Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kolding Havn

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Kildemand Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kildemand

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kolding Havn
    Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:50
Hej.
 
Er der nogen af jer der ved om der er makrel i Kolding havn lige nu?
 
Hvor i Kolding Havn er det tilladt at fiske og hvor er det bedst?
 
Er det bedst med et flåd og en silde strimmel eller?
 
Hvilket tidspunk på dagen er mest optimalt?
 
/M 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 15:09
Hej Michael.

Såvidt jeg husker at være informeret, så er det ikke tilladt at fiske på havnen, men det er nok havnefogeden der har lavet den regel. Der kan sikkert være noget lov mæssigt der er gældende, så man kan sikkert blive retsforfulgt i værste tilfælde? Alle fisker der dog alligevel og jeg har aldrig set eller oplevet at blive bedt om at pakke sammen. Sydhavnen går lige ind i frednings bæltet, så der fisker man bare ikke! Det er nemlig forbudt. Så det er på nordhavnen det foregår.

Så vidt jeg husker har jeg aldrig set noget skilt hvor der står at man ikke må fiske på nordhavnen.
Jeg vil sige det sådan, at hvis du ikke generer skibene ved at blive stående når de skal ligge til kaj lige der hvor du er, så kan jeg ikke se noget problem.
Det er længe siden jeg har fisket der, så jeg kan ikke sige om der er makrel eller ej. Jeg fisker med flue, så jeg ved heller ikke hvad der er godt på en spinnestang Smile Tidspunkt for hvornår det er godt ved jeg heller ikke.

Lidt links.
http://www.koldinghavn.dk/00164/00190/
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22340
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22670








Redigeret af Kim Krikau Jensen - 27 Aug 2012 kl. 15:32
Hilsen Kim.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 16:00
Hej
 
Marina Syd ligger i fredningsbæltet ud for åen og i Marina Nord har havnen bestemt, at dér må  man ikke fiske - sikkert af hensyn til alle lystbådene der ligger der.
 
Du må altså fiske i det store havnebassin på både nord- og sydsiden, og det forventes selvfølgelig, at man opfører sig ordentligt og tager affald mv. med hjem.
 
Makrellerne kommer og går vist som det passer dem, så det er bare med at komme ned på havnen og gøre et forsøg. De kan være overalt i havnen og fanges på på både sildestykker og silde-/makrelforfang.
 
 


Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 16:05
En linie fredning kalder de det, gælder så vidt vides den sydlige markering af sejlrenden, som er i linie med sydlige havnekaj, og fredningszonen er i grove træk hele fugleresavatet, og praktiseres af fiskerikontrollen, fra stranden 33 "Redningsvejen" ned mod vandet i rebæk, og en lige linie mod det store hus kaldet"Næsset" i strandhuse.
Og der må fiskes i hele industri havne bassinet, mén IKKE ved spunset ved indspulningsområdet, så er man i fredningsområdet, og der er også skiltet Adgang forbudt.
Og lystbådehavn nord vil de ikke have fiskere i, men altså det er ikke lov, men fra havnens side.
 
Og sidst men ikke mindst, det er tyndt med makrel nu, har været god gang i det for 1 uge siden og tilbage i tiden, dog hørte jeg der har været stimer inde de sidste 2 dage, men hvad der er i det tør jeg ikke sige.
 
Men altså vi kan ikke fange dem på fluen mere i den gamle sejlrende, og ikke flere vilde tobisjagtende stimer, men kør ud og kig, du kan se på mågerne hvor de er, eller når de jager i overfladen :-)>
 
Se evt. her hvordan fredningen ser ud


Redigeret af jhh - 27 Aug 2012 kl. 16:22
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres