Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flue fiskeri gudenåen

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flue fiskeri gudenåen
    Sendt: 13 Nov 2012 kl. 00:05
Ville lige efterspørge nogle goder pladser og fiske ørred på flue i gudenåen gerne med noget lavt vand så man kan komme lidt mere rundt . er fra randers men kører med glæde et stykke vej 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 08:36
Hej Nikolaj,
 
Husk på fredningsperioder.
 
Mvh.
 
Hans H.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 09:18
ja der er da et par dage endnu ;)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 09:20
Er det ikke fra 1 November at der er fredning for ørreder?
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 09:23
16 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 09:30
Ja det kan jeg godt se da jeg søgte under google. Der var bare en mand der sagde til mig nede i Randers havn at fredningen startede 1 November
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 09:34
hmm , som jeg har vidst og kan læse mig til så er det den 16. men ved da ikk om det er blevet lavet om ? det skal jeg da lige have undersøgt videre inden jeg skal ud og fiske 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 10:49
Fra 16. november til 15. januar er lovens fredning som gælder på det gratis stykke af Gudenåen.
Lokalt kan feks. Langå, Bjerringbro, Randers have frivillig udvidet fredning til eks. 1. marts.
Det kan du tjekke på deres hjemmesider.

Det er mest laks og havørreder som fanges på den nedre del nedenfor Tange værket.
Hvis du derimod hellere vil have lettere fluefiskeri efter bækørreder skal du kigge imod Lilleåen eller Alling å som begge har en fin bestand af bækørreder. På den øvre del af Gudenåen (opstrøms Silkeborg søerne) finder du både bækørreder og stallinger. Stallingen er dog total fredet et par år endnu.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 10:53
Finn:
Ja der er faktisk godt med hug fra havørrederne i allingåen lige pt. Det skal dog siges at RSK's stykke er fredet fra 1 Nov for ikke medlemmere.

PS
Man skal være en smule øvet for at fiske i allingåen hvis det er flue da den ikke er særlig bred Wink
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 10:57
hehe ja okay men hvor er der ellers tilgang til å pladserne og hvordan fisker i jeres fluer ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 11:08
er der noget gratis stykke af lilleåen ? kunne godt tænke mig og prøve og fange en bækørred det har jeg sku ikk prøvet før andet end i p&t 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 11:41

Hej Nikolaj,

Langås stykke i Lilleåen er lukket her den 31. oktober og er ret sikker på, at Hadsten Lystfiskerforening også har lukket fiskeriet på deres stræk.
 
Omkring bækørreder i Lilleåen, så skal man være mere en almindelig heldig for at fange en bækørred over 35 cm. men de er der dog.
 
Lilleåen er en havørredå, men det er vel også til at leve med.
 
Mvh.
 
Hans H.
 
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:06
jo det kan man vel godt overkomme og få på kroge:) men er der ingen steder med gratis fiskeri i lilleåen og allingåen ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:07
tror engang jeg var med den gamle ude og fiske bag gl estrup er det ik allingåen der løber der ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:19
Citat: hp8900

Ville lige efterspørge nogle goder pladser og fiske ørred på flue i gudenåen gerne med noget lavt vand så man kan komme lidt mere rundt . er fra randers men kører med glæde et stykke vej 
 
 
Kan varmt anbefale dig at køre helt op til tangeværket og lige før du kommer helt derned ligger en gård på din venstre hånd hvor du kan købe fiskekort til nok det bedste fiskeri efter bækørred og rimte i gudenåen og med en god chance for laks og havørred os (der står et skilt med fiskekort).....men ved ikke med fredning på dette stykke da jeg ikke har været der i 2 år nu, men har fådet mange bæk og havørred på dette stykke og hans kort er noget billiger and put vand men med ligeså mange fisk (og så er de vilde) og tørflue plejer at være super godt eller små nymfer
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:32
hey chris det kunne være en god mulighed , hva med kørselsvejledning kan du hjælpe med det ? :) 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:44
Her er kørselsvejledning til tangeværket og er næsten helt nede ved tangeværket du kan ikke undgå at se skiltet så du følger bare vejen Wink
 
 
 
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:45

Det stykke Chris henviser til er "Krogsdals" stykket.

Har fisket Bjerringbros zone 1 gennem flere år, som grænser op til Krogsdals stykke og har aldrig fanget bækørred på det stykke, kun smolt (små rødprikkede ørreder). Rimter kan der være mange af om foråret når insektklækningerne rigtig tager fat.
 
Skal du fiske bækørred i Gudenåen skal du efter hvad jeg ved en del længere op i Gudenåsystemet, opstrøms Silkeborgsøerne, før det "rigtige" bækørredfiskeri begynder.
 
Det er lidt sent at være ude på nuværende tidspunkt når det gælder åfiskeri, rigtig mange foreninger har udvidet deres fredningsperiode i forhold til den lovmæssige fredning. Dette skal du blot være opmærksom på, ret evt. henvendelse til foreningerne som har vandet for information i den retning.
 
Med hensyn til Lilleåen, så er der IKKE stykker af den som er gratis, med mindre du får et lodsejerkort.
 
Mvh.
 
Hans H.
 
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 12:53
og kan sige jeg har set rigtigt mange laks plus 10 gå ud af vandet her og for en 3 år siden havde mig og min makker en dag der oppe med mere end 40 bækørred og mere end 30 HØ med største på 3.7 stadig med friske lus, og på tørflue ja du kan fange rigtigt mange rimter os og de er med pæn størrelse, og har 2 gange fådet tømt mit kl 5 hjul for line så laksen er der os Confused men du kan jo selv se hvor meget aktivitet der er i overfladen hvis du kør der op
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 13:04
ja okay mange tak for hjælpen til alle :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 13:57
Hej Nikolaj
Skrivforresten lige hvis du nupper 30 HØ på tørflue - så tror jeg sgi jeg melder mig ind næste år :-)
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 15:30
Ja jeg melder mig sgu vist også ind hos Bjerringbro igen hvis fiskeriet er så godt deroppe på de 300 meter.
 
Der er registreret 36 havørreder på zone 1-6 i år, er godt klar over langt fra alle ikke bliver regístreret men Gudenåen er altså ikke den man skal besøge hvis man er til havørred på flue.
 
Brug derimod tid i Lilleåen, Hadsten Lystfiskerforenings vand har fisket fremragende igen i år.
 
Mvh.
 
Hans H.
 
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 15:39
Chris K.Z. !

Det var da en helt ekstrem fiskelykke du har oplevet på Krogsdal stykket,-30 havørreder og 40 bækørreder på en enkelt dag,-jeg er dybt imponeret !!!!!

Fik du ikke ondt i ryggen af at bære de ca 70 kg fisk op til bilen ?????

Jeg er medlem af Bjerringbro og fisker ofte få hundrede meter fra det omtalte stykke,-og jeg har ALDRIG fanget bare en bækørred i de år jeg har været medlem af foreningen,-derimod KAN der være udsatte smolt i området i perioder,-men det er  altså IKKE bækørreder,-men udsætningsfisk som vel koster ca 25 kr. stykket for foreningerne.
Mindstemål på havørreder er 40cm,-og i foreningerne hedder det max. 2 stk pr. dag,-alene det at fange 2 stk. pr. dag kan være en vanskelig opgave kan jeg da fortælle dig,-at du er så heldig at fange 30 stk sammen med din makker er jeg dybt imponeret af.
Krogsdal stykket er nu med i Bjerringbro foreningen, -og der kan IKKE købes dagkort mere i år.

Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 15:46
Efter hvad jeg ved var min makker der oppe for 2 mdr. siden og der kunne man da købe kort ved gården i nu, så ved ikke om de har stykket sammen ellers er det da sket fornyligt ? og hvis du læser godt efter skriver jeg jo rimte på tørflue Tongue 
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 15:51
argh chris er det helt rigtigt? det lyder vildt, ligsom med de 46 put ørreder du sagde du fangede på hvad var det 3 timer, det er altså en fisk pr. 4. minut, så skal man satme ha travlt, man skal have bid, man skal fighte, afkroge etc. og så have bid igen 4 min. går hurtigt Wink
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 16:13
Citat: V.Madsen

Chris K.Z. !

Det var da en helt ekstrem fiskelykke du har oplevet på Krogsdal stykket,-30 havørreder og 40 bækørreder på en enkelt dag,-jeg er dybt imponeret !!!!!

Fik du ikke ondt i ryggen af at bære de ca 70 kg fisk op til bilen ?????

Jeg er medlem af Bjerringbro og fisker ofte få hundrede meter fra det omtalte stykke,-og jeg har ALDRIG fanget bare en bækørred i de år jeg har været medlem af foreningen,-derimod KAN der være udsatte smolt i området i perioder,-men det er  altså IKKE bækørreder,-men udsætningsfisk som vel koster ca 25 kr. stykket for foreningerne.
Mindstemål på havørreder er 40cm,-og i foreningerne hedder det max. 2 stk pr. dag,-alene det at fange 2 stk. pr. dag kan være en vanskelig opgave kan jeg da fortælle dig,-at du er så heldig at fange 30 stk sammen med din makker er jeg dybt imponeret af.
Krogsdal stykket er nu med i Bjerringbro foreningen, -og der kan IKKE købes dagkort mere i år.

 
Til at starte med tar jeg aldrig fisken da jeg ikke spiser fisk så mon ikke de er der i nu så dine 25kr ikke går til spilde Confused (fiske kun C&R)
 
og nu har jeg haft mere end 3 forskelige folk med som alle har fådet flere bækørred og jo kan godt kende forskel på bækørred og smolt er vokset op med 4 dambrug i familien og selv passet et i 2 år og vi har os flere put and take i familien, har haft to private stræk bla. i grindsted å og ansager å i over 20 år så jeg har nok fanget flere bækørred and du har spist ærter LOL og at du ikke kan fange fisken betyder vel ikke andre ikke kan og de fleste der går dette styk fisker nok laks kan være derfor der ikke bliver taget mange bækørred
 
og som sagt jeg har ikke været der i 2-3 år så hvis bjerringbro har overtage er det da fint men det kan ikke være langtid side da min makker var der oppe for 2 mdr. siden og kunne køber fiskekort der i nu (og ja han fik da bækørred+havørred)
 
Mvh. Chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 13 Nov 2012 kl. 16:43
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 16:26
Citat: Steffan

argh chris er det helt rigtigt? det lyder vildt, ligsom med de 46 put ørreder du sagde du fangede på hvad var det 3 timer, det er altså en fisk pr. 4. minut, så skal man satme ha travlt, man skal have bid, man skal fighte, afkroge etc. og så have bid igen 4 min. går hurtigt Wink
 
 
Det hele lyder jo vildt i jeres øre....hvad med i tog til vandet og lærte at fiske istede for side her inde og lukke mundlo.. ud så kunne det være i os kunne lære at fange fisk Tongue og hvis det er så svært at tro på er det jo ikke sværere end at gå op til lillian eller ricard og spørge, da jeg er sikker på de husker det i nu da ricard lige måtte ned og se om det var rigtigt, og du kan jo os spørge om til dm jeg kun fiskede i 1.5 time og derefter satte mig ned og fik en kold med 27 kilo fisk og vandt da os da den der var tættest på fik 7 kilo Wink  jeg tro bare jeg har brugt så mange flere time ved vandet end de fleste andre og så lære du os at fange fisk
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Michael Palm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MP

Tilmeldt:: 23 Nov 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 19:11

Hej Chris

Nu er jeg jo så en af dem du mener der sidder om kommer med mundlort i forbindelse med dine fangstresultater.

At der er folk der fanger flere fisk end andre acceptere jeg til enhver tid og at det kan skyldes talent eller rent held er mig fuldstændigt underordnet, men de påstande du fremlægger, er på pænt dansk latterlige.

Du selvmodsiger dig selv i din forklaring vedr. Pinds Mølle, hvor du først beder mig kontakte indehaverne af søen for at få bekræftet hvor mange gange du var oppe og hente nye fiskekort i forbindelse med fangsten af de 46 fisk… for derefter at oplyse at du havde en specielaftale om at du først skulle indløse den rette mængde fiskekort efter du havde fisket….  Og nu har du næsten også egenhændigt tømt Gudenåen for fisk.

At vi lystfiskere har ry for at omgås sandheden lidt lemfældigt er et velkendt fænomen, men derfra og så til det du påstår, er der dæleme langt.

Der er større chancer for at du vil blive udsat for en protestaktion fra Greenpeace for at rede fiske bestanden i og omkring Danmark end at du vil blive taget alvorligt på denne hjemmeside med de fangstrapporter du fremsender

Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 23:51
Citat: MP

Hej Chris

Nu er jeg jo så en af dem du mener der sidder om kommer med mundlort i forbindelse med dine fangstresultater.

At der er folk der fanger flere fisk end andre acceptere jeg til enhver tid og at det kan skyldes talent eller rent held er mig fuldstændigt underordnet, men de påstande du fremlægger, er på pænt dansk latterlige.

Du selvmodsiger dig selv i din forklaring vedr. Pinds Mølle, hvor du først beder mig kontakte indehaverne af søen for at få bekræftet hvor mange gange du var oppe og hente nye fiskekort i forbindelse med fangsten af de 46 fisk… for derefter at oplyse at du havde en specielaftale om at du først skulle indløse den rette mængde fiskekort efter du havde fisket….  Og nu har du næsten også egenhændigt tømt Gudenåen for fisk.

At vi lystfiskere har ry for at omgås sandheden lidt lemfældigt er et velkendt fænomen, men derfra og så til det du påstår, er der dæleme langt.

Der er større chancer for at du vil blive udsat for en protestaktion fra Greenpeace for at rede fiske bestanden i og omkring Danmark end at du vil blive taget alvorligt på denne hjemmeside med de fangstrapporter du fremsender

 
Til at starte med har jeg ikke brug for din anerkendelse "hvem er du" og synes du snakkede så meget om du var kommet ved pinds de sidste 30 år så hvorfor går du ikke bare op og spørg, er du bange for du vil kommer til at virker som dum når de vil fortælle hvad jeg siger er rigtigt ! du må jo os kende jens (mand med cowboy hat) eller peter (lille mand med stort skæg) eller lars (ældre mand fisker idag kun harlev) som du jo os kan spørge (vi var derude stort set hverdag) så må du næsten have mødt ! tømt gudenåen for fisk "kan du ikke høre selv hvor dum du er at høre på" og er ved at høre om jeg kan få fat i jon som har været med i gudenfloden da dette skete var (århus mester 2010) med han er vel os utroværdig efter dit syge hovde ? og hvordan du kan sige nådet er latteligt når du ikke ved en skid fatter jeg ikke helt ! du har jo muligheder for at få facks og derefter ville du jo have fakta !
og hvad jeg sige om dambrug i familie er vel os løgn ? men kan sige det var utoft og løvlund og fole damburg Osv. og idag har de i nu grindsted dambrug og fiskesø,!
 
Mvh. Chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 14 Nov 2012 kl. 00:34
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 08:56
øv, hvor trist Nikolajs ellers gode tråd skal ødelægges af "min-er-større-end-din" diskussion mellem to, formodentlig voksne mennesker!

Kom nu gutter, glem nu det ærekære og fortsæt tråden i den mening den er postet!
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 09:20
Hej Nikolaj,
 
Blot info omkring havørred fangster i Lilleåen.
 
Steen Lindkvist, Formand i Hadsten og omegns Sportsfiskerforening, vurderer at fangsterne i sæson 2012 ligger tæt op af fangsterne i 2011.
I 2011 anslog man fangsterne af havørred på Hadsten foreningens vand til omkring 800 havørreder, mon ikke det er plus minus (med vægt på plussiden), i hvert fald min vurdering og jeg er lokal og har min ikke daglige gang, men flere gange om ugen ved åen.
 
Har selv været medlem og fisket Langås stykke af Lilleåen som ligger nedstrøms Hadstens fiskevand. Langå og Hadstens vand grænser op mod hinanden og hvor Hadsten har fiskeretten langt op i åsystemet har Langå fiskeretten helt til Lilleåens udløb i Gudenåen.
Min vurdering af fiskeriet på Langås stykke af Lilleåen, er kun gæt, er at der nok er fanget omkring det samme antal Havørred på Langås vand som på Hadstens, måske lidt færre, da Hadstens vand virker til at have trukket godt i fiskene i år pga. høj vandstand i lange perioder sæsonen igennem.
 
Allinåen, kan jeg ikke udtale mig om, men hører da rygter om rigtig fine fangster.
 
Hvis du skulle have interessen for åfiskeri og havørred, så kan jeg da anbefale både Hadsten og Langå foreningerne. Langå foreningen er der godt nok venteliste på, hvor jeg så vidt jeg ved er åben for medlemmer i Hadsten.
Omkring fiskeriet så er du velkommen til at kontakte mig, da jeg har lusket havørred på flue i Lilleåen i 20 år efterhånden og har da fanget et par stykker efterhånden :-)
 
Mvh.
 
Hans H.
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 14:34
Chris K.Z. Det hænger ikke rigtigt sammen hvis du ikke spiser fisk, og at du så har tilbragt en stor del tid i P&T, og i den P&T sø du har fisket i, ved jeg at det ikke er lovligt at genudsætte fiskene..
Altid C&R ahh, det tror jeg ikke.. 
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 14:40
Citat: moesby

øv, hvor trist Nikolajs ellers gode tråd skal ødelægges af "min-er-større-end-din" diskussion mellem to, formodentlig voksne mennesker!

Kom nu gutter, glem nu det ærekære og fortsæt tråden i den mening den er postet!



Hørt!! det her forum bliver ødelagt. syntes det fair i har en mening om chris's fangster
men hold da sådan noget for en selv. 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 15:23
Citat: pbepbe

Chris K.Z. Det hænger ikke rigtigt sammen hvis du ikke spiser fisk, og at du så har tilbragt en stor del tid i P&T, og i den P&T sø du har fisket i, ved jeg at det ikke er lovligt at genudsætte fiskene..
Altid C&R ahh, det tror jeg ikke.. 
 
Ahhh kunne du lige finde en fejl (du må sku da godt nok have et skod liv ikke have andet at gå op i) Jeg retter lige jeg fisker C&R når det er muligt (var jo lidt sagt i sammenhæng med å fiskeri) og er vel en selvfølge at hvis du ikke må sætte ud ja så er der nok ikke så meget at gøre, men så er der altid noget ved søen som vil have dine fisk (og jo har igemmem  flere år haft en aftale med lillian om at det var ok at jeg genudsætter fisk) men nej sån har det ikke altid været, og trode da os selv at du havde lidt hjerne så du selv kunne regne den ud, meeennn jeg blev klogere Confused og jeg kender fint selv søen efter mere end 1000 ture derud, og jeg fisker ikke for at få noget at spiser  (gør du måske kunne godt virker som om du var fra stenalderen og ikke kommet længere i dit liv) da jeg har råd til at købe mad LOL 
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 19:55
Tag på kysten istedet, her kan du stadig fange en blank fisk! og husk de helt blanke fisk på kysten er ikke fredet, selv efter d. 16/11! Husk blot fredningsbælterne ved åudbløb, og selvfølgelig mindstemål 40 cm!
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 22:04
så man må gerne fiske efter hø hele året på kysten så længe de er blanke ?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 22:48
Yep, det må du Nicolaj! Blot overhold fredningsbælter og self. mindstemål!
 

11 Mindstemål,

fredningstider og

fredningsbælter

Vær opmærksom på, at der findes mange

lokale reguleringer af mindstemål, fredningstider

og fredningsbælter. Der kan

desuden af hensyn til bestandenes trivsel

indføres tidsbegrænsede ændringer af

mindstemål, fredningstider og fredningsbælter.

På www.fd.fvm.dk kan du holde

dig løbende orienteret om evt. ændringer.

Fredningstider i saltvand

og ferskvand

Laks og ørred....16. november–15. januar

I saltvand gælder fredning af laks og ørred

kun farvede fisk, dvs. fisk i yngledragt. I

fredningsperioden må du kun tage helt

blanke fisk med løse skæl med hjem. Farvede

fisk skal straks og så nænsomt som

muligt genudsættes.

 
Så afsted, de venter derude Wink
 
Hilsen Peter


Redigeret af Pfr - 14 Nov 2012 kl. 22:53
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2012 kl. 22:54
det klart det siger sig selv kører personligt kun c&r da jeg ikk selv er vild med smagen elsker bare fighten og naturen :) men det var jeg sku alligevel ikk klar over , mange tak for informationen :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Martin Frederiksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frederiksenm

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Geografisk: Østjylands kyster samt mariager fjord + lilleaaen
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frederiksenm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 09:27
Hej Nikolaj er selv Randers dreng og fisker en del eller megetBig smile mest omkring langå og lilleåen men da begge disse steder er lidt uinteressante lige pt. hvad så med et andet bud nu fiskelysten melder sig prøv Mariager eller Randers fjord begge kaster godt med fisk af sig pt og om der er nedgængere imellem ja men der er også mange pæne fisk og blanke, Nu du spurgte til flue valg der er nemlig en kobberbasse, brenda eller en lys rege flue et godt valg.

Må fiskelykken være med jer alle.
Mvh. En glad fisker skriv til mig hvis en guidet tur ville have din interesse eller prøv visit mariagers hjemmeside
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 09:36
var lige i mariager forleden der var ikk rigtig noget at komme efter , hvor er de bedste steder der ? hvis man må ha lov at spørge :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2012 kl. 10:16
Citat: Frederiksenm

....prøv Mariager eller Randers fjord begge kaster godt med fisk af sig pt og om der er nedgængere imellem ja men der er også mange pæne fisk og blanke....
 
Hej Martin
 
Man skal så lige være opmærksom på, at der i Randers Fjord er særlige fredningsbestemmelser, bl.a. er også blanke havørred og laks fredet 16. november - 15. januar, mens nedfaldsfisk er totaltfredede hele året.
 
 
Knæk & Bræk - håber vi ses noget mere ved Lilleåen i næste sæson
 
Steen Lindkvist
Hadsten Lystfiskeriforening
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres