Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Camera til cap eller anden montering under fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Camera til cap eller anden montering under fiskeri
    Sendt: 12 Sep 2012 kl. 18:46
Hep herinde.
nogen som har noget erfaring med cameraer til optagelse under fiskeri ??
 
jeg har set flere optagelser hvor cameraet er monteret på enten cap eller arm.
kan også godt finde disse på nettet.
men mangler lidt info fra nogen som fysisk ejer eller har brugt et sådan.
 
hvad skal jeg købe eller ikke købe ??
 
håber i er friske Smile
flex lars
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2012 kl. 18:51
Jeg ville starte med at kigge nærmere på nettets mange kamerasider. Jeg har det indtryk, at GoPro HD Hero2 Outdoor Edition er det man går bedst i at købe. Mange TV programmer er endda eftrerhånden optaget delvist med det (F.eks. action shots i "Alt for danmark" på 5'eren.
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2012 kl. 19:00
Vil du til at lave naturoptagelser hr. Schriver....
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2012 kl. 19:45
Har selv et gopro herro 2, og er super godt tilfreds med den. Har den med under alt mit fiskeri så jeg jo sikker på at få en optagelse af fisken i mit liv når den nu engang kommer
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 10:17
super tak for svar.
jeg kikker lidt på tilbud :-)
 
og hr. laursen. jep....måske jeg var heldig at få et super shot af dig et sted derude ;-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 19:28
Og hvis du venligst vil lade os andre se det - så - HURRAAAAA Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Kasper Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kmha

Tilmeldt:: 02 Sep 2008
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kmha Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 20:11
Jeg har selv et Contour Roam, og har en kammerart som også har det.
Det er virkelig et super cam.
Det er vandtæt 1m i op til 1 time, men vi har begge et undervandshus som kan klare 60m.
Jeg har monteret mit under min linekurv på et "kuglehoved".
Jeg har en video liggende på min ny startede hjemmeside, der kan du se lidt video på, det er optaget i 720p, men kameraet kan også tage 1080p.

Her står der lidt mere om kameraet:

Jeg ved at www.actionvideo.dk har tilbud i øjeblikket hvor du kan få selvekameraet med det vandtættehus til 1695,-:)

Har du spørgsmål så spørg endelig:)


Redigeret af kmha - 17 Sep 2012 kl. 20:21
__________________________
Knæk og bræk
Kasper
Til top
Kasper Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kmha

Tilmeldt:: 02 Sep 2008
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kmha Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 20:13
En anden fed ting er at uanset hvordan du montere kameraet, så kan du dreje linsen så du altid optager på den rigtige led:)
Og til at hjælpe dig med at justere kameraet er der en knap bagpå som ved et tryk sender en laserlinje ud, som du kan bruge til at justere med:)
__________________________
Knæk og bræk
Kasper
Til top
Kasper Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kmha

Tilmeldt:: 02 Sep 2008
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kmha Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 20:17
Og bruger det også på min cap, og det fungere også godt til dette:)
Nu tror jeg at jeg har det hele med:)
Undskyld de mange posts:)
__________________________
Knæk og bræk
Kasper
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2012 kl. 08:20
du er fra Køge hvis jeg husket korekt... bjergkæden i vestergade har "gopro" kamera i flere modeller, se om du kan fange Anders (høj lyshåret fyr) han har et, ved jeg, og han vil sikkert gerne dele sine erfaringer...

Mik
Til top
Kasper Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kmha

Tilmeldt:: 02 Sep 2008
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kmha Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2012 kl. 19:22
Giv lige besked om hvad du får indkøbt:)
__________________________
Knæk og bræk
Kasper
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 05:36
jer der har mere erfaring med dette er contour Roam så fint nok..

har længe kigget men intet købt, simpelthen pga prisen..

go pro koster omkring 2000 kr for den gamle model, men nu er contour faldet til 999 kr.

er det et udemærket kamera til fiskeri, hvis man bare vil optage og lave lidt film af sit fiskeri??

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 09:10
Min mening er at hvis man endeligt skal investere så mange penge kan man lige så godt give det ekstra og få det bedste. Du ville blive super glad for et GoPro kamera. Jeg har hørt knap så gode anmeldelser af contouren, men jeg tror det er smag og behag. Og hvad man kræver af sit kamera 
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 09:29
Enig med Casper! har selv anskaffet gopro hd hero2 outdoor edition med et chestmount. Havde selv tænkt i både contour og rollei bullet, men efter en kammerat købte gopro'en, var der ingen tvivl, det skulle være den. Gopro er nr. 1 ang. kvalitet, monteringsmuligheder og andet tilbehør.
 
Men det er blot min mening.
 
/Allan
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 10:06
Vil da gerne lige indskyde at GoPro Hero 2 netop er nedsat til 2499,00 for både outdoor og motor edition
 
Problemet med alle de "andre" mærker er at de ikke har chest mount som GoPro..

Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 10:27
Jeg kan klar anbefale et Go pro hero 2, du skal være opmærksom på at actionvideo´s tilbud til 16 et eller andet, ikke er Hero 2!
Der er stor forskel!

Dustinhome sælger det for knap 2300 kr, for outdoor udgaven.

Det her har jeg lavet med mit go pro: Bornholm I klippet anvender jeg alle 3 vinkler som kameraet kan filme med, der er brugt stativ i nogle af optagelserne. Og så er farverne redigeret efterfølgende.
Og så har jeg klippet det sammen, så det ligner en film trailer.

Husk at du også skal have noget software til din computer, der kan håndtere dine filer. Ligesom et GODT hukommelseskort også er vigtigt. Du skal min. op i et class 10 kort, for at undgå at billedet hakker.

Held og lykke med det, og del endelig hvis du får noget godt i kassen.

Redigeret af Hoffen - 12 Okt 2012 kl. 14:43
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 12:16
Hej Thomas m.fl.

For lige at få skåret det helt ud i pap for sådan en novice som jeg

- hvis man køber den nævnte "outdoor-udgave" til ca. kr. 2.300, hvad har man så yderligere brug for, før man er "køreklar" ?

Hvilken software ?
Hvilket memorycard ?
Andet nødvendigt udstyr ?

På forhånd tak

Morten


Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 12:48
Følger der redigerings og klippe programmer med til kameraret? overvejer også selv at købe det nemlig.
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 13:58
Citat: Morten Jørgensen

Hej Thomas m.fl.

For lige at få skåret det helt ud i pap for sådan en novice som jeg

- hvis man køber den nævnte "outdoor-udgave" til ca. kr. 2.300, hvad har man så yderligere brug for, før man er "køreklar" ?

Hvilken software ?
Hvilket memorycard ?
Andet nødvendigt udstyr ?

På forhånd tak

Morten


 
Hej Morten,
 
Jeg købte chestmount, 1 ekstra batteri og sdkort og så er jeg kørende.
 
Der mdfølger en hel masse monteringbeslag som jeg ikke har sat mig ind i,
da chestmount er min eneste løsning.
 
Redigeringsprogram kan vist downloades på nettet, men det er jeg ikke nået til endnu.
 
Mvh - Allan
Til top
Casper Dam Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Casper D Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 14:17
Citat: Morten Jørgensen

Hej Thomas m.fl.

For lige at få skåret det helt ud i pap for sådan en novice som jeg

- hvis man køber den nævnte "outdoor-udgave" til ca. kr. 2.300, hvad har man så yderligere brug for, før man er "køreklar" ?

Hvilken software ?
Hvilket memorycard ?
Andet nødvendigt udstyr ?

På forhånd tak

Morten




Du skal bare have et SD kort med og så er du køreklar. Medmindre du ønsker de ekstra ting. Jeg ville personligt smide pengene efter et class 10 SD kort (Nødvendigt ved 1080p eller hvis du vil tage billeder i "burst mode"). Der medfølger mount til hovedet, så hvis man ikke syntes chest mount er nødvendigt kan man godt undvære det. Hvis man vil redigere i videoerne og ikke bare klippe dem sammen skal man også have et redigeringsprogram, hvilket vil jeg ikke gøre mig klog på. Batteriet klarer 2½ times optagelse i fuld HD, hvis det ikke er nok kan man købe ekstra batteri, eller batteri backpack. Alt dette kan du læse mere om på feks http://www.actionvideo.dk
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 15:20
Hvis din ambition som sådan bare er at smide små klip på nettet som dette: Åfiskeri

Ja så behøver du ikke noget video redigeringsprogram. Hvis du vil klippe lidt i det, så tilbyder youtube nogle ok funktioner til dette.

På nuværende tidspunkt bruger jeg selv 2 programmer, imoviehvis det skal gå hurtigt.
Eller adobe premiere pro cs5, hvis jeg har alt for meget tid.

Men mindre kan også gøre det, man skal dog være opmærksom på at programmet kan trække HD filer i det rigtige format. ( evt. spørg før i køber )
Ellers kig HER Der er måske noget der kan bruges.

Omkring kort, så har jeg en del. Jeg købte engang nogle kingston kort fra actionvideo, og de virkede også fint i starten. Nu under et år efter...... tja, køb noget andet.
Evt. dette De kan fås til omkring 200-250 kr på nettet. Jeg har selv 4 af disse, og der har aldrig været problemer.

Kort sagt, skal du bare filme og smide på nettet/ vise ril venner eller andet. Så skal du kun have et kort.
Du skal dog være opmærksom på at den filmer hvor du kigger, så lad være med at dreje hovedet efter damerne. Særligt hvis fruen derhjemme sidder og kigger dine optagelser igennem

Lige netop det sidste punkt, er også noget som nogen har problemer med. Det kan virke forvirrende at se optagelser igennem, fra et kamera der flyver fra side til side.
Alternativt er den rem til at sætte kameraet på maven.

Jeg har lavet et lille klip sammen med en af mine venner, jeg har kameraet på hovedet og han har på maven.
Prøv og se hvor stor forskel der er. Se selv
Alt efter hvilken type fiskeri jeg er ude på, har jeg det på hoved eller maven.

Nå ja. Undersøg priserne inde du køber mere udstyr til. Der kan spares meget ved ikke at handle hos actionvideo, som folk altid skriver om i disse debatter.

Hvis der er andet, så skriv endelig.

Mvh
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 17:50
jeg kan godt høre de fleste anbefaler go pro..

har set en del film, og umiddelbart virker contour filmene fine nok..

jeg har ikke behov for en masse ekstra gejl, så er mest om kvaliteten på contour kan gå an..

youtube gør det til tider vanskeligt og bedømme 100 pct.. og mange film derinde er sponsoreret af gopro og lavet af professionelle..

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 18:49
# Rene - Den her har en af mine venner lige lavet med hans contour kamera MTB
Det virker som et fint kamere, virker det ikke lige så handy som et go pro. Men igen, det er helt op til dig, og hvad du skal bruge det til.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 19:20
Jeg synes ikke man kan sammenligne Contour Roam til 999,- med Gopro Hero 2 udfra specifikationerne. Så er det mere den gamle Gopro HD man skal sammenligne med.
 
Det Contour Roam til 999,- er ikke med vandtæt hus og andre pandebånd/stropper osv. Så hvis de skal købes som ekstraudstyr, kan det godt blive en dyr affære.
 
Contour laver flere modeller, hvor prisen faktisk er højere end eks. Gopro hero 2.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 20:03
Frisk lille artikel fra Tom's Hardware omkring video-editors: http://www.tomsguide.com/us/pictures-story/416-Video-Editors-PC-Free-Tools.html
Til top
kim håkonsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kimh

Tilmeldt:: 09 Apr 2011
Geografisk: Albertslund
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kimh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 21:48
hej
der er faktisk et kamara som du søger til salg på aktioner.... hvis du ser under " andet"
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 23:04
Citat: kimh

hej
der er faktisk et kamara som du søger til salg på aktioner.... hvis du ser under " andet"
-> http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=92024

Blev vist solgt i Netto til et par hundrede kroner oprindeligt. 

Hånden på hjertet: Kvaliteten følger (igen) prisen. Wink


Redigeret af jespergio - 12 Okt 2012 kl. 23:12
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 07:18
efter lidt kiggen video og set på diverse sider..

så må jeg indrømme at det bliver et contour roam hvis det skal være..

det kan klare en byge, så jeg skal ikke bruge vandtæt hus.. så til prisen virker det til at være best value for money til mit behov..

jer der bruger contour roam, hvordan har i det monteret.. har i bare brugt de puder der er med og klistret fast på en kasket eller hvordan??

vil gerne kunne bruge det med et pandebånd, så skal jo nok købe det bånd de har til montering på hovedet ud over kameraet..


Redigeret af René H.N. - 13 Okt 2012 kl. 07:39
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 07:56
#Rene - Bort set fra at du har valgt et kamera. Har du så ikke lidt overtaget tråden fra trådstarter ?
Hvad med lige at oprette en tråd med dine egne spørgsmål ?
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 09:47
synes nu egentlig spørgsmålet også var ganske fornuftigt i denne tråd..

det er jo om samme emne, men kan da godt lave et nyt emne om det samme..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 14:10
Hej alle,
http://www.computersalg.dk/produkt/385265/sony-bloggie-mhspm5-camera-kit-vide
Så har det da vist aldrig været billigere at lave sin eget "hjelm" kamera - blot 449 kr!. Det eneste der behøves herudover er en kasket med en lang skygge og noget kvalitets velcro (f.eks. 3M). Jeg har tidligere lagt et indlæg ind i en tråd på 123nu.dk med billeder af, hvordan jeg har lavet den. Det eneste jeg har modificeret den med sidenhen er, at jeg har plåklistret et lillebitte stykke velcro på videooptageknappen(den med rød prik), så den er lynhurtig at finde, når fisken f.eks. har hugget. I kan se indlægget i tråden "hjelm kamera" ved at klikke på nedenstående link:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=41327&PID=366155&title=hjelm-kamera#366155 og scrolle lidt ned på siden, så skulle i komme til billeder af mig med kasket kameraet på en XL-byg kasket 
Her er et par klip med kameraet fra youtube.....husk at sætte kvaliteten op i 720HD...hvis den ikke er det i forvejen.
http://www.youtube.com/watch?v=VGN9pJZaGiE&list=UU_wwtBBXRM6gHT9iA9_CqoQ&index=2&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=6hHYXbfV3o4&list=UU_wwtBBXRM6gHT9iA9_CqoQ&index=4&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=eVlmcg-D3Zs&list=UU_wwtBBXRM6gHT9iA9_CqoQ&index=6&feature=plcp
God fornøjelse med projektet, hvis I vælger at lave en Cap Cam
Mange fiskehilsner
Michael Larsen


Redigeret af Michlar - 13 Okt 2012 kl. 14:20
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres