Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline DDC linekit problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline DDC linekit problem
    Sendt: 06 Okt 2012 kl. 20:21
Jeg har købt et Guideline DDC linekit til min 2 håndsstage # 8/9. Stangen kaster fint med skydehovedet og en almindelig fs forfangsspids. Problemet kommer når jeg monterer en af de medfølgende forfangsspidser, så kan jeg slet ikke overhåndskaste med det. Det bliver simpelthen alt for langt.... Andre der er stødt ind i lignende problemer, eller er det mine evner der ikke rækker???
Mvh Lars
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 08:06
Hvor lange er de forskellige hoveder inkl. spidser?
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 17:10
mener og huske du fisker i en af de vestvendte åer..

og 13,5 meter som hovedet er hvis det ikke er klippet til i længden er efter min mening til den lange side..

guideline har faktisk en beregner på deres hjemmeside med hvad vægte hovederne vejer i en given længde...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 17:48
Ja jeg er jo fisker i Storåen René:-) må lige have et kig på hjemmesiden.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 18:12
du kunne jo prøve og skrive til Kim Sørensen fra guideline..
 
Han render også rundt ved storåen...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 18:16
Ikke nok med at han render rundt der, han fanger også flotte fisk.. Har snakket med ham om det og han har lovet at hjælpe mig med setuppet. Kan du ikke sende mig et link til det skema på guidelines hjemmeside, for det kunne jeg godt nok ikke finde..
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 18:19
Til top
Hugo Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tobbs60 Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobbs60 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2012 kl. 21:24
Hej Lars
 
Kan du ikke lige måle hvor langt det er med "forfangsspidserne" på? Altså de medfølgende.
 
Mvh
Hugo
(Guideline Powerteam)
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 07:27
Hej Hugo
 
Spidsen, den flydende (blå) er 4,47 meter...
 
Hovedet (hvid) er ca. 8,87 meter...
 
Altså sammenlagt 13,34 meter
 
Og dertil tillægges så forfangslængden...
 
Så det bliver vel omkring de 14 meter der skal holdes i luften og det evner jeg åbenbart ikke med den synkende del. Så cil tro at det skal klippes til, ellers må jeg jo finde på noget andet.
 
Mvh Lars
Til top
Hugo Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tobbs60 Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobbs60 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 22:13
Hej Lars.....
 
Så har vi forklaringen. Det lyder som om du har fået 2 klumper med.
Hvid = Flydende
Blå = Synkende
Du skal kun bruge een klump og så een spids.
 
Eller også har du den forrige version hvor flyd klumpen er blå. Hertil får du 3 spidser:
en flyd (hvid)
en synk S2/S3 (mørk grå)
en synk S4/S5 (sort)
 
Jeg tror du monteret følgende:
Klump flyd, blå
Spids flyd, hvid
Spids synk, grå
 
Kun 1 spids... :-) prøv at lige at tjekke det?
 
Mvh
Hugo
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2012 kl. 05:37
Hey hugo,
 
Jeg har sendt dig en pm.
 
Mvh Lars
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2012 kl. 05:47
Hugo-->>
er spidserne til guideline ddc godt nok knap 9 meter??
 
Og klumpen til tilpasning kun 4 meter??
 
De fleste andre tip systemer har vel 3-5 meter spids, og så en klump som er længere og kan tilpasses stang og kaster..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Andreas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jyden

Tilmeldt:: 18 Jun 2006
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2012 kl. 07:39
Det lyder som om du også anvender polyleader. Polyleader har mange fordele men udover de helt basale problemer du har haft med tilpasning af dit grej, vil du med tiden finde ud af at polyleader er noget fanden har skabt for at ødelægge dit overhåndskast!
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2012 kl. 08:16
Hej Andreas,¨
 
Har fundet ud af at det er længden og vægten det er galt med ifølge Guidelines hjemmeside. Så tror på når det bliver tilpasset er det i vinkel.
Mht Polyleaders, har jeg brugt det til mit enhåndsfiskeri i flere år og det syntes jeg ikke umiddelbart volder de store problemer.
Men vi har jo alle hver sin smag :-)
mvh Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum