Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det et tilfælde jeg undre mig?

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er det et tilfælde jeg undre mig?
    Sendt: 11 Okt 2012 kl. 11:11

Er dette et tilfælde jeg undre mig?

Undrede mig lidt over to auktionsbud

 

http://123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=92205

 

http://123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=92192

 

Sådan 50-60kr i et hug, af en nyoprettet profil undre mig

 

Undre mig lidt over at sælger og den helt nyoprettede profil begge angiveligt kommer fra Odense

 

Undre mig over, at sælgeren angiveligt bor på H. Rasmussens Vej og en person med samme navn som den nyoprettede profil også bor på H. Rasmussens Vej - som nabo

 

Men det er nok helt sikkert bare et tilfælde og mig der undre mig for meget

 

 Ellers undre det mig at ingen andre byder på de chæferrejer, for de ser meget velbundende ud, og var udbudt til en meget billig pris, syntes jeg. - Jeg binder selv mine fluer, hvilket egentligt undrer mig.

 

Nu undre det mig, om jeg har undret mig for meget og får underlige kommentarer, for så undskylder jeg meget mit underlige indlæg

 
SmileN
 
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 11:34
Hvorom alting ér...et "sjovt" tilfælde, enig Stern Smile
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 11:49
"hvorom alting ér" lyder sjovt.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 11:52
Dårlig stil af sælger! Eller dennes bekendte.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 12:02
Citat: Hoffen

Dårlig stil af sælger! Eller dennes bekendte.
Nu er der jo ingen der ved, hvad der er op og ned i denne sag, men ellers er det jo noget der foregår konstant og hele tiden !! Wink
Kan huske den gang jeg bød på en håndlavet kniv, og blev overbudt af både kone, nabo, og bedste ven, og det selvom manden sidder som næstformand i en større lystfiskerforening...Disapprove
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 12:15
Citat: Mortenxxx

"hvorom alting ér" lyder sjovt.
Ja...det danske sprog er et finurligt ét Smile
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 14:50
Muhahaha ja det lugt sgu lidt af selvtægt det der Wacko
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 15:10
Ja - lad os for pokker hænge en eller anden stakkel ud - bare for en sikkerheds skyld - selvom vi ikke ved en dyt ud over en eller andet gnidret formodning .......
 
"Til torvet folkens - kvinder skal stenes - og banditter hænges - skyd først og spørg bagefter" 
 
Party
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 15:55
Uha Heinz som du kan Håber ikke konen ser hun skal stenes Wink
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 16:09
Hallo
Tag det nu ikke alt for tungt det der med steningen. Heinz mener sikkert bare stening med to sten.WinkSmile
Til trådstarteren vil jeg sige, at der er meget her som kan undre. Det du indikerer tror jeg er meget brugt her på forummet. Jeg undrer mig derfor ikke. Byder venner og bekendte højere op end du synes er ok, står du vel bare af.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 16:12
Nu kender jeg nok Heinz bedre endde fleste så jeg ved godt hvem der har bukserne på i det foretagende Cry Men det fortæller jeg ikke til nogen LOL
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 16:38
John
Du skal ikke være bange , han kan ikke ramme...smiler
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
søren poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sdanboe Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sdanboe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 16:59
Det er sygt og de skulle udelukkes herfra. Havde den samme oplevelse forleden mht Stella auktion. Overbud på 800.- svineri!!!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 17:15
Sygt er så meget sagt men det siger jo bare lidt om deres personlighed
Men jeg synes sgu også det er røvet... Så kan man i det mindste smide
den op i Brugtmarked med en fastpris !!
 


Redigeret af Mallow - 11 Okt 2012 kl. 17:16
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 17:45
Hej Nicolai
 
Jeg undrer mig sørme også en del her på 123nu, når man følger bestemte aktioner.
 
Nogle gange efterlades indtrykket, at aktionsholder tror alle er dumme her på 123nu og når jeg så ser hvad folk byder på varer, tror jeg sgu de har ret.
 
Jeg ser af og til varer, der kommer op i bud, der overstiger hvad man kan købe dem til ny ved den lokale grejpusher og det var heller ikke lang tid siden, at man udlagde en række fiskebøger, der kunne købes helt ned til 20 kr. stykket ( 5 for en hund ved Bog og Ide) ved, at fremstille bøgerne med den oprindelige vejledende pris.
 
Når man ellers læser indlæg omkring f.eks. en Michael Luther også, der udover at være en kvindebedårer på scor.dk eller dating.dk - får man indtrykket af, at både Stein Bagger og senest Amanda (der lænsede sit firma 130 mill) har fundet sin overmand. Det er sgu fantastisk, at en kvinde i jylland overlader ham både dyre fiskestænger og kr. 150.000 kr kontant til en sådan scorekaj.
 
Der er derfor meget der undrer mig og jeg får nærmest mindreværdskomplekser, da der sgu findes nogen - der helt overgår mig i talent, moral, troværdighed og min erfaring med kvinder ligesom fiskeri siger mig, at det koster sgu enten på den ene eller anden måde. Men andre lever åbenbart af det og det undrer mig.
 
Måske skulle vi lave en forening her på 123nu "Foreningen der undrer sig" med det eneste formål, at bekæmpe dem, der ikke undrer sig?
 
Så det er åbenbart ikke bare når man går over gaden eller til singlefest man skal se sig godt for med fare for at blive kørt over eller gift - det skal man åbenbart også her på 123nu.
 
Jan HagenSmile


Redigeret af JH - 11 Okt 2012 kl. 18:01
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 18:34
At det forekommer er der vist ingen tvivl om, men det er jo ikke anderledes end på alle andre auktion. Selv Bruun-Rasmussen kan ikke dæmme op for 'hjælpe-bud' eller beskyttelse fra en af sælgers venner - og de er egentlig også ligeglade - for de får deres salær både fra køber og sælger uanset hvem der byder.
 
På grejsamler-klubbens auktioner er der ingen mindste pris (eller start-pris) så derfor må sælger (der er anonym) selv beskytte sine ting ved at byde med, hvis han ikke er tilfreds med prisen. Uanset hvad betaler køber 10% af salgsprisen til auktionen - også når det er sælger selv der vinder egen auktion.
 
Så sålænge det ikke har økonomiske konsekvenser for byderen på 123nu-auktionen herinde - så kan det næsten ikke undgåes, at der finder beskyttelse sted - det koster jo ingenting.
 
Så lev med det - det kan sjældent bevises, og det er umuligt at komme til livs - sålænge det ikke koster - som det gør på næsten alle andre auktioner incl. Ebay, Tradera osv. !
 
mvh
Heinz
ps: John, du har helt ret - konen har meget at skulle have sagt - men jeg får alligevel altid det sidste ord...........javel skat !Big smile


Redigeret af tackler - 11 Okt 2012 kl. 18:36
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2012 kl. 18:57
Per jeg tror ikke han kan eller tør ramme Embarrassed men hvorfor skulle han have det bedre end os andre eller turde mereOuch
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 07:44
Hold da op at dyrke en hel tråd i forum for 50 kr gaaaaaaaaab, enten keder man sig eller også har man bare ikke et liv
 Det kunne jo også tænkes at vedkommende troede man kunne lægge et autobud ind.
det troede jeg selv engang og kom af samme årsag til at betale 200 kr mere end næsthøjeste bud.

Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 08:29
"- Jeg binder selv mine fluer, hvilket egentligt undrer mig."

Det skal du nu ikke undre dig over, makker. Vi andre binder også selv vores fluer. Big smile
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 14:57
Citat: fætter ål

Hold da op at dyrke en hel tråd i forum for 50 kr gaaaaaaaaab, enten keder man sig eller også har man bare ikke et liv
 Det kunne jo også tænkes at vedkommende troede man kunne lægge et autobud ind.
det troede jeg selv engang og kom af samme årsag til at betale 200 kr mere end næsthøjeste bud.

Man har vel lov til at undre sig over, en nyoprettet profil og  navnesammenfald med nabo, og det første men gør, er at byde en hel del højre som det aller først man gør i dette forum, ingen indlæg eller noget andet, men sådan er der så meget der undrer mig i denne verden
 
Smile
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2012 kl. 18:12
Det undrer mig, at man gider undersøge adresserne på dem der byderWacko 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum