Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det gå..?

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kan det gå..?
    Sendt: 13 Sep 2012 kl. 10:23
Har en Tfo bvk #7 på vej til mig. Men mangler et hjul. Mit nuværende er et Okuma SLV 8/9 og det virker fint til mig.
Så er spørgsmålet:
 Kan jeg nøjes med et i #5/6..?? Jeg fisker Kyst-med skudehoved og skydeline, Sø med wf line..
TakkerSmile
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 11:10
Citat: Fly Washer

Har en Tfo bvk #7 på vej til mig. Men mangler et hjul. Mit nuværende er et Okuma SLV 8/9 og det virker fint til mig.
Så er spørgsmålet:
 Kan jeg nøjes med et i #5/6..?? Jeg fisker Kyst-med skudehoved og skydeline, Sø med wf line..
TakkerSmile
 
Det er mit indtryk at de fleste fluehjulsfabrikanter, er lidt for optimistiske, når rummeligheden på et hjul opgives! 
Min anbefaling er, hvis du ikke bare kan bruge det du har, at få dig minimum et syver hjul.

Mvh
Henning 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 11:47
Hej Chris
 
Det afhænger jo af hvor meget bagline du vil have på hjulet.
Jeg er selv af den overbevisning at jeg ikke kan leve uden 100 meter bagline selvom jeg vis endnu har tilgode at se de første meter af den ryge igenne øjerne på stangen.
Så jeg tror egentlig fint man kna nøjes med f.eks. 50 meter, så me dden hat på kan du sagtens gå ned i str 5/6. Men hvis jeg var dig ville jeg beholde det du har.
Jeg bruger selv det samme hjul til min #6 stang og det er glimrende!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 12:29
Slv str. 5/6 er for lille til et skydehoved og en runningline.
Har prøvet og det bliver ikke godt, du kommer til at køre linen i hjulet og derved skade coatningen. 

Der er jo en mellemstørrelse (7/8)
Den vil jeg anbefale

Knæk og bræk
Til top
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 12:48
Tak for svarene.. Grunden til jeg ikke bare bruger det jeg her er at jeg vil have det nye hjul Pulverlakeret Grøn..Wink Men mange tak.
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 13:51
Var det ike billigere at købe et grønt hjul i stedet?
Og så i Moss green.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2012 kl. 16:52
Det kan det ikke nej... 437Kr for hjulet med forsendelse.. Og det andet, tja.... Og den grønne som Tfo bruger er ikke lige mig. Dog er designet flot.
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2012 kl. 12:03
Hejsa - Jeg har den samme stang som dig, og har netop "for lige at prøve det" monteret et 5-6 hjul på. Det føltes noget overfyldt, og jeg ville gerne have haft nogle flere meter bagline på hvis nu...
 
Jeg tror som Martin også, at jeg ville have svært ved at leve med få meter bagline hvis nu den store der svømmer rundt med et smøret grin om kæben, for en gang skyld tog sig sammen, og kastede sig over min flue he he.
 
Nu har jeg så fyldt liner på et 7-9 hjul og det gav en helt anden fornemmelse for sikkerhed samt lidt bedre vægt/balance omkring håndleddet.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2012 kl. 15:34
Citat: kikophil

 
Jeg tror som Martin også, at jeg ville have svært ved at leve med få meter bagline hvis nu den store der svømmer rundt med et smøret grin om kæben, for en gang skyld tog sig sammen, og kastede sig over min flue he he. 
Mvh. - Kim -
 
Kunne man evt lokke jer til at fortælle hvor i fisker, for jeg vil altså gerne prøve at se om jeg kan få fat i den fisk, som lige trækker 140 meter lige af hjulet her i DK
 :-)
 
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at se en fighter en fisk på 130 - 140 meters afstand.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2012 kl. 15:48
Ha ha - jeg troede ellers at det var klart, at den lange bagline er reserveret til "monsteret" der måske hugger en dag Big smile. Om den gør det, ved jeg ikke, men skulle det ske, er det jo svært at følge efter væk fra kysten i forhold til mulighederne ved de fleste åer/bække.
 
Nu bor jeg også lige ved nordens største akvarium, så måske der er noget at hente hmmm.. sildehaj 300kg. Klumpfisk 150kg. joo jeg skal nok lige have lidt tykkere forfang!
 
Har i for øvrigt ikke hørt om små russiske spion ubåde he he. Gad vide om der er fredning på dem Big smile
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 14 Sep 2012 kl. 15:49
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2012 kl. 16:44
Nej der tror jeg ikke du kan , tror faktisk at det vil være et
problem selv uden bagline


Vh Tommy
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres