Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Post Danmark - så fik jeg også prøvet det!

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Post Danmark - så fik jeg også prøvet det!
    Sendt: 19 Nov 2012 kl. 11:59
Så fik jeg også prøvet Post Danmarks formidable evne til at smide breve væk.
 
Jeg vandt en aukltion for 2-3 uger siden, et lille beløb 40kr. med  porto blev det 48,- blev betalt  ellers var valget  122,- som pakke´.  Nu næsten 2 uger efter jeg betalte er mit brev endnu ikke ankommet Cry
Sælgeren fortæller at brevet blev sendt samme dag, han fik min betaling og dette stoler jeg på, da vi har hadlet flere gange før. Men der er vare så...AngryAngry
 
Mit spøgsmål er om andre har været ude for at deres brevet er forsvundet mens de har været i post Danmarks varetægt og hvad gør man i sådan en situation
 
SmileN
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:03
Ja og man kan desværre intet gøre da der ingen forsikring er på normale breve.
Jeg tager normalt et foto af brevet med porto så jeg i det mindste har det som en form for forsikring.
Det bør være en gensidigt accepteret aftale når auktioner sendes som brev.
Men på den anden side har jeg efterhånden sendt en del breve som er kommet rigtig frem.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:25
Citat: Nicolai Berthelsen

 
Mit spøgsmål er om andre har været ude for at deres brevet er forsvundet mens de har været i post Danmarks varetægt og hvad gør man i sådan en situation
 
SmileN
Der kan da være et par forklaringer, 1. Der er skrevet forkert adresse , 2. leveret til forkert adresse af PostDK (den fejl der oftest sker),,, herudover, så kan brevet måske være stjålet eller hvis ikke der er brugt en boblekuvert, så kan brevet have sat sig fast i deres sorteringsmaskine mm.- jeg har prøvet at sende en nøgle i en alm. kuvert, hvor kun den tomme kuvert med hul i kom frem.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:26
Der kan jo være det sælger har fået skrevet forkert eller noget er utydeligt af den ene eller anden årsag.
 
Men det er sælger der skal efterlyse det.
 
Ikke alle postbude er lige kloge nok til at kigge på døren ved siden af i en opgang hvis der ikke står det rigtige navn på postkassen eller brevsprejken.
 
Hvis afsender har skrevet th istedet for tv eller noget i den stil.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:50

Jeg tror ikke adressen er skrevet forkert, fordi vi som sagt har handlet før og der kom varen frem uden problemer i en kuvert, hvor adressen var skrevet meget tydeligt. 

 

Jeg ved godt, at jeg fravalgte at få sendt min vare som pakke til 82kr. og jeg stoler på sælgeren, fordi vi har handlet flere gange sammen. Men hvis nu denne tillid ikke havde været der! Hvad så?

 

Jeg kan ikke bevise at brevet ikke er modtaget og sælgeren kan jo heller ikke bevise at brevet er sendt - andet en hvis han direkte filmer kuverten med den rigtige adresse på, bliver smidt i en postkasse. - man kan muligvis få en kvittering på posthuset, men det er vel kun en kvittering på at der er sendt et brev - ikke et specifikt brev til en specifik adresse, eller hvad?

 
Når jeg spørger sådan, så er det fordi jeg overvejer meget at sælge ud af mit spinnefiskegrej, meget af det bruger jeg ikke mere og min søn dyrker næsten kun fluefiskeriBig smile jeg ville bare ikke have det godt med, at sende breve frem til auktionsvindere, der så fik denne en lang næse, fordi mine breve måske ikke når frem.
 
SmileN
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 13:26
Hvis du på nogen måde vil have en garanti for dine forsendelser skal de enten sendes som pakke eller rekommenderet... Når du sender som brev får du en billig porto men ingen garanti.. Ikke for sjovt at p&t skriver "læg ikke penge eller værdigenstande i konvolutten"

 
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 13:41
PostDanmark hurra hurra hurra.
Jeg modtager ugentlig post til andre på min gade, de kører på fortovene med deres knallerter.
Sidst jeg bestilte bindematerialer ved korsholm, som blev sendt i en bobbelkuvert.
Ja så gad man ikke putte den i postkassen, man hængte den simpelthen i dørhåndtaget !

Så klager man.
Det skal man så passe på med, nu modtager vi ikke det post vi ved er på vej.

Kæft en konstruktion af rygklappere og dækkere
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 14:17
HEJ alle
 
så dårlig er postdanmark nu heller ikke,  sender hver dag med dem har til dato kun mistet 2 pakker, ud af ca 3000 stk så der er penge at spare.
 
DEt kan jo være mange årsager til at brevet ikke er kommet frem
 
 " Har lige fået et retur "
 
med beskeden" H/F lukket fra 1/10 ... 1/4 2013 " har ennu ikke hørt fra ham der bestilte.? 
 
 
 
mvh Jørn Lionfish
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 14:46
i 2008 forsvandt der 50000 pakker i Post Danmarks varetægt.
Har selv oplevet at sende en cd med fotos til noget familie. I kuverten lagde vi også 2 karameller. Da brevet kom frem havde det været åbnet. Cd'en fjernet. Karamellerne var spist, men karamelpapiret havde den vittige tyv lagt ned i kuverten. 
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:00
Citat: Nicolai Berthelsen

Så fik jeg også prøvet Post Danmarks formidable evne til at smide breve væk.
 
Jeg vandt en aukltion for 2-3 uger siden, et lille beløb 40kr. med  porto blev det 48,- blev betalt  ellers var valget  122,- som pakke´.  Nu næsten 2 uger efter jeg betalte er mit brev endnu ikke ankommet Cry
Sælgeren fortæller at brevet blev sendt samme dag, han fik min betaling og dette stoler jeg på, da vi har hadlet flere gange før. Men der er vare så...AngryAngry
 
Mit spøgsmål er om andre har været ude for at deres brevet er forsvundet mens de har været i post Danmarks varetægt og hvad gør man i sådan en situation
 
SmileN


Der sker ind imellem.
En enkelt gang kørte de over en fiskestang i transport rør så den knækkede. Erstatningen blev kr. 400,- da Post Danmark tager ekstra betaling for værdi forsendelser. 100 kr. pr. 1000 kr du vil forsikre.

Sendt som alm. brev er der ingen dækning.
I bedste fald send som pakke eller få en indleverings kvittering for dit brev. Det koster naturligvis ekstra hos Post Danmark.

I dag anvender jeg udelukkende GLS til alle forsendelser og altid har de nået frem.
Standard forsikrings summen er 4500,- og deres priser meget rimelige i forhold til Post Danmark. Hos GLS sendes alt som pakker. Pakken bliver leveret hos døren når du sender som privatperson til privatperson.

//klip.. slettet da jeg blev gjort opmærksom på andre priser i et indlæg længere nede //

Det lyder som salgstale for GLS, men jeg selv blev træt af Post Danmarks manglende evner for flere år siden.




Redigeret af finnjensen - 19 Nov 2012 kl. 19:03
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:00
Jeg har sendt pakker og breve i mere end 20 år - brevene i tusindvis - pakker i hundredvis (privat og job) og jeg har èn eneste gang mister en brevforsendelse på de mange år - så mine erfaringer med det gamle 'væsen' er rigtigt gode.
 
Christian - det tror jeg kort og godt ikke på - at 50.000 pakker dvs registrerede forsendelser skulle forsvinde på et år - det skulle være 200 pakker om dagen (hverdage) - mon ikke det er noget sludder ?
 
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:04
Citat: finnjensen



Der sker ind imellem.
En enkelt gang kørte de over en fiskestang i transport rør så den knækkede. Erstatningen blev kr. 400,- da Post Danmark tager ekstra betaling for værdi forsendelser. 100 kr. pr. 1000 kr du vil forsikre.

Sendt som alm. brev er der ingen dækning.
I bedste fald send som pakke eller få en indleverings kvittering for dit brev. Det koster naturligvis ekstra hos Post Danmark.

I dag anvender jeg udelukkende GLS til alle forsendelser og altid har de nået frem.
Standard forsikrings summen er 4500,- og deres priser meget rimelige i forhold til Post Danmark. Hos GLS sendes alt som pakker. Pakken bliver leveret hos døren når du sender som privatperson til privatperson.

Hvis du sender en fiskestang i rør på 150 m. (og 20 kilo!)i længden koster det hos GLS 150,- med T&T nummer, forsikring op til 4500,-.
Tilsvarende ville du skulle betale Post Danmark for pakkeprisen efter vægt. Ekstra gebyr (volumetillæg) fordi pakken er længere end 120 cm. plus 4x100 kroner for at forsikre op til 4500,- og lidt mere pakkepris hvis den skal leveres på bopæl. Så du er i nærheden af kr. 400,-.

Det lyder som salgstale for GLS, men jeg selv blev træt af Post Danmarks manglende evner for flere år siden.


[/QUOTE]
 
Finn er det surfcasting..........Big smile  !!!!
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:06
Citat: tackler



 
Finn er det surfcasting..........Big smile  !!!!


Ja hvorfor bruge 4 delte stænger Cool

Længden gik fra 150 m til 150 mm men nu skulle det endelig passe med 150 cm Tongue
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:21
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:27
selvom jeg ringede til PostDK, talte med deres kontor der sad med pakken i hånden, og vedkommende skrev ekstra meget info på kassen (og mærkatet som jeg kunne se da jeg endelig fik pakken), og omdelerekontoret der skulle sende det med postbudet ud, kunne se hvad der stod, så præsterede postbudet alligevel ikke at kunne forstå/læse/tænke selv hvad der stod på pakken. Det tog over 1 for at pakken kom frem. Jeg har 3 kollegaer der alle har arbejdet ved PostDK, og nogle af de historier de fortæller, er mildest talt gruopvækkende .. og det er ikke kun 2 - 3 historier .. det er RIGTIG mange. 

Jeg kan kun sige, tag dig i agt hvis du sender eller får noget sendt via PostDK .. ALT kan ske .. 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:46
Hej forum
 
Ja, jeg har så haft utallige problemer med GLS HVER gang, at min
grejforhandler har tvunget mig til at modtage via dem.
(Handler nu simpelthen ikke i forretninger, hvor GLS er tvang)
 
Har i mange mange år ikke haft problemer med PostDK
(andet end at deres serviceniveau er ikke-eksisterende Ouch)
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:51
Post Danmark, det er da en parodi på ordet "service". For ikke så lang tid siden ventede jeg en pakke og gik hjemme af samme grund. Det eneste jeg nåde at opfatte, det var lyden af en postkasse der klaprede, man farer ud og ser en gul postbil der runder gadehjørnet. I postkassen lå der en besked om en pakke, til afhentning næste dag !!!!!. Jeg har ham mistænkt for at kun medbringe erhvervspakker og sedlerne om privatpost er udfyldt på forhånd til aflevering i postkassen, uanset om folk er hjemme eller ej. Service LOL
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 16:44
Hvordan er man så dækket ind når man sender som pakke til 82kr?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 16:49
Har lige talt med post dk og almendelig pakke til 82kr 5kg er dækket op til 4800kr
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:01
Citat: tolund

Post Danmark, det er da en parodi på ordet "service". For ikke så lang tid siden ventede jeg en pakke og gik hjemme af samme grund. Det eneste jeg nåde at opfatte, det var lyden af en postkasse der klaprede, man farer ud og ser en gul postbil der runder gadehjørnet. I postkassen lå der en besked om en pakke, til afhentning næste dag !!!!!. Jeg har ham mistænkt for at kun medbringe erhvervspakker og sedlerne om privatpost er udfyldt på forhånd til aflevering i postkassen, uanset om folk er hjemme eller ej. Service LOL
 
 
Lige netop det der har jeg oplevet flere gange, og det irriterer mig VIRKELIG meget!
Eller der bliver ringet på og man når ud til døren kun 10-20 sekunder efter og så er han allerede væk, da de åbenbart går ud fra at folk ikke er hjemme.

Man skal jo nærmest ligge på lur ved døren eller under postkassen LOL
 
Det skal dog siges at det heldigvis ikke er sådan hver gang Wink
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:18
Ja Bertelsen du er ikke den eneste, jeg skulle have en pakke fra England den er stadig i england for post danmark har returneret den ( det er IKKE første gang ) uden den har været på min adresse,Der er mange måder at tjene penge på Klager du gider de end ikke at svare, jeg har ikke den store tiltro til dem men de har et mopol og det udnytter de til fulde
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:39
Citat: Ørde

selvom jeg ringede til PostDK, talte med deres kontor der sad med pakken i hånden, og vedkommende skrev ekstra meget info på kassen (og mærkatet som jeg kunne se da jeg endelig fik pakken), og omdelerekontoret der skulle sende det med postbudet ud, kunne se hvad der stod, så præsterede postbudet alligevel ikke at kunne forstå/læse/tænke selv hvad der stod på pakken. Det tog over 1 for at pakken kom frem. Jeg har 3 kollegaer der alle har arbejdet ved PostDK, og nogle af de historier de fortæller, er mildest talt gruopvækkende .. og det er ikke kun 2 - 3 historier .. det er RIGTIG mange. 

Jeg kan kun sige, tag dig i agt hvis du sender eller får noget sendt via PostDK .. ALT kan ske .. 
Meget á propos den nylige sag om tre ansatte i en amerikansk Wal-Mart: 
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 18:05
Jeg bestilte en stang i USA og den skulle leveres via GLS, fandt jeg ud af. Efter at have fundet på tracking-nummeret at vognmanden havde været på min adresse og forgæves søgt at aflevere den, ledte jeg efter den seddel han skulle lægge. Der var ingen i min postkasse. Så fik jeg det geniale indfald at ringe til GLS og bede dem om at aflevere den på mit arbejde næste dag.
Da dagen var gået og jeg skulle hjem, ringede jeg og fik at vide at vognmanden havde været der men der havde ikke været nogen hjemme så han havde lagt en seddel. Nede i vores reception som er bemandet fra kl 07:00 til 17:00 havde de ikke set ham....
En gang til ringede jeg til GLS og forklarede situationen. Den er jo svær at lyve sig fra for vognmanden.
Så lovede de udkørsel næste dag og først da blev den afleveret.
Jeg er ikke imponeret af andet end GLS frækhed.
 
Må jeg foreslå Postdanmarks døgnpost-automater? Der kan man få en mail eller sms når pakken er leveret. Det er hurtigere end udbringning og man kan få leveret pakken lige i den automat i Danmark man vil. Ved sit arbejde eller hvor det nu er mest belejligt. Pakken kan hentes døgnet rundt.
Men der er jo en størrelses-begrænsning, så stænger går vist ikke.
 
 
 
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 19:02
Citat: hean

Har lige talt med post dk og almendelig pakke til 82kr 5kg er dækket op til 4800kr


Tak for info Thumbs Up

Jeg har lige set Post Danmarks nye forretnings bestemmelser fra april.

Det ser jo næsten ud til der er nye tider på hos Post Danmark, eller rettere, de vender tilbage til hvad som engang var.
Thumbs Up
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 19:09
Stik så denne.
 
Jeg købte en brugt Sage TCR 10" #7 - af en kendt bruger herinde, stangen ankom ikke og blev efterlyst, 14 dage gik, både sælge som havde fået sine penge samt undertegnede rykkede post danmak for svar - sørme jo om ikke sælger fik oplyst at stange nu var fundet, den blev derefter endnu engang sendt fra Djævleøen med kurs mod Jylland, et par dage efter ankom stangen, stor var fornøjelsen da den skulle pakkes ud, men større var forbløffelsen da det var en Sage Z-Axis 10" #7 jeg nu havde modtaget Wink stik lige den.
Venligst
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 20:25
Fremlyser PostDanmark en stang i en efterlysningssag og fremsendte stang ikke er din er det bedrageri at beholde den.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 20:37

den 10.10 og 29.10 skete det igen igen for mig tit når jeg sender breve til hundig/greve kommer de aldrig frem jeg har prøvet på alle mulig måder at få postdanmark i tale men bliver henvist til ders kundeservice hvor man kommer til og snakke med en sur kvinde som påstår at der ikke er sket nogen fejl fra dem af og de ikke har nogen med lange finger ansat  personlig er der gået 5 breve tabt sidste år  og kun 2 indtil nu i år  

k&b
christian t.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 20:45
Citat: Nicolai Berthelsen

http://avisen.dk/tusindvis-af-pakker-forsvinder-hos-post-danmark_8903.aspx
 
SmileN
 
Ikke fordi jeg anser BT for at være den bedste kilde i denne manipulerede verden - men uanset hvad, bør man skelne mellem alm. breve og så de registrerede forsendelser 'pakker' - som med stregkoder registreres ved alle bevægelser indtil de udleveres til modtager - og det er det jeg anfægter - så hvormange er registrerede forsendelser af de 50.000 ?????
mvh
Heinz
 
ps: Send aldrig værdifulde ting som brev - især ikke hvis 'brevet' ser ud - så selv den mest fladpandede ferieafløser hos Post DK kan se den indeholder noget interessant !
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 20:54
Hej
Jeg har brugt Post Danmark ved handler gennem adskellige år, sådan set uden problem, pakkepostens knusemaskine har dog gnasket godt og grundigt i flere af mine pakker - både dem jeg har sendt og dem jeg har modtaget. -  en enkelt fiskestang forsvandt efter posten havde forsøgt at aflevere stangen her på adressenCry men i store træk har jeg gennem årene været forskånet for forsvundet breve jeg har sendt. Det drejere sig om 2-3 stykker i alt. 

MEN, men, men inden for de sidste 3 uger, må jeg nok indrømme at der er sket ændringer.

ind til nu mangler Post Danmark at afleverer 6 af mine sendte breve - flere af dem afleveret direkte ved skrænken i det samme posthus, samme posthus der ikke kunne finde min fiskestang, da jeg stod med pakkesedlen.
Det er bare så pi... Fu... ti... og lo... træls når der ikke er alternativ til brevforsendelse, uden det skal koste en mindre formue i porto.
Nogen der har et forslag? Jeg tør sku´snart ikke sendet et brev alm. brev mere

/J





Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 21:00

synes tit der kommer post som ikke høre til her og så sent som idag kom der en mand med en pakke som var leveret ved ham ,men den var til os ,  har også tit  manglet post ,men det er sjældent dukket op igen

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 21:21
Må jeg anbefale at man sætter sig ind i p&t regler for forsendelser inden man farer i flint.. P&T har ikke leveret private pakker siden 2010 direkte på adressen, at nogle lokale postmænd så gør det alligevel er vel ren og skær service..

Vi sender udelukkende indenlands pakker (erhverv) med P&T +2000 om året gennem de sidste 6 år har vi kun mistet en (1) pakke som aldrig dukkede op, til gengæld blev indholdet erstattet..

Vi stoppede med at bruge GLS da en chaufør anbragte en værdipakke med en værdi på 55.000 på en dørtrin 300 meter fra den adresse der stod på pakkesedlen... Så sorry guys...... men ingen er fuldkommen
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 21:35
Citat: Sofus_100

Må jeg anbefale at man sætter sig ind i p&t regler for forsendelser inden man farer i flint.. P&T har ikke leveret private pakker siden 2010 direkte på adressen, at nogle lokale postmænd så gør det alligevel er vel ren og skær service..

Vi sender udelukkende indenlands pakker (erhverv) med P&T +2000 om året gennem de sidste 6 år har vi kun mistet en (1) pakke som aldrig dukkede op, til gengæld blev indholdet erstattet..

Vi stoppede med at bruge GLS da en chaufør anbragte en værdipakke med en værdi på 55.000 på en dørtrin 300 meter fra den adresse der stod på pakkesedlen... Så sorry guys...... men ingen er fuldkommen
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 21:37




Redigeret af kvindemin - 19 Nov 2012 kl. 21:40
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 21:47
Post danmark har engang tabt min samsung tlf som var til reperation og jeg kontaktede telia som enda havde sendt den til rep. De kunne intet stille op og en masse kamp og ballade langtid efter, måtte jeg bare give slip og glemme telefonen.. Det var komplet umuligt at kæmpe imod.! ;/
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 22:23
Hvorfor er det så lige jeg har en mærkat på min postkasse, der henviser til en ordning, (modtagerflex) hvor posten kan aflevere pakken på et aftalt sted. I en garage, brændeskur, ved nabo eller lignede. Hvis ikke de har leveret pakker til private siden 2010.

Redigeret af tolund - 19 Nov 2012 kl. 22:26
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 22:53
82 kr til døren eller 67 kr til nærmeste post. Det er pakke taksterne for pakker op til 5 kg. Så jo de kan godt sendes og modtages "ved døren"
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 11:02
Citat: NicolaiH

82 kr til døren eller 67 kr til nærmeste post. Det er pakke taksterne for pakker op til 5 kg. Så jo de kan godt sendes og modtages "ved døren"
 
Ok.. havde bare hørt noget andet, ved ikke om det er anderledes med erhverv.... men jeg mener stadig man bør sætte sig ind i reglerne før man farer i flint, og sviner til højre og venstre
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 11:39
Henrik nu har vi rent faktisk sat os ind i reglerne om aflevering af pakker til private. Det er dig der påstår at de ikke har leveret til private siden 2010. Hvilket ikke er korrekt.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 15:45
Sjovt nok kommer rudekuverterne altid frem Geek
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 18:39
Det bliver da vist en lang tråd den her :-))
 
Efter at havbe skæmmet tråden, får jeg næsten opfattelsen af at de fleste er lidt forudindtágede.
Hvad pokker man skal vel brokke sig over posten. Eller hvad?
 
Jeg har nu bhrugt postvæsnet gennem mange år, og ud over danske fragtmænd har jeg ikke brugt gls og andre pakke firmaer. Det funker ikek rigtigt her ude på landet. Men det gør post danmark efter min mening. Bare ned i brugsen, så er der en postbutik som også kan give råd hvis der er noget man er i tvivl om.
Med hensyn til prisen, så er der heller ikke noget at komme efter. Jeg syntes post danmark efter den sidste ændring i posttaksterne er rimelige  i pris.
At post danmark påståes ikke at kan levere pakker til private, sikke noget vås. Jeg får pakker flere gange ugentligt på min modtagerflex ordtning, hvor posten leverer pakker uden at jeg skal være hjemem for at underskrive kvittering. Er man uheldig en samarbejdspartner eller sælger bruger gls eller et andet pakkefirma, så ender pakken sq altid på en eller anden terminal fordi man ikke var hjemme, og så er det en selvafhenter såfremt man ikke vil betale for en ny udbringning.
 
I kan nok se at jeg syntes at i er for hårde ved vores postvæsen. Jeg syntes faktisk at de gør det godt og det til en fornuftig pris. Man kan da for pokker ikke undgå at der sker fejl, dem laver vi jo allesammen ind imellem, så det gør både posten og diverse pakkefirmaer naturligvis også.
 
/frede
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres