Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

abel tr1

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: abel tr1
    Sendt: 04 Sep 2012 kl. 20:31
i min søgen efter nyt hjul til min bvk 8,6" #4
 
Er jeg faldet over dette Abel tr1
 
men hvordan er kvaliteten på Abel tr1, er det samme udsøgte kvalitet som de andre har ry for..
 
Og når der står solid, er det så både bagsiden og spolen der er lukket, eller er det som på billedet??
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 20:38
Hej René
Ja. Det er et superhjul, synes jeg - i hvert fald til folk, der kan undvære både storspole og en bremse at fingerere med. 
Som jeg ser det, refererer Solid i denne sammenhæng til, at hjulet er ensfarvet. Altså som på foto.
Claus

Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2012 kl. 20:59
Kvalitet og finish er i topklasse. En Made in USA klassiker til en yderst rimelig pris.

Hjulet kan bestilles med solid hjulhus. Jeg har set billeder på nettet af TR hjul med solid spool, men i foråret oplyste Abel mig, at jeg ikke kunne bestille solid spole.

Vær opmærksom på, at spolen skal tages af for at justere "bremsen". IMHO betyder det intet, men det er forskelligt fra fx. Hardy Lightweight serien.


/Christian
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 05:14
Citat: Claus Bech-Petersen

Hej René
Ja. Det er et superhjul, synes jeg - i hvert fald til folk, der kan undvære både storspole og en bremse at fingerere med. 
Som jeg ser det, refererer Solid i denne sammenhæng til, at hjulet er ensfarvet. Altså som på foto.
Claus


Hej Claus

takker for svaret, jeg ser ikke storspole kontra ikke stor spole som noget særligt issue til almindeligt fiskeri med skumfluer i åen. Og bremse kan jeg snildt undvære.. Mit sage plejer og stå så det lige nøjagtigt ikke laver overløb.

Billedet er et tr2, og det var det som forvirrer mig.. Har prøvet og kigge på nettet, og begge modeller er pæne på hver deres måde. Men selv på abels side er der ikke foto af et tr1 i solid Embarrassed

Citat: Saltflyfish

Kvalitet og finish er i topklasse. En Made in USA klassiker til en yderst rimelig pris.

Hjulet kan bestilles med solid hjulhus. Jeg har set billeder på nettet af TR hjul med solid spool, men i foråret oplyste Abel mig, at jeg ikke kunne bestille solid spole.

Vær opmærksom på, at spolen skal tages af for at justere "bremsen". IMHO betyder det intet, men det er forskelligt fra fx. Hardy Lightweight serien.


/Christian

ja prisen er stort set det samme som et danielsson original, og det virker til at abel er noget bedre kvalitet.

og jeg har nemlig også set solid hjulhus og spole på nogle billeder.

Og at spolen skal af for at justere bremsen skal kun gøres en gang, så er det ovre. Små fisk der ikke kan tage udløb skal ikke have lov og tage udløb efter min mening Wink

tak for de gode svar, tror dette er mit kommende hjul.. så er det bare om mit sage 4550 kan sælges Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 08:04
Hej René,
Godt valg, vil jeg mene. Jeg er i hvert fald glad for mine TR-hjul i forskellige størrelser, som efterhånden sidder på stangen det meste af tiden, når linen er klasse 6 og nedefter. Og det er da fantastisk, at man kan få så meget kvalitet til priser, der ikke er højere end mange mediumgode højspolehjul. 
Claus
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2012 kl. 17:11
Nu er der afgivet order..

fik ikke en bekræftelse på mail, så sendte dem en mail på engelsk efter nogle timer.. Og en times tid efter fik jeg svar at ordren var modtaget og ville sendes i dag.

Så barrio mallard dt er gjort klar, og så skal der muligvis bindes lidt chernobyl ant her i morgen.. så er jeg klar til det sidste af sommeren Wink

billeder følger forhåbentlig sidst på ugen
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 15:53


Abel tr1 olive på tfo bvk 8,6" #4 Thumbs Up

passer fedt til stangen, og dejligt at have et hjul som er lidt specielt..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2012 kl. 16:47
Ser godt ud!
Jeg bruger et Waterworks Force 2 på min BVK, det er også et godt match!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2012 kl. 06:09
Citat: mahon

Ser godt ud!
Jeg bruger et Waterworks Force 2 på min BVK, det er også et godt match!
hej Martin
 
Er bestemt også godt tilfreds med resultatet.. Og hjulet er prøvet i aftes i nogle timer med stor fornøjelse..
 
Rent æstetisk kan jeg godt lide det klassiske design og den grønne farve.. Men waterworks force er fede hjul også.
 
SL modellen er jeg helt vild med, men prisen er også i den høje ende.. Og har opfattelsen af det som brugshjul er lidt mere skrøbeligt end andre kraftigere hjul med 20 gram mere på sidebenene..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres