Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optimering i lange tangtråde

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Bom Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fusker

Tilmeldt:: 08 Feb 2005
Geografisk: fra Århus til Horsens
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fusker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Optimering i lange tangtråde
    Sendt: 28 Aug 2012 kl. 11:26
Hej
 
Jeg vil gerne optimere mine få kystture mest muligt, men på denne årstid er der nogle lange tangarme eller lign. der hvor jeg fisker. Tror de hedder Martaum på latin eller andet fremmedsprog. De lange tangtråde gør det umuligt at fiske på tværs af strømmen/bølgerne hvor de kommer op i overfladen. Min løsning er indtil videre at fiske med enkeltkrog og i mod vinden for ikke at få fat i dem hele tiden.
 
Hvad gør i andre?
 
Martin
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2012 kl. 11:36
Jeg er ikke i tvivl om at du fisker et sted med gode chancer for fisk.
 
Jeg var selv afsted for et par uger siden og fandt et "hul" i det snørebåndslignende tang at fiske i.
Udover at lande makreller på fluen fik jeg denne oplevelse
 
 
Og når når der er så meget føde der gemmer sig her, må der jo komme nogen rovfisk efter dem :)  
 
Måske skal du forsøge med "weedbuster" et nyt system til sådanne steder, så vidt jeg ved.
 
Fisker selv flue, og fanger da også noget snørebånd, men fungerer fint , hvis der ikke er for meget
Til top
Martin Bom Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fusker

Tilmeldt:: 08 Feb 2005
Geografisk: fra Århus til Horsens
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fusker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 09:42
Hej 
 
Tak for det gode forslag.
 
Det er jo godt gjort at krogen også skal have gummi på for ikke at lave ulykker Big smile
 
Hvis jeg skulle forsøge at fiske med flue, vil jeg ikke have problemet med at fange snørrebåndstanget, da jeg vil skulle bruge tiden på at få fluen ud af skulderen.
 
Flot videoklip der viser hvilke super oplevelser der er ved vandet.
 
Martin Bom
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2012 kl. 14:10
Jeg kan forstå du fisker med spin.

Det er rigtig træls at gå langs fiolinerne/strengetang og ikke lave andet end at se gyldne ørreder dér hvor man føler man ikke kan fiske.

Du skal sådan set bare alliere dig med en fluebinder, eller få din lokale grejbutik til at hjælpe dig med følgende:


Der skal altså bindes en dobbelt weedguard på nogle enkeltkroge til dine blink. I youtubeklippet skal du bare holde øje med selve weedguarden, og ikke fluen.

Det er i virkeligheden såre simpelt, så måske du kan gøre det selv :D
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2012 kl. 09:15
Sparker lige ind, at WeedBuster lige præcis er udviklet til at undgå tang på krogen. Den er primært til enkeltkroge, og er til de dage, hvor der er svævende ålegræs i vandet, til fiskeri i bælter med blæretang og som her til fiskeri i snørebåndstang (kært barn har mange navne ;o)
WeedBuster skal ikke formonteres eller bindes på krogen, men monteres bare, når der er behov for det. Det tager et par sekunder at montere den, så man kan bare bruge sine yndlingsblink, eller fluer.
Var selv en tur på Sj. Odde i går, og udover at der var mange fjæsing, var der også en del snørebåndsgræs. Det virker som om det bliver mere og mere udbredt!
 
Hilsen Erik
 
 
Erik - WeedBuster.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum