Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bagsiden af konkurrencer i gyde tiden.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bagsiden af konkurrencer i gyde tiden.
    Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:06
Kender heller ikke Odense, og deltog heller ikke selv.
Deltog i en anden konkurrence, som inden grad gav figth i morges :-)>

Men søg evt på Dennis flynder Rasmussen
Mener han er Erhversfisker af proffession.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:07
Hej Jacob,

Jeg kender ikke regnskabet bag et sådan arrangement. Men var der ikke noget med at deltagerne fik en tilmeldingsgave til 3-400,- kroner . Ved heller ikke hvad de har brugt på annoncering i diverse magasiner, pjerce osv. 
Men naturligvis gør forretningen også dette for at kunne tjene penge, som alle andre butikker, skal de ansatte jo også have en løn som dig og mig. Men naturligvis kan man altid diskutere størrelsen på det beløb der doneres til fiskeplejen efterfølgende. 
Tror dog nok, at GOFI er en af de butikker der samlet set donere aller mest til fiskeplejen i DK.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:21
LOLNu må det altså snart slutte dette her Wink

Først bliver der stillet spørgsmål til om lovligt fangede fisk burde være sat ud igen.

Så er det debatten om hvor mange penge GOFI skal betale retur til vandplejen.

Men nu er det også personlig at troværdigheden af fangerne skal drages i tvivl.

Synes godt nok at der er mange som går i ekstrem små sko Wink

Lad dog for pokker de mange folk som har haft en rigtig god weekend være glade. Lad butikken synes det er et godt arrangement. Lad Grusbanden være glad for de penge de får i kassen. Vinderne glæde sig over de flotte poræmier og hvem ved, måske er det dig som næste år er den heldige. Smile

Tag den postive hat på og kom ud at fiske og bliv glad LOL

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:25
Citat: nofishtobig


Vis det hele nu gik så godt hvorfor så alle disse udsætninger ? simpel spørgsmål så håber du har et simpel svar.......da der jo er alt for mange gydefisk ???


Byt om på rækkefølgen, og du har svaret. Hvis du altså vil gøre det simpelt. Vi har mange gydefisk, bl.a. pga. udsætninger. Udsætninger er kunstigt åndedræt til en bestand, der er for lille, primært fordi åerne er blevet mishandlet. Der er mange svar. Også det simple, at vi skal have noget at fiske efter.

Johan
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:46
Citat: jhh

Dennis Rasmussen :-)> som den ene hæ hæ hæ hæ
Den thor er vist relativ ny fluemand, men har alligevel indvejet 5 fisk på landsplan som er blandt de største i dk, så vidt jeg er orienteret

Var det sådan han hed.... vist osse rigtigWink noget med han kom til at indveje en anden fiskers fisk.
Gad vide hvem det var....Wink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:48
Clap
Citat: niels åge skovbo

LOLNu må det altså snart slutte dette her Wink

Først bliver der stillet spørgsmål til om lovligt fangede fisk burde være sat ud igen.

Så er det debatten om hvor mange penge GOFI skal betale retur til vandplejen.

Men nu er det også personlig at troværdigheden af fangerne skal drages i tvivl.

Synes godt nok at der er mange som går i ekstrem små sko Wink

Lad dog for pokker de mange folk som har haft en rigtig god weekend være glade. Lad butikken synes det er et godt arrangement. Lad Grusbanden være glad for de penge de får i kassen. Vinderne glæde sig over de flotte poræmier og hvem ved, måske er det dig som næste år er den heldige. Smile

Tag den postive hat på og kom ud at fiske og bliv glad LOL

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


ClapClapThumbs Up Rigtigt Niels Åge.
Var selv lige ude på kysten et par steder i dag, og tydeligt var det da også at se der var mange flere lystfiskere ude end normalt, men det var jo bare dejligt at se og de fleste har jo nok haft et par hyggelige dage, og fik de ikke alle fisk fik de da masser af frisk luft!

Og et stort tillykke til Thor MadsenBig smile Dit heldige asen!!

Thumbs UpClap
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 20:54
Ha ha altså jeg kan kun sige jeg undrede mig lige fra start med den enormt farvede seatrout fisk.
Den ligner en der er trukket op i en å i juni måned :-)>
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:03
#Henrik.... Det er da utroligt som du får ondt i røven, ligeså snart ham der Dennis kommer på banan.   
( Jo kan godt huske at du skrev at han har snydt tidligere) Men kom dog for h...... over det.
Det er sten sikkert pga. folk som dig og "jesper", at han lagde klippet ud efter hans fisk var blevet indvejet.

Men har du konkrete beviser på at han fornylig har snydt, jamen så sig da endelige til?

Min besked skal ikke forstås som om jeg er sur, men jeg fatter bare ikke at du bliver ved med at hoppe rundt i gamle sager?

o0( og nej, jeg kender ham stadig ikke personligt )

Beklager indlæget er lidt off tropic, men jeg er bare ikke fan af personlige angreb på den måde.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:14
Citat: jhh

Dennis Rasmussen :-)> som den ene hæ hæ hæ hæ
Den thor er vist relativ ny fluemand, men har alligevel indvejet 5 fisk på landsplan som er blandt de største i dk, så vidt jeg er orienteret
 
hvis i brugte lige så meget tid på at fiske som ham(Thor)
så kunne i nok også fange nogle fisk,
men jeg kan se i har meget travlt med andet
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:18
Ha ha jan p
Fisker hver dag og fisker ikke for at fange fisk eller vinde noget.
Fisker for natur oplevelserne.

Men faktum er jo han har fusket for vildt, prøv bare at søge i forumet hæ hæ og sæt flueben i indlæg så skal du se læsning til en 4-5 dage :-)>
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:23
Citat: jhh


Men faktum er jo han HAR fusket for vildt, prøv bare at søge i forumet hæ hæ og sæt flueben i indlæg så skal du se læsning til en 4-5 dage :-)>
- FLoT

Og så skal han stemples for altid ?
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:26
He he Thomas, stempler da ikke nogen.
Vi drøfter da bare bagsiden af medaljen.

Så rolig nu ;-)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:29
Jeg er skam helt rolig .... ( det er jo stadig weekend )
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:37
Det er vel konkurrenceafholder som suverænt bestemmer, om de ønsker at udelukke nogen på forhånd - og der er fandme da god grund til at stemple folk som har snydt flere gange før (ifølge nogle udsagn).
Jeg ville da personligt ikke bryde mig om, at aflevere en 1.præmie til en person, som har ry for at snyde.
Jeg ville heller ikke bryde mig om at tabe til en person, som har en fortid af den slags..

En kystkonkurrence er umulig at holde kontrol med, og der vil blive snydt, så længe der er mennesker og præmier involveret.

Om man skal holde konkurrence på farvede fisk, er op til konkurrenceafholder.. Men det kan jo nok tænkes, at man placerer konkurrencen i perioder hvor det er til at finde/fange fiskene..  Så er nedgængersæson og sen opgængersæson jo optimal.

Jeg hjemtager selv gerne en farvet fisk, dog hellere en blank, og helst en hanfisk.. Altså i teorien, da jeg har alt for lidt tid til selve fiskeriet - og derfor ikke fanger det mindsteSmile


Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:39
Men Thomas du kan jo selv læse din sidste debat hvor du trak en video ind.
Sjove små stunt, og så tog tråden fart, fordi de sværeste at slette er hukommelsen.

Og jeg har også set video, og et par af den som unægtelig ligger der, ja ok - hmmmmm
Tolker den mand folk for værende idioter og mindre begavede ?
Og kan man ikke se det, så er det fordi man ikke VIL se det.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:48
#Simon- det kan du selvfølgelig have ret i.

#Jesper - jeg vil meget gerne høre dine synspunkter om manden, men kan du så ikke skrive til mig privat ? Så undgår vi at denne tråd bliver overstrømmet med noget, som kunne klares internt.

Evt. kunne du starte med at se hvad du har skrevet, skrive det rent og sende det til mig.
Så er det nemmere at forstå hvad du mener.

Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:50
Iphones gode stave kontrol :-)>
Til top
Dennis Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyman

Tilmeldt:: 21 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:58
HENRIK CHRISTENSEN..........
du bliver ved og ved og ved, jeg er blevet så meget mere voksen og har taget ved lære af mine fejl og har taget imod de tæsk de nu har givet.. jeg ER kommet videre, tror du ikke også det er på tide at du kommer videre, ikke kun for min skyld, men for alle de andre læsere der ikke gider at høre på alle dine konstant negative kommentarer.. fatter ikke at du ikke har andet at gå op i end at svine mig til... det er jo trods alt omkring 6 år siden.....
 
 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 22:43
Små hjerner, få glæder....
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 23:12
Hej Niels Åge
 
Fint du anlægger den positive stilApprove Jeg synes blot man kan forvente mere af Gofi end 20 kr/mand...det er jo ikke alverden...45  kubik udlagt gydegrus af en entreprenør til markedspris , men Grusbanden kan sikkert få flere kubik ud af det ved frivillig arbejdskraft. Holstebro foreningen har lige doneret 60.000 kr til et gydegrusprojekt i Storå. Det synes jeg til gengæld er prisværdigt Hug
 
mvh Jakob
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 07:44
Nu var jeg så heldig at fange en stor sort fisk for 2 år siden, og skal kun lige nævne ... Varmt røget smagte den himmelsk ! Den var lækker og fast i kødet, så afliv nu den myte om at farvede opgangsfisk ikke er værd at spise !!
Til top
Thor Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thor Madsen

Tilmeldt:: 19 Jan 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thor Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 09:24
Til top
jens egebro Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klabaudermanden

Tilmeldt:: 21 Mar 2008
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klabaudermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 10:12
Kære alle debatører,
I er grunden til at ingen vil dele deres glæde på disse fora,
resultat = fora med brok og kritik.
hvis 123nu var face-book, ville der IKKE være en "like" knap men det modsatte.
-hvor deler I jeres glæde??
Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 10:23
Hej Jakob
Du synes vi giver for lidt tilbage til Vandpleje Fyn. Vi giver nok allesammen for lidt tilbage til havørreden.
 
Men når det så er sagt så lad mig lige slå en ting helt fast. Go-Fishing er en kommerciel virksomhed og Seatrout Open er en kommerciel konkurrence hvis primære formål er at give et overskud på bundlinien.
 
Og med den dejlige opbakning de 2 konkurrencer får, ja så giver det overskud.
 
Men nu inden at du og andre tror at jeg er ude at kikke på ny Mercedes idag så skal der lige et par facts på plads.
 
Vores indtægt har du regnet korrekt ud.
 
Først og fremmest så skal der trækkes moms af beløbet
Så skal der trækkes de indkøbte velkomstgaver
Så skal der trækkes annoncering/brochure - iår ca. kr. 50.000,-
Så skal der trækkes præmier - du gætter på 40.000 kr. Det er noget lavt sat.
Så skal vi lige have klaret nogle løntimer til personale. I år samlet godt 220 timer Dertil en serie øvrige udgifter såsom forplejning/kørsel m.m.
 
Hvad det samlet giver i overskud må man selv regne på, men det er udaf det overskud at bidraget til Vandpleje Fyn tages.
Hvis ikke vi troede på at Seatrout Open kunne give et overskud så holdt vi slet ikke konkurrencen og så var der de færre penge i vandpleje kassen.
 
Vi ville gerne give Vandpleje Fyn flere penge, mange flere - men beklager - der er bare ikke flere at give af i denne omgang.
 
Mht. til de 2 vindere så har jeg kun at tilføje at de begge har deltaget i Seatrout Open mange gange, uden at placere sig nævneværdigt. De er nogle af de dygtigste og mest hardcore havørredfiskere jeg kender, og skulle jeg nogensinde stille et konkurrencehold til noget kysthavørredfiskeri så blev jeg på bænke og sendte de 2 ud. De fisk de fangede dennegang er begge fra et at de mest populærer steder i det inderste af Odense Fjord. Jeg vil tro de begge kan stille med 8 -10 vidner til deres fangst. Så det er fuldstændig absurd at beskylde dem for snyd til Seatrout Open.
 
Vi ses derude - med ny indvejningsrekord til Seatrout Open så tyder alt jo på at de Fynske kystfiskeri ikke har været bedre i rigtig rigtig mange år..
 
Hilsen
Claus/Go-Fishing
 
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 10:43
Så må det være slut-prut-finale for denne gangThumbs Up
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 10:49
Tak for endnu en god konkurrence på fyn.
 
Nu handlede tråden oprindeligt om en farvet fisk, og at den ikke kan bidrage til til den fremtidige bestand. Vi var 4 mand afsted, og har været med mange gange før, men aldrig har vi fanget så mange fisk, som vi gjorde denne gang.
 
Godt nok var de fleste undermålere, men med den mængde af fisk, behøver vi nok ikke at være bekymrede for den fremtidige bestand omkring de fynske kyster.
 
Tak for endnu et godt arrangement - vi kommer igen næste gang!
 
Eneste øv, var at vi snakkede med en bundgarnsfisker - han havde lørdag morgen fanget en havørred på 9 kg, den ville jeg da gerne ha' kroget...
Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 11:29
Hej Go-Fi !
Til lykke med det flotte resultat og stort til lykke til alle vinderne Clap.
Jeg har fulgt konkurrencen og denne tråd under hele forløbet.
Lad nu ikke nogle få dråber malurt, her på forummet, ødelægge glæden over den ubetingede succes, som konkurrencen er.
Som altid har Go-Fishing vist, at de brænder for arbejdet med at forbedre fiskeriet, til glæde for os alle.
Tak til alle ildsjælene, som har været med til at bære succesen igennem, og fremmet muligheden for at gøre vort fiskeri endnu bedre.
Kunne desværre ikke selv deltage i år, men håber, i gentager det gode initiativ til næste år.
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up Hug
 
Knæk og Bræk.
 
 


Redigeret af Per Bjerring - 08 Okt 2012 kl. 11:31
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 17:44
Hej Claus
 
Tak for svaret. Jeg er helt med på at Go-fishing er i konkurrencen især af kommercielle årsager og at der er en række fast udgifter at dække. Jeg synes dog det er ærgerligt at det ikke genererer mere til vandplejen på Fyn end de 20 kr/deltager den høje deltagerpris taget i betragtning.
Især forårskonkurrencen ligger jo i et eller andet omfang i konkurrence med andre nonprofit initiativer. Hvis velkomstgaven fylder meget i budgettet kunne denne måske gøres mindre og så bruge et tilsvarende større vandplejebidrag direkte i markedsføringen. Det tror jeg de fleste ville have forståelse for. Vi skal have udsætninger udfaset og erstattet af vandløbspleje. Det er muligt Grusbanden er meget tilfreds med det nuværende bidrag og muligt jeg er præget af at der er noget større fokus/midler til restaureringsprojekter i det vestjyske, hvor foreningerne nu bidrager mere og mere med egne foreningsmidler.
 
mvh Jakob
Til top
Rene' sølvbjærg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
R.sølvbjærg

Tilmeldt:: 08 Okt 2012
Geografisk: Rødekro
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér R.sølvbjærg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 20:43
Hej claus hvad med at sløjfe velkomstgaven folk har vel ikke noget imod at støtte et godt formål? Var selv med i konkurrencen og deltager gerne igen, også selvom det bliver uden en velkomstgave. Tillykke til vinderen. Jeg synes dog at det er synd at der er så mange der har skrevet negative ting omkring deres vinderfisk. Der burde nærmere sættes fokus for at få skabt nogle regler for sports- og lystfiskere. F.eks. Min. Mål på 45-50 cm og max hjemtages en fisk pr. Dag, for at undgå at folk ødelægger fiskebestanden og bruger deres sunde fornuft istedet har man fisk i boksen så spiser man dem først før man tager den næste med hjem det er sund fornuft.....
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 21:26
Uanset hvad, er det er fint arrangement, kunne desværre ikke selv deltage.
Håber på at få det til at passe til næste sæson, og fine fangster må man også sige jo.
Til top
Thor Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thor Madsen

Tilmeldt:: 19 Jan 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thor Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 20:22
Må sige at jeg bliver ked af at blive beskyldt for noget jeg ikke har gjord. Og jeg kan godt vred af at der bliver brugt et billede af mig, på en side hvor jeg bliver anklaget for at ha snydt - det er bare ikke i orden..
Hvis man går ind på kystcup.dk kan man se at jeg ikke er blevet udelukket.
Da få personer stiller spørgsmålstegn ved mine fangster, og åbenbart ikke er klar over hvor meget tid og energi jeg bruger på at fange en god fisk, er jeg stort set stoppet helt med at offentliggøre mine fisk.
Jeg spurgte min far om han kunne huske hvornår jeg startede på flue fiskeriet, han kunne huske at jeg som 8 årig fiskede med flue i karup å. Så har fisket med flue i over 20 år Smile (som jeg bestemt ikke betegner som relativ kort tid)
Under seatrout fik jeg godt 50 fisk, hvor flere af dem var omkring 2,5 kg. Tog dog kun den store han fisk med hjem og en anden fisk, resten fik deres frihed igen. Og må sige at jeg glæder mig til at spise dem næste weekend sammen med familien Smile
Angående vidner var der nok små 10 personer der så og hørte mig mens jeg fightede fisken..
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 21:28
Hej Alle
 
Rystende med de beskyldninger. 10 fiskere, så ham fange fisken, og en af dem er mine aller bedste venner. Kender Thor rigtig godt. Han er en af de dygtigste og ihærdigste kystfiskere jeg kender. Han fiskede Så mange timer under sea trout at jeg vil undlade at skrive tallet da de fleste ikke vil tro på det alligevel. Hvis der er en der har fortjent at vinde sea trout, så er det ham. Jeg ved han lukker 95 % af sine fangster ud igen og tager kun en havørred i ny og næ. Hvis han skal have fisk til familie og venner tager han i put and take. Han har en kærlighed og respekt for havørreden som ikke ses mange steder, og så er han et helt igennem sympatisk menneske. Tillykke med det Thor fuldt fortjent
 
Lars


Redigeret af wikinglars - 10 Okt 2012 kl. 21:29
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 21:32
Måske skulle denne tråd skifte navn til "Bagsiden af fiskefora"?
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 21:54
Rygterne vil vide at der er fisk i både åerne og på kysten... kom dog afsted.. og drop jeres negative vibrationer
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 22:04
Hej Thor!

Tag du det bare helt roligt. Du vandt jo, så vær glad for det, rigtig glad endda!Wink



At der på dette forum sidder personer der kan "brokke" alt ad h...... til, skal du ikke tage dig så meget af.

Det vil aldrig ændre sig, man ændrer ikke sådan karakter hen over livet, så dem der er "brokhoveder" vedbliver såmænd med at være det!Dead

Men som i så meget andet i livet hvor der er af og til kan opstå ballade, er det kun de få "brokhoveder" der stikker deres meninger ud om, at alt hvad andre gør, kunne de  lave/udføre på en meget bedre måde.Ouch

Om det skyldes mangel på ren og skær medmennelskelighed, manglende intiligens, misundelse, ect...eller bare trangen til at blive hørt, skal naturligvis være usagtConfused

Jeg kommer fra Fyn, (hvis nogle ikke vidste det) og det er jeg da stolt af, endda på mange områder, et af dem (og skulle nogle få "Landsbytosser" ikke vide det) er, er der gennem mange år gjort et stort arbejde for at opnå det givtige fiskeri vi har overalt Øen rundt efter havørrederClap

Go Fishing gør et kanont arbejde for at få et meget populært fiskearrangement op at stå, og de gør det godt.
Alligevel er det efter nogles mening ikke godt nokDeadDead... Altså rent ud sagt, hvad f..... er meningenDead

Jeg skal ikke forsvare Go Fishing, det syntes jeg egentlig de gør godt nok selv, jeg kan bare slet ikke forstå at deres fiske konkurrance skal nedgøres på denne mådeConfused

Så THOR, nyd nu bare din fine fisk, og din meget flotte præmie, den er der sikkert mange der misunder dig, ellers havde der nok heller ikke været så mange tilmeldteWink





Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 22:59
@ Michael
 
Forhold dig konkret til det der bliver sagt i stedet for at ævle og bævle i øst og vest.
Jeg vil gerne vide om det er mig, der har trådt dig over tæerne, når jeg har større ambitioner mht. fiskeplejen end du tilsyneladende har. - Og ja jeg er også fynbo var med til at starte Morud Lystfiskerforening, formand i 10 år incl. vandplejeprojekter i Stavis Å.
Gofishing kan selvfølgelig gøre som de har lyst til med konkurrencen. Det eneste jeg opfordrer til er at man søger at kanalisere flere penge til vandløbsplejen og det tror jeg godt man kan uden det går ud over profitten.
Som dig har jeg ikke respekt for at man drager folks ærlige fangster i tvivl.
 
mvh Jakob Larsen
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 23:03
Citat: Go Fishing

Hej Jakob
Du synes vi giver for lidt tilbage til Vandpleje Fyn. Vi giver nok allesammen for lidt tilbage til havørreden.
 
Men når det så er sagt så lad mig lige slå en ting helt fast. Go-Fishing er en kommerciel virksomhed og Seatrout Open er en kommerciel konkurrence hvis primære formål er at give et overskud på bundlinien.
 
Og med den dejlige opbakning de 2 konkurrencer får, ja så giver det overskud.
 
Men nu inden at du og andre tror at jeg er ude at kikke på ny Mercedes idag så skal der lige et par facts på plads.
 
Vores indtægt har du regnet korrekt ud.
 
Først og fremmest så skal der trækkes moms af beløbet
Så skal der trækkes de indkøbte velkomstgaver
Så skal der trækkes annoncering/brochure - iår ca. kr. 50.000,-
Så skal der trækkes præmier - du gætter på 40.000 kr. Det er noget lavt sat.
Så skal vi lige have klaret nogle løntimer til personale. I år samlet godt 220 timer Dertil en serie øvrige udgifter såsom forplejning/kørsel m.m.
 
Hvad det samlet giver i overskud må man selv regne på, men det er udaf det overskud at bidraget til Vandpleje Fyn tages.
Hvis ikke vi troede på at Seatrout Open kunne give et overskud så holdt vi slet ikke konkurrencen og så var der de færre penge i vandpleje kassen.
 
Vi ville gerne give Vandpleje Fyn flere penge, mange flere - men beklager - der er bare ikke flere at give af i denne omgang.
 
Mht. til de 2 vindere så har jeg kun at tilføje at de begge har deltaget i Seatrout Open mange gange, uden at placere sig nævneværdigt. De er nogle af de dygtigste og mest hardcore havørredfiskere jeg kender, og skulle jeg nogensinde stille et konkurrencehold til noget kysthavørredfiskeri så blev jeg på bænke og sendte de 2 ud. De fisk de fangede dennegang er begge fra et at de mest populærer steder i det inderste af Odense Fjord. Jeg vil tro de begge kan stille med 8 -10 vidner til deres fangst. Så det er fuldstændig absurd at beskylde dem for snyd til Seatrout Open.
 
Vi ses derude - med ny indvejningsrekord til Seatrout Open så tyder alt jo på at de Fynske kystfiskeri ikke har været bedre i rigtig rigtig mange år..
 
Hilsen
Claus/Go-Fishing
 
Claus - Niklas m.f. i Go-fishing fortjener alt respekt - ikke så lidt i får stablet på benene for de mange seriøse lystfiskere - rigtig flot Clap årlig begivenhed.
Mvh Heine Fausing.

     
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 23:08
Jeg synes det er uartigt at brokke sig over størrelsen på Go Fishings donation til vandplejen på fyn, vær dog glad for hver en krone der blive givet istedet for. Magen til utaknemmelighed skal man da lede længe efter... Brokker du dig også over størrelsen på dine julegaver? Føj!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2012 kl. 23:21
Citat: Jakob Larsen

@ Michael
 
Forhold dig konkret til det der bliver sagt i stedet for at ævle og bævle i øst og vest.
Jeg vil gerne vide om det er mig, der har trådt dig over tæerne, når jeg har større ambitioner mht. fiskeplejen end du tilsyneladende har. - Og ja jeg er også fynbo var med til at starte Morud Lystfiskerforening, formand i 10 år incl. vandplejeprojekter i Stavis Å.
Gofishing kan selvfølgelig gøre som de har lyst til med konkurrencen. Det eneste jeg opfordrer til er at man søger at kanalisere flere penge til vandløbsplejen og det tror jeg godt man kan uden det går ud over profitten.
Som dig har jeg ikke respekt for at man drager folks ærlige fangster i tvivl.
 
mvh Jakob Larsen
 

Jacob, jeg syntes det er fint at du har store ambitioner mht. fiskeplejen, endda større end du mener jeg har.
Var det ikke noget for dig at starte din egen indsamling/fiskekonkurrance, og dele ud med lind hånd efterfølgende, så ville du måske sande hvor svært det ville være at komme på et beløb der kunne matche det Go FI donerer....

Og tal ikke om profit, det lyder grimt på den måde du fremfører det, det er jo bare alm. forretning de driver, med den risiko der er ved at lave en sådan fiskekonkurrance...kan du virkelig have ondt af det?
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 00:46
Citat: Kim Krikau Jensen

Jeg må ærligt indrømme at det pisser mig fuldstændig af at se en fuld gydeklar havørred, så selv en blind kan se at den er farvet, at man slår sådan en fisk ihjel for at være med i en konkurrence, det er simpelthen for meget. Jeg forventer ingen skulderklap eller noget positivt ud af denne tråd. Det er blot mit raseri der får luft. For hold kæft man at nogen vil stille sig stolt op med sådan en fisk fatter jeg ikke. Den hører til i åen for at sikre næste generation. Færdig.
 
Ørrederne til konkurrencen er fanget lovligt. Og hvis du mener, at fangststen udgør et problem ifht. bevarelse af bestanden, bør du rette henvendelse til fødevareministeren med henblik på at få ændret fredningstiderne. Men husk forinden lige på, at de gældende fredningstider og mindstemål allerede ér fastsat ud fra en kyndig vurdering af, hvilket fiskeri der kan finde sted på en biologisk forsvarlig måde. Der er med andre ord ikke brug for en efterregulering ud fra tilfældige menneskers selvbestaltede moralbetragtninger, som forsøges trukket ned over hovedet på sagesløse fiskere, der blot bedriver et lovligt fiskeri. Om man vil beholde en farvet fisk må være op til den enkelte indtil fredningen træder i kraft (genudsatte selv en godt farvet hun på 66 cm i dag, men tog en temmelig blank hun på 40 cm for nogle dage siden - og den smagte rigtig godt!).
 
Og lad så Go Fishing holde deres konkurrence uden brok og indblandning i størrelsen af donationer til vandpleje mv. Vi lever i et frit land, og Gofi kan gøre som de vil. Alle donationer bliver sikkert modtaget med taknemmelighed, og dem der mener at der gives for lidt, bedes lige oplyse, hvor meget de selv giver.
 
Konkurrencer skaber altid interesse omkring fiskeriet og giver deltagerne en weekend med spænding og gode oplevelser. Undertiden ser man, at en juniorfisker vinder en konkurrence, hvilket måske skaber en livslang interesse - og der er brug for nye lystfiskere i foreningerne rundt omkring. Gofi's konkurrence viser i øvrigt at der en mange fiske at fange på kysten og at Danmark er ved at blive et rigtig fint fiskeland, der kan tiltrække fiskende turister. Det kan medvirke til at politikerne i endnu højere grad vil prioritere miljø mv, og det giver i sidste ende endnu flere fisk til os alle.
 
Så se komme ud at fiske i stedet for alt det brok og surmuleri - der er fisk i massevis at fange i øjeblikket!
 
 
 
 
 
 


Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 01:47
Citat: Henrik L.

Og hvis du mener, at fangststen udgør et problem ifht. bevarelse af bestanden, bør du rette henvendelse til fødevareministeren med henblik på at få ændret fredningstiderne. Men husk forinden lige på, at de gældende fredningstider og mindstemål allerede ér fastsat ud fra en kyndig vurdering af, hvilket fiskeri der kan finde sted på en biologisk forsvarlig måde. Der er med andre ord ikke brug for en efterregulering ud fra tilfældige menneskers selvbestaltede moralbetragtninger, som forsøges trukket ned over hovedet på sagesløse fiskere, der blot bedriver et lovligt fiskeri.


Velgørende præcistThumbs Up. Der er godt nok mange lommebiologer, der ved bedre end dem, der bygger deres viden på seriøse undersøgelser.

Johan
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 05:45
Nu kender jeg ikke super meget til havørred biologi men hvad med alle de blanke fisk som bliver fanget i åerne? De bliver vel også farvet på et tidspunkt.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 08:45
Ja, efter en tur i rygeovnen.......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 09:28
Citat: thomassmedlarsen

Nu kender jeg ikke super meget til havørred biologi men hvad med alle de blanke fisk som bliver fanget i åerne? De bliver vel også farvet på et tidspunkt.
Farven på ørreden fortæller intet om, hvor tæt på gydningen en ørred er -> man kan således fange en helt blank havørred-hun med løse skæl i åen, som har fuldtudviklet rogn, hvor de enkelte rognkorn er lige så store, som rognkorn hos en farvet hun i samme størrelse som den blanke. 
 
- Og som du selv er inde på; så er det et faktum, at alle ørreder altid er på et stadie i deres liv, hvor de er på vej mod den næste gydning medmindre, at de er under gydning og som du antyder, så er det derfor fuldstændig ligegyldigt, hvornår en ørred bliver fanget og hvilken farve den har sålænge, at det ikke sker under gydningen.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 09:48
Det er jo naturgivent..

En forårskonkurrence  betyder at vi kan brokke os over at at det er nedgængere der indvejes, og her sent på sæsonen, er det så de farvede fisk som indvejes..

Man kunne også have en forårskonkurrence, hvor konditionsfaktoren blev vægtet, istedet for vægt - det ville måske give en flottere vinder.

Alt det har konkurrenceafholder nok tænkt over - og valgt at MANGE fangster og indvejninger, er det som driver konkurrencen. Det er der ikke noget forkert i.

Såfremt konkurrencerne IKKE blev afholdt, var der ikke en krone der blev doneret - så lad os forsøge at glædesSmile

Om der er fremtrædende deltagere, som har en blakket fortid, hved jeg ikke (personligt).
Men har man noget konkret, kan man jo komme på banen med det, istedet for at antyde noget suspekt.

Sidst men ikke mindst : Det er vel helt ok, at en grejbutik afholder konkurrencer af kommercielle årsager. Hvis de ikke tjener penge, så holder de jo op med at være til. Man skal vel ikke ligefrem skamme sig over, at tjene penge ??

Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 18:20
Hej Michael og Henrik
 
Profit, fortjeneste... mange ord for det samme.
Gofi giver i min verden ikke noget til gydegrus. Det er deltagerne, der giver 25 kr/mand ud af deltagergebyret på 400 kr
 
Skulle jeg lave en konkurrence, skulle der oprettes en konto, hvor hver konkurrencedeltager indbetalte lad os sige 400 kr som i GOfi konkurrencen.
Der skulle være fine præmier lad os sige tre Cubarejser med 6 dages tarpon- og bonefishfiskeri i La Salinas og Hatiguanica, som jeg kender gennem adskillige tureWink - og med min lokale ven Juan Carlos i Playa Larga som guide. Samlet udgift incl fly fra Hamborg og hotel i Playa Larga vel 20.000/person - Vi sparer den danske guide til anslået 7.000 kr/mand Embarrassed.
Man kunne så vælge at trække lod om de 3 fine præmier blandt alle deltagere i konkurrencen. Var der yderligere behov for at finde en vinder - fiskeren med den største fisk, ja så kunne man bare sende en sms med længde og vægt på fangsten og smide fangstlisten ud på en hjemmeside. Det hedder egenkontrol. For det gælder jo egentligt ikke om at vinde, men om at være med. Så slipper vi også for spekulationer om alt er gået ærligt til.
Summa sumarum 3 personer kommer på cubafiskeri og 260.000 kr går til gydegrus ved 800 fiskere. For mon ikke man kan slippe for moms mv. ved almennyttigt formål.... En fremtidsutopi måskeCool - og måske mere en lodseddel, men med større gevinstchance end ved Gofi-modellen og med større ret til at markedsføre sig på det ædle formå at forbedre vores fiskevande.
Kom der så ikke nok midler ind til at dække præmierne måtte disse jo så nødvendigvis reduceres i antal.
- Og Henrik spørger hvad jeg selv giver...? Ikke så meget ud over min viden, der er anvendt til en masse projekter i Storåsystemet, med adskilige tusind kubikmeter offentligt betalt udlagt grus som resultat siden 2007, men også projekter i samarbejde med Holstebro og omegns Fiskeriforening, som nu årligt anvender ca. kr. 60.000 til vandløbsrestaureringThumbs Up
Mit formål har ikke været på nakken af Gofi, blot antyde at arrangementet burde kunne kaste mere af sig til naturen.
 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 18:33
Fantastisk god ide Jakob.

Jeg syntes du skal sætte dit nye project igang med det samme, det er jo en kanon ide du har fåetLOL
God fornøjelse!
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 19:02
Hej Michael
 
jo, mere man tænker over det des større mening giver detApprove Man kunne forstilles sig at DSF kunne tage konceptet op: " Giv gydegrus i julegave med mulighed for at vinde en cubarejse" - Det er sgu da genialt LOL - om der så også skal kobles en landsdækkende konkurrence på er selvfølgelig muligt med indvejning ved DSF-foreninger over det ganske land. Så kan lillemor forære manden en gave med indlagt fisketur...
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 19:49

Jeg synes det er fuldstændigt utilstedeligt og utaknemmligt ud over det sædvanlige, at der kan brokkes over et sponsorats størrelse. Ouch Pinligt i min verden.

De er ikke forpligtet til at give noget som helst. Eller for den sags skyld afholde konkurrencen. Shocked Men de vælger at gøre det alligevel.
 
Et pænt tak, som flere også har givet, ville være mere på sin plads.
 
Jeg har den samme holdning til humanitære organisationer, som ringer til deres bidrags ydere og spørger om flere penge end det man giver i forvejen. 3. gang samme organistation gjorde det til vores hjem, stoppede vi vores bidrag og lagde det over til en af de andre organisationer.
 
Og jeg kan ærligt talt godt forstå, hvis Gofi kunne overveje at gøre det samme. Jeg vil ikke frivilligt give penge til nogen der kommer gang efter gang og siger "Vil du ikke give mere?" Og da slet ikke til nogen der siger "Det er ikke nok!" Så kan de utaknemmelige skarn da helt undvære!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 21:06
Hej Jacob,
Jeg synes det lyder som en god ide´ at du arrangere en sådan stor konkurrence, sikke et overskud du kunne lave. Bare kom igang  Tongue

Og noget helt andet. Du er ansat som biolog ved Holstebro Kommune, tjener vel omkring de 400.000 kroner om året (helt sikert en del mere end dem der er ansat i grejbrancen). Du tjener dine penge ved bl.a  at udlægge al den grus, som bl.a er doneret af Holstebro foreningen, var det ikke en ide´ om du selv donerede ca 10.000 kroner til grus, du tjener jo bl.a dine penge på grundlag af noget som andre betaler til. Det ville da være rimeligt he he Wink

Ovenstående skrevet med glimt i øjet Wink


Forsat god aften

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 11 Okt 2012 kl. 22:03
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum