Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Treble lakse fluer - mønstre.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Treble lakse fluer - mønstre.
    Sendt: 24 Sep 2012 kl. 15:51
Jeg har arvet en større mængde Treble Partridge laksekroge, i flere størrelser.
 
Det er meget længe siden, jeg har bundet på treble kroge.
 
Hvad mønstre ville man lave her i 2012?
 
Jeg skal bare have input til ca. forskellige 10 duelige mønstre, gerne som hårfluer.
 
Nogen bud? også gerne personlige favoritterWink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 25 Sep 2012 kl. 07:54
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 15:53
 GP - Uldsok - orange rejefluer
K&B Streamwalker
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 18:41
Hej Per ! ET kort svar ! Aleys shrimp - den flue er bare totalt favorit og gav mig 3 gode laks igen iår !!
God fornøjelse !
Carsten.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 19:29
Hej Carsten.
 
Må jeg spørge til, hvad variant du bruger i Aleys shrimp, der jo mange varianter.
 
Jeg er mest til orange og sort, men har dog også haft succes, med nogle varianter, hvor jeg bruger Marabu og twistet ræv, som hackel.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 24 Sep 2012 kl. 19:30
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 21:08
Hej Per
Jeg vender lige tilbage i morgen
Hvordan gik det med pilleæskerne???
Per ud i fredensborg
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 07:49
Hej Per ! Jeg bruger en orange udgave - helt efter originalen dog undtaget over og "under" vingen som er orange silver tippet egern i stedet .
Carsten.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 08:04
Hej Per,
 
Jeg har set et par langvingede Munroe Killer varianter bundet på treble krog, de så rigtigt fine ud. De har jo også de sort/orange nuancer du nævner. Du kan jo binde vingen i den længde du ønsker, der er jo altid udfordringen med vinger der "slår over" hvis de bliver for lange.
Mvh Klaus
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 09:11
Hej Klaus.
 
Det med nedslag af vinge i krogene, har vi for mange år siden fundet løsningen på, ikke at det virker 100%, men en undervinge af stivere hår, såsom egern og grævling, i ½ vinge længde, giver mindre problemer.
 
Er man ikke til undervinge i hår, vis man evt. mener, at vingen bliver for tyk, så bruger jeg en 0,30mm. klar nylonsnøre, som et loop, plaseret under havldelen af vingen.
 
Det loop af snøre laves, så det understøtter vingen, men ikke rager mere end 2 mm. ud på hver side af vingen. Loopen låses med 10 sekunders lim på indbindingen, mest for ikke at give fluen, et for stort hoved.
 
Mvh
P.K.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 09:18
Jeg bruger også selv en lidt stivere undervinge, og altid en lille klat lim eller noget Loon UV snask (kan ikke lige huske navnet Smile) i krogbøjningen.
 
Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres