Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri Isaberg

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri Isaberg
    Sendt: 15 Okt 2012 kl. 14:38
Hej med jer.
Mine forældre har et hus ved Isaberg i sverige.
Der er flere store søer som man kan fiske i hvor der skulle være søørred, gedder, sandart osv.
Lagan å/elv løber igennem disse søer så der er masser af strømvand før og efter søerne. Kan man være heldig at fange noget her? Hvis ja hvad er der så? Der ligger en fiskecamp ved Lagan lidt længere oppe i landet (et bud er under 1 times kørsel) og her kan fanges laks og ørreder så tænker at man måske kunne være heldig at der var ørreder i områddet?

Mvh
Casper
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 14:59
Hej !

Isaberg ved Gislaved ? Tja det strömmende vand vil jeg nok ikke håbe for meget på hvis det er laksefisk du går efter. Denne del af Sverige er ikke bondens landskab men industriens, det virker som om at alt hvad der har kunne dämmes op også er blevet det og det synes örreder ikke om. Längere ude ved kysten kan der jo fiskes laks men i indlandet er det svärt. Jeg har boet i Borås i to år og har prövet mig lidt frem, naturen er vidunderlig mange steder og du kan gå helt alene men vandlöbene er der ikke meget ved, måske längere inde oppe mod det smålandske höjland ,det har jeg tilgode at undersöge. Fine P&t vande findes, med flot natur og hele nästen vilde fisk ( og nästen ingen mennesker ), det er nok det bedste du kan regne med hvis du går efter örreder, men det er jo heller ikke så dumt. Vandene her er fine og rene så det skulle sikkert gå at restaurere en masse men det tager tid og det er nok laksefiskeriet ( närmere kysten ) som kommer först i köen.
Läs på et landkort så ser du hvor mange små vandfald der er i vandlöbene, nästen alle er udnyttede til kraft, her findes ( fandes små industrier ).
mvh.  Steen

Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 20:24
Tak for svar Steen. Ja Isaberg ved gislaved. Tænkte nok det ville være for godt til at være sandt hvis man kunne fange ørred i det nærliggende strømvand. Hvad med søerne i omrrådet. Kender du noget til fiskeriet i disse?

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 20:40
Et godt sted at søge er altid byens lokale turistkontor.
http://www.gislaved.se/
Her finder du noget om fiskeriet (kort som kan downloades) og kan klikke dig videre til Isaberg på http://www.isaberg.com/sv/



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 06:26
Hej !

Nej jeg kender ikke noget til fiskeriet i områdets söer, selv er jeg mest fluefisker i strömmende vand. Finn lagde et par länker ud og det kan nok hjälpe dig en del på vej. Som jeg har opfattet det så er sö-fiskeri meget populärt her og söerne kalkes. Rundt Borås kan der lejes både i mange söer og sandart ( gös ) er populär og udsat mange steder. Billigt er det dagkort 20-50 kr. leje af båd kr. 100 / dag. Skulle tro at det er noget lignende i Gislaved-området.
mvh.  Steen
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 10:29
Hej Casper
 
Jeg har for en del år siden fisket i de søer du skriver om..Hvis det altså er området "Hestra Isaberg" som er beliggende mellem gislaved og Jønkøping?
 
Men jeg mener nu, at det er Nissaelva der løber igennem søerne!
 
Meget smukt område
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 16:59
Hej Casper 
De bedste fiske steder er fegen http://www.fegenfiske.se/ og bolmen som jeg har fisket meget i , det er muligt at leje båd begge steder.
VH Christian
 
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 20:20
Det er selvfølgelig nissaelven. jeg skrev forkert efter at have siddet og læst om diverse svenske elve. Jeg må prøve at fiske i søerne der oppe kan jeg fornemme. Tusind tak for alle jeres svar :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum