Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har prøvet Zpey running line?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nogen der har prøvet Zpey running line?
    Sendt: 16 Okt 2012 kl. 14:25
Hej.

Nogen af jer der har prøvet Zpey running line 0.28. Jeg er ved at finde et skydehoved setup til min Sage One 691-4. Overvejer at smide et Sage Coastal hoved på sammen med Zpey running linen.
Tror i det vil fungere? Kan ikke rigtig lide monofil running line. Det er heller ikke meget erfaring jeg har med skydehoveder da jeg altid bruger WF på kysten/fjorden.
Hilsen Kim.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:17
Dit forslag om at smide et Sage skydehoved på. Jeg går selv med et 14 gr. på min One 697-4. og det spiller. Jeg kender ikke den running line du spørger om og den Rio jeg bruger er udgået.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:36
Jeg har en 0,28' Zpey coatet runningline liggende, som jeg ikke får brugt. Det kan blive din for 300kr+ evt.porto.
Jeg har forholdsvis brugt 0.32' på mine tohåndsstænger og der fungere det rigtig godt.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:42
Okay, lyder godt
Når man snakker de her små vægtklasser, har et skydehoved så reelt nogen fordel over en wf line der vejer det samme?
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:47
Citat: JTHL



Jeg har en 0,28' Zpey coatet runningline liggende, som jeg ikke får brugt. Det kan blive din for 300kr+ evt.porto.
Jeg har forholdsvis brugt 0.32' på mine tohåndsstænger og der fungere det rigtig godt.

Tak for tilbudet. Jeg giver besked hvis jeg skulle have interesse.
Hilsen Kim.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:52
Prøv scierra tactical kevlar, den er kun 0.23 mener jeg og den flyver afsted og til en pris på 299 er det bare endnu bedre, den kan ikke strækkes så om du har 5 m line eller 30 m line ude kroger du fisken promte, kan kun give den tommel op, kommer du på aarhus kanten kan du jo bare prøve min:-)
Vh Rasmus
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:59
wf eller skydehoved. Jeg bruger skydehoved fordi, så kan jeg nøjes med at skifte den ene del ved slid, eller skader og ikke hele linen.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 20:16
Citat: Kim Krikau Jensen

Okay, lyder godt
Når man snakker de her små vægtklasser, har et skydehoved så reelt nogen fordel over en wf line der vejer det samme?


Ikke hvis klumpen er samme længde og runninglinen er stort set samme tykkelse/vægt.

Mvh
Lasse
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 22:11
Hej Kim

Skal lige med det samme sige at jeg ikke kender Sage One stængerne særlig godt, så om din stang skal have 14, 15 eller 16 gram for at den spiller for dig, kan kun du afgøre.

Inden du køber bør du prøve 14 eller 16 gram, hvis du vil have et Sage hoved. Dem kender jeg til gengæld, da jeg i det sidste 1 1/2 år næsten ikke har brugt andet på kysten. Det er rigtigt behagelige hoveder med et godt turnover. Længden passer i hvert fald mig fint. Især intermediate udgaven er en fornuftig erstatning for den klassiske Glider line.

Mht. skydeline, kan du roligt købe Zpey's liner. Jeg har et par stykker af dem, og er ganske tilfreds med dem. Har dog ikke haft dem så længe at jeg kan sige noget om langtidsholdbarheden. Har mest brugt dem til lidt tungere enhånds end klasse 6 eller tohånds stængerne.

Som nybegynder (med skydehoved) er det ganske fornuftigt at starte med en coatet skydeline. Har desværre set mange der er startet med nylon og aldrig rigtigt fået det til at fungere ordentligt.

Gode nylonskydeliner (bruger selv nylon fra klasse 7 og nedefter) er dyre (dem jeg kan lide - Flatbeam eller Varivas), så når/hvis du kommer til det punkt, hvor du gerne vil prøve med en nylonskydeline, kan du købe 50 meter blød spinneline i 0,38 - 0,45 eller en rulle Amnesia i 25 punds udgave og prøve med først. Det koster ikke alverden, og hvis du så finder ud af, at det lige er noget for dig, kan du investere i en af de dyre nylonskydeliner. 

Hvis du vil have en line der forener nylonskydelinens diameter med fordelene ved den coatede line kan du evt. prøve Rio's skydeline i o,o24. Det er en coated nylonline, som jeg selv har brugt i en periode, og den er ganske fornuftig og forholdsvis billig. Mener den ligger på omkring 300 kr, hvis jeg ikke husker galt.

God fornøjelse og knæk og bræk

Lars
Til top
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 22:24
Hej Kim
 
Jeg har prøvet Zpeys runnin line (også i den densitet, du spørger til). Det er fine liner som skyder meget fint. Jeg har dog også prøvet coatede runnin lines fra Scierra og Loop. Og helt ærligt, jeg kan ikke sige at Zpey er merprisen værd. Fin fin line, ja, men for mig ikke markant bedre end de øvrige, nævnte coatede skydeliner.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2012 kl. 14:39
Var lige en tur i Go-Fishing og fik prøvet nogen Skydehoveder af. Det var en god øjen åbner at få afprøvet i kombination med hjælp til at finde det rette setup.
Først prøvede jeg et 14gr scandinavian shootinghead, som bare føltes fantastisk fra start af. Så et 16gr Zpey skydehoved som føltes alt for tungt. Det nærmest "dræbte" min Sage og det føltes som overarbejde. Så prøvede jeg Zpey's nye Scandi SW head på 14gr og 8,8m. Jeg var skeptisk overfor de kun 8,8m og i starten var jeg ikke helt tilfreds, men jeg tog mig god tid ude på græsplænen og jeg endte med at kunne lide det. Det er egentlig utroligt så lidt der skal til for at få noget line lagt ud.

Edit: nå ja forresten, jeg købte hovedet sammen med Zpey 0.28 running line.

Men tak for jeres hjælp. :-)

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 17 Okt 2012 kl. 15:12
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres