Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlandsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Emne: landsdækkende 24 timers konkurrence i UV-jagt
    Sendt: 24 Sep 2012 kl. 22:30
Du må ha din holdning alt det du overhovedet kan overkomme, jeg forstår bare ikke hvorfor du overhovedet gider gå i gang med en sådan diskussion, når man tydeligt kan se jeg er ude i vandet.  Jeg puster mig bestemt ikke op, tro mig, så ligegyldig en kommentar, som den du fremstiller her, for mig nærmest lyst til at kravle under dynen. Sleepy
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 23:05
Citat: Steffan

Du må ha din holdning alt det du overhovedet kan overkomme, jeg forstår bare ikke hvorfor du overhovedet gider gå i gang med en sådan diskussion, når man tydeligt kan se jeg er ude i vandet.  Jeg puster mig bestemt ikke op, tro mig, så ligegyldig en kommentar, som den du fremstiller her, for mig nærmest lyst til at kravle under dynen. Sleepy
 
Jamen så godnat og sov godt da Wink
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 16:05
Citat: nofishtobig

 Synes stædigt det er noget svineri og har vel ret til at ha min holdning som alle andre her inde.......du behøve jo ikke puste dig op LOL 

Nu er vi vist røget helt der ude i hampen, hvor folk ser syner og siger mærkelige lyde.

Men lad mig lige samle op, denne tråd handler om det er etisk forsvarligt og sportsligt korrekt, at anvende kunstigt lys i forbindelse med UV-jagt...!

Jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg ikke kan se, at det er et problem, at dyrke C&R og nøjes med at ta' et par billeder af de fisk, som man har fanget. Vi skal jo bare gå 25-30 år tilbage i tiden, der blev lystfiskernes fangster næsten konsekvent slået ihjel. Og jeg vil faktisk tillade mig at hævde, at de sidste 10-15 års udvikling, hvor flere og flere lystfiskere dyrker C&R, det har haft en kæmpe stor indvirkning på antallet og størrelsen af de fisk, som der er i vores søer.

I de søer hvor jeg regelmæssigt fisker, der kan jeg næsten være sikker på, at jeg fanger et par fisk på hver eneste fisketur, det var langt fra tilfældet for 20-30 år siden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 17:13
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: nofishtobig

 Synes stædigt det er noget svineri og har vel ret til at ha min holdning som alle andre her inde.......du behøve jo ikke puste dig op LOL 

Nu er vi vist røget helt der ude i hampen, hvor folk ser syner og siger mærkelige lyde.

Men lad mig lige samle op, denne tråd handler om det er etisk forsvarligt og sportsligt korrekt, at anvende kunstigt lys i forbindelse med UV-jagt...!

Jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg ikke kan se, at det er et problem, at dyrke C&R og nøjes med at ta' et par billeder af de fisk, som man har fanget. Vi skal jo bare gå 25-30 år tilbage i tiden, der blev lystfiskernes fangster næsten konsekvent slået ihjel. Og jeg vil faktisk tillade mig at hævde, at de sidste 10-15 års udvikling, hvor flere og flere lystfiskere dyrker C&R, det har haft en kæmpe stor indvirkning på antallet og størrelsen af de fisk, som der er i vores søer.

I de søer hvor jeg regelmæssigt fisker, der kan jeg næsten være sikker på, at jeg fanger et par fisk på hver eneste fisketur, det var langt fra tilfældet for 20-30 år siden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Til at starte med vil jeg sige dette en joke ville bare se hvordan de snæver synet regere når nogle angriber deres sport og måde at fiske på.......og kan jo se samme måde at regere som uv fiskene regere når flok bare side og snakker snik snak om en sport der ikke gør andet and at fange nogle fisk.....så vil folk hellere have at men går til fiskehandleren og støtte dem og deres måde at fiske på ??? ved uv fiskeri gør du jo ikke andet and at fange nogle fisk for derefter at spise dem
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 17:17
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: nofishtobig

 Synes stædigt det er noget svineri og har vel ret til at ha min holdning som alle andre her inde.......du behøve jo ikke puste dig op LOL 

Nu er vi vist røget helt der ude i hampen, hvor folk ser syner og siger mærkelige lyde.

Men lad mig lige samle op, denne tråd handler om det er etisk forsvarligt og sportsligt korrekt, at anvende kunstigt lys i forbindelse med UV-jagt...!

Jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg ikke kan se, at det er et problem, at dyrke C&R og nøjes med at ta' et par billeder af de fisk, som man har fanget. Vi skal jo bare gå 25-30 år tilbage i tiden, der blev lystfiskernes fangster næsten konsekvent slået ihjel. Og jeg vil faktisk tillade mig at hævde, at de sidste 10-15 års udvikling, hvor flere og flere lystfiskere dyrker C&R, det har haft en kæmpe stor indvirkning på antallet og størrelsen af de fisk, som der er i vores søer.

I de søer hvor jeg regelmæssigt fisker, der kan jeg næsten være sikker på, at jeg fanger et par fisk på hver eneste fisketur, det var langt fra tilfældet for 20-30 år siden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Det kunne du jo bare have sagt Niels Riis Ebbesen, at det handlede om etik og sportslighed i uv jagt.
Ja det er forsvarligt at jage med lys om natten, det ville faktisk være uforsvarligt ikke at gøre det. Men sportsligt korrekt hvem fan har sagt det skal være sportsligt, det er da ikke en sport at slå dyr ihjel er det??
Men er alle parter ikke snart blevet hørt i denne sag, eller holder du blot liv i den fordi du syntes den pynter på top 10 listen.
Jeg er helt sikker på at hvis jeg gav mig til at grave lort op på nettet, at vi kunne finde mange ting, der havde større betydning for lystfiskeriet end det stunt du har gang i her.
 
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 17:17
du ævler bare løs om c og r det er sku da at lege med liv Wacko folk der fanger en fisk skal da have lov til at spise den men du puster bare til ilden igen Clown hvornår svare du ham der vil have dig med ud og dykke
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 18:41
Citat: tomkat

du ævler bare løs om c og r det er sku da at lege med liv Wacko folk der fanger en fisk skal da have lov til at spise den men du puster bare til ilden igen Clown hvornår svare du ham der vil have dig med ud og dykke
 
Der vil aldrig komme et svar.......er det samme som når jeg har spurgt til hans jagt og bare side og vente med et kikkert sigte på 300 meters afstand og så dyret ikke har den mindste chance for at regere (kunne vel godt kalde det at skyde et sovende dyr da dyret står helt stille og på ingen måde ved at det skal dø) men er noget andet når det berør hans egen sport DOBBELMORAL ER SKU FOR NEDEREN
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 19:09
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 21:01
Citat: nofishtobig

Der vil aldrig komme et svar.......er det samme som når jeg har spurgt til hans jagt og bare side og vente med et kikkert sigte på 300 meters afstand og så dyret ikke har den mindste chance for at regere (kunne vel godt kalde det at skyde et sovende dyr da dyret står helt stille og på ingen måde ved at det skal dø) men er noget andet når det berør hans egen sport DOBBELMORAL ER SKU FOR NEDEREN

Du er vist ude i en vildfarelse, når du tror, at jeg dyrker jagt her oppe på landjorden, det er ingenlunde tilfældet, og det har jeg heller ikke givet udtryk for.

Med venlig hilsen
Niels Riis ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 21:09
Citat: tomkat

 hvornår svare du ham der vil have dig med ud og dykke

Hvorfor skulle jeg ta' ud og lege badedyr midt om natten...?

Li'som jeg ikke har haft behov for at prøve at slå mine børn, for at være modstander af korporlig afstraffelse af børn, så behøver jeg heller ikke at ha' prøvet UV-jagt med lys, for at synes det er en uacceptabel og unfair metode.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 21:39
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: nofishtobig

Nej NRE. men du har prøvet at gå på jagt og side og vente på dyret står stille så du er sikker på at ramme det mens det er helt uvidene bare står og venter på at dø som jo er det samme som gøres i uv jagt/fiskeri.....så hvor vil du hen med det NRE: 

Mig bekendt, så er der ikke nogen jægere, som skyder harer der sidder stille på marken, de skyder heller ikke på fasaner, duer, agerhøns, ænder, gæs, o.s.v, der står på jorden, ligger på vandet, eller sidder på en gren.

Det er vist kun rådyr, kronvildt og vildsvin, som der ikke er tradition for, at skyde i bevægelse, så dit argument er vist ikke særligt relevant.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Hvordan vil du mene hare jagt med hagl gevær og uv jagt har noget med hinanden at gøre da et haglgevær jo har en stor spredning af haglene og jeg ikke har set nogle harponer med 50-100 eller flere pile og ja de bruger jo masse af lokke midler......men havde da en ide om at du selv kunne tænke dig til jeg mente bukke jagt og div. jagt med riffel da dette jo er det eneste som minder lidt om ud over at man ikke har et kikkert sigte so man kan side i sit skjul camofleret så du er helt sikker på dyret ikke ser dig,og under uv fiskeri skal du jo sniger dig ind på dit bytter.......så kan ikke se hvad uv fiskeri har med jagt at gøre
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 22:09
Hej Niels.

Da du er med i flere tråde, sætter jeg lige det her ind fra en anden, så vi ikke springer nogen læsere overTongue

Det er rigtigt godt du er tilbage NielsLOL

Så kan vi fortsætte tråden igen, og nu var du jo så venlig at give mig lidt reklame for min hjemmeside.Clap
Det var jeg i øvrigt meget glad for, kan se det har hjulpet på besøgsantallet.

Dog er jeg naturligvis ked af at du ikke vil købe LOOP produkter i fremtiden. Ligesom du nok heller ikke har gjort det i fortiden.Wink

Men da du nu har hjulpet mig, syntes jeg da også det er rimeligt at det går den anden vej, så for alle interesserede, kig engang her hvordan NRE spreder sin viden med gavmild hånd, det er lang læsning, men det er det jo også herinde:

http://www.pressefotografforbundet.dk/debat/index.php?id=14381&thread=14374

Og skulle du have glemt det, behøver du ikke omtale alle herinde som VI, når du vil lave love om, for VI omfatter ikke alle herinde, i hvertfald ikke mig!

At du ikke vil tage mod tilbudet om at komme en tur i vandet, er jo selvfølgelig helt dit eget valg, der er jo ingen tvangTongue

Og at du ikke kan lide jagt under vandet, pga. du ikke kan svømme, eller at du er vandskrækket (kun gisninger fra min sideLOL) med lys, naturligvis hvordan skulle du ellers kunne orintere dig, er da også ok...
Vi har jo alle forskellige meninger (heldigvis) ellers var denne tråd jo heller ikke blevet så lang.

Men som lovet tidligere, hjælper jeg gerne din tråd videre. På et tidspunkt må du da kunne få en pokal fra webmaster. Jeg stiller gerne op til overrækkelsen, alene for at se hvem du erTongue


Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres