Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebindings spørgsmål/hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebindings spørgsmål/hjælp
    Sendt: 30 Sep 2012 kl. 00:52
Hej.

Jeg har fundet en flue som jeg synes er ret fed. Den har kanin hår som front hackle. Mit spørgsmål er, hvordan får jeg lettest lavet dette front hackle med kanin? Uden at skindstykket kommer med.
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 00:56
i en dubbing twister...
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 01:14
Bliver det ikke snoet så det står i alle retninger?
Hilsen Kim.
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 01:37
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 03:54
Citat: nyegaard

http://www.youtube.com/watch?v=ETgKMQKxp7Q

Mange tak. Det ser ud til at være den teknik jeg skal bruge. Jeg skal dog ikke lave et helt hoved, men kun front hackle.
Hilsen Kim.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 09:23

Hej Kim.

 
Twistede hackler er en rigtig godt alternativ til fjerhackler. Det er stærkt, vis ellers man bruger den rigtige bindetråd, der kan mixes mange ting i dubbingløkken, og der kan laves både haler - kropshackler og almindelig hackler.
 
Husk at få sorteret det hår du vil twiste, det er normalt ganske få hårtyper, hvor alle hår kan bruges, det er normalt underulden der twistes.
 
Kaninhår kan normalt twistes, som det er, pas på, noget kanin er meget tæt, så der skal ikke ligges så meget i løkken!
 
Værktøjet er først og fremmest et dubbing hjul + meget gerne en kæbe til at holde hårene i.
 
Der må ikke komme for meget i løkken, jeg har normalt et stykke hår på 25mm. - 40 mm. længde, meget tyndt fordelt, og når det er snurret godt rundt, så børster jeg det med en tændrørsbørste, før det vikles op til et hackel, så er alle løse hår væk, og børsten kan udnyttes 100%.
 
Prøv se den artikel her:
 
 
i dag bruger jeg twistede hackler på 95% af mine fluer, både kyst  - å og elv, men jeg kombinre så gerne med almindelige hackler + twistede dele, det virker perfekt, når man har øvelsen.
 
Fluen på billedet er blot et eksempel på, hvordan en velfangen flue ser ud efter en sæsons brug - genfriseret og dampet over kedlen, ja så er den næsten, som nybundetWink, hacklet her er lys ræv mixet med jail house marabu.
 
 
Mvh
P.K.
 


Redigeret af PK - 30 Sep 2012 kl. 10:04
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 13:08
Køb en papirklemme
Hold hårene med klemmen cirka 5mm fra skindet, klip hårne af, stryg lidt sekundlim på din tråd i den samme længde som klemmen, hold hårne ind til tråden med klemmen. og vubti så har du et hårhackle, du kan lave en løkke efterfølgende ved at lade din tråd gå tilbage igen.
Michael Nielsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 14:21
Hæ hæ - Jeg sad lige med samme problem/tanke som min navnebror K.K.J., og så får jeg lige sådanne gode links/instruktioner. Ja nogle gange kan man være heldig.
 
Jeg takker mange gange Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum