Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

0,12 eller 0,17mm til let havfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 0,12 eller 0,17mm til let havfiskeri
    Sendt: 26 Sep 2012 kl. 10:01
Hej Fiskegutter og gutinder.
Jeg har købt en Shimano Blue Rose 1,93m 55-170gr som skal bruges med et Abu Revo Inshore til let havfiskeri.
Jeg har bulkspoler med Spiderwire i både 0,12mm og 0,17mm, så linen bliver en af disse. Med tanke på strøm og let endegrej er det fristende at vælge den tynde line. Men er det at gå for meget på kompromis med styrke og slidstyrke?
mvh
Bjarke
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 10:16
Til pirke/jigfiskeri hvor der er risiko for bundnap, der bruger jeg selv 0,17 - 0,20 mm ---> jeg har aldrig helt forstået konceptet med de tynde liner, da der ikke skal meget slid på linen til før, at linen knækker ved bundnap eller under fight med større fisk.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 14:59
Enig med Steen.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 16:00
Ligesom Steen jeg ville bruge 0,17mmThumbs Up
 
knæk og brækSmile
Thorvald
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 18:02
Halløj.
 
Vis det er til kastefiskeri med pirk/jig vil jeg til en hver tid vælge 0,17 linen som de andre også skriver.
 
Vis det er til medefiskeri efter flade ellers andre mindre arter vil jeg til hver en til vælge den tynde line. Det giver meget mere føling og så kan du fiske med meget lettere vægt på forfanget.
 
Jeg bruger selv pt en 0,10 fletline til fiskeriet efter fladfisk og andre småarter og jeg har ingen problemer med at det ikke holder. Det er tit hvor jeg kun står med 60 gram hvor min makker står med 100 gram fordi han bruger en tykkere line.
 
Og husk hver mand sin smag. JEg er bare til de tynde liner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres