Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

voldsomme prisforskelle

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: voldsomme prisforskelle
    Sendt: 04 Dec 2012 kl. 16:38
Den nye aspire stang er på gaden, føj den ser lækker ud Smile

Kan dog godt undre mig meget over hvorfor at prisforskellen på samme stang er så stor??



2000 kr. for den samme stang i 9´10-30???

Man kan jo godt frygte lidt at Jan og Bo butikkerne, som var de første til at føre stangen, vidste at ingen andre havde den, dvs. at der ikke var nogle steder at sammenligne prisen og derfor tog en urimeligt høj pris?? Hvis det er tilfældet, er det så ok, hvad syntes i??

Fiske hilsner




Redigeret af Nikolaj Kolding! - 04 Dec 2012 kl. 17:12
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 16:55
??


Forskellen på "billigste" og dyreste er 600,-

EDIT: Ahh...du redigerede dit indlæg i mellemtiden LOL



Redigeret af jespergio - 04 Dec 2012 kl. 16:56
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 16:58
Ja det var en beklagelig copy paste fejl herfra, men som sagt rettet  Tongue
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:05
Citat: Nikolaj Kolding!

Ja det var en beklagelig copy paste fejl herfra, men som sagt rettet  Tongue
No problem, senõr Smile
Men enig - pænt styg prisforskel hos Jan & Bo *brrr*
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:07
Citat: Nikolaj Kolding!

Ja det var en beklagelig copy paste fejl herfra, men som sagt rettet  Tongue

Så mangler du bare at lave klikbare link også, så er den helt hjemmeWink

Men du har ret, de er dæleme dyre hos Jan & Bo!

Mvh
Henning
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:11
Som jeg ser det, så har de dem til samme pris, men den ene butik har sat dem på tilbud med det samme.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:13
Citat: Henning

Citat: Nikolaj Kolding!

Ja det var en beklagelig copy paste fejl herfra, men som sagt rettet  Tongue

Så mangler du bare at lave klikbare link også, så er den helt hjemmeWink

Men du har ret, de er dæleme dyre hos Jan & Bo!

Mvh
Henning

Til ære for dig Henning skulle det hermed være rettet Thumbs Up
Til top
Preben Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Preben99

Tilmeldt:: 10 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Preben99 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:27
Hvis man kigger godt efter har Jan og Bo den også på tilbud
http://shop.janogbo.dk/kalender-tilbud-nyt-tilbud-hver-dag-/973-shimano-aspire-dx-2013-nyhed.html

Redigeret af Preben99 - 04 Dec 2012 kl. 17:30
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:30
Citat: duck power

Som jeg ser det, så har de dem til samme pris, men den ene butik har sat dem på tilbud med det samme.

Nu er det jo et meget kendt fænomen at den vejl. pris, ligger en anelse højt - så ser det nemlig godt ud når varer er på tilbud. Det som undrer mig er at lystfisk.dk jo også skal tjene penge på stangen, den bliver helt sikkert populær og er 2013 nyhed, så nægter at tro de forærer dem væk. Nu handler det heller ikke om lystfisk.dk vs. Jan og Bo, men mere om vi som kunder ind i mellem bliver snydt?? 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:33
Citat: Preben99

Hvis man kigger godt efter har Jan og Bo den også på tilbud
http://shop.janogbo.dk/kalender-tilbud-nyt-tilbud-hver-dag-/973-shimano-aspire-dx-2013-nyhed.html

Det er så lige sket i skrivende stund, bare lige til info Smile
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:37
Citat: Nikolaj Kolding!


Nu er det jo et meget kendt fænomen at den vejl. pris, ligger en anelse højt - så ser det nemlig godt ud når varer er på tilbud. Det som undrer mig er at lystfisk.dk jo også skal tjene penge på stangen, den bliver helt sikkert populær og er 2013 nyhed, så nægter at tro de forærer dem væk. Nu handler det heller ikke om lystfisk.dk vs. Jan og Bo, men mere om vi som kunder ind i mellem bliver snydt?? 

Jeg synes mere det handler om at du har fundet endnu en mulighed for at hakke på Jan og Bo...
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:38
Citat: Nikolaj Kolding!

Det er så lige sket i skrivende stund, bare lige til info Smile
De har jo nok et øje med herinde ;)
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:44
Citat: duck power

Citat: Nikolaj Kolding!


Nu er det jo et meget kendt fænomen at den vejl. pris, ligger en anelse højt - så ser det nemlig godt ud når varer er på tilbud. Det som undrer mig er at lystfisk.dk jo også skal tjene penge på stangen, den bliver helt sikkert populær og er 2013 nyhed, så nægter at tro de forærer dem væk. Nu handler det heller ikke om lystfisk.dk vs. Jan og Bo, men mere om vi som kunder ind i mellem bliver snydt?? 

Jeg synes mere det handler om at du har fundet endnu en mulighed for at hakke på Jan og Bo...

Nu er der jo mange butikker som nok kunne finde på at gøre det samme. Begge butikker har lagt deres pris op på forsiden herinde, så det her tilfælde var bare hamrende oplagt at bruge som eksempel. Det som jeg vil frem til er om vi ind i mellem kommer til at betale en urimelige avancer på nogle vare, man må jo gå udfra at begge butikker tjener penge på stangen. 
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:44
Lystfisk er bare en kanon god butik med gode tilbud, er selv fra randers og handler der tit. Har en gang været ude og skulle købe en stang der kostede 100 kr mindre på nettet, så blev den bare sat hundrede kroner ned. Det syntes jeg er helt iorden service
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:20
Butikkerne lever jo af at sælge være til jer og ja nogle gange tjener de meget på enkelte vare. 
Men de kan jo ikke leve af at forærer deres vare væk til spotpriser. 

Det er jo i sidste ende op til os selv om vi vil betale prisen eller ej.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:28

Jan & bo så køre vi igen Clap 

Det er er standart de er 20% 40% dyre på de fleste vare
gad vide om de ikke tror vi dubbel tjekker nette op og ned efter bedste pris !!!!
det skulle man ikke tro siden de altid tid skal have lidt Extra til kaffe kassen... 
 
Og smutter vi en tur til tyskland fåes denne stang til 2000 +- Thumbs Up


Redigeret af Mallow - 04 Dec 2012 kl. 18:32
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:30
Citat: Nikolaj Kolding!

Citat: Henning

Citat: Nikolaj Kolding!

Ja det var en beklagelig copy paste fejl herfra, men som sagt rettet  Tongue

Så mangler du bare at lave klikbare link også, så er den helt hjemmeWink

Men du har ret, de er dæleme dyre hos Jan & Bo!

Mvh
Henning

Til ære for dig Henning skulle det hermed være rettet Thumbs Up 

Det er da bare i orden!Thumbs Up 

Mvh 
Henning
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:38
haha så har de så lavet en mindre fejl på lysfisker alle stænger er kun 2.40m om der så så 10" 9" 8" fod Big smile eller næsten for der stå jo også det rigtige mål kan jeg se Ups

Redigeret af Mallow - 04 Dec 2012 kl. 18:57
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:42
Hvis man vil ind på et marked, kan man vælge at sælge sine varer til kostpris - det er en helt almindelig måde at forsøge at vinde en markedsandel på.
Det er der intet hokus-pokus iSmile.

Jeg startede da også med at "forære" en masse fisk væk.

Den taktik går nogle gange godt, andre gange skaber man en omsætning - men aldrig et overskud.

Personligt vil jeg nu hellere have den gamle BX udgave, og det skal være 9 fod/kastevægt 5-20 gram... Så hvis der liiiiige er en som vil sælge mig en ??Big smile
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:47

Slette Af mig Selv !!



Redigeret af Mallow - 05 Dec 2012 kl. 00:53
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:52
Citat: Mallow

haha så har de så lavet en mindre fejl på lysfisker alle stænger er kun 2.40 om der så så 10" 9" 8" fod Big smile eller næsten for der stå jo også det rigtige mål kan jeg se Ups

Ups, ja, og det hedder ikke " (tomme) men ' (fod) Clap
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:56
Clap 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:00
Citat: simon agerholm2

Hvis man vil ind på et marked, kan man vælge at sælge sine varer til kostpris - det er en helt almindelig måde at forsøge at vinde en markedsandel på.
Det er der intet hokus-pokus iSmile.

Jeg startede da også med at "forære" en masse fisk væk.

Den taktik går nogle gange godt, andre gange skaber man en omsætning - men aldrig et overskud.

Personligt vil jeg nu hellere have den gamle BX udgave, og det skal være 9 fod/kastevægt 5-20 gram... Så hvis der liiiiige er en som vil sælge mig en ??Big smile

Hej simon

Ja det er jo så lige spørgsmålet hvad en sådan stang koster i indkøb, lad mig sige det sådan at jeg ikke tror på at lystfisk.dk sælger dem videre direkte til indkøbsprisen. Forretningerne skal have lov til at tjene nogle penge og det kræver en hvis avance, men det som jeg er lidt ude efter her, er om nogle vare sættes sættes lidt for højt, i et forsøg på at fange kunden i uvidenhed. Det gælder i øvrigt flere butikker.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:27
Nu var der en udsendelse for et par uger siden, hvor forskellige brancher blev sat under lup , og det blev afsløret at de "dikterede" priserne (ulovligt blev det fastslået)
 
Så der er jo ingen der forhindrer den ene eller anden shop , at køre med lavere salgspriser.
 
Jeg er sikker på at både Jan & Bo , og andre , følger med i konkulegaernes priser på nettet.
 
Som forbruger er det det nemmeste at shoppe rundt på nettet.
 
citat"er om nogle vare sættes sættes lidt for højt, i et forsøg på at fange kunden i uvidenhed"
 
Et godt bud, men trods alt et gæt.
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:58
Raymond :

Jamen så kan vi sgu da glæde os over, at der IKKE er prisaftaler i grejbranchen - det viser prisforskellen jo i dette tilfælde.
Men det kan da godt undre, at man starter med at smide en grejnyhed ud som tilbudsvare - næsten før den lander i butikkerne.. 
Nåede den overhovedet at blive solgt "normalt"??

Jeg har absolut ingen viden om indkøbsprisen på sådan en stang, men mit bud er, at det kommer an på hvem det er der handler den ind.
Al handel er jo kombinationer af penge, samhandelsaftaler, personlige relationer, og MÆNGDE.
Jeg vil dog stadig tro, at nogle faktisk vælger at sælge til indkøbspris.
Enten for at vinde markedsandele, eller fordi de håber på et mersalg af varegrupper som de faktisk tjener penge på.


Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:01
Citat: Nikolaj Kolding!

Den nye aspire stang er på gaden, føj den ser lækker ud Smile

Kan dog godt undre mig meget over hvorfor at prisforskellen på samme stang er så stor??



2000 kr. for den samme stang i 9´10-30???

Man kan jo godt frygte lidt at Jan og Bo butikkerne, som var de første til at føre stangen, vidste at ingen andre havde den, dvs. at der ikke var nogle steder at sammenligne prisen og derfor tog en urimeligt høj pris?? Hvis det er tilfældet, er det så ok, hvad syntes i??

Fiske hilsner


 
Dette er et eksempel på, hvor meget konkurrence betyder for forbrugeren. Mon ikke der er lige så meget at spare på f.eks fluegrej, hvis butikkerne får lov til at prissætte som de vil.  
Til top
Jacob Niemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JacobS

Tilmeldt:: 13 Maj 2005
Geografisk: Øresundskysten
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JacobS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:14
Der vil nok altid være forskel på priserne i alle brancher. Lige i det her tilfælde er prisen på  Aspire faktisk meget tæt på at være ens, idet det kun er max 50 der udgør forskellen. 

http://shop.janogbo.dk/kalender-tilbud-nyt-tilbud-hver-dag-/973-shimano-aspire-dx-2013-nyhed.html

Det gælder jo om at tjene penge når man sælger sine varer i en butik. En god købmand køber billigt og sælger dyrt. Det gælder for alle uanset om man forsøger at sælge flere varer ved at sænke prisen. Hvis man vil have sine varer til den billigste pris hver gang så skal man indstille sig på at handle mange steder. Nogen gange vil det være Jan & Bo der er billigst andre gange måske Lystfisk.dk eller andre steder... 
Du er IKKE blevet snydt hvis du køber noget der kunne være købt billigere andre steder...

En ønske position for en hvilken som helst forretning er at være den eneste på markedet der sælger en eftertragtet vare. Så kan man selv sætte prisen. Det ville være en dødssynd at sælge for billigt. Faktisk kan det sidestilles med at skylle penge ud i toilettet...

Butikkerne arbejder alle efter de samme erhvervsøkonomiske principper og forsøger at tjene så mange penge de kan. Præcis den samme mekanisme der virker når vi prøver at købe varer til den billigste pris...


Redigeret af JacobS - 04 Dec 2012 kl. 22:19
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:30
En hel anden og i mine øjne langt mere ulden side af sagen, er netop at varerne sælges på "tilbud/udsalg", det vel og mærke når de allerførste gang introduceres på markedet. Det giver jo nærmest sig selv, at en ny vare ikke er på tilbud, hvis dette fortsat er prisen. Det virker endnu engang som bevidst ulovlig markedsføring; desværre jo bare endnu et eksempel på en liste alenlang indenfor denne branche! Kald nu en spade for en spade - Hvis de Shimano stænger, hjul og andet grej aldrig bliver solgt til en fra forhandleren fiktiv høj dikteret salgspris, så er det altså ikke et tilbud eller et udsalg, men bare normalprisen i givne butik og man må derfor ikke annoncere på den måde og blæse det op. Hvis det er en nyhed så kald den da det i stedet!
Til top
Jacob Niemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JacobS

Tilmeldt:: 13 Maj 2005
Geografisk: Øresundskysten
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JacobS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:42
Der er ikke noget ulovligt i den måde Aspire bliver annonceret hos hverken Jan og Bo eller Lystfisk...
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:43
Jeppe i så tilfælde må det vel være distributøren som sætter en for høj vejledende pris?
 
Synes jeg flere gange har læst også om Fenwick stænger med en vejledende pris som folk aldrig har set dem til!?
 
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2012 kl. 08:04
Altså lige Shimano som er på tilbud i alle butikker på hjulsiden, 999 for samme hjul overall, det stinker af LORT og ULOVLIGE dikterede priser, og det tjener intet formål andet end holde priserne i vejret, og i sidste ende samfundsskadeligt.
 
Den forskel du ser glæder mig og sikkert mange andre, og så er det op til den enkelte at se sig for ! og finde den butik hvor det er billigst.
 
Lige været en grim undsendelse om det emne på dr.
Og det glæder mig usigeligt de vil skærpe strafferammen, med op til 6 års fængsel for ulovligt at diktere priser


Redigeret af jhh - 05 Dec 2012 kl. 08:09
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2012 kl. 16:14
Måske et dumt spørgsmål men er den der Shimano Aspire ikke magen til Shimano Lesath ?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 14:06
I en handel er alt tilladt, bare det er lovligt. Konsekvenserne kan så være "flygtende" kunder, så det er bedst, at holde sig indenfor fornuftens og forklaringernes prissætninger.
 
Dikterede priser findes mange steder, og ja det er ulovligt. Men man er nødt til, at følge "truslen" da man ellers ikke kan få varen leveret mere. Man sælger jo ikke meget med halvtomme hylder. Dikterede priser findes bl.a. på sikkerhedsudstyr/redningsveste etc.
 
At en vare bliver sat på udsalg som det første, kræver antageligt en godkendelse fra leverandøren, evt. under et andet navn - nemlig lancering/omtale på markedet!
 
Mvh. - Kim -
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 15:39
Á propos prisaftaler:


Operation X undersøger: De hemmelige prisaftaler

 

Morten Spiegelhauer afslører, hvordan vi alle kommer til at betale for meget for vores varer, når butikker og leverandører indgår hemmelige aftaler om at holde faste priser på varerne.

Ifølge konkurrencelovgivningen er prisaftaler butikker imellem ulovligt. Det er det, man kalder et kartel. Men det er også ulovligt for leverandører at diktere til hvilke priser, butikkerne skal sælge. Det kaldes bindende videresalgspriser.

"Operation X"s journalist går undercover som ny forhandler for at undersøge, om vi bliver pålagt at sælge kendte danske mærkevarer til faste priser. Se hvordan det går, når 'Operation X' vender tilbage mandag den 12. november kl. 20.00.

Vi må ikke sige det, men...

Alligevel får "Operation X"s journalist at vide af sælgerne, at hun skal overholde priserne. Ellers kan hun miste samarbejdet med leverandøren. En handling, som sælgerne godt er klar over, ikke er i tråd med lovgivningen. Flere af sælgerne siger nemlig undervejs, at de rent lovmæssigt ikke må sige, at forhandlerne skal overholde priserne, men det skal man alligevel, hvis man vil sælge deres varer.

Operation XFoto: Peter Mühlhausen/TV 2

I andre tilfælde bliver butikker nægtet levering af varer af leverandører, fordi de ikke overholder de faste priser. Det er tilfældet i Brian Jørgensens sag. Han er forhandler af softguns og hardball-udstyr i forretningen Alphastore i Vordingborg. I de sidste ti måneder har han været blokeret af en af Europas største leverandører af softguns, firmaet Action Sport Games, fordi han satte deres kugler ned med 5 øre i pris.

På en skjult optagelse, som Brian Jørgensen foretog, indrømmer sælgeren fra Action Sport Games, at de lavere priser er grunden til, at han står spærret som forhandler. Og sælgeren fortæller også, at alle de andre forhandlere overholder priserne. Fordi det har de nemlig aftalt at gøre.

"Operation X" kigger nærmere på Brian Jørgensens sag for at finde ud af, om det er leverandøren, der ønsker at diktere priserne, eller om det er et kartel af forhandlere, der står bag de faste priser.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 16:00
Hej Jesper Big smile
 
Godt fundet. Den "sag/problemstilling" har så været oppe og ringe et par gange. Som regel er det sådan, at de etablerede større forhandlere ikke bryder sig om, at mindre ny etaplerede forhandlere får muligheden for, at stjæle deres kunder via superlave priser - hvilket de små jo netop gør for at kunne overleve/komme ind på markedet.
 
De store taler med deres leverandører og presser dem evt. med, at de ikke vil forhandle varerne, hvis ikke leverandøren gør sådan og sådan. De holder så et ekstra øje med de nye små. De store kan få større rabatter i form af større køb, men hvad er det værd, hvis de små sætter deres udsalgspris lavere end de store trods mindre rabatter. Derfor får man en sang fra de varme lande, hvis man sætter varen til en super kunde venlig pris.
 
På den anden side kan de store forhandlere jo rotte sig sammen hvis ikke der var denne "mindstepris". De kunne sælge alle de små forhandleres varer til en endnu lavere pris end deres, og således udkonkurrere de små!. Det lyder desværre som når en narkoforhandler vil ind på markedet - og desværre virker det også sådan her!.
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 12 Dec 2012 kl. 16:03
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 16:01
Man har en udsalgspris og en tilbudspris fordi kunder er så dumme at de ikke køber noget med mindre de tror de sparer penge... dvs. hvis stangen har en udsalgspris på f.eks 3995,00 og man kan købe den på tilbud her og nu for 2495,00 så har I / Kunden "sparet" 1500,00 og forhandleren tjener stadig det han hele tiden har regnet med at skulle tjene..

Hvis forhandlerne bare satte varen til 2495,00 med det samme ville I jo ikke købe den for I sparer jo ikke noget....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 16:21
#Henrik Big smile
 
Næææææh den køber jeg ikke. Det er sådan, at ALLE forhandlere gerne vil (og gør) sætter den vejledende pris således, at der er en referencepris ALLE kan forholde sig til.
 
Uanset hvad den ordinære pris så kommer til at lyde, vil det altid være kundens opgave, at undersøge om der er andre og bedre priser på markedet!.
 
En forhandler skal naturligvis være tilfreds med handlen ligesom køber, således at han kan se kunden i øjnene, når han kommer igen. Kunden skal også være tilfreds når han er kommer hjem og tjecker markedet for priser. Han kan evt. have fået en super introduction af varen, eller en større rabat i forbindelse med køb af flere varer.
 
Mht. en forhandlers prissætning, bør han jo selvfølgelig ikke gå under indkøbspris (+ moms), i almindelighed. Denne pris kan så forskellig øjemed blive yderligere nedsat, ved udsalg af forskellig art!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 17:08
Nu er der forskel på at drive en butik med ansatte og en netshop hvor man hver dag kan samle lidt ordre.
Den første har væsentlig flere omk. end den sidste.
Derfor kan den sidste udbyde en stang til en Speciel julepris der kun gælder frem til den 23 dec. d.å.
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 17:19
Citat: Taonga

Nu er der forskel på at drive en butik med ansatte og en netshop hvor man hver dag kan samle lidt ordre.
Den første har væsentlig flere omk. end den sidste.
Derfor kan den sidste udbyde en stang til en Speciel julepris der kun gælder frem til den 23 dec. d.å.
 

Begge butikker har mig bekendt en fysisk afdeling.. 

I øvrigt så har flere butikker nu fået stangen og sælger den til en pris som intet har at gøre med den "vejl. pris" at gøre.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 17:19
Hvor mange af jer har rent faktisk set udsendelsen? Wink
Det er ikke så meget pris-karteller der er problemet - men leverandører der dikterer priserne, og ikke vil levere hvis dette ikke overholdes.
Alle sælgerne Operation X havde fat i, sagde nej til at sælge til en fiktiv opstarter, da hun nævnte hun ville køre 10-15% under vejl. udsalgspris, for at få kunder ind i opstarten.

Lige fra Adidas, over Georg Jensen til mindre kendte leverandører.

Thumbs Down


Redigeret af jespergio - 12 Dec 2012 kl. 17:20
Til top
Nicolai Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicolai84

Tilmeldt:: 17 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 18:07
Jeg kender en sælger i tøjbranchen, og selvom han jo selvfølgelig ikke kunne benægte hvad der skete i Operation X, så siger han, at det faktisk også er de andre butikker der brokker sig, hvis en butik sælger varerne under pris, da det jo vil gå ud over deres salg, og højere avance.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 18:33
Citat: Nicolai84

Jeg kender en sælger i tøjbranchen, og selvom han jo selvfølgelig ikke kunne benægte hvad der skete i Operation X, så siger han, at det faktisk også er de andre butikker der brokker sig, hvis en butik sælger varerne under pris, da det jo vil gå ud over deres salg, og højere avance.
Længe leve den fri konkurrence Thumbs Up
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 19:58
Jeg var i tøjbranchen i 1983-1988. allerede den gang var det med fast udsalgspris fra grosister og det var på alt tøj inc. mærke varer. Så hvorfor skulle det være anderledes i dag.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 21:12
Citat: Hvass

Jeg var i tøjbranchen i 1983-1988. allerede den gang var det med fast udsalgspris fra grosister og det var på alt tøj inc. mærke varer. Så hvorfor skulle det være anderledes i dag.
Simpelt: Det er forbudt. 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2012 kl. 08:27
Når jeg vil købe mig en skjorte f.eks. af en dansk mærkevarer står der på hængeren i nakken, 4 priser, én i DK, én Euro, én Skr og en i Nkr. det er vel leverandøren der her sætter prisen, og det er den pris jeg så må betale.
 
I de fleste grejkataloger står der også en pris, og den kan man i såfald tillade sig at udbyde varen til.
At der så er netbutikker der måske er enkeltmands virksomheder, uden omkostninger til ansatte etc. gør jo at de kan udbyde den bestyemte vare billigere, og det er vel op til dem selv at tjene mindre. Men i mange tilfælde genererer det kun omsætning og ingen indtjening, som det beskrives andet steds.
Personligt foretrækker jeg at se på varen, have den i hånden, for at vurdere kvalitet etc. Ud over dette får jeg også en proffesionel vejledning og oplysning on varen. Det koster! Den vejledning får du absolut ikke på en netshop, der bare langer varen ud til levering.
Det er det første du f.eks. betaler for hos J&B og andre seriøse butikker.
Men i den sidste ende er det jo op til en selv hvad man foretrækker, så god jul.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2012 kl. 09:25
Konkurrence er godt for os forbrugere, dog bliver man lidt harm når man 1 uge har givet 1200 for et fiskehjul og 3 uger senere kan man finde det til 899,-

Har prøvet det flere gange øv øv
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 18:39
Hmm...
 
Når man kun har en internetbutik, har man dårlige vilkå, når man vil sætte nogle af varerne under den "tilladte" pris. Man er jo nødt til, at lancere varerne på hjemmesiden, hvor leverandøren straks kan se det (og det gør han).
 
Med et lille showrum/forretning samtidig kan man bare køre med tilbud i forretningen, og lade det gå fra mund til mund - og det går dæleme hurtigt i den branche he he.
 
Rent faktisk er det jo en slags selvjustits i denne kreds, hvor man holder et vist mindstepris niveau, så alle får et rimeligt stykke af kagen (din tegnebog) Big smile
 
Skal man etablere sig i nærheden af gamle integrerede forretninger, bør man have is i maven, en enorm tegnebog/kredit/samt gamle venner ansat hos leverandørerne - så kører det.................
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2012 kl. 08:54
Det er jo generelt at Jan&bo tager overpriser på varene, en af samme grund til jeg IKKE handler der mere. Jeg har sågar oplevet at kører derind for at få råd og vejledning, og endte med at købe varer for 200,- som ikke engang var 100,- værd. For mig at se handler det bare om at sælge varen - hvilket de jo så klare til punkt og prikke.
Kim Egede
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2012 kl. 16:00
Ikke alene er det forbudt, det er samfundsskadelig virksomhed, det er med til at gøre nogle sidder mere på de penge vi alle er så afhængige af roterer konstant.
 
Og om noget ! Så var operation x inde på noget helt konkret ! butikker i vestjylland har unægtelig ikke så store omkostninger som i københavn, så de kan jo uden tvivl sælge noget billigere. Lønningerne for job i givne brancher svinger jo samme vej hen over landet, så det burde jo egentlig harmonere.
 
Og om nabo butikken ringer og brokker sig over en er 20% billigere, jaaaaaa - hvis ikke man har råd til at drive virksomhed efter gældende lovgivning, så må man jo lukke.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres