Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger info om tur til BC

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Søger info om tur til BC
    Sendt: 24 Okt 2012 kl. 21:13
Hej!
Et par kammerater og jeg har længe talt om en tur til BC 2013 for at fiske hovedsaligt efter de forskellige laks der trækker op i deres vand systemer.
Det er hovedsaligt fluefiskeri der vil blive brugt og vi er til bevægeligt fiskeri, så skulder til skulder fiskeri er ikke acceptabelt.
Vi har tiltænkt at flyve til Seattle eller Vancouver og leje bil. Her ved vi så ikke helt om det er en camper som vi så vil opholde os i under hele vores ophold (er måske lidt/meget bøvlet hvis vi ikke kun skal køre på asfalt) eller vi lejer en mere almindelig bil evt. 4x4 og så vi finder en base hvor vi vil køre ud fra hver morgen.
Vi vil gerne ramme vandet hvor der er størst opgang og fisk i floderne (ved godt der er specielle run alt efter lakseart), men vi havde selv i tankerne 14 dage i september eller oktober 2013, men hvad mener I.
Er der nogle river’s evt. lodge der kan anbefales, som sagt vil vi gerne lidt væk fra de store folkemængder så vi er klar over og også villige til at tage lidt vandreture hvis det er det der skal til. Har du nogle gode råd og tips vil jeg /vi gerne høre hvad du har på hjertet.
TC
Til top
CobraenP10 Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cobraenP10

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cobraenP10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2012 kl. 21:55
Prøv at se på lystfiskerinden.com

Prøv evt at sende hende en mail også. Hun ser ud til at have prøvet lidt forskelligt fiskevand der.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 00:42
Hej TC.
 
Jeg har ad flere gange besøgt BC. Dels på fastlandet og dels på Vancouver Island.
Jeg er faldet for Vancouver Island, hvor der er mere albuerum end ved de kendte fiskevande på fastlandet.
Du har dog mulighed for at køre ud på opdagelse. Når først du har købt fiskekort, er der næsten frit fiskeri overalt. Du skal dog huske at sætte dig ind i de lokale regler. De er særbestemmelser i næsten alle vandløb
Med hensyn til tidspunktet vil jeg anbefale oktober. Jeg har een gang prøvet september. Det var skuffende, der var ikke nær den opgang som i oktober hvor  King, Sølvlaks og Chumb går op. I september er der kun Pink.
 
Jeg har prøvet både Mobil Home og 4x4 og almindelig vogn. Mobil home er anvendelig, men du skal pakke ned, hver gang du skal flytte, og det er besværligt. Endvidere må du ikke køre ud på de små veje.
4x4 er dyr og unødvendig. En almindelig bil er tilstrækkelig. Der er gode veje de fleste steder.
 
Jeg har skrevet en artikel hvor du kan finde inspiration. Du kan finde den under læsestof, artikler, laksefiskeri, verdensklasse fiskeri efter laks på kysten.
 
Ejner
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 07:39
Hvis du vil have Steelhead fiskeri så prøv at google Hannah Chloe Belford, hun og hendes familie har noget der virker.....K&B.
www.damdochax.com


Redigeret af Taonga - 25 Okt 2012 kl. 07:40
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 07:45
Hej TC.
 
Vi er lige kommet hjem fra en tur til BC (fantastisk tur Wink), vi valgte primært at fiske i floderne på Vancouver Island. Dette valg var vi meget glade for og endnu mere glade for da vi først kom til Chilliwack River. Vi boede i RV (mobilhome), det var meget frit, vi kunne tage afsted når og til hvor vi havde lyst, det gav bare nogen gange lidt længere gåture.
Du kan læse vores dagbog og se billeder på hjemmesiden: www.g-r-o-b.dk
Hvis du/i ønsker yderligere oplysninger kan du kontakte mig gennem hjemmesiden, på mailen: lygum@sydvestjydsk.dk eller ringe på 27141514.
 
Med venlig hilsen og god fornøjelse med planlægningen (det skal der til).
Knæk og bræk til alle
Jens Lygum
Esbjerg
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 06:30
Hej igen

Nu kunne jeg endelig komme til tasterne igen og tak for foreløbig info.
Jens og Ejner det lyder som i har haft nogle fede oplevelser det kommer jeg sq da ikke til at glæde mig mindre over Tongue
 
Jeg er kommet et skridt videre og arbejder ud fra at rejse de to første uger af okt. vi lejer en bil og køre til Vancouver Island hvor vi vil indlogere os et sted på øen som vil være vores base.

Erfaringer, info links mm. omkring følgende modtages gerne:

Indlogering på Vancouver Island hvor?

Info om vandløbene evt. pool kort og regelset?

Indkøbsmuligheder i de forskellige byer mad som fiskegrej hvad er niveauet?

På forhånd tak
TC
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 14:10
Er der ikke nogen der kan fortælle eller besvarenogle af mine spørgsmål?
TC Wink
Til top
Niels Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Michaelsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2012
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Michaelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 20:42
Indlogering på Vancouver Island hvor?
Vi har boet på Salmon Point camping plads (de har også hytter). Her er et fantastisk kystfiskeri efter laks lige uden for døren. Det tager ca 1/2 time at kører til Campbell river. Men har kan der dog godt stå en del mennesker.

Info om vandløbene evt. pool kort og regelset?
Regelsættet kan findes i en samlet værk:
http://www.env.gov.bc.ca/fw/fish/regulations/

Prøv Oyster river og se om i kan overliste nogle cutthrought.

Indkøbsmuligheder i de forskellige byer mad som fiskegrej hvad er niveauet?
Mad købes i supermarkeder - det er der i alle byer. Der ligger en ok grejbutik i Campbell River.

Se evt. mere her fra vores tur: http://dobbeltm.blogspot.dk/2011_08_01_archive.html
Ikke kun fisker, men også familietur.

Glæd jer - BC er fantastisk :-)
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 21:13
TC
 
Den bedste måde at få besvaret alle de mange praktiske spørgsmål om overnatnings muligheder, grej forretninger og alt det praktiske er at købe Vancouver Island BC "Backroad Mapbook". I den finder du alle de oplysninger og mere til der er værd at vide om Vancouver Island og fiskeriet der. Vi tog hele turen fra Victoria til nordspidsen Port Hardy og derfra færgen til Prince Rupert oppe ved Skeena. Vi har rejst over det meste af det nordlige BC og omtalte Mapbook's er et MUST. Uden dem kan det være meget svært at finde rundt, der er ligesom ret langt mellem mennesker man kan spørge om vej deroppe.
 
Omtalte Mapbook har alle de små fine smutveje til godt fiskeri og er uundværlig som kortbog og info om alt der er værd at vide. Som allerede nævnt er der fantastisk mange gode fiskemuligheder. For få år siden var fiskeriet ikke noget at skrive hjem om pga de mange Amerikanere, de kommer nu ikke i nært så stort antal som tidligere og fiskeriet er igen blevet super godt.
 
Jeg ville vælge en lille meget mobil 4x4 Camper til 2 max 3 personer, ikke de kæmpe mobilhomes som man normalt ser fisketuristerne leje. De er klodset og kan slet ikke komme ned af de små veje og smuthuller der føre til det gode fiskeri. En lille camper som beskrevet giver jer en mobilitet som I ikke vil have med fast base og alm bil eller et stort skrummel af en camper.
 
Som allerede skrevet er det en farlig tur at give sig ud på, man bliver aldrig mæt eller færdig med specielt det nordlige Vancouver Island eller det nordlige BC. Den tempererede regnskov med dens kæmpe træer og bregner er svært vanedannende og vandløbene er, når man gider lette bagdelen og komme væk fra Chilliwacks Kronborg fiskeri, jomfruelige og placeret i de smukkeste omgivelser ens fantasi kan forestille sig. Pøj pøj med projektet.
 
Ryan
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 21:31
Hej TC
 
Kender ikke ret meget til Vancouver Island, og de forskellige muligheder der er på øen, men har fisket en del i Alaska og noget i det nordvestlige USA (Pacific North West) og en enkelt (men ikke sidsteWink) gang på fastlandet i BC.
 
Til gengæld har jeg nogle råd, som jeg selv har haft stor glæde af.
 
1) Pas på med ikke at "gabe over" for meget. Det kan hurtigt blive ret forjaget og noget af den store oplevelse/fornøjelse kan let forsvinde. Både i USA og Canada (kender dem ikke, men de må kunne findes på nettet) findes der en lang række statistikker om opgangens størrelse, hvilke fisk hvornår osv. osv. Vælg en række floder/destinationer i nærheden af hinanden, evt. i nærheden af muligt kystfiskeri, hvor den/de art(er) som I ønsker at fiske efter er gået op i floderne på det tidspunkt, hvor I ønsker at rejse. Læg jeres tur 8-14 dage efter opgangen normalt er begyndt. På den måde burde I undgå at få problemer med manglende fisk hvis opgangen skulle være forsinket.
 
2) Når det er på plads, kan I begynde at lede efter indkvartering osv.
 
3) Bestil i god tid, og sørg for konfirmationer af alt. Gerne lige med en reminder til vedkommende 3-4 uger inden I ankommer.
 
4) Overvej nøje at afsætte penge til at hyre en renommeret guide i det område, hvor I vælger at fiske, og gør det i god tid. Han kan garanteret også være behjælpelig med indkvartering osv. Gode guider er ikke billige, men er en hurtig genvej til at erhverve en masse viden om fiskeriet i det pågældende område. Hvis I booker ham hjemmefra kan han spare jer for at slæbe en masse unødvendigt grej med.
 
5) Prøv via nettet at knytte kontakter med lokale fiskere. Mange er yderst hjælpsomme med råd og vejledning. Kender folk som er blevet slæbt med til "hemmelige" hotspots, og alt det har kostet var en god middag i byen bagefter.
Et forum, som jeg selv har benyttet flittigt er http://speypages.com/speyclave/ 
der er rigtigt mange hjælpsomme mennesker og tonen er yderst behagelig.
 
6) Det er måske en selvfølge, men jeg nævner det alligevel. HUSK en ordentlig rejseforsikring fra Europæiske eller Gouda (som eks.). Gud forbyde at der går noget galt, men den kan hurtigt bliver jeres livs bedste investering.
 
I øvrigt mener jeg der på et tidspunkt indenfor de sidste 3-4 år har et medlem herinde, der enten arrangerede rejser på VI eller som kendte øen rigtigt godt. Kan desværre ikke huske hvad han hed, men mon ikke han kan findes ved at søge i arkivet?
 
God fornøjelse med planlægningen og afviklingen af jeres tur. Tro mig tiden kan kun gå for langsomt inden I skal afsted.
 
Knæk & Bræk
 
Lars
 
PS. Og så lige en sidste ting. Når man skal flyve så langt og det ikke skal koste en milojard, er man ofte nødt til at mellemlande en eller flere gange. Sørg for at have ordentligt tid mellem ankomst og afgang i de forskellige lufthavne, så en mindre forsinkelse ikke betyder at I kommer for sent til jeres næste fly. Personligt regner jeg med minimum 3 gerne 4 timer i USA/Canada, men jeg går også både med livrem og seler.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 21:33
Hej Ryan
 
Regnede nok med at du kom på banen på et tidspunkt.
 
Tak for hjælpen til vores tur. Det var bare så godt!!
 
Vi snakkes
 
Lars
 
Og undskyld til TC for lige at "låne" tråden et øjeblik
Til top
Søren Knudsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SWK

Tilmeldt:: 18 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 12:00
Hej TC.
Er lige kommet hjem fra min 2 tur til BC, og begge ture har været til Chilliwack i starten af oktober, og selv om det er et vand med stort fiskepres, så det muligt at finde " albuerum ", hvis man er indstillet på at bruge benene. Har desværre ikke prøvet Vancouver Island endnu, men når det sker, skal det være for at ramme opgangen af trækkende coho ved kysten. Vi har begge gange rejst med Islandair København- Seattle via Keflavik. Fra Seattle til Vancouver er der ca 200 km ad route 5 North, så det er meget lige til. En fordel ved at tage over Seattle er, at alt er billigere i USA, kan blandt andet oplyse dig om, at 60 km nord for Seattle, ud til route 5 North på vejen til Vancouver, ligger Seattle premium outletshop hvor der kan handles tøj og sko til billige penge. Ved siden af det, ligger Cabala's, en KÆMPE lystfisker og jagt shop, og de har ALT( også pris garanti, hvis du kan bevise en billigere pris ). Håber I kommer af sted, for det er oplevelse for livet.
 
Mvh
Søren.
 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 12:18
Citat: SWK

Hej TC.
Er lige kommet hjem fra min 2 tur til BC, og begge ture har været til Chilliwack i starten af oktober, og selv om det er et vand med stort fiskepres, så det muligt at finde " albuerum ", hvis man er indstillet på at bruge benene. Har desværre ikke prøvet Vancouver Island endnu, men når det sker, skal det være for at ramme opgangen af trækkende coho ved kysten. Vi har begge gange rejst med Islandair København- Seattle via Keflavik. Fra Seattle til Vancouver er der ca 200 km ad route 5 North, så det er meget lige til. En fordel ved at tage over Seattle er, at alt er billigere i USA, kan blandt andet oplyse dig om, at 60 km nord for Seattle, ud til route 5 North på vejen til Vancouver, ligger Seattle premium outletshop hvor der kan handles tøj og sko til billige penge. Ved siden af det, ligger Cabala's, en KÆMPE lystfisker og jagt shop, og de har ALT( også pris garanti, hvis du kan bevise en billigere pris ). Håber I kommer af sted, for det er oplevelse for livet.
 
Mvh
Søren.
 
Hej Søren 
Jeg har også set på muligheden for at rejse via den omtalte rute. er billeje også noget billigere eller er det noget af det samme?
TC
Til top
Søren Knudsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SWK

Tilmeldt:: 18 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 20:37
Hej Igen TC.
 
Ang billeje, så koster en SUV aut med 4WD i 13 dage fra 5000 kr og op efter, alt efter hvilken pakke du vælger. Kender ikke pris niveauet på billeje i Canada, da vi begge gange har lejet bil i Seattle.
 
Mvh
Søren
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 07:28
Hej TS.
Jeg kan give dig oplysninger om det du ønsker, måske mangler der lidt vedr. overnatning (vi boede i Autocamper). Hvis det hele skal listes op her på siden, bliver det nok lidt for meget.
Hvis det har din interesse kan du kontakte mig på lygum@sydvestjydsk.dk eller på tlf. 27241514. Det er heller ikke umuligt at mødes med jer, når i ønsker oplysningerne uddybet.
Jeg forventer der kommer en artikkel med info og historier/billeder i Fiskeavisen, på et tidspunkt i vinter.
Mvh.
Knæk og bræk til alle
Jens Lygum
Esbjerg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum