Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kystfluer til lavvandet områder

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kystfluer til lavvandet områder
    Sendt: 30 Sep 2012 kl. 17:26
hej alle
efter en dejlig tur i fjorden i dag hvor jeg så flere fisk på lav vand hvor mine normale kystfluer hele tiden gik på bunden eller i tang derforvil jeg  til og binde nogle fluer til dette fiskeri men kunne godt bruge lidt input til hvilke fluer bruger i når havørred jagter på det lave vand  
 
håber i vil komme med nogle gode input
 
 
 
k&b
christian t.
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 17:41
Hvad med noget ala Gotcha? Ser super fræk ud i vandet og vender krogen opad.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 17:48
Hej Christian.
 
Ud over en lille Kobber Basse, bruger jeg gerne denne her, og har gjort det i rigtig mange år, især her inden vinteren sætter ind:
 
 
Det er noget der dur, uanset om det ligner noget der er kørt overWink
 
Mvh
P.K.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 18:00
En lille uanselig epoxy fætter, med det underlige navn Surf Minnow. Den kan de ikke stå for på lavt vand.
 
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 18:02
Brug de samme fluer du ellers brug, men bind dem på lette kroge og uden belastning.

Lars
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 19:03
hej gonzo. du kan bruge alle de fluer du plejer at bruge du giver dem bare noget skum på ryggen så skal du bare se løjer.leif.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 19:05
hej christian. det var et svar til dig.leif.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 19:35

tak for jers input  indtil nu  jeg søger lidt på nettet og har fundet lidt jeg vil prøve mig med vil enlig gerne have små og lette fluer da min plan er at jeg vil bruge en klasse 3 stang til dette fiskeri så vil have bundet nogle små  fluer 

k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 21:49
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2012 kl. 21:50
det var første flue  med plast øjne på str 8 krog
k&b
christian t.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 01:37
Hvid glimmerreje fra Michael Olsen han er en sand mester til de fluer du søger  
 
 
prøv hvid glimmerreje eller hans egen isdronning du skriver bare til ham den str han skal binde dem i F.eks 8-10 Wink
 
Han er super til det Fluekongen kalder jeg ham smiler Big smile


Redigeret af Mallow - 01 Okt 2012 kl. 01:39
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 02:10
nu binder jeg selv som jeg skrev længere oppe så klare nok selv at binde de fluer jeg skal bruge
k&b
christian t.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 10:10
Citat: Mallow

Hvid glimmerreje fra Michael Olsen han er en sand mester til de fluer du søger  
 
 
prøv hvid glimmerreje eller hans egen isdronning du skriver bare til ham den str han skal binde dem i F.eks 8-10 Wink
 
Han er super til det Fluekongen kalder jeg ham smiler Big smile

Citat omkring isdronningen fra fluebinderiet:
"Nyhed som jeg selv er ophavsmand på. " Clap

Såvidt jeg kan se er den stort set (eller helt) identisk med "Den Hvide" som jeg bandt i 1993... (en supereffetiv flue i øvrigt der har fanget masser af havørred de sidste snart 20 år)

mvh
Rasmus Hansen




Redigeret af rasmushansen.com - 01 Okt 2012 kl. 10:18
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 11:30
Hej Rasmus
 
Før du begynder og gør migtil grin i forummet, burde du have gjort dit hjemme arbejde bedre.
 
Min Isdronning er ikke en kopi af Den Hvide.
halen er lavet af hvid bucktail
krop:sølv glimmer dubbing
plamer hackel: hvidt
sølv kuglekædeøjne-
 
Den Hvide/ Den Hvide Prins (som den hedder på fyn)
 
Hale: to hvid fjer der lægges , så det danner et V bagud.
Krop: Hvid Dubbing.
Palmer hackel: Hvidt
Sølvkuglekæde øjne.
 
Kan du se forskellen.Smile
 
Jeg har ikke blandet mig i forummet i meget lagt tid, da man nemt kan få en tur i den negative trædemølle. Men når en glad fluefisker gør mig opmærksom på, at han i forummet har givet andre info. om hvor gode mine fluer er. Holder jeg da øje med tråden.
For at se om man nu skal igennem trædemøllen igen.
Men det kan kun fremtiden give svar på.Big smile
 
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 11:48
Hej Michael
Jeg er skam ikke ude på at gøre dig til grin Michael!
Men vil stadig mene at begge fluer er varianer af "Den hvide" fra 1993

Har efterhånden set den i en hel del variationer med forskellige navne, jeg kan oplyse dig at de fleste kun havde overværende blikke til overs for "den hvide" indtil de prøvede den selv, men den lever stadig kan jeg se Thumbs Up

Angående hjemmearbejde: 

kopieret fra min hjemmeside: http://www.rasmushansen.com/?t=kyst&s=5
"Den hvide"
Krog: streamer eller vådfluekrog str. 2 - 8. Bindetråd: hvid. Hale (nærmere rejens hoved) lille bundt blød hvid polarræv. Krop: irisfolie/ regnbuefolie (bruges til dekoration) der klippes i ca. 3 - 4 cm. brede strimler, eller Lite Brite / Angelhair dubbing/ Flashabourør. Da folien er meget ”sprød” og let knækker er det nødvendigt at sno strimlen inden den tørnes op over krogen. Hackle: blød hvid langfibret hacklefjer. Efter hacklet er tørnet følges efter med bindetråden som rib for at sikre fjeren bedst muligt. 

Om det er en hvid fjer, kalvehale, polarræv eller med /uden kuglekædeøjne er stadig varianter over et tema efter min mening... ???? 
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 12:18
Hej Rasmus.
 
Det glæder mig da, at det ikke var din mening at gøre min til Grin.Thumbs Up
 
Min Isdronning har fra den blev skabt ikke haft noget som helst med Den hvide og gøre. For det var en henvendelse fra en fluefisker der gjorde at fluen blev skabt, da han gerne ville have flue i hvid farve, men som ville være synlig. Derfor valgte vi sammen den sølv dubbing. Halen skulle var noget der var stiver end fjer, og vi prøvede med Bucktail og Kalvehale. begge materialer var en succes. Han havde en forkærlighed til palmer fluer, så det gav sig selv. Plus så havde han hørt at kuglekæde øjne var en god belastning.  Og nu var fluen klar og han har været en glad mand siden. Jeg brugte så fluen også hos en testfisker, og han meldte også positivt tilbage, efter at have gennemtestet den. Og at hans vurdring var at sølvkroppen var det der gav synlighed.
 
Så og blive enig om at Den hvide og min Isdronning er ens, blive vi nok ikke enig i. Så lad os lade den ligge der, og bruge vores energi på noget fornuftigt.F.eks og fiskeSmile
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 12:42
Citat: Afiskeri

Hej Rasmus.
 
Det glæder mig da, at det ikke var din mening at gøre min til Grin.Thumbs Up
 
Min Isdronning har fra den blev skabt ikke haft noget som helst med Den hvide og gøre. For det var en henvendelse fra en fluefisker der gjorde at fluen blev skabt, da han gerne ville have flue i hvid farve, men som ville være synlig. Derfor valgte vi sammen den sølv dubbing. Halen skulle var noget der var stiver end fjer, og vi prøvede med Bucktail og Kalvehale. begge materialer var en succes. Han havde en forkærlighed til palmer fluer, så det gav sig selv. Plus så havde han hørt at kuglekæde øjne var en god belastning.  Og nu var fluen klar og han har været en glad mand siden. Jeg brugte så fluen også hos en testfisker, og han meldte også positivt tilbage, efter at have gennemtestet den. Og at hans vurdring var at sølvkroppen var det der gav synlighed.
 
Så og blive enig om at Den hvide og min Isdronning er ens, blive vi nok ikke enig i. Så lad os lade den ligge der, og bruge vores energi på noget fornuftigt.F.eks og fiskeSmile

He,he........ Wink
 


Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 12:50
Hvid flue
Det er 2 fluer over samme tema - en hvid flue. Bare fordi man skifter lidt ud i de hvide materialer er det stadigvæk en hvid flue uenset det nye salgsnavn.
En hel hvid flue har været kendt i midst 30-40år. sikkert også længe før, men mange fluebinder mener at de er opfindere af div. fluer, bare fordi lidt materiale udskiftets og et fancy navn giver. For mig er det ens hvide flue, med lidt forskellige materialer, intet andet
 
SmileN
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 12:54
En hvid kystfluer er da også brugbar i hvissse situationer, men den kunne også være gule eller grøn eller grå. Det er meget vigtigere hvordan fluen fiskes
 
SmileN
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2012 kl. 14:03

kunne godt bruge flere mønster evt. med billed 

k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres