Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket multihjul?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket multihjul?
    Sendt: 31 Okt 2012 kl. 17:38
Hej Forum
 
Søger et multihjul som skal være en gammel abu klasikker der samtidigt er et lavprofilhjul og kan kaste med 10-20gr. Hjulet skal bruges på en 7 fods Hardy enhåndsstang og skal være til indspinning med venstre hånd altså lige som fastspole!
Det må meget gerne have den store trykknap lige bag spolen!
 
Hvis I har forslag til hvilket hjul dette måtte være og måske ligger inde med et I vil af med, må I meget gerne kontakte mig!
VH
Henrik 
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 19:31
pb
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 19:41
Forslag modtages stadig!
vh
Henrik
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 20:20
Hej Henrik

Ser du, der er ikke meget at vælge imellemConfused Du stiller mange krav : ABU klassiker, lavprofil, v/hånds, og stor trykknap. Og så skal du fiske med en 7´stang.
Men der er een model jeg kender og kan anbefale: Ambassadeur XLT 1 LH syncro.
Det er en drøm af et hjul med fgl. funktioner: automatisk magnetbremse, flipping funktion, camlock spoleskifte og som nævnt en knaldgod syncrobremse.

Hvis du vil have yderligere oplysninger, så send en mail eller spørg her på siden.

MVH / Lars Hansen
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 20:24

mørrum 1601 ellers er der nogle af 1980/90  plastik hjul lavprofil hjul fra abu

k&b
christian t.
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 20:32
Hej Christian Tramm

Lige et par kommentarer til dit indlæg. De hjul jeg kender fra 80 - 90 i lavprofil som f.eks. Ambassadeur PRO PLUS er højrehåndshjul. Mørrum er jo ikke en klassiker og det er ikke lavprofil selvom det er et lillehjul - men et kanon hjul.
jeg har alle 3 omtalte hjul og ingen tvivl: XLT 1 LH kaster bedst.

MVH / Lars Hansen
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 21:22
Hej

Til en syv fods Hardy, kan jeg kun se en eneste løsning. Ambassadeur 2500c.
Også selv om det ikke er med stor trykknap og venstrehåndsindspinning. DET må være et rigtigt flot og funktionel sæt, hvor æstetik og funktionalitet går hånd i hånd.

Mvh Jens
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 21:30
Du har helt ret Jens, det går bare ikke med
Højerinspinning
VH
Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 23:11
Citat: HSJ

Søger et multihjul som skal være en gammel abu klasikker der samtidigt er et lavprofilhjul og kan kaste med 10-20gr. Hjulet skal bruges på en 7 fods Hardy enhåndsstang og skal være til indspinning med venstre hånd altså lige som fastspole!
Det må meget gerne have den store trykknap lige bag spolen!
 
I min verden er klassiske ABU multihjul runde, har håndtag i højre side og en lille trykknap på gavlen.
 
Men hvis du kan acceptere at håndtaget sidder til højre, så er ABU's Tournament Pro 3000 (eller bare T3000) et bud. Magnet + centrifugalbremse, lavprofil, trykknap bag spolen og kaster fint med 10-20gr. Og så fremstår det i blankt aluminium. Men klassisk er det ikke.
 
Mvh. Peter
Til top
Simon Rømer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rømer

Tilmeldt:: 10 Jun 2011
Geografisk: Hasle
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rømer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 09:53
Du kunne prøve at ringe til Jesper og høre om han kan hjælpe dig med dine ønsker.
Tunings dele er lidt dyre, men hen har måske flere løsninger.
Jeg fisker selv med tunet multihjul og er meget glad for det.
Mvh. Simon
Til top
Kurt Kryger Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kurt K

Tilmeldt:: 07 Jan 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 10:21
Har gennem de seneste 25 år haft et utal af multihjul i hænderne ( venstrehånds inspinning ) Nogle bedre end andre, ABU, Shimano samt andre jeg dårligt husker navnene på. Der er rigtig mange gode, med et lækkert design, men når det kommer til praktisk fiskeri, bliver det altid mit ABU XLT 2 LH synchro fra sidst i firserne der sættes på stangen.
Har endnu ikke oplevet et hjul der kan matche netop dette hjul.
Måske har jeg noget tilgode ??!!
 
KK
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 11:11

Jeg forstår ikke indlægget, du vil have et klassisk hjul, men det skal være lavprofil.... I min verden findes det ikke, men jeg kan tage fejl, det ER sket en gang eller 2 før Wink

I min optik er lavprofil et nymodens fænomen som er vundet frem det seneste årti og klassikerne er runde.
 
Jeg ville kigge på noget ABU REVO af en art.
 
mvh Frank
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 11:45
Lavprofil er nu ikke noget nymodens. Jeg husker bla. et amb. 1022 flipping. Men har endnu til gode at se et til venstre hånd!?
Så kan man diskutere om det er "klassisk". Det er det ikke i min verden hvor et "klassisk" amb er rundt.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 12:01
Ultra Mag II
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2012 kl. 12:08
Citat: HSJ

Hej Forum
 
Søger et multihjul som skal være en gammel abu klasikker der samtidigt er et lavprofilhjul og kan kaste med 10-20gr. Hjulet skal bruges på en 7 fods Hardy enhåndsstang og skal være til indspinning med venstre hånd altså lige som fastspole!
Det må meget gerne have den store trykknap lige bag spolen!
 
Hvis I har forslag til hvilket hjul dette måtte være og måske ligger inde med et I vil af med, må I meget gerne kontakte mig!
VH
Henrik 
Der var du sgu heldig, at det er på tilbud:
http://www.beten.nu/dk/article.php?id=7359&art=12035715
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres