Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskeri efter havørred i øresund uden båd ,waders.

 Besvar Besvar
Forfatter
mustafa kannan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
odense4ever Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2012
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér odense4ever Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskeri efter havørred i øresund uden båd ,waders.
    Sendt: 11 Sep 2012 kl. 11:33
hej alle sammen vil høre om nogen af jer herinde som har en perfekt plads eller flere til havørred på nordøstsjælland fra kant eller mole af da jeg ikke har båd og waders

Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 14:38
 Jamen det er jo helt oplagt..   Hornbæk plantage !!  Wink 
Der er fanget og bliver fanget masser af fisk !!!    Prøv det Big smile 
 
K&B Streamwalker
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 15:24
Uden at jeg kender noget til situationen, vil jeg anbefale dig at investere i et par waders. Du kan få et par neopren til under 500,- og det giver bare lige den ekstra grad af frihed mht. hvor man kan komme til at fiske.
Hvilke waders vil jeg dog ikke gøre mig klog på. Jeg kan kun sige, at indtil videre er jeg glad for mine ABU waders till 399,- (tilbud) fra Føtex. Bilka har dem som regel til 500,- som normalpris - begge Dansk Supermarked = stort set samme varer.
Ikke at dette svarer på dit spørgsmål, blot et velmenende råd.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 15:26
http://imageshack.us/photo/my-images/831/lynettenspots.jpg/ super sted =) der er masser plads har fanger Hø der =) Refshaleøen Eller der er også en fin mole ved Gilleleje Havn der er også gode muliheder
 
Nordsjælland
 
Nakkehoved, Gilleleje
Melby Overdrev, Liseleje
Hald Strand, Hundested
Stængehus Strand, Tisvildeleje
Helene Kilde, Tisvildeleje
Nøddebo Huse, Liselej
 
Men der skal du have Waders !!!


Redigeret af Mallow - 11 Sep 2012 kl. 15:31
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 15:56
Citat: Mallow

Gilleleje Havn
Gilleleje havn ligger i et fredningsbælte.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2012 kl. 19:41
Citat: Peter Schrøder

Citat: Mallow

Gilleleje Havn
Gilleleje havn ligger i et fredningsbælte.

Hej Peter kan du ikke sætte det link op hvor på jeg kan se det !

Synes nemlig ikke jeg finde på bekendtgørelser om fredningsbælter 
ikke lige gilleleje i hvert tilfældet 

Mvh
Mallow  Smile


Redigeret af Mallow - 15 Sep 2012 kl. 19:44
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2012 kl. 20:20
Nordøst Sjælland = Kronborg Pynten! Her behøves ingen waders og der fanges mange store havørreder!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2012 kl. 21:15
Citat: Mallow

Citat: Peter Schrøder

Citat: Mallow

Gilleleje Havn
Gilleleje havn ligger i et fredningsbælte.

Hej Peter kan du ikke sætte det link op hvor på jeg kan se det !

Synes nemlig ikke jeg finde på bekendtgørelser om fredningsbælter 
ikke lige gilleleje i hvert tilfældet 

Mvh
Mallow  Smile
Vælg fredningsbælter i kortindhold:
http://viskort.dk/viskort/PopupMap.aspx?CallingApp=BorgerDk&PageId=def&ActivePanelTabs=a,r,k&ActivePaneId=a&MapThemes=bg,sat,fd,kom&DefaultOn=bg

Redigeret af Steen Kehler - 15 Sep 2012 kl. 21:16
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2012 kl. 21:28
Hej
 
Jeg vil nu også forslå dig et par waders...men da det tilsyneladene ikke er relevant lige nu og her så går jeg ud fra at du bare vil ud og prøve lidt kyst fiskeri..
 
Og nu da du ikke har nogle vaders så kan du med det samme lære lektien at fiske vandet af helt inde under land det som vi kalder badekars fiskeri...det er den fordybning der typisk ligger fra strandkanten og nogle meter ud hvor der så kommer en revle...fiskene "havørreden" vil med stor sansynlighed kunne findes herinde og så handler det om at blive på land og fiske med blink fra 6 - 12  gram altså blink der er meget små...det er en meget god ide at bevæge dig og ikke stå og kaste ud det samme sted om og om igen....
Vil du fiske længere ude så bruger du  bare større blink du kan kaste længere med men gerne blink der er flade så de ikke går så dybt...og så er det faktisk muligt at fiske stort set alle pladser på den Nordsjællanske kyst...
 
Bil er naturligvis en stor fordel....har du det så er det mligt at fiske stort set ra Helsingør til Hundested sørg for at finde bund forhold der er vekslende dvs masse af tang og sten blandet med sand...så er det muligt at du løber ind i en fin havørred..
 
Her er et par pladser der er værd at kigge lidt nærmere på :
Hornbæk plantage ( start fra skoven fra ålsgårde siden og næsten hele vejen nd tl hornbæk " der er et fredningsbælte inde ved Hornbæk"
 
7 tangvej også et rigtig godt sted hvor du sagtnes kan fiske fra land... 
 
Nakkehovede fyr her er også fint badekars fiskeri men absolut også god til de lidt støre blink
 
Gilleje feriecenter nede foran...rigtig gode havørred forhold " husk bevægelse "
 
Det gamle skydebane / militær område ved asebo plantage..." selvtilidskysten" altid god for en havørred
 
Og endelig oppe ved hundested knud rasmusens hus som abslut er velegnet il fiskeri fra land
 
HUSK !!!! at tjekke for fredningsbælter på www.fredning.fd.dk
og endelig statsfisker tegnet så du ikke kommer galt afsted..2500 kr er sure penge at komme af med hvis man ikke har tingene i orden
 
Knæk Og bræk
 
Kent Bille


Redigeret af kent bille - 15 Sep 2012 kl. 21:32
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 11:13
Citat: Steen Kehler

Citat: Mallow

Citat: Peter Schrøder

Citat: Mallow

Gilleleje Havn
Gilleleje havn ligger i et fredningsbælte.

Hej Peter kan du ikke sætte det link op hvor på jeg kan se det !

Synes nemlig ikke jeg finde på bekendtgørelser om fredningsbælter 
ikke lige gilleleje i hvert tilfældet 

Mvh
Mallow  Smile
Vælg fredningsbælter i kortindhold:
http://viskort.dk/viskort/PopupMap.aspx?CallingApp=BorgerDk&PageId=def&ActivePanelTabs=a,r,k&ActivePaneId=a&MapThemes=bg,sat,fd,kom&DefaultOn=bg

Super Steen kunne ikke finde fandeblad tak Wink
Til top
Mathias Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MathiasJ Avatar

Tilmeldt:: 16 Sep 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MathiasJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2012 kl. 13:42
Frederikssund kan varmt anbefaldes! Nu er det ikke et videre østligt sted, men her har du mulighed for at brede dig på et kæmpe græsareal, og samtidig med rig mulighed for at få bid.

Er du dårlig til at kaste langt? Det betyder ikke noget - du kan nemlig komme på dybt vand med et simpelt kast.

Dette sted ligger i min top 10 Smile (top 3 i kystfiskeri)
Mathias Jensen
Lystfiskerens.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum