Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken fluestang til goliath grouper

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken fluestang til goliath grouper
    Sendt: 04 Okt 2012 kl. 23:28

Er på vej tilbage til indonesien i overmorgen ville høre om der er nogle der har noget kendskab til en stang der ikke knækker (fluestang) da jeg er bange for at bruge det grej jeg har nu de fleste jeg har set jagte mine fisk ligge nok på en 150-250 kilo

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 00:04
Hej Jan
 
Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke kender den fisk du omtaler og hvordan den fiskes og hvordan den fighter.
 
Jeg vil umiddelbart mene at du skal lede efter stænger der er udviklet til "bluewater" fiskeri, altså fiskeri efter havenes storvildt. Det er stænger som er bygget til at kunne lægge det nødvendige pres på f.eks. store hajer, tun eller for den sags skyld marlins.
 
Som eksempel kan nævnes Sage's Xi3 serie, der kan fås i klasse 14 og 16. Lur mig om det ikke er noget i den stil du skal have fat i.
 
Et alternativ kunne være en Revo Salt fra CTS. Denne stang kan du købe via Ussing Bech www.ussingbech.dk.
 
Disse laves også i klasse 14 og 16.
 
Har fisket med sidstnævnte i en klasse 12 på Christmas Island, og jeg havde ikke nogen problemer med den. Bomstærk og let. Hvis du vælger at få den custom bygget på Ussing Bech får du i hvert fald en klasse stang til en ganske fornuftig pris.
 
Knæk og bræk
 
Lars


Redigeret af Enken - 05 Okt 2012 kl. 00:05
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 00:22
Citat: Enken

Hej Jan
 
Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke kender den fisk du omtaler og hvordan den fiskes og hvordan den fighter.
 
Jeg vil umiddelbart mene at du skal lede efter stænger der er udviklet til "bluewater" fiskeri, altså fiskeri efter havenes storvildt. Det er stænger som er bygget til at kunne lægge det nødvendige pres på f.eks. store hajer, tun eller for den sags skyld marlins.
 
Som eksempel kan nævnes Sage's Xi3 serie, der kan fås i klasse 14 og 16. Lur mig om det ikke er noget i den stil du skal have fat i.
 
Et alternativ kunne være en Revo Salt fra CTS. Denne stang kan du købe via Ussing Bech www.ussingbech.dk.
 
Disse laves også i klasse 14 og 16.
 
Har fisket med sidstnævnte i en klasse 12 på Christmas Island, og jeg havde ikke nogen problemer med den. Bomstærk og let. Hvis du vælger at få den custom bygget på Ussing Bech får du i hvert fald en klasse stang til en ganske fornuftig pris.
 
Knæk og bræk
 
Lars
 
Hej har en del stænger fra kl 3 til 15 men er bare bange for det ikke er nok de flipper helt ud når de går i revet her er en video så du kan se hvad der sker.......var du så os på cocos island ligge næsten ved side af,,,,er mit hjemmevand......men har haft en del af dem gå efter min gt eller andre fisk så nu vil jeg prøve kræfter med dem på en fluestang og problemet er at de ikke fighter som sailfish eller marlin som jo tar lange udløb,,, men den går lige i revet så er nødtil at kunne stoppe dem helt Confused 
 


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 00:43
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 01:09
Tror godt du kan glemme Goliath Groupers på fluestangen. Du har ingen jordisk chance for at stoppe dem, selv med det stiveste kosteskaft af en fluestang. Måske en 7 fods kl. 15-16 stykker, men den er jo stadig blød og slatten i forhold til de stænger man normalt anvender til store groupers.

Mindre groupers op til 20-25 kilo burde kunne tæmmes på grej i klasse 12 og opefter. Men du har stadig et problem med fluelinens brudstyrke og ringe evne til at overleve mødet med en skarp koral.

Jeg ønsker dig oprigtigt alt held og lykke, da der ingen officiel IGFA rekord er på groupers på fluegrej :D


Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 01:23
Citat: arntc

Tror godt du kan glemme Goliath Groupers på fluestangen. Du har ingen jordisk chance for at stoppe dem, selv med det stiveste kosteskaft af en fluestang. Måske en 7 fods kl. 15-16 stykker, men den er jo stadig blød og slatten i forhold til de stænger man normalt anvender til store groupers.

Mindre groupers op til 20-25 kilo burde kunne tæmmes på grej i klasse 12 og opefter. Men du har stadig et problem med fluelinens brudstyrke og ringe evne til at overleve mødet med en skarp koral.

Jeg ønsker dig oprigtigt alt held og lykke, da der ingen officiel IGFA rekord er på groupers på fluegrej :D


 
Tak får nok brug for det Big smile
 
Ved der ikke er nogen IGFA på dem men en skal jo være den første og har et sted ved maluku hvor jeg stort set ser dem hver gang jeg fisker der og de har taget en del af mine mindre gt......så nu er hævnens time kommet LOL må vi jo se hvem der vinder, ved du om en IGFA os gælder hvis stangen knækker så har jeg en hardy zane stang jeg godt vil vil tage chancen med da jeg ikke bruger den så meget mere


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 01:24
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 01:50
Hej Jan

http://www.camsigler.com/rods.aspx #16/17 - det er de mest ondskabsfulde fluestænger jeg kender til.

Men selv der er jeg ret overbevist om at det et dødfødt projekt, hvis det drejer sig om fisk over 150kg :-).

Håber dog at komme til at se dig gøre forsøget.

God aften
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 02:02
Citat: fiskejonas

Hej Jan

http://www.camsigler.com/rods.aspx #16/17 - det er de mest ondskabsfulde fluestænger jeg kender til.

Men selv der er jeg ret overbevist om at det et dødfødt projekt, hvis det drejer sig om fisk over 150kg :-).

Håber dog at komme til at se dig gøre forsøget.

God aften
 
Vis det lykkes jonas skal jeg nok gøre forsøget om igen når du kommer her ned så kan du jo selv prøve på en alm. stang VIS DU TØR Wink........ellers må jeg jo bygge en stang om.....hvor inter vover inter taber Confused jonas kan du ikke smide din skype konto i en pm......da jeg imorgen skal ud og hente en del flue hjul og nok ikke er mere online før jeg er hjemme i varmen igen
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 08:17
Spændende, jeg ville nok "ombygge" en meget kraftig stang til fluestang, du skal jo lande en lavtgearet traktor.....Og som videoen tydeligt viser så smadrer de selv det mest kraftige grej, dit hjul skal også være virkelig tyk i godset, ellers knækker det også. Har forresten skrevet til din gmail angående kevlar ark til bremser, knæk og bræk..Anders
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 08:43
Citat: Anders Fjord

Spændende, jeg ville nok "ombygge" en meget kraftig stang til fluestang, du skal jo lande en lavtgearet traktor.....Og som videoen tydeligt viser så smadrer de selv det mest kraftige grej, dit hjul skal også være virkelig tyk i godset, ellers knækker det også. Har forresten skrevet til din gmail angående kevlar ark til bremser, knæk og bræk..Anders
 
Jeps har set din mail og skal nok svare så snart jeg er tilbage Wink
 
Hvilken stang kunne man bygge om har siddet og kikket lidt.....gerne kom med nogle bud og vis det er hjemme byg stang er der så nogen der ved om en IGFA vil gælde i nu ?


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 08:45
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 09:02
Jeg går ikke ud fra at du regner med at lande fisk over 150-200kg, hvor store er de fisk der "tager" dine fisk.? Altså dem du satser på at lande med en fluestang. Og selvfølgelig kan det lade sig gøre, bare klø på.Wink Hvis du er rigtig smart kunne du evt kontakte forskellige firmaer der bygger stænger og spørge om de vil være med til at slå en WR, nogle af dem der i forvejen bygger meget kraftige fluestænger til sailfish osv.

Redigeret af Anders Fjord - 05 Okt 2012 kl. 09:05
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 09:19
Citat: Anders Fjord

Jeg går ikke ud fra at du regner med at lande fisk over 150-200kg, hvor store er de fisk der "tager" dine fisk.? Altså dem du satser på at lande med en fluestang. Og selvfølgelig kan det lade sig gøre, bare klø på.Wink Hvis du er rigtig smart kunne du evt kontakte forskellige firmaer der bygger stænger og spørge om de vil være med til at slå en WR, nogle af dem der i forvejen bygger meget kraftige fluestænger til sailfish osv.
 
Jo har ikke set dem mindre end en 100-150 kilo så regner da med en i den størrelse......god ide vil prøve at ringe lidt rundt Wink skal nok smide noget film når jeg går igang......


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 09:34
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 12:23
Hej jan...
 
Om det er muligt at lande dem? tjaa???... ville helt sikkert heller ikke forspilde chancen for at prøve vis den bød sig... TFO laver i Bluewater serien en 8,6´ #14-17 hvor klingen er en kombi af glas og kuldfiber hvilket skulle gøre klingen utroligt stærk... Som jonas nævner laver cam sigler en bluewater serie i #16/17 måske ogå en mulighed...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 13:27
Citat: team grayling

Hej jan...
 
Om det er muligt at lande dem? tjaa???... ville helt sikkert heller ikke forspilde chancen for at prøve vis den bød sig... TFO laver i Bluewater serien en 8,6´ #14-17 hvor klingen er en kombi af glas og kuldfiber hvilket skulle gøre klingen utroligt stærk... Som jonas nævner laver cam sigler en bluewater serie i #16/17 måske ogå en mulighed...
 
Har nu haft chancen en del gange, men tænker os lidt på at jeg ikke vil flå for 15000-20000 grej i stykker hvis ved det på forhånd ikke kan holde og når man står med de små gt-jacks 5-10 kilo  og den kommer susende og haps væk i en mundfuld får man lidt respekt for fisken.......og ja nogle gange jagter de gt over de 25 kilo.......Confused
 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 14:02
Med fisk i den størrelse vil du ikke have en chance på fluegrejet.....
De guider jeg har talt med i Florida benytter MEGET kraftigt havgrej og tjek videoerne på nettet, så tror jeg al tvivl om hvorvidt fluegrej er egnet vil være væk.
Måske til mindre fisk?
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 14:34
Citat: NicolaiH

Med fisk i den størrelse vil du ikke have en chance på fluegrejet.....
De guider jeg har talt med i Florida benytter MEGET kraftigt havgrej og tjek videoerne på nettet, så tror jeg al tvivl om hvorvidt fluegrej er egnet vil være væk.
Måske til mindre fisk?
 
 
Har ikke set fisk under 100 kilo så bliver sku svært så og skal jo kunne lade sig gøre......men jeg har jo masse tid til at få det så skal nok kommer til at ske men tænker på køber en 7" 50-100 lps power heawy  klinge og bygge om til en flue kæp er jo ikke så langt jeg skal kaste da de kommer helt op til båden....bliver måske en azul AZN-5070TR-HEEV nogen der ved om det kan lade sig gøre...kan ses her http://www.stingraytackle.com/azul_fishing_rods.aspx
da stangen båder er billig og skulle være super stærk så kan godt knække et par stykker til den pris Tongue


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 15:00
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 15:21
Her er en tråd på stripersonline om en der bygger en kl. 19 stang til tun - måske du kan finde inspiration i den
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 15:24
Tun er én ting. Det er pelagiske fisk i åbent vand. Grouperen søger ned og IND i alt hvad den kan finde. Kunsten skulle være at holde dem væk fra disse ting.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 15:54
Det var til inspiration Nicolai Wink - så han fik ideer til at bygge en stang det kunne stå mål med Grouperne. Han skal sikkert op i noget der ligner kl. 25 for at ha bare en lille chance.
Hvorfor dog tage modet fra manden ?


Redigeret af P.M. - 05 Okt 2012 kl. 15:56
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:05
Citat: P.M.

Her er en tråd på stripersonline om en der bygger en kl. 19 stang til tun - måske du kan finde inspiration i den
 
Super tror jeg har fundet hvad jeg skal bruge Cape Fear 18/19 BGF17/19GEB
Tror den kan bruges skal da prøves og så er den jo billig.....hvis der er nogen der har et bedre bud må i godt sige til
 
Tak for hjælpen Thumbs Up
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:21
Selv tak - nu søger du lige for at vi får et par billeder af enten fisk eller smadret grej Wacko
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:26
Hmmmmm.....det er en prisliste fra 2002 - jeg tror ikke de er "in business" længere Unhappy
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:32
Citat: P.M.

Selv tak - nu søger du lige for at vi får et par billeder af enten fisk eller smadret grej Wacko
 
LOL jeps skal der nok kommer en fed lille video ud af optager det selfølgelig i full hd.....og vil helst ikke høre nogen sige knæk og bræk Confused men der skal nok kommer en del forsøg da jeg har sadt mig i hovdet at skal fange en nu og skal nok poster et link herinde med det der nu kommer ud af det Ouch 
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:38
Citat: P.M.

Hmmmmm.....det er en prisliste fra 2002 - jeg tror ikke de er "in business" længere Unhappy
 
må hellere lige prøve at ringe før jeg bliver for glad Confused Aghhhh Dead
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:41
Ellers laver Colton her en kl. 20 stang - den er godt nok "out of stock"
 
 
Måske du kunne prøve at kontakte dem og høre om de har tænkt sig at lave den igen.
 
Men ellers er det bare kigge efter blue water fly rods - eller bygge en kraftig stang af en slags om. Personligt ville jeg vælge det sidste og finde en 1-piece på under 8 fod.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 16:51
Citat: P.M.

Ellers laver Colton her en kl. 20 stang - den er godt nok "out of stock"
 
 
Måske du kunne prøve at kontakte dem og høre om de har tænkt sig at lave den igen.
 
Men ellers er det bare kigge efter blue water fly rods - eller bygge en kraftig stang af en slags om. Personligt ville jeg vælge det sidste og finde en 1-piece på under 8 fod.
 
Jeps sjovt sider lige og kikker på den LOL men den er ikke på lager Cry haha så kikker lidt videre
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 17:19
Kan du nøjes med kl. 15 har jeg 2 stk. Albright EXS som er spritnye. Da du sikkert knækker den ene kan du købe begge for 2kWink
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 17:31
Citat: J Rosgaard

Kan du nøjes med kl. 15 har jeg 2 stk. Albright EXS som er spritnye. Da du sikkert knækker den ene kan du købe begge for 2kWink
 
Tak for tilbudet men ville nok være lidt som at gå i gang med at fiske gt på kl 4 Shocked så tror jeg springer over.......skal op i kl 19-20 før jeg har en chance.......Wink
 
Noget der ved om der er nogen der har gjordt forsøget før......evt link til video eller pics
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 18:11
Hvor kraftigt grej ville du normalt brug? 50  lbs eller?
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 18:17
Citat: Claus Bech-Petersen

Hvor kraftigt grej ville du normalt brug? 50  lbs eller?
 
Ja 50-100 lbs da man jo skal stoppe den helt og er ikke nemt med 200 kilo ren power der kun skal 25-60 meter ned før den er i revet
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 18:32
Kunne være man skulle gøre det sån her Ermm http://www.youtube.com/watch?v=E7YpAWhoKQg&feature=related så har man da lidt nosser må jeg siger håndline Wacko men er nu ikke super etisk rigtigt men er stædigt lidt vildt med det grej......eller måske bare stikke benene i som ham her hahahaha http://www.youtube.com/watch?v=wivum2btpfM&feature=related LOL nu begynder min fiskefeber http://www.youtube.com/watch?v=nULFaNmnUo4&feature=relmfu sån ser det ud når de går efter mine GT/jacks Big smile vil have sådan en på flue http://www.youtube.com/watch?v=RJWxrovIQws&feature=endscreen&NR=1

Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 18:49
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 18:42
Det bliver noget af en fluestang at kaste med... Hører lige CTS, hvad de kan. Det afgørende er jo stangens reelle løftekraft. Den kraftigste jeg har haft i hånden var en syv fods klasse 15 til blåfinnet tun - heftige sager, men givetvis ikke nok her.
Claus
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 18:58
Citat: Claus Bech-Petersen

Det bliver noget af en fluestang at kaste med... Hører lige CTS, hvad de kan. Det afgørende er jo stangens reelle løftekraft. Den kraftigste jeg har haft i hånden var en syv fods klasse 15 til blåfinnet tun - heftige sager, men givetvis ikke nok her.
Claus
 
Kommer jo ikke til at kaste så meget skal bare ligge klar når jeg er efter GT så når de kommer for at stjæle mine fisk kan jeg hurtig få flue ud,,,,og så må jeg jo ta den derfra Confused hahaha tror jeg går i max panik har set 2 blive trukker over bord af denne fisk http://www.youtube.com/watch?v=Uy-yO2hJam8&feature=endscreen&NR=1   Ouch men du må meget gerne høre dem om de har nooget der kan klare det Wink


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 19:04
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 19:52
Hvor meget struktur er der dér hvor du vil fiske dem, er det ved et rev, en mole eller andet den kan vikle sig ind i.?
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:01
Citat: Anders Fjord

Hvor meget struktur er der dér hvor du vil fiske dem, er det ved et rev, en mole eller andet den kan vikle sig ind i.?
 
Har en 10-12 steder hvor jeg har set dem en del gange men er ved rev da der på de små øer i indonesien ikke er så mange havne/moler men er masser de kan vikles ind i da revet er som en hoppykniv har prøvet at GT har har gådet i revet og koster ny flueline hver gang........så de skal holdes væk men har tænk på at måske logge dem på dybere vand med en mindre gt men er nødtil at prøve om det kan lade sig gøre
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:17
Det er måske det smarteste hvis du kan få den lidt væk fra rev osv, så har du chancen for at fighte den rigtigt istedet for det sindsyge tovtrækkeri for at få den op og væk, så kan du "nøjes" med lidt mindre kraftigt grej (stadig det vildeste fluegrej der findes!!) , og det vil give dig en reél chance for at lande en fisk.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:24
har du tænkt på at droppe  det urimelige fiskeri?
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:31
Citat: Anders Fjord

Det er måske det smarteste hvis du kan få den lidt væk fra rev osv, så har du chancen for at fighte den rigtigt istedet for det sindsyge tovtrækkeri for at få den op og væk, så kan du "nøjes" med lidt mindre kraftigt grej (stadig det vildeste fluegrej der findes!!) , og det vil give dig en reél chance for at lande en fisk.
 
 
Ja var os min første tanke men der er bare så mange rev der nede men der er selfølgelig mere vand under mig jo længere ud jeg kommer.....Hmmm skal lige i tænkebox vil have en på flue og skal være under IGFA regler
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:34
Citat: kano3

har du tænkt på at droppe  det urimelige fiskeri?
 
Niks kommer aldrig til at ske vil have en "no matter what" nu er de jo i min baghave så hvorfor ikke fiske dem......og hvorfor er det urimelige fiskeri ??? er da super sjovt og en super udfordring da der aldrig er andre der har gjordt det før ?  
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:43
 der er måske en grund, til at det ikke er sket før!!??   for mange der slipper væk måske!  og så lidt respekt!!! nå ja, bare en strø,tanke!   mvh.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 20:49
Citat: kano3

 der er måske en grund, til at det ikke er sket før!!??   for mange der slipper væk måske!  og så lidt respekt!!! nå ja, bare en strø,tanke!   mvh.
 
Respekt !!! for hvad er du ikke selv lystfisker ellers er det måske det forkerte forum du er på.......eller du er måske superman som NRE. og aldrig mister fisk og alle dine fisk overlever C & R Tongue hahaha hvad sker der for folk på det her forum !!!! skal nok smide link til når jeg gør det så du kan få det af se
 
Mvh.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:12
 glæder mig sørme!!Big smile    håber at du kommer på forsiden!!!

Redigeret af kano3 - 05 Okt 2012 kl. 21:19
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:18
Citat: kano3

 glæder mig sørme!!Big smile
 
Yeps bliver super cool......vil lige fortælle dig at jeg har fisket der i 2 år nu og ikke har fisket dem før.....kun på grund af den ene ting at mit grej ikke vil kunne holde til det så synes os jeg viser fiskene lidt respekt.....lige minus de GT som de har stjålet fra mig TongueTongueTongue 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:22
Citat: kano3

 der er måske en grund, til at det ikke er sket før!!??   for mange der slipper væk måske!  og så lidt respekt!!! nå ja, bare en strø,tanke!   mvh.


M I S U N D E L S E Embarrassed
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:26
 yes, jan, jeg synes nu  ikke at det ok!!   husk nu 1,5mm.  som forfang,,please!   stram line.  steen.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:31
Citat: Steffan

Citat: kano3

 der er måske en grund, til at det ikke er sket før!!??   for mange der slipper væk måske!  og så lidt respekt!!! nå ja, bare en strø,tanke!   mvh.


M I S U N D E L S E Embarrassed
 
Ohh hahaha mig der måske er lidt oppe og køre i nu efter mine mange laaaannngggeee samtaler med NRE. Dead men du er da velkommer til at komme en tur her ned og fiske til en billig pris kommer en test tur i januar og muligvis i febuar hvor der skal skydes lidt film og tages lidt billedere til homepage når jeg starter op i april med fiske rejser til indonesien+senere slutningen af året new zealand og malaysia og phillipinerne.....der bliver en uges fiskeri i saltvand fra båd og en uge i junglen
 
Mvh.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:49
Citat: kano3

 yes, jan, jeg synes nu  ikke at det ok!!   husk nu 1,5mm.  som forfang,,please!   stram line.  steen.
 
Så hvad slags fiskeri er i orden med dig laver du en fiskedam der hjemme som i tivoli med små pakker og fisker der..........er jo bare en stor aborre ???? og er jo ikke noget fiskeri hvor du ikke har med levende dyr/fisk at gøre så fatter ikke helt hvad du mener ? så du må gerne forklare dig lidt bedre og kommer med et lidt bedre argument end bare tom snak


Redigeret af nofishtobig - 05 Okt 2012 kl. 21:53
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:50
 jeg pakker kufferten og noget   1,5  nylon forfang,,   super!     nej,  klar du den selv..   Smile  mvh.  steen.
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 21:54
Sjovt du vil igang med fiskerejser derned. Som jeg skrev i mailen bor min onkel med familie dernede og for mange år siden snakkede konen og jeg faktisk seriøst om at lave rejser derned, men pga af, på det tidspunkt, en lidt for usikker infrastruktur (og terror mv) droppede vi det, men da hans kone er "indfødt" og har familie på nogle af øerne var det jo ellers oplagt. Det eneste der  er dyrt er jo flybilleten. Big smile

Redigeret af Anders Fjord - 05 Okt 2012 kl. 21:55
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 22:00
Citat: kano3

 jeg pakker kufferten og noget   1,5  nylon forfang,,   super!     nej,  klar du den selv..   Smile  mvh.  steen.
 
Du pakker bare din kuffert men synes nu du skulle tage en taxa til det første og bedste psy hospital LOLLOLLOL vis du ser hvad denne tråd drejer sig om kan jeg ikke se noget steder jeg spør om du har ondt i røven......meeen derimod om hvilken stang jeg skal bruge til goliath grouperTongueTongueTongueTongue
 
Mvh.
Til top
jan poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nofishtobig

Tilmeldt:: 22 Aug 2011
Geografisk: aarhus
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nofishtobig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 22:11
Citat: Anders Fjord

Sjovt du vil igang med fiskerejser derned. Som jeg skrev i mailen bor min onkel med familie dernede og for mange år siden snakkede konen og jeg faktisk seriøst om at lave rejser derned, men pga af, på det tidspunkt, en lidt for usikker infrastruktur (og terror mv) droppede vi det, men da hans kone er "indfødt" og har familie på nogle af øerne var det jo ellers oplagt. Det eneste der  er dyrt er jo flybilleten. Big smile
 
Er der i nu men min kones bror er Leder/borgmester i den største etnisk dayak by dernede så har meget super fiskeri til kun min rådighed da de fleste steder i jungler er privat ejet og er farligt at rejse rundt hernede vis du ikke har noget kendskab til de forskellige stammer da her jo er hovde jærgere i nu......kan sige mange af de steder jeg har fisket har de ikke set en hvid mand i nu(ud over mig) og har nu brugt 2 år på at finde disse steder så har noget super fiskeri både i saltvand og junglen....og er i dag meget højt på strå med de fleste stammeledere hviket gør jeg stort set kan bevæge mig frit rundt på det meste af borneo........og jeps er meget farligt at tage ud til div. øer på egen hånd men ved du jo nok alt om
 
 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres