Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et godt Tip

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et godt Tip
    Sendt: 04 Dec 2012 kl. 17:05
Hej jeg skal købe grej i julegave,, til en fluefisker som vil begynde at binde fluer, da jeg ikke selv binder så mangler jeg nogle tip om hvad og hvor/link jeg skal købe han skal starte helt fra bunden af kan jeg oplyse, budgettet til gaven er ca 750 kr
   
hilsen Tommi
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:10
http://www.grej.dk/vare/prod/detaljer.asp?varetype=&varenrX=FB999003

Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 19:17
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:18
Jeg takker for de fine forslag, kanon godt.
hilsen Tommi
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:22
Hej Tommi
 
der er også dette sæt men der er ikke værktøj med til
 
mvh Karsten
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:39
Hejsa
 
Lad endelig være med at købe de færdige 'sæt'.
 
De indeholder som regel diverse 'rester', som ikke er
særligt anvendelige.
 
Hvis du er interesseret, kan jeg hjælpe dig med at lave et sæt,
som passer til den slags fluer, som der skal bindes.
 
Send evt. en PM.
 
M.v.h.
Carsten
 
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:55
Jeg ville nok ringe til Jens Staal hos Go-Fishing i Odense tlf. 66 12 15 00. Her får du en meget seriøs vejledning.

Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:59
Hej Carsten
 
netop derfor jeg har linket til dette sæt
der er til nogle rigtig fine kystfluer i dette sæt
og går du ind på hjemmesiden er der også video til hvordan du binder fluerne
så derfor syntes jeg det er et ok sæt til en begynder
 
og ja mange af de sæt du køber er ikke meget værd
der giver jeg dig fuldstændig retSmile
 
Mvh Karsten
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 21:20
Hej Karsten
Ja, det sæt er endda ikke blandt de værste Smile
Nu er der jo bare ingen informationer om, HVAD der skal bindes ?
 
Jeg har nok bundet over 1000 kystfluer, og har vist kun 1 eller 2 af
materialerne, sååååå Ermm
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 21:26
Citat: tkj24

Hej jeg skal købe grej i julegave,, til en fluefisker som vil begynde at binde fluer, da jeg ikke selv binder så mangler jeg nogle tip om hvad og hvor/link jeg skal købe han skal starte helt fra bunden af kan jeg oplyse, budgettet til gaven er ca 750 kr
   
Køb ikke sæt. De er for billige. Det her stik har jeg haft i 10 år.
En trådholder i rimelig kvalitet
En god saks
En funktionel hackle klemme
En duppingnål
En dupping twister

Om der er brug for en whipfinisher er en smagssag. Jeg bruger den ikke selv. Sådan her ville jeg helt klart prioritere. Faktisk er dette nok kvaliteten af mit eget udstyr, som har virket i mange år. Der er ingen fidus i de færdige sæt, med materialer og det hele. Det hele er simpelthen for ringe Det er bedre at han selv køber til præcis de fluer han vil kaste sig over. Gode råd om mønstre, materialer om fluer, kan han søge på nettet og i foreninger.
Jeg har ikke aktier i linkene, de fleste butikker har disse varer på hylderne. De vigtiske ting er fluestik (skal holde krogene ordentligt), en saks som kan klippe helt ude i spidsen og en trådholder, hor tråden ikke springer hele tiden. Dernæst en hackle klemme, som trods alt kan holde på hacklet. De andre ting, kan man godt spare lidt på.
Blot min mening.

Tilføjer lige da jeg så linket længere oppe til blue dot. Du kan jo købe det samme billigere der og kvaliteten er iorden, når det er Daniel :-)
Bemærk også hans materialer til kystfluesæt. 700kr er ikke for meget og sagerne kan rent faktisk bruges til at binde gode fluer med ;-) . Der er dæleme også til mange fluer


Redigeret af sage - 04 Dec 2012 kl. 21:34
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
christian dyhrberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dyhrborg Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyhrborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 22:42
nu vi er ved de færdige sæt, så har blue dot, og Daniel jo også lavet et. det er uden tvivl, det bedst sammensatte sæt på markedet.  http://www.bluedotmediashop.dk/product.asp?product=542
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2012 kl. 00:41
Citat: sage

Citat: tkj24

Hej jeg skal købe grej i julegave,, til en fluefisker som vil begynde at binde fluer, da jeg ikke selv binder så mangler jeg nogle tip om hvad og hvor/link jeg skal købe han skal starte helt fra bunden af kan jeg oplyse, budgettet til gaven er ca 750 kr
   
Køb ikke sæt. De er for billige. Det her stik har jeg haft i 10 år.
En trådholder i rimelig kvalitet
En god saks
En funktionel hackle klemme
En duppingnål
En dupping twister

Om der er brug for en whipfinisher er en smagssag. Jeg bruger den ikke selv. Sådan her ville jeg helt klart prioritere. Faktisk er dette nok kvaliteten af mit eget udstyr, som har virket i mange år. Der er ingen fidus i de færdige sæt, med materialer og det hele. Det hele er simpelthen for ringe Det er bedre at han selv køber til præcis de fluer han vil kaste sig over. Gode råd om mønstre, materialer om fluer, kan han søge på nettet og i foreninger.
Jeg har ikke aktier i linkene, de fleste butikker har disse varer på hylderne. De vigtiske ting er fluestik (skal holde krogene ordentligt), en saks som kan klippe helt ude i spidsen og en trådholder, hor tråden ikke springer hele tiden. Dernæst en hackle klemme, som trods alt kan holde på hacklet. De andre ting, kan man godt spare lidt på.
Blot min mening.

Tilføjer lige da jeg så linket længere oppe til blue dot. Du kan jo købe det samme billigere der og kvaliteten er iorden, når det er Daniel :-)
Bemærk også hans materialer til kystfluesæt. 700kr er ikke for meget og sagerne kan rent faktisk bruges til at binde gode fluer med ;-) . Der er dæleme også til mange fluer
Perfekt sæt til at kunne få en ordentlig start  - du der har sammensat...Thumbs Up
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2012 kl. 09:10
Jeg syntes at det værktøj fra blue dot virker til at være noget seriøst grej jeg vælger derfor at købe noget solidt værktøj hos blue dot, til at starte med det er vigtig at grejet er ok,
Det er super dejligt at kunne spørge om råd i dette forum, altid får man super mange gode og seriøse svar DET SKAL I HAVE TAK FOR
hilsen Tommi
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 17:52
Jeg kan oplyse at han kun fisker på kysten og en gang imellem P&T og jeg kan oplyse at jeg har købt et værktøjsæt,,et regal kopi med diverse værktøjer, jeg så det på (blue dot) Så nu mangler jeg bare noget grej til at binde af tråd lak osv osv

Redigeret af tkj24 - 06 Dec 2012 kl. 18:01
hilsen Tommi
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 20:20
Hej Tommi
 
den bedste lak
 
og så handel matrialer ind til brenda fluen og stf rejen
to super fluer som er rimlig simple at binde til at starte med
 
brenda
 
 
stf reje
 
denne bindetråd
 
 


Redigeret af nyegaard - 06 Dec 2012 kl. 20:21
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 20:40
Hej nyegaard
jeg er også blevet varm på Blue Dot hjemmeside det virker til at det grej han sælger er super god kvalitet
hilsen Tommi
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 21:07
Hej Tommi
 
har kun selv handlet der et par gange og der har bestemt ikke været noget at klage over så der er kunThumbs UpClap herfra
og det er også fint med de binde videoer han har lagt på youtube
fint når man skal starte med at binde fluerWink
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres