Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sidder fast i samlingerne.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sidder fast i samlingerne.
    Sendt: 25 Nov 2012 kl. 14:36
Hey fiskevenner, jeg har lidt problemer med at få min fluestang fra hinanden i samlingerne. Nu har den været så dum at sætte sig fuldstændig fast :( hvad kan jeg gøre for at få den fra hinanden? Har prøvet at vride i stangen, men lige lidt hjælper det. Hvad kan jeg gøre for at få den op og kan jeg gøre noget for at den i fremtiden ikke sætter sig fast igen?

Mvh.
Kristoffer
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 14:39
nu  varmt vand  held over og drej så  gerne 2 personer.
hold ikke i øjnene.
 
bagefter  ferrolevoks
hvis altså det er en kulstang
 
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 14:54
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 16:03
Hej
 
Brug et par af de billige grønne gummihandsker eller lignende. Derefter smøres ferulen med parafin.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 16:07
Her er en løsning jeg har brugt til min SAGE :

Har du sat den sammen da den var lidt våd ? - Da er den næsten umulig at skille ad

Det du ønsker er at de to stangdele skal få forskellig temperature

varm kold

Læg en ps. frosne ærter ell. rundt om stang delen for at køle hele feltet ned. ca. 2 - 5 min.

Sæt nu hånden oven på samlingen - for at varme

Træk fra hinanden før den inderste del bliver varm - kun topdel - bliver varm..

Det virker

Venligst Jesper

Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 20:22
Den løsning med kold og varm er rigtig god...Men husk at være varsom, hvis du vrider i stangdelene, den kolde del er ikke så flexsibel som den varme !
 
Og så lige en ting mere...Husk at rengøre dine ferruller inden du samler dem, både han og  hun delen, efter du har smurt dem ind i ferrule voks, de har nemlig en trang til at samle på skidt når de er blevet vokset og som bekendt så er skidt i ferrulen lig med ridser  Thumbs Down
 
Leif P
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 20:35
og så tag stangen bag ved knæene!!  og tryk ud med benene  ! gerne iført  gummi hansker,   ble. og beskyttelses hjelm..
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 23:29
Plejer at bruge to rørtænger og det virker næsten hver gang.
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 10:04
Et stykke cykelslange viklet stramt omkring ferulen plejer at hjælpe. Den større diameter og friktion plejer at klare jobbet.
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 10:12
syrefri verseline er fast bestanddel af grejkassen. lige lidt på inden stangen samles og aldrig problemer med noget som helst
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 10:27
Der er mange måder. Hvis du har en makker, hjælper det som regel at være to om det. Så kan man trække delen fra hinanden uden at vride. Det er svært, når man er alene. Og det er også en af grundene til, at det kan hjælpe at fatte om stangen bag knæene.

Johan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 11:00
Den her teknik, og virker det ikke så lige en gang WD40 spray, sæt stangen på højkant og lad den tynde olie rende ind i 10 min, kom herefter is omkring ferullerne og lad ligge i 20 minutter og gentag.. det virker.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 13:37
Prøv med at stille stangen uden for i kulden nogle minutter og så ind i varmen igen, det klarer ofte bøvlet enten udenfor eller indenfor.
 
Hammer - sav og kanonslag virker også, men giver ofte følgeskader. Bevar roen, så prøv dig frem med temperatursvingninger og nul VOLD.
 
Jeg har oplevet det med en 14 fods fluekæp ved Skjern Å. Den kunne ikke være i bilen i hel tilstand, men et par minutter under Skjern Å og så op igen, løste problemet fint. Jeg bruger stadigvæk den stang.
 
Og lad være med at smøre for meget fedstof på han-delen, det kan ende med en sprængning af hun-delen, når man samler stangen, som skal drejes sammen med kærlig hånd Big smile
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres