraktivt til laksen? 
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:10
Laksen på mit profil billede nappede en Nils master flydende i 5 cm, fisket som spinflue
14,3 kg og 120 cmSmile

jamen så løber vi nok på hinanden til konkurrencen, jeg fisker langå og ulstrup til konkurrencen:-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:21
Vi fisker efter hvad jeg husker min homie sagde, så bliver det ved bjerringbro :)

Det nok et dumt spørgsmål men vil du ikke uddybe metoden "spinflue"?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:31
Citat: Steffan

Skal lige siges at jeg har kondom spinner i 15gram tror jeg det er, i sort og orange og har også nogle stykker af de store mepps i de kendte farver i str. 4 :) og har os caviar spinner. Ville ikke skrive det hele påTongue
Jeg skal derned til gudenå konkurrencen, men havde tænkt mig at fiske mere målrettet i gudenåen fremover også.. Skal bare fange en laks på 60 hehe bare en lille en ville være fedt til at starte med :)


Bliv nu ikke al for skuffet hvis det "bare" er en af åens utrolige mange havørreder som bider på ;-)

De spinnere du allerede har er fine på Bjerringbro stykket.
De anvendes rigtig meget på hele det nedre Gudenå kun overgået af rejer.

Gudenåen er mange steder rigtig dyb med god strøm så det er vigtig at få spinnerene ned og her kan det være en stor fordel at fiske opstrøms.

Knæk & Bræk til konkurrencen og kom i god tid, så du kan få lidt fiskeri inden du ender en en massiv kø af lystfiskere der får køen på Køge Bugt Motorvejen til blegne   
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:39
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:43
Det bliver ikke grej du mangler. Men jeg ville nok vælge linen et nr. tykkere. Der er meget grøde i åen.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:48
jeg bruger en svirvel med hægte, der i et lod på 15-20 gram 120 cm monofil hvori du monter din flue/wobler og så ellers derud af
håber det gir mening
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 12:12
Det gør det! 
Tro mig hvis jeg fanger en havørred på mere en 50 cm og 1,25 kg så bliver jeg ligeså glad som hvis jeg fanger laksen hehe så et det ny pr.. med hensyn til grøden så er linen testet under karup å konkurrencen for ikke så længe siden og den line rykker halve træer med op hehe 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 12:13
jeg har fundet denne taildancer, er det noget der vil fange laks? har mistanke om det er en anden end de andre taildancere? prisen er også kun halvdelen end andre steder..
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 12:48
Citat: Steffan

jeg har fundet denne taildancer, er det noget der vil fange laks? har mistanke om det er en anden end de andre taildancere? prisen er også kun halvdelen end andre steder..


Jeg skal ikke tale dig fra at bruge alle dine penge på endegrej, men som Lars konstaterer, så har du da grej nok.

Brug det du allerede har. Det er mere end fint.
Det vigtigste er at fiske der hvor fisken er. Selv på en tom strækning hjælper alverdens grej ikke.
Fisk hvor fisken står og i den dybde den er. Så skal den nok bide på det endegrej du bruger hvis den er i krigshumør.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 12:54
Okay så gemmer jeg pengene til når mit grej forsvinder i en å eller på kysten Hehe
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 17:21
Måske ses vi,kører til Gudenåen en Ugestid før konkurrensen for at smugtræne lidt,tror nu ikke det hjælperCry hehe,vil fiske på Langå strækkeneThumbs Up
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 17:49
Jamen rigtig god tur da, tjaa jeg ved nu ikke om man decideret kan træne hehe jeg tror mere man skal kende stykket rigtig godt, vide hvor fiskene står, høllerne osv.. men så længe man har noget i vandet er chancen der da hehe 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres