Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stop garnfiskeri i ferskvand

 Besvar Besvar
Forfatter
Marcel Sydow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
piker.dk Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2006
Geografisk: Vejle Amt
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér piker.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stop garnfiskeri i ferskvand
    Sendt: 01 Okt 2012 kl. 22:11
http://www.facebook.com/groups/102047209953820/

Kom så drenge og piger spring på vognen! Like, join and share please....
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 08:55
Er hermed gjort...
 
 
Mvh Mik :-)
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 12:03
Rigtig god ide´
Er netop tilmeldt.
Kh
Niels Åge Skovbo
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 12:28
Og.... Hvis man ikke er på fjæsbook og man ikke ønsker dette?
 
SmileN
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 13:50
Kan kun tilslutte mig N. Berthelsen Clap

Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 14:59
Hej Klas & Nicolai
Hvis I ikke er på Facebooke kan I desværre ikke være med. 
Det er den form som kommunikations platform som opretteren har valgt.

Vh
Niels Åge Skovbo
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 17:22
Flot. Så blev tråden lige saboteret og vendt til endnu et korstog. I øvrigt vil jeg ikke helt give dig ret NRE i at problemet ikke er eksisterende på Sjælland. Der har i år desværre fundet en del ulovligt garnfiskeri sted i flere af de sjællandske søer, bla i søndersø. 
Muligvis forsvinder problemet med de lovlige garnfiskeri med tiden, men tror desværre at vi kommer til at se mere til det ulovlige.

Ville gerne bakke op om sagen, men er ej heller på facebook.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 17:32
Peter det er så et sjællandsk problem ikke et jysk det må i selv rode med eller må i Nej det er et dansk problem som alle må forholde sig til undtagen NRE Wink
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 18:28
Kan også kun tilslutte mig N. Berthelsen Clap
men er helt enig i at net og brug af gaf ikke bør tillades i ferskvand


/J


Redigeret af Jørgen S - 02 Okt 2012 kl. 18:28
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 18:52
Jeg mente såmænd heller ikke at det kun var et problem på Sjælland - det skrev jeg vist heller ikke, gjorde jeg?

Men det er da interessant at se den store tilslutning der er her på sitet...
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 19:15
Du skriver i flere sjællandske søer
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 19:52
Ja, jeg skriver flere sjællandske søer, da det er det jeg har kendskab til. Jeg skriver ikke KUN sjællandske søer. Kender ikke problemets omfang i Jylland, men under alle omstændigheder burde de fleste brugere af dette forum være for at man stopper garnfiskeriet (ikke kun i saltvand), eller er der noget jeg har fået galt i halsen?

DSF, jyske laks, østeuropæiske håndværkere...? Det er sgu lidt for konspiratorisk for mig - jeg giver op. Over and out
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 20:03
NRE - vær nu ærlig - havde fiskeretten i søerne været opkøbt og polakkerne haft visumspligt - så havde du bare fundet en anden dut at hænge nej-hatten på .
det er sgu da lidt sørgeligt, altid at skulle være så negativ! bliver man ikke træt i løbet af dagen når man er indebrændt med alle de frustationer?
 
jeg tænker at 99% af forumsbrugerne er bekendte med din holdning om at der er en  jyske tyrani af fisketegnsmidlerne, da det dig bekendt er dsf der sidder enevældigt på fordelingen deraf og det dig bekendt kun er jyder der har indflydelse i dsf.
 
du skulle måske prøve noget nyt - prøv at opsøge en reklamemand og spørg ham/hende om midler og mål - fremlæg hvad du gerne vil bringe af budskaber og hvad du ønsker at opnå derved - forelæg ham/hende samtidigt i hvilket omfang du fornemmer at målgruppen for dit budskab er bekendt med det du formidler, så tænker jeg han /hun vil forslå dig enten at bringe budskabet ved en målgruppe der ikke er bekendt derom fremover - eller hvis du ser det nødvendigt at udbrede i den samme målgruppe fortsat  - at du fornyer dig over tid og angriber sagen fra forskellige vinkler - for sålænge du bliver ved i samme term som hænger folk ud af halsen - så bliver dit budskab på forhånd dårligt modtaget og du er bare støj på linjen. og dette er jo lidt ærgerligt - da ikke mindst hvis budskabet skulle have bund i virkeligheden.
 
 
 
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 20:04
Citat: Niels Riis Ebbesen

 

Kald du det bare sabotage af denne tråd, men faktum er, at lystfiskerne kunne allerede for mange år siden ha' brugt en meget lille del af fisketegnsmidlerne til opkøb af fiskeretten i alle danske søer, og det ville kun ha' kostet en brøkdel af, hvad det har kostet at lave og drive det store jyske lakse-put&take.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Er det noget som du har tal på Niels, eller blot endnu en påstand som du ikke kan dokumentere?
Og har du så også tænkt over hvad laksefiskeriet generer af indtægter?
Hvor mange lystfiskere - Danske og udenlandske - tror du rejser langvejs fra for at fiske laks i de Jyske åer?  
Drop nu dit pis med "det store jyske lakse put&take" , hvor mange er det lige du tror vil rejse til Sjælland for at få lov til at fiske skaller, karper gedder og sandart?

Udover det, så er formålet med udsætning af laks i de Danske vandløb, samt genoprætning af å-systemer, reetablering af gydebanker m.m. netop af bestanden bliver selvbærende så vi fremover slipper for udsætning af laksesmåfisk. 

Knæk og bræk,
Ed

Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 20:27
Nej, men jeg tror på investeringer for at fremme turismen i Danmark generelt.
Eller har du et godt forslag på en å ovre på Sjælland hvor der kan reetableres et laksebestand.Wink

Ikke for at forklejne fiskeriet efter karper, gedder og sandart, men hvor mange jyder tror du rejser over Storebælt for at fiske i søerne på Sjælland? Og hvor mange tror du rejser den anden vej for at fiske i de Jyske åer?
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 20:27
Der kan ikke herske tvivl om, at garnfiskeri ikke hører hjemme i vore ferske vande.
de Vestsjællandske søer har gennem mange år været hærget af erhvervsfiskere, som nærmest kunne udrydde en hel bestand af fisk.
Især Tissø var igennem mere end 30 år hårdt fisket af flere på hinanden følgende erhvervsfiskere.
den sidste erhvervsfisker på Tissø omsatte efter pålidelig kilde for over 1,2 millioner kr. om året. han er (desværre) ikke mere blandt os, og fiskeriet er pt. lejet af en sammenslutning af lyst/sportsfiskerforeninger på Sjælland.
I dag er fiskeriet på Tissø helt unikt og fantastisk. Sandarten er igen i fremgang, gedder op til 15 kg. er landet i år og jeg har selv fanget og genudsat mere end 15 aborrer over kiloet.
Alene for at redde ålen, bør alt garnfiskeri i ferskvand forbydes.
 
Knæk og Bræk.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:05
Undskyld Niels
Det var en smutter Embarrassed.
Jeg vil også gerne have ruser i ferskvand forbudt Big smile
 
Ål fanges i ruser, ikke i garn Smile
ØH, hvad laver man ruser af ? Geek.
Knæk og Bræk.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:15
Og "lystfiskerne" bor selvfølgelig kun  på djævleøen, ikke også NielsWink

Mvh.
Ed
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:30
Så gik der desværre igen NRE virus i en trådDead
Emet er Like, join and share please.... for dem  der er på facebook
Jeg ville gerne tilslutte mig denne holdning, men har fravalgt mediet facebook
- så jeg Liker, joiner og sharer i sympati og stilhed

/J

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:32
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Ed V

Nej, men jeg tror på investeringer for at fremme turismen i Danmark generelt.
Eller har du et godt forslag på en å ovre på Sjælland hvor der kan reetableres et laksebestand.Wink

Ikke for at forklejne fiskeriet efter karper, gedder og sandart, men hvor mange jyder tror du rejser over Storebælt for at fiske i søerne på Sjælland? Og hvor mange tror du rejser den anden vej for at fiske i de Jyske åer?

Jeg har ikke det mindste i mod, at du ønsker at fremme turismen i Danmark, men det projekt skal bare ikke finansieres af fisketegnsmidlerne.

Det er i øvrigt helt sikkert kun et meget lille fåtal af de sjællandske lystfisker, som har tid, råd og mulighed for, at ta' på regelmæssige fisketure ovre i Jylland. Derfor må udgangspunktet være, at fiskeplejen skal allokeres i de områder hvor lystfiskerne bor.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
For HEL.....så hold dig dog til emnet istedet for at sabotere alt her på forum. Hvis du har så ondt i røv...over hvordan midlerne fordeles, så gå til politikerne og råb dem op. Hvis du er så intelligent, som du selv mener du er, så må du jo nemt kunne overbevise dem. Og hvis din geografi er smuttet gennem årene så udgør Sjælland, Jylland, Fyn mm faktisk Danmark og indenfor det område forvalter man pengene...sådan er det...vi jyder kan da også blive irriteret over de mange penge man bruger i hovedstaden på andre områder, men sådan er det jo.
 
OG OPRET SÅ DIN EGEN TRÅD TIL DEN DISKUSSION....DEN HER OMHANDLER GARNFISKERI I FERSKVAND!!!
 
Jeg mener i øvrigt at brug af ruser i ferskvand bør forbydes, og garn i vandløb er allerede forbudt, og kan man så lade garnfiskeri i søerne stoppe, når de erhvervsfiskere, der idag har licens til at bruge garn i søerne, ikke længere er her, så vil det være fint.
 
Derudover bør man også forbyde at bruge af gaf og andre gennemtrængende redskaber på fisk, der ikke skal dræbes og hjemtages!
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:44
 
Det at stå sammen kan være svært! selvom gevinsten kan være helt i top !
Trådens indledning er helt super Clap flot .

     
Til top
Jens Uth Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Uth

Tilmeldt:: 29 Dec 2004
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Uth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 21:45
Niels Riis Ebbesen venligst stop din ubehagelige sabotage af denne tråd..
Til top
Marcel Sydow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
piker.dk Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2006
Geografisk: Vejle Amt
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér piker.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:03
En stor tak til dem der støtter emnet..Smile
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:37
Citat: Niels Riis Ebbesen

Der er efterhånden ikke ret mange søer på Sjælland, hvor der stadig drives erhvervsfiskeri, og det er mit indtryk, at når de gamle fiskere går på pension, så er der ikke nogen unge fiskere, som vil overtage forpagtningen af fiskeriet. 

Men det er nok et jysk problem, at der stadig drives erhvervsfiskeri i mange af deres søer, men det gider jeg ikke løfte en finger for, DSf og de jyske lystfiskeriforeninger har jo haft så travlt med, at gafle hovedparten af fisketegnsmidlerne til deres dyre lakseprojekter, at de helt har glemt, at der også burde laves fiskepleje i søerne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Omg er du nu i gang igen Dead nu vil jeg siger når jeg har gådet ved skjern er det ca, halv og halv jyllander og sjællander og så lidt tysker og div. men der er vel en grund til at du aldrig kommer længere væk and sjælland du har nok gjordt så mange folk sure over dit totale tågesnak at du er bange for at møde nogle af dem ved vandet.....og hvad skal du med fiskepleje ?? mener du der er flere som skal begynde at fiske med gaf....godt jeg ikke er admin her så var du sku røget ud for langtid siden.........da dette burde være et sted hvor folk kommer for at hygge sig og ikke for at høre på en gammel sur mand som sider der hjemme og keder sig og bare for at få tiden til at gå skal ødelægge andres dag med sit fnider fnader......kom og lads os få nogle admin på dette site så vi kan få en begræsning på tåge hovder
 
Ps. ja lads os stoppe alt brug af garn i ferskvand vi lever ikke i stenalderen mere og vi kan få mad uden brug af garn/ruser jaja må hellere huske ruser eller snakker NRE bare mere Sleepy
Til top
Jens Uth Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Uth

Tilmeldt:: 29 Dec 2004
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Uth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:39
Niels Riis Ebbesen skrev:

Og en Fjæsbog-side om emnet vil med garanti ikke fjerne et enste garn eller ruse, så det projekt er da på forhånd helt til grin, men sådan noget er det tilsyneladende forbudt at sige i et fora som dette.

Niels din arrogance kender tilsyneladende ingen grænser - er ovenstående kommentar et udtryk for, hvor utilstrækkelig du i virkeligheden selv føler dig?
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:42
Citat: Per Bjerring

Der kan ikke herske tvivl om, at garnfiskeri ikke hører hjemme i vore ferske vande.
de Vestsjællandske søer har gennem mange år været hærget af erhvervsfiskere, som nærmest kunne udrydde en hel bestand af fisk.
Især Tissø var igennem mere end 30 år hårdt fisket af flere på hinanden følgende erhvervsfiskere.
den sidste erhvervsfisker på Tissø omsatte efter pålidelig kilde for over 1,2 millioner kr. om året. han er (desværre) ikke mere blandt os, og fiskeriet er pt. lejet af en sammenslutning af lyst/sportsfiskerforeninger på Sjælland.
I dag er fiskeriet på Tissø helt unikt og fantastisk. Sandarten er igen i fremgang, gedder op til 15 kg. er landet i år og jeg har selv fanget og genudsat mere end 15 aborrer over kiloet.
Alene for at redde ålen, bør alt garnfiskeri i ferskvand forbydes.
 
Knæk og Bræk.
 
Kan kun tilslutte mig det du siger.. Fisker selv meget på Tissø.
 
Men sidst vi var der så jeg desværre en person hente lange ruser ind lagt langs med sivene.
 
Lignede unægteligt tyvfiskeri.
 
Vedkommende gik ud i waders et diskret sted med offentlig adgang og røgtede sine ruser som hverken var afmærkede eller på andet måde synlige.. Vi overværede det hele fra båd..
 
Desværre er det ikke muligt at komme derind med bådene pga stenet bund ville els gerne har spurgt lidt ind til det hele.
 
Men faktum er at selvom erhvervsfiskeren er gået bort fiskes der stadig med både ruser og garn hvoraf halvdelen formentlig er tyvfiskeri.
 
Alle vil have del i det gode fiskeri der på den ene eller anden måde.. Desværre..


Redigeret af taro - 02 Okt 2012 kl. 22:43
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:43
 - det er en super ide og holdning at støtte, dog !
jeg kunne godt ha tænkt mig ordet "ferskvand" blev til "ferskvand & brakvand " -
måske enda med en lille tilføjelse på "danske fjorde og kystnære strækninger"LOL
Uanset hvad er det vel værd at kæmpe for på alle måder.Jo flere garnfri områder, som overhovedt muligt ,  ,  ikke som Ringkøbing Fjord ! Laksen og Havørreden har været fredet længe, men her erhvervsfiskes - så hvad er pointen!!,den er gal mange steder i landet, ærgeligt.  

     
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2012 kl. 22:52
Mochael Jensen, du har forhåbentlig meldt din observation til fiskerikontrollen??! Det lyder i høj grad som ulovligt fiskeri, og bør melde det med det samme, hvis du ikke allerede har gjort det!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 00:26
Ups - hvad er der lige sket her! Min Bullgard Anti virus er endelig begyndt at virke, NRE virusen er blevet fjeret fra denne trådClap HugThumbs Up
Bare det også gik så let med de Censoredgarn. 

/J


Redigeret af Jørgen S - 03 Okt 2012 kl. 00:29
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 00:31
Citat: Jørgen S

Ups - hvad er der lige sket her! Min Bullgard Anti virus er endelig begyndt at virke, NRE virusen er blevet fjeret fra denne trådClap HugThumbs Up
Bare det også gik så let med de Censoredgarn. 

/J
 
LOOOL hahahaha LOLLOLLOL Total griner Wink Thumbs Up Tror jeg skifter fra norton så er sku det hele værd Big smile


Redigeret af nofishtobig - 03 Okt 2012 kl. 00:33
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 01:42
Citat: René Jespersen77

Mochael Jensen, du har forhåbentlig meldt din observation til fiskerikontrollen??! Det lyder i høj grad som ulovligt fiskeri, og bør melde det med det samme, hvis du ikke allerede har gjort det!
 
Må ærligt indrømme at det har jeg ikke gjort... Først var jeg lidt i tvivl om det var en lodsejer da nogen af dem os sætter garn/ruser..
 
Derudover 117 ugyldige undskyldninger for ikke at få det gjort ...
 
Så ja der er vel kun 1 vej og det er se at få det gjort hvis det ikke er for sent.
 
Prøvede at tage billeder men mobilerne kunne ikke zoome nok ind desværre.
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 08:57
Prøvede i sommers at kontakte fiskerikontrollen da 2 polakker var igang med garnfiskeri i pøle å, de havde faktisk en hel sort affaldssæk fyldt med brasen, sandart osv. Men da vi ringede fik vi at vide at det nærmeste var i roskilde og at de gik hjem kl 15....Dohhh, så hvis man vil garnfiske i ferskvand skal det bare være efter 15.Disapprove
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 09:16
Michael, det er ikke for sent at anmelde. Ruserne plejer at stå længe, når først de er sat ud. Og hvis det var en lodsejer så skal han mærke sine redskaber med en rød kugle hvor der står navn og matrikelnr. Ellers er det ulovligt!

Og Anders, det der med kl 15 er noget vrøvl. Det er måske nok kontor-damerne der går hjem, men kontrollørerne arbejder på alle tider af døgnet. Tror måske du har ringet det forkerte sted.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 09:22
De kan selvfølgelig have været i gang med andre opgaver, og der er jo ikke ubegrænset mandskab på arbejde. Men du må aldrig stoppe med at melde ind. Det er vigtigt hvis man skal overbevise politikerne om problemet!!
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 11:17
Hvor er det nu man går ind og anmelder ?
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 12:16
Citat: nofishtobig

Citat: Jørgen S

Ups - hvad er der lige sket her! Min Bullgard Anti virus er endelig begyndt at virke, NRE virusen er blevet fjeret fra denne trådClap HugThumbs Up
Bare det også gik så let med de Censoredgarn. 

/J
 
LOOOL hahahaha LOLLOLLOL Total griner Wink Thumbs Up Tror jeg skifter fra norton så er sku det hele værd Big smile
 
 
Thumbs Up LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLJeg har et eller andet Panda virusprogram og denne snupper også den NRE virusBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile bare den også kunne gøre det over hele linien.
Tilslutter mig  forbud mod garnfiskeri i søer, uanset type.
 
SmileN
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 18:52
Michael, på naturerhvervstyrelsens hjemmeside kan du under fiskeri finde både et anmeldelses-skema og et Tlf nr der er døgnbemandet. Så kan du selv vælge!
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2012 kl. 19:48
Citat: René Jespersen77

Michael, på naturerhvervstyrelsens hjemmeside kan du under fiskeri finde både et anmeldelses-skema og et Tlf nr der er døgnbemandet. Så kan du selv vælge!
 
 
Så lad os håbe at folk vil bruge "værktøjet"på Naturstyrelsens side Wink

     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres