Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skum / flueæsker

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skum / flueæsker
    Sendt: 05 Okt 2012 kl. 09:07
I forbindelse med jagten på skum til indlæg i fluekasser, og til især rørflue æsker, har jeg været rundt, og søge efter skum, som er til at betale.
 
Jeg har især været på jagt efter skum, som er egnet til at holde en hårnål, så man kan trække rørfluerne ned over nålen.
 
Jeg har fundet et ligge underlag i Jysk Sengetøj, som er 6 mm. tykt, og det virker upåklageligt, når hårnålen er limet med Lochtite.
 
 
Man kan så mene, at skummet kunne være tykkere eller stivere, men det kan man jo selv vurdere.
 
Jeg har valgt at have 2 små æsker med 11 nåle i, den ene har den bølget nål, her sidder kroppene til DFRS, og den anden æske har nåle med glat profil, her sidderløsdele, såsom Bottle Tubes - Us rør og forskellige indstik.
Vingerne er monteret, så der er et ProTube krogstyr på, og så er der en enkelkrog monteret, som så sættes i skummet.
 
De små æsker er ladet op med de fluer / mønstre jeg vil fiske med.
 
Hovedlageret ligger så i en alu kuffert, som er tilpasset med 4 alu plader, der i hvert hjørne, har en rund nylon afstands klods / pind.
 
Afstandsklodserne er laves så de lige klemmer ganske lidt, når kufferten er låst / lukket, så rasler der ikke noget rundt.
 
Skum er påklæbet alu pladerne dobbelt sidet tape ( tæppe tape!) + der også er skum i låget.
 
Der kan være rigtig mange fluer i sådant et system, og sætter man vingerne fast, som beskrevet, så har man helt styr på sit "lager".
 
Der kan selvfølgelig også være krogfluer i sådan et lager system, det er kun et spørgsmål om, hvor tæt man sætter sine hårnåle, for er nålene placeret rigtig, kan krogfluer sættes i på samme plade, og så man man fuldt overblik over alle sine fluer.
 
 
Billedet viser en af af alupladerne - med isat bølget hårnåle, og med kroppe til DFRS.
 
Mvh
PK.
Til top
Jakob Lyngbye Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Beep

Tilmeldt:: 19 Maj 2009
Geografisk: Fløng
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Beep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2012 kl. 09:57
Jeg har fundet noget rimeligt skum i Panduro til at lægge i mine hjemmelavede flueæsker. Det er hvidt, fås i 2 tykkelser og i plader af lidt over A4 størrelse. Så vidt jeg husker er prisen til at overkomme. Jeg har ikke prøvet til rørfluer, for jeg har kun en af den slags - endnu.  Held og lykke med eksperimenterne.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres