Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mitchell Avocet Gold 3 UL

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mitchell Avocet Gold 3 UL
    Sendt: 27 Okt 2012 kl. 20:38
Hej

Jeg skal have et ul hjul og har kigget lidt på  Mitchell Avocet Gold 3 UL er der nogle der har erfaring med hjulet? Gode eller dårlige.
Det skal bruges til savagear troutzimo 7,1 fod 0,7 gram. Til fiskeri efter aborre, å fiskeri efter bæk/havørred og måske lidt på kyst.
Er det et godt hjul til prisen eller findes der beder ul hjul til omkring 400 kr.
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 00:45
Hej.

Jeg har ikke erfaring med UL-modellen, men erhvervede mig i foråret '2000-modellen'.

Jeg havde mange problemer med lineoplægget (Sufix 832 0,13) og skiftede til en ældre tykkere fletline fra Berkley, derefter har jeg ikke haft de store problemer.

Kvalitetsindtrykket er ikke imponerende når man står med hjulet i hånden, men man får jo hvad man betaler for.
Jacob
Til top
CobraenP10 Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cobraenP10

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cobraenP10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 07:17
Jeg kører med et Shimano Exage fc 1000 på samme stang med powerpro 0.10 line. Det er et ganske udemærket setup.

Jeg har ingen erfaring med michell hjul.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 07:21
på andre fora er der en del tale om Mitchell president i den helt lille UL størrelse..

koster vist omkring 50 dollars i USA, der er også andre lidt dyrere pflueger hjul på markedet..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 13:24
Citat: ak.gade

Hej

Jeg skal have et ul hjul og har kigget lidt på  Mitchell Avocet Gold 3 UL er der nogle der har erfaring med hjulet? Gode eller dårlige.
Det skal bruges til savagear troutzimo 7,1 fod 0,7 gram. Til fiskeri efter aborre, å fiskeri efter bæk/havørred og måske lidt på kyst.
Er det et godt hjul til prisen eller findes der beder ul hjul til omkring 400 kr.

Jeg har tidligere haft et  Mitchell Avocet  (kan ikke huske om det hed mere) til min ul-stang, - det var ærlig talt ikke særligt godt. Især var lineoplægget meget dårligt, hvilket ofte gav fuglereder!

Hjulet jeg har nu, er et  Shimano Exage fc 1000, det kan godt anbefales, - dog koster det en smule mere.


Mvh
Henning
Til top
Anders Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders Leth

Tilmeldt:: 01 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2012 kl. 14:37
Jeg fisker med et Tica Cetus str. 500 på samme stang, og det virker rigtig godt. Der er påspolet 100 m. 0,12 Fireline. Hjulet koster 499 kr.
Vh.
Anders
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum