Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvornår er nok, nok?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvornår er nok, nok?
    Sendt: 25 Okt 2012 kl. 09:54
Jeg ved godt at Putfiskeri ikke regnes for rigtigt lystfiskeri af nogle lystfiskere fordi de udsatte fisk, eneste formål er, at blivet fanget, til morskab for lystfiskeren.
Alligevel, - dette billede fra en ikke navngivet putsø støder mig på en eller anden måde - 35 døde ørreder på en dag! Er det bare mig der er underlig, eller er der bare et udtryk for at enkelte lystfiskere ikke kan få nok, uandet hvor mange fisk de fanger?
Jeg syntes på en eller anden måde at det tangere det usmagelige, uanset at fiskenes eneste formål er, at blive fanget, gokket og måske lagt i en stor bunke til fotografering.
 
Dette er ikke for at hænge nogen som helst putsø ud, men hvor er nok, nok inden for lystfiskeri?.
 
SmileN
 
"Casper med årets bedste resultat fra søen - 35 ørreder på en dag, med en fiskestang."
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:02
Hej
 
Nej, selvfølgelig ikke for at hænge nogen ud.Ouch
Herregud, der er tale om fisk fra en putsø. Netop sådan et sted hører "sportsfiskeren" på billedet hjemme.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:12
Du er lidt sent ude, men det ved du jo nok godt...Clap
 
 
...og, nej, selvfølgelig ikke for at hænge nogen ud, det er du jo alt for fin til...Thumbs Down
 
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:44

@Lars, jeg skriver at det ikker er for at hænge nogen som helst putsø ud.

Der i kan der være en forskel på det du skriver. -
...og, nej, selvfølgelig ikke for at hænge nogen ud, det er du jo alt for fin til...Thumbs Down
 
Og ja, jeg syntes nogle putsøer har alt for mange grimme fisk, haleløse og deforme, men jeg indrømmer at jeg nu har set foto af flotte fisk med hele finner  fra - Simons putsø. - min søn vise mig dem og spurgte far... hvornår skal vi....
 
Min trå er om hvornår er nok, nok? Kom min søn hjem fra en fisketur med så mange lig, ville jeg nok blive Censored og fortælle noget om etik og moral uanset fiskeart
 
Så hvornår er nok, nok?
 
SmileN
 
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:48
Flot profilbilled du har, Hr. Nicolai Berthelsen... ;-)
 
VH Ole Sørensen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:56
Nej, nej... Du er da søreme ikke ude på at hænge nogen ud - Du venter jo HELT til indlæg nr.2 med at nævne søen,, hvor vederstyggelighederne er foregåetWink..
I indlæg nr.3 skal du så huske at få navnet med på "fiskemorderen".

Fri fangst, og forbud mod genudsætning, giver i perioder STORE fangster til enkelte lystfiskere... Sådan er det, og det gælder ved enhver fiskesø som sætter putørreder ud.

Til gengæld er det jo heldigt, at jeg idag sætter bækørreder ud, for de har meget sjældent haleskader.. Til gengæld vil du vel så mene, at jeg sætter for mange udSmile.

Den helt store hemmelighed er, at det passer sammen med omsætningen ved søen.

Pyt (put) med det, du har fint ret til din holdning... Jeg vil i stedet for hellere glæde mig over, at de unger der skal undervises i fluefiskeri ved søen i aften, har en rigtig god chance for at opleve at det rusker i snøren... Det bliver en fornøjelseBig smile
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:19
Antallet af fangne fisk i en P&T kan da være fuldstændig ligegyldigt.
 
Det moralske her må være, om fiskene ender i gryden eller i skraldespanden. Sidstnævnte er i min verden ikke ok - vi afliver ikke fisk for sjov. Men bliver fiskene spist (og der er vel ingen grund til at tro andet), så har jeg svært ved at se problemet.
Havde det været vilde fisk i naturen, kunne jeg måske være fristet til en anden mening, men det er det ikke!
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:27
Hej Simon
At jeg nævner din putsø, skyldes kun at Lars linker til en tidliger tråd jeg har haft gang i om grimme putørreder.
Jeg er ikke ude på at hænge nogen putsø ud og jeg vil sige til dig, at de billeder af fisk jeg nu ser på din hjemmeside er ganske fine fisk - ros skal du have, for det er berettiget. - jeg ved godt, med fri fangst, at der er dage med mange fisk og udsætning ikke er tiiladt - derfor store fangster og naturligvis god reklame
men mit spørgsmål går alene på hvornår er nok, nok?
 
Jeg ønsker dig alt held med bækørrederne og arrangementet i aften - desværre kan jeg og min søn ikke deltage, men kommer helt sikkert forbi med fluestangen en dag. Jeg ville jo gerne lære ham lidt om.... hvornår nok er nok, så der ikke går en eller ande for for blodrus i fiskeriet?
 
Hvornår mener du selv, nok er nok, uanset hvor fiskeriet foregår?
SmileN
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:32
Jeg går ikke så meget op i hvad folk fanger på deres ture. Til gengæld irriterer det mig grænseløst at du N. Berthelsen altid er ekstremt langt fremme i skoene med kritik af dine fæller. En kritik der ofte er meget personlig og nedladende. I det konkrete tilfælde får den lige et ekstra twist ved at du skriver at "det naturligvis ikke er for at hænge nogen ud" hvorefter du lige vedhæfter et billede af fangeren.
 
 
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:36
Citat: elldis

Flot profilbilled du har, Hr. Nicolai Berthelsen... ;-)
 
VH Ole Sørensen
Ja ikke.LOL
Det er et postkort som for mange år siden blev solgt flere steder.
Netop hvornår er nok, nok?
 
Efter hvad jeg ved om dette foto/postkort så skulle det være JPH selv der sidder i jollen, på en tur i Norge, hvor de fik fyldt en lille jolle med de mange torsk af en erhvervsfisker der lå ved siden af. Jolle skulle faktisk stå på bunden under optagelsen.
Om dette er sanheden ved jeg ikke, men det kunne jo godt være.
 
Kunne jeg dog bare finde et eneste billede af JPH med samme blå hat på, så ville historien jo holde vand. JPH tog jo mange billeder gennem sit alt for korte lystfiskerliv, så mon ikke der er et sådan et eller andet sted derude?
 
SmileN
 


Redigeret af Nicolai Berthelsen - 25 Okt 2012 kl. 11:41
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:46
Når jeg og mine fiskekammerater tager i put er det udelukkende for sjov, og hyggens skyld. Langt de fleste gange ryger der flere fisk ud igen, en der ryger med hjem, men vi har da ture hvor vi skal se om vi kan slå forskellige pr. og så bliver alle fisk slået ihjel. Kan slet ikke se det forkerte i det billede, det viser en pisse dygtig sportsmand i en put and take af højeste kvalitet, om så der måtte genudsættes eller ej. FLOT BILLEDE.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:46
Citat: Nicolai Berthelsen

Det er et postkort som for mange år siden blev solgt flere steder.


Som moralens vogter kunne du måske foregå med et godt eksempel og spørge om lov til at bruge andres billeder...Wink
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:49

Jeg tjekkedelige op på en put på fangster.dk før min sidste put-tur. Her så jeg at en havde landet over et halvt hunrede og en anden tæt på halvanden hundrede ørreder.. Her kunne man jo godt tænke at der var godt gang i den, men min første tanke var, at der nok ikke var ret mange fisk tilbage =/   Efter 7 timers intensivt fiskeri i den spritklare fluestrøm uden resultat, måtte jeg erkende, at de resterende fisk led under et extremt fiskepres. Det nok havde været på sin plads med nogle skjul, og jeg vil i fremtiden overveje at sætte større pris på vande med fangstbegrænsning.

vh tudefjæs
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:50
Citat: Trolling21

Jeg går ikke så meget op i hvad folk fanger på deres ture. Til gengæld irriterer det mig grænseløst at du N. Berthelsen altid er ekstremt langt fremme i skoene med kritik af dine fæller. En kritik der ofte er meget personlig og nedladende. I det konkrete tilfælde får den lige et ekstra twist ved at du skriver at "det naturligvis ikke er for at hænge nogen ud" hvorefter du lige vedhæfter et billede af fangeren.
 
 
Læs, jeg skriver at jeg vil ikke hænge nogen putsø ud.
Jeg skriver ikke, at jeg ikke vil hænge min fæller ud. 
 
Jeg ser mig ikke selv som fæller med en der i mine øjne ikke ved hvornår nok er nok.
 
Hvornår mener du selv nok er nok?
 
SmileN
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:54
Citat: Johan

Citat: Nicolai Berthelsen

Det er et postkort som for mange år siden blev solgt flere steder.


Som moralens vogter kunne du måske foregå med et godt eksempel og spørge om lov til at bruge andres billeder...Wink
Desværre er mande død, såfremt der er JPH, desværre  ingen yderliger oplysninger hvor en sådan henvendelse kan ske. Og ja, Jeg er blevet styrtende rig ved at have dette profilbilledWink
 
SmileN
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 11:58
Mht til hvornår nok er nok så mener jeg personligt at du for længst har overskredet grænsen for hvormeget og hvad man kan tillade sig at rakke ned på andre.
 
Hvor meget mine medfiskere fanger har jeg nok en holdning til men det er ikke en jeg deler med dig her på 123.
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 12:03
Wink
Citat: Nicolai Berthelsen

Citat: elldis

Flot profilbilled du har, Hr. Nicolai Berthelsen... ;-)
 
VH Ole Sørensen
Ja ikke.LOL
Det er et postkort som for mange år siden blev solgt flere steder.
Netop hvornår er nok, nok?
 
Efter hvad jeg ved om dette foto/postkort så skulle det være JPH selv der sidder i jollen, på en tur i Norge, hvor de fik fyldt en lille jolle med de mange torsk af en erhvervsfisker der lå ved siden af. Jolle skulle faktisk stå på bunden under optagelsen.
Om dette er sanheden ved jeg ikke, men det kunne jo godt være.
 
Kunne jeg dog bare finde et eneste billede af JPH med samme blå hat på, så ville historien jo holde vand. JPH tog jo mange billeder gennem sit alt for korte lystfiskerliv, så mon ikke der er et sådan et eller andet sted derude?
 
SmileN
 
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 12:11
Citat: Nicolai Berthelsen

Desværre er mande død, såfremt der er JPH, desværre  ingen yderliger oplysninger hvor en sådan henvendelse kan ske. Og ja, Jeg er blevet styrtende rig ved at have dette profilbilledWink
 


Det har ingenting at gøre med, om du tjener noget på det. Det er ulovligt at bruge andres billeder uden at spørge rettighedshaveren om lov. At JPH er død for mange år siden, betyder ikke, at alle hans billeder pludselig frit kan bruges.

Jeg ved godt, at respekten for ophavsrettigheder er meget lille i dag, men det ville nok ændre sig, hvis folk tænkte tingene igennem. Et tænkt eksempel:

Du fanger en flot havørred ude ved åen, fotograferer den og lægger billedet på nettet. Næste dag skriver en landmand fra Bæredygtigt Landbrug et debatindlæg om, at kvælstofudvaskning ikke er noget problem. Han mangler en illustration og hapser dit billede. Hvordan ville du have det med det?

Johan


Redigeret af Johan - 25 Okt 2012 kl. 12:13
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 12:20
Gad vide hvorfor han stoppede, nu da han var så godt igang? det er stadig lyst på billedet.....
Herregud - 35 fisk, og hvad så. Måske det er hans eneste fisketur på hele året, det ved man jo ikke.... Måske han fodrer katten med dem....og hvad så.... måske de bliver givet til DAKA....
Berthelsen: hvorfor angribe en mand der fanger 35 fisk, når du ikke aner om han spiser dem eller hvad han bruger dem til? Tag dog fat i de store supermarkedskæder og hør hvor mange tons kød de smider direkte i containeren hvert år! det er jo ikke noget de har plukket på kødtræet - det er dyr der er blevet opfostret for at blive dræbt og spist - lidt ligesom putørrederne..... Lad dog være med at hænge en dygtig lystfisker ud på en offentlig tilgængelig side - hold det i egen stue. Hvad er efter din mening grænsen? hvor mange fisk må man fange på en dag inden man skal gå hjem?
 
Godt fisket - hvis jeg var lige så dygtig en putfisker, så ville jeg forsøge at slå rekordenSmile
 
Mvh Claus
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 12:47
Citat: Nicolai Berthelsen

 
Alligevel, - dette billede fra en ikke navngivet putsø støder mig på en eller anden måde - 35 døde ørreder på en dag! Er det bare mig der er underlig, eller er der bare et udtryk for at enkelte lystfiskere ikke kan få nok, uandet hvor mange fisk de fanger?
Jeg syntes på en eller anden måde at det tangere det usmagelige, uanset at fiskenes eneste formål er, at blive fanget, gokket og måske lagt i en stor bunke til fotografering.
 
Dette er ikke for at hænge nogen som helst putsø ud, men hvor er nok, nok inden for lystfiskeri?.
 
Fotoet støder også mig; der er sgu for meget uorden i den måde, som fiskene er linet op, det burde være; guldørreder for sig og regnbuer for sig samt alle ørreder skal ligge med bugen mod kameraet, herudover så burde fiskene være linet op i en bedre vinkel, så man havde undgået bænken i baggrunden.
Når det gælder P&T fiskeri, så kan det vel aldrig blive "nok er nok" før, at man har fanget den sidste fisk i søen og sålænge ørrederne bliver spist, så er der intet at komme efter. 
Herudover så er 35 putørreder jo ikke særligt - herregud!!!.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:13
Om manden fanger 35 ørreder i en putsø eller tømmer bilkas frsotafdeling for fiskefilletter når der er tilbud, er da fløjtende underordnet. Der er ingen naturlig bestand der lider skade vbed dette fiskeri, så om manden for den sags skyld havde rykfisket samtlige 35 ørreder med en stor trekrog, så kunne jeg ikke være mere ligeglad.
 
Hvade senariet til gengæld udspillet sig ved en fin lille bæk eller ved kysten, så burde han være klynget op på stedet og ksteret med ryggen af en sløv kniv Wink
 
mvh Frank
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:27
Frank T. :

Mener du virkelig, at det er ligegyldigt om man rykfisker med en stor 3-krog, når bare det er udsatte fisk ??
Hvordan vil du så mene man skal opføre sig ved Gudenåen, hvor laksen jo kun er til stede, fordi den bliver udsat ?
Jeg har sgu svært ved at tro, at du virkelig har sådan en holdning.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 13:47
Citat: simon agerholm2



// klip //

Pyt (put) med det, du har fint ret til din holdning... Jeg vil i stedet for hellere glæde mig over, at de unger der skal undervises i fluefiskeri ved søen i aften, har en rigtig god chance for at opleve at det rusker i snøren... Det bliver en fornøjelseBig smile


ClapThumbs Up

Knæk & Bræk til ungerne i aften.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 15:51
RYK fiskeri i putten er lige så beskidt og ulækkert som hvis det foregår alle andre steder! Censored
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 16:17
amen ! Der findes ikke noget værre end rykfiskere. De prøver at gøre det i skjul, men man afslører dem altid. Jeg gør det at jeg går helt tæt på også venter jeg til han har sin store 3krog på land igen. Hvor jeg spørger hva fanden han har gang i?!!!! Angry Det pisser mig af sådan noget.Angry
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 18:23
hvis manden og hans store familie spiser fisk mindst 2 gange om ugen, eller han eksperimenterer med at røge fisk så er det vel ikke alt alt for voldsomt? naboen, farmoren, elskerinden og et par ekstra kan jo også få en fisk... så ved han at han får lov at låne en hækkeklipper til foråret... 
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 18:35

Nok er vel nok når vi lystfiskere gang på gang lægger al sund fornuft og helt almindelig respekt for andre medfiskere på hylden, bare fordi vi sidder bag computeren og kan skrive på fiskefora..

<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 18:52
Hold den da kørende mens fiskene vil, og stop når det dør ud Tongue
 
Nu er det jo faunaforureningen i dk der er på billedet, så få da lortet fisket op i en fart.
 
Vi ser i øjeblikket i min hjemegn skadevirkningerne af det dambrugsvæsen, når noget går galt under opfiskningen af de fisk fra pt. havdambrug, flere tons undslipper kniven og dermed er på fri finne, på den frie vildtbane....
 
Bringer mig til et andet emne, alle sportsfiskerforeninger har mindstemål på regnbuer Cry til trods for den enkelte fisker som får dem på krogen er forpligtet til at slå skidtet omkring, uanset om de er 8-10 eller 24 cm Pinch
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 20:01
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 20:31
Når en dreng på 13 år møder op til aftenundervisning, i håb om at fange sin første ørred på flue, endda i kraftig blæst - og det så lykkes, med fantastisk hjælp af den instruktør som har stillet sig til rådighed, så bliver det lidt ligegyldigt at det sidder et par stykker bag skærmen, og rynker på næsenSmile
Jeg VED at det har gjort en forskel.. Og at vi her til aften (med lidt held) har skabt en ny fluefisker.
Samtidig kan JEG kun glædes, når en pige møder op, lytter efter, lærer hvordan man kan tælle sig ned gennem vandsøjlen, så man får fisket pladserne af - og derefter fanger sit livs første (put)bækørred.

Så føler jeg det har været en god dag, og så rager det mig en papand, at nogle godt kan lide at pege fingre af putfiskeri.
Vi har dog gjort en lille forskel for nogle unger her til aften, mens andre brugte tiden på at noget andet, eksempelvis at køre en statistik på en anden mands fangster.

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 20:36
Simon desværre er misundelse en grim ting, en grim ting som mange herinde besidder. Casper er afsindig dygtig til at fiske, så er den ikke længere, han har samme vilkår som alle andre og er bare BEDRE, tilsyneladene. Lad manden nyde sin hobby og fange alle de fisk han gider inden for de pågældene regler!

Lækre fisk i en lækker put and take. Glæder mig til jeg og min makker engang skal besøge jer. 

Super fedt at de "nye" lystfiskere har fået en kanon start, flere som gjorde samme indsats for lystfiskeri kunne der godt brugesThumbs Up
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 22:20
Hahaha come on han har jo bare haft en bedre dag,,,,,,har selv haft mange dage med ligeså mange fik på land (min rekord ved pinds i århus 46 fisk på 3 timer) og må jeg jo hurtigt sige jeg spiser aldrig selv fisk.....men der har til gengæld altid været nogle andre fiskere/familier som måske ikke haft held i sprøjten og de er jo altid glade for at få lidt fisk så de er aldrig blivet smidt ud men givet væk (og vil lige sige alt anden jeg fisker er kun C&R) undtagen når jeg får en mindre tun eller gourper smager himmesk Mums
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 23:27
Hej
Som jeg læser denne trådstart, så er det et spørgsmål om hvornår er nok, nok.
Altså, hvor når har man fanget fisk nok? Er det når fryseren er fyldt og hele den pukkelryggede familie er blevet affodret, samt venner, bekendte og arbejdskollegaer også har fået hver deres post med fisk? Eller er det når fisken til aftensmaden er fanget, så man kan få frisk fisk og ikke et kedeligt frysekeksemplar?
Tja, jeg ved godt hvad jeg ville foretrække! For mig er nok, nok når bare en fisk kan hjembringes og den kan serveres friskere end nogen fiskehandler kan fremskaffe. Frysefisk er for mig Dead , så vil jeg heller på en ny fisketur, hvor en ny frisk fisk kan hjemtages og nydes. - skulle jeg så ikke fanget noget gør det ikke noget, turen kan alligevel være god.

Måske skulle omtalte billede være beskåret, på en sådan måde, at fiskeren var blevt fjernet og bunken af døde fiske lå tilbage, da billedet af personen med de mange guldfisk kan misforstås, jeg troede nemlig først at det var personen på billedet der skulle hænges ud. Det virker nu ikke sådan.

/J



Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 23:52
Fedt at høre Simon. Jeg har aldrig været ved din sø men skulle jeg komme på disse kanter er det helt sikkert et sted jeg ville prøve. Jeg kan godt lide ideen med at tænde gnisten i en ny fisker.

Mit svar til den oprindelige tråd er

Når der er fanget de fisk der skal fanges og tiden er gået, har aldrig personligt taget mere med fra en sø end fryser eller nabo kunne aftage.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 05:51
PKT 1. Det er ulovligt at bruge andres billeder på den måde

PKT 2. Hvordan kan man have ondt i røven over en mand har en god dag v putten.
Er sikker på ejeren nyder den reklame han får efter sådan en fangst

PKT 3. Hvis i går til slagteren og beder om at få for 200 kr kød, stopper i ham så hvis han giver jer mere kød med hjem end i kan spise ????

Der er tale om fisk der er opdrættet til at blive gokket og fortæret på den ene eller den anden måde.

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 12:48
N.Bertelsen du har jo igben igen stukket hovedet i en hvepserede.
Jeg skal lige starte med at sige at jeg ikké har orket at læse alle indlæg i tråden, så med fare for at andre allerede har skrevet som jeg giver jeg så mit besyv med:
 
N.Bertelsen jeg syntes det er modigt og rigtigt at tage den her slags principielle emner op. Så ++ til dig fordi du tør!!!!!!
 
Langt hen af vejen er jeg enig med dig Bertelsen. Jeg vil hoppe op og springe ned på om den pågældende "har haft en god dag"  .  Det ser efter min mening svinsk og uanstendig ud at "smide" så mange fisk. Det er jo helt åbenbar at den pågældende ikke selv skal spise dem, og også tvivlsomt om de er spiselige hvis de har lagt til parade hele dagen. Lige netop at "lægge på parade" ser man jo omkring ved P&T erne, og i løbet af dagen kommer der så flere og flere til, ofte uden at de som blev fanget om moprgenen er renset om eftermiddagen,-- sådan noget svineri gider jeg simpelthen ikke se på og jeg har også oplevet ved et par lejligheder at en søejer har gjort synderne opmærksom på "at ved denne sø betragtes fisk som mad, og kan man ikke acceptere det så er man ikke velkommen" altså: fiskene skal slås ihjel og slagtes straks og på køl, ++ til dem!
At der er søejere og for den skyld stangfiskere der betragter fisk som legetøj der bare skal smides væk efter brug/fremvisning, har intet med misundelse at gøre, det er ganske enkelt et udtryk for den forråelse der hersker i højere og højere grad i andre dele af vores samfund, der nu også er kommet til vores dejlige fritidsinteresse: lystfiskeriet. Samtidig er dagens orden efterhånden bare egoisme og begærlighed, "mig selv mig selv---"se mig".
 
Nu kan i så give mig en tur ligesom i har giv et N.Bertelsen, det rager mig en fløjtende fis.
 
/frede
Til top
ole thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
borgergade

Tilmeldt:: 15 Jul 2010
Geografisk: Gandrup
Status: Offline
Beskeder: 12
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 13:16
Frederiksen - Mere tydelig kan det vist ikke beskrives,og jeg er helt enig. Clap

Ole T




Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 13:27
Hvornår er nok, nok
Er der dette nok, eller bare en god dag ved fiskevandet og ekstrafisk til familien,naboer og.... katten
Vi klaner garnfisker, piratfisker, harpunfisker og 117 andre fiskefangere for at tage alle fisk de kan komme i nærheden af, men hvornår er nok,nok for lystfiskere der gene spiser frisk fisk, men brokker os over at der alt for få fisk i vandet.
 
SmileN
 
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 13:42
Citat: Nicolai Berthelsen

Hvornår er nok, nok
Er der dette nok, eller bare en god dag ved fiskevandet og ekstrafisk til familien,naboer og.... katten
Vi klaner garnfisker, piratfisker, harpunfisker og 117 andre fiskefangere for at tage alle fisk de kan komme i nærheden af, men hvornår er nok,nok for lystfiskere der gene spiser frisk fisk, men brokker os over at der alt for få fisk i vandet.
 
SmileN
 

Satme nogle fine fangster; både ørred, gedde, aborre. Er der også rimte ?
Måske fangster fra øland ?

Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 14:02
Jeg kan altså ikke lade være med at synes, at det er lidt en spøjs diskussion om liv eller død - for fisk eller for moralen... Et spørgsmål - er der forskel på arten - eller omstændighederne? I visse søer, f.eks. Grindsted Engsø, SKAL visse fredfisk slås ned - samt gedder af en given størrelse for at holde balance i søens bestand af fiskearter - og nej - ingen af disse fisk kan/må spises, da Engsøen stadigvæk ikke er ren nok p.g.a. tidligere tiders udledning af giftstoffer... Så de skal, som det så pænt hedder, destrueres. Hvad vi gør hver især er vel op til hver enkelt - så længe de overordnede regler overholdes - d.v.s. 1 laks/mand/år i mange åer, fisk ikke i fredningsperioden - og hvor der er fri fangst, tja, der er der vel fri fangst
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 14:26
Frederiksen :

Der er en masse "hvis" i dit indlæg - altså bygger du en argumentation op omkring forhold som du ikke kender.
Hvad nu "hvis" han havde fanget dem alle inden for den sidste time ?
Hvad nu "hvis" alle fisk var opbevaret levende i keepnet, og aflivet lige før fotoet ?
Hvad nu "hvis" en masse ting???

Jeg var sjovt nok til stede den dag - hvilket du ikke var.
"Hvis" du vidste lidt om situationen, ville argumentationen være lidt mere validSmile.

Det er fint at have en holdning til fangst af mange fisk, men argumentationen må gerne have bare lidt bund i virkeligheden,,, og den kender du så ikke ligefrem i denne situation.


Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 15:01
Øhh nogen der kender nogle gode tips til at fange en enkelt Pighvar ved Glatved Thumbs Up
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 15:05
Citat: simon agerholm2

Frederiksen :

Der er en masse "hvis" i dit indlæg - altså bygger du en argumentation op omkring forhold som du ikke kender.
Hvad nu "hvis" han havde fanget dem alle inden for den sidste time ?
Hvad nu "hvis" alle fisk var opbevaret levende i keepnet, og aflivet lige før fotoet ?
Hvad nu "hvis" en masse ting???

Jeg var sjovt nok til stede den dag - hvilket du ikke var.
"Hvis" du vidste lidt om situationen, ville argumentationen være lidt mere validSmile.

Det er fint at have en holdning til fangst af mange fisk, men argumentationen må gerne have bare lidt bund i virkeligheden,,, og den kender du så ikke ligefrem i denne situation.


Simon du rammer plet. Der er en masse hvis´ er.
Og såfremt oraklet med putsøen deltog i andre tråde end dem der reklamerer for hans egen sø ville han vide at der er stor forskel på holdninger og så beviser.
Selvfølgelig var jeg der ikke den dag, det ved en hver, jeg bor 400 km væk så den er god med dig.
Selv om jeg ikke var der den dag har jeg sq da ret til at have en holdning til tingene grandberg, hver gang der er diskussion der omhandler noget i en radius af 100 km omkring din puthul så skal du inds og forsvare, drop det.
Hvad angår validitet har du vist ikke noget at lade nogen høre, da du har en økonomisk interesse i at tråden tager en bestemt drejning. Glem dine store ord, mhvis du ikke ved hvad de betyder.
 
Fisk er mad, og mad skal behandles med omhu og respekt.
Fisk er dyr og dyr skal behandles ordentligt og respektfulde, uanset om de er opdrættet til at skulle s¨lås ihjel for sjov!
 
Frede
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 15:19
Citat: ljf

Citat: simon agerholm2

Frederiksen :

Der er en masse "hvis" i dit indlæg - altså bygger du en argumentation op omkring forhold som du ikke kender.
Hvad nu "hvis" han havde fanget dem alle inden for den sidste time ?
Hvad nu "hvis" alle fisk var opbevaret levende i keepnet, og aflivet lige før fotoet ?
Hvad nu "hvis" en masse ting???

Jeg var sjovt nok til stede den dag - hvilket du ikke var.
"Hvis" du vidste lidt om situationen, ville argumentationen være lidt mere validSmile.

Det er fint at have en holdning til fangst af mange fisk, men argumentationen må gerne have bare lidt bund i virkeligheden,,, og den kender du så ikke ligefrem i denne situation.


Simon du rammer plet. Der er en masse hvis´ er.
Og såfremt oraklet med putsøen deltog i andre tråde end dem der reklamerer for hans egen sø ville han vide at der er stor forskel på holdninger og så beviser.
Selvfølgelig var jeg der ikke den dag, det ved en hver, jeg bor 400 km væk så den er god med dig.
Selv om jeg ikke var der den dag har jeg sq da ret til at have en holdning til tingene grandberg, hver gang der er diskussion der omhandler noget i en radius af 100 km omkring din puthul så skal du inds og forsvare, drop det.
Hvad angår validitet har du vist ikke noget at lade nogen høre, da du har en økonomisk interesse i at tråden tager en bestemt drejning. Glem dine store ord, mhvis du ikke ved hvad de betyder.
 
Fisk er mad, og mad skal behandles med omhu og respekt.
Fisk er dyr og dyr skal behandles ordentligt og respektfulde, uanset om de er opdrættet til at skulle s¨lås ihjel for sjov!
 
Frede


Hvis du er så skide moralsk frederiksen så drop dit fiskeri i eks karup å efter farvede og gydende fisk som ikke indtager føde.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 15:35
Selvfølgelig går jeg ikke ind for rykfiskeri, heller ikke i putten. Men overdrivelse fremmer forståelsen. Det er udsatte fisk, om de er fanget med krog, garn, langline eller med et spyd, så kunne jeg ikke være mere ligeglad. Casper har haft en god dag og han er sikkert en skide dygtig fisker, så tillykke til ham.
 
Personligt er jeg mere til fred og ro i naturen, istedet for en overfyldt put&take, men jeg ved også at der er masser af mennesker der stresser af ved at tage i putten, men det er bare ikke afstressning for mig. Der er også masser af mennesker der skal fange fisk og deres tur er ødelagt hvis de intet fanger.
 
Jeg er også helt med på at der hver dag fødes nye lystfiskere ved landets putsøer og det er rigtigt godt, selvom det ikke var der jeg selv startede for snart 30 år siden.
 
Jeg synes selv jeg har en god lystfisker moral og etik, når det gælder naturlige vande, men hvad der sker i en put sø, det rager mig en høstblomst, I couldn´t care less...
 
Over´n´out - god weekend til hjer alle
 
MVH Franke
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 15:59
Der var en der skrev at alle foreninger havde mindstemål på Regnbue, 

Vejle å(VSF) har ingen mindstemål,da fisken er en invasiv art!


Redigeret af folp - 26 Okt 2012 kl. 16:00
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 16:24
Citat: Nicolai Berthelsen

Hvornår er nok, nok
Er der dette nok, eller bare en god dag ved fiskevandet og ekstrafisk til familien,naboer og.... katten
Vi klaner garnfisker, piratfisker, harpunfisker og 117 andre fiskefangere for at tage alle fisk de kan komme i nærheden af, men hvornår er nok,nok for lystfiskere der gene spiser frisk fisk, men brokker os over at der alt for få fisk i vandet.
 
SmileN
 
Når det gælder gedder, så er nok nok, hvis en lystfisker bare tænker på at hjemtage en gedde og det der geddeslagteri-foto, det er jo noget direkte svineri, f**k! hvor er nogle af de sønderjyske lystfiskere bare gammeldags-natpottesyge i låget, øv!!!...
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 16:27
Mener du de hænger på grænsen, eller hvordan kan du se de er sønderjyske ?Wink
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 16:42
Fredriksen 

SIKKE en gang mund l*** du lukker ud, hvordan ved du om fiskene er blevet respekteret? står manden på billedet og svinger rundt med dem? afliver han dem langsomt? På det billede er en dygtig lystfisker der har haft endnu en god dag ved søen, hold nu op med alle dine hvis og hvis, og så tag lige og geare ned for charmen sådan helt generelt. 

Du skriver de skal behandles med respekt, omhu osv osv osv. 

Hvordan ved du om de er blevet det eller ej?
Kom dog ind i kampen, eller tag ud og fisk og slap af.
Var du til stede? NEJ var jeg til stede NEJ har du og jeg GRUND til at tro andet end at de fisk er blevet behandlet fornuftigt NEJ!

Du skriver at det er noget svineri når folk lader fisk ligge fra morgenstunden?
HALLO - folk BETALER for at fiske i put and take efter OPDRÆTTEDE fisk, hvis eneste formål er at blive fanget, om folk så fanger 1000 fisk på 10 timer og smider dem alle i containeren er da bedøvende ligegyldigt, det er vedkommende som har betalt og fanget dem, der afgør hvad der skal ske med de fisk. Så længe fiskene bliver behandlet orentligt, aflivet hurtigt og korrekt, så er det op til den ekelte betalende gæst af afgøre resten. At du synes det er sviner er jo fair nok, men igen alle de hvis og hvis gavner på ingen måde denne debat, og hvis du gad læse hele tråden ville du også vide at fiskeren på billedet IKKE efterlader fisk eller smider dem ud. 

Er det blot misundelse?

>Hvorfor har folk herinde så travlt med at genere andre? specielt dem der opnår noget?<

ER DET SÅ FORKERT AT GLÆDE SIG OVER EN ANDEN MANDS VILDE PUT FANGST??? Thumbs Up
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2012 kl. 16:45
Steen kehler
Ret mig hvis jeg misforstår dig.
En lystfisker må IKKE slå en gedde ihjel for at tage den med hjem til fotografering og derefter spise den?
Må han heller IKKE hjemtage en gedde blot for fotos skyld?
Når du ser en gedde som trofæ, på billeder så synes du det er svineri, går jeg ud fra, tænker du aldrig at det kunne være den blev spist? måske ikke af fanger selv men så andre? Embarrassed
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum