Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ophængerknude

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Hunniche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersH Avatar

Tilmeldt:: 26 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til ophængerknude
    Sendt: 18 Nov 2012 kl. 23:17
Hej,

Jeg har brug for assistance i form af en kort guide, til en effektiv ophængerknude. Jeg var ude med en kammerat her den anden dag, som fik bundet en slags lykke knude? 

Jeg har nogle 3 svivler liggende - jeg tænker det ikke er smart at benytte dem, da de er temmelig synlige for fisken? 

Hjælp værtsættes.Smile

Mvh Anders 
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2012 kl. 23:29
Tag et stykke line på ca 30cm en anelse tyndere end din hovedline, og læg den langs din hovedline og lav en kirug knude, så bliver det ikke stærkere
 
Jesper Rasmussen
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2012 kl. 23:43
mener i havørredens hemmelighed at de snakker om ophængere, og at man bruger en stump line som er tykkere end hovedlinen så den ikke hægter op... jeg plejer at lave den med det flourcarbon jeg bruger som spids... men også med kirurg-knuden. Dog oplever jeg også at den inde ved hovedlinen bliver viklet ind i en knude under kastet... har ikke haft noget tykkere for at se om det virker...

nogle binder også bare en stump line i krogbøjningen på fluen og så har en "efterhænger"...
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2012 kl. 23:53
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 07:27
Brug denne http://www.wideopen.dk/info/Glidende_ophænger_Havørredens_Hemmeligheder_125l1.aspx som CRC henviser til, det er den bedste, og der står også hvorfor.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:50
Angående ophænger knuder og andet setup, så er der jo gennem årene lavet mange tiltag til at få tingene til at fungere, og i en moderne tid med blandt andet de nye fusions liner, har man måtte lave lidt andre tiltag:
 
Jeg bruger blandt andet den her metode:
 
 
Der er flere andre måder, at lave sine ophængerknuder på, og jeg laver i dag ikke det store hokus pokus med knuder, ovenstående metode virker, og ja Moser ringe ser fiskene ikke, de er meget små, i de mindste størrelser, og jeg bruger dem også på alle mine forfang, til alt mit fluefiskeri.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 19 Nov 2012 kl. 17:56
Til top
Anders Hunniche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersH Avatar

Tilmeldt:: 26 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 22:13

Takker for svarne! 

Turen indbragte desværre ingen ørreder denne gang. Havde et par der fulgte blinket hele vejen ind. Men sådan er fiskeri jo ;-) 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres