Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video overvågning

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Video overvågning
    Sendt: 06 Dec 2012 kl. 22:02
Hej
Ved godt det ikke rigtig høre til her inde, men det her fra jeg altid tage ud og fisker fra, mit sommerhus, der er fler af mine naboer der har video overvågning som også dækker min have, ved godt dette er ulovligt, men der er ikke meget hjælp at hente fra politiet, SÅ tænkte jeg om ikke det ville være muligt at sætte lys op som vil gøre deres overvågnings kamera ubrugelige , det må godt være usynligt, alle naboer er gjordt opmærksomme om deres ulovligheder uden det ændre på de forhold  der er nu
Kom med nogle gode ind put, ikke noget med at nedtage der udstyr
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 22:09
Du kunne jo evt sætte noget lys som peger mod deres overvågning.. Det skal antændes/aktiveres via bevægelsessensor når du går i din have. Så burde de da ikke kunne se over hvis det er stærkt nok. måske.. :P just a thought
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 22:13
det kunne jo også være at deres optagelser kunne bruges hvis nu du fik uventet besøg
det kunne måske ligefrem være at du blev glad for at de filmede inde på din grundWink
 
men ellers er det vel bare at moone linsen et par gange dagligt så ma de da forstå detLOL


Redigeret af nyegaard - 06 Dec 2012 kl. 22:18
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 22:21

Vil tro at en kraftig UV lampe vil overbelyse deres billeder så de bliver ubrugelige

 
Jesper Rasmussen
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:12
Fejl 40 Embarrassed 
 


Redigeret af Mallow - 06 Dec 2012 kl. 23:46
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:13
Citat: Mallow

Vis du virkerligt vil dræbe deres mulihed for at slet ikke overvåge din have 
så er der denne laser som er usynlig..  http://www.armlaser.com/980nm-300mw-invisible-laser-module-p-12.html 
men så gå det nok også hen og bliver til en nabokrig
for så for de ikke meget ud af deres video overvågning,
Laseren dræbe alt mulighed for at film vis du sætte den op og peger mod linsen !!!
dov skal man bruge en farvet laser først før du kan ramme linsen præcis med
den usynlig laser.. F.eks kunne du tænde den når du var hjemme. Men jeg vil ikke råde dig til at kaste dig ud i den løsning for at få løst dit problem.. Men det kan lade sig gir sig !!! Blot lidt info
 
 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:18
Kan du ikke bare spørge dine naboer om de ikke kan ændre vinklen på deres kameraer, så der ikke filmes ind på din grund???
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:26
Hvis politiet ikke passer deres arbejde og tager sig af din henvendelse, så kontakt kommunen og gør dem opmærksom på ulovlighederne.
Eller prøv politiet igen, og læg evt lidt pres på dem.
Der findes klokkeklare regler for overvågning !

Og det er der ud over forbudt AT optage ind i din have for overhovedet at noget som helst ! Han må slet ikke anvende de optagelser hvis tyven hopper fra din have over i hans !

Noget andet er, der findes lige som laser, også udstyr som sender lidt signaler så din nabo slet ikke har nogen optagelser alligevel, det bliver jo optaget digitalt i dag, og kan sagtens destrueres :-)>>>

Bare spørg de røde russere, de er eksperter i den slags ha ha
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:28
Citat: eriktheill

Hej
Ved godt det ikke rigtig høre til her inde, men det her fra jeg altid tage ud og fisker fra, mit sommerhus, der er fler af mine naboer der har video overvågning som også dækker min have, ved godt dette er ulovligt, men der er ikke meget hjælp at hente fra politiet, SÅ tænkte jeg om ikke det ville være muligt at sætte lys op som vil gøre deres overvågnings kamera ubrugelige , det må godt være usynligt, alle naboer er gjordt opmærksomme om deres ulovligheder uden det ændre på de forhold  der er nu
Kom med nogle gode ind put, ikke noget med at nedtage der udstyr
Du bør starte med f.eks. at skrive til din nabo, at du gerne vil have, at de enten skærmer eller vinkler deres kamera, så det ikke optager ind på din grund - forsøg at få et skriftligt svar, specielt hvis de ikke vil ændre noget - dermed vil du kunne lave en politianmeldelse, hvor du jo så vil have på skrift, hvis de ikke vil rette sig efter loven.
 
Ellers kunne du købe en 12v laserpointer og få strøm fra f.eks. en halogenomformer...
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2012 kl. 23:45

Ja der er masser af muligheder som du kan se Smile 



Redigeret af Mallow - 06 Dec 2012 kl. 23:46
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 00:28
Foregår der ulovligheder på din grund da siden du er så bange for at blive fanget på kamera?
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 05:57
Citat: taro

Foregår der ulovligheder på din grund da siden du er så bange for at blive fanget på kamera?

Uanset om der forgår ulovligheder eller ej, så må det være op til en selv om man vil overvåges på ens egen matrikel. 
Og vores lovgivning sikre da heldigvis også privatlivets fred, så jeg ser kun en udvej hvis ikke naboerne reagere på din henvendelse,  og det er en politianmeldelse.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 06:19
Du sørger da for at blive optaget på det kamera og spørg så naboen om du må få en kopi af optagelsen(af du fx mooner kameraet) og indsend så denne optagelse til panserne og henvis til straffelovens § 264 a.

Her er lidt læsestof forøvrigt:

 http://www.datatilsynet.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Publikationer/Pjece_om_tv-overvaagning.pdf 

Her er et link til tvovervågningsloven
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105112

og straffeloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142912


Redigeret af TBH - 07 Dec 2012 kl. 06:19
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 11:13
En elefant hue, sprayflaske med en god vandbestandig sort maling ville absolut være det mest effektive. LOL

Mvh
Jim.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 11:35
Citat: taro

Foregår der ulovligheder på din grund da siden du er så bange for at blive fanget på kamera?


arghhh der sku da ingen der er interesseret i at blive optaget på sin private ejendom...
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 12:34
hvad er det du er bange for, gå dog ind og bank på og bed dem ændre vinklen
så de ikke filmer din lyssky have.
du burde da være glad for de holder lidt øje med naboen også.
herunder det kriminalpræventives råd >>>Nabohjælp<<<

men det går du måske ind for ??? eller hvorfor er det deres kamera generer dig ???
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 12:36
Citat: scott

En elefant hue, sprayflaske med en god vandbestandig sort maling ville absolut være det mest effektive. LOL

Mvh
Jim.


herunder begrebet hærværk, selvtægt, samt ulovlig indtrængen og ødelæggelse af anden mands ejendom. lad dog ikke tråden synke til at anbefale ulovligheder. det kunne jo være der var rigeligt af dem i forvejen siden han ikke bryder sig om den gratis tyverisikring fra naboen
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 12:40
Citat: eriktheill

Hej
Ved godt det ikke rigtig høre til her inde, men det her fra jeg altid tage ud og fisker fra, mit sommerhus, der er fler af mine naboer der har video overvågning som også dækker min have, ved godt dette er ulovligt, men der er ikke meget hjælp at hente fra politiet, SÅ tænkte jeg om ikke det ville være muligt at sætte lys op som vil gøre deres overvågnings kamera ubrugelige , det må godt være usynligt, alle naboer er gjordt opmærksomme om deres ulovligheder uden det ændre på de forhold  der er nu
Kom med nogle gode ind put, ikke noget med at nedtage der udstyr


Hvorfor generer denne form for nabohjælp dig ???? du kan jo blot sætte en solskærm op i sommer halvåret hvis de ikke må filme lisbeth i bikini LOLLOL
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 12:55
småborgelige danskere der er bange for det store stygge overvågningssamfund .. det er lige indtil den dag hvor du får neglet det halve af sommerhuset, og der ikke er noget at gøre, for du kan ikke se hvem der har gjort det, så er et kamera rart at have. Istedet for at du skal føle dig genert af at de kan holde øje med dig, når du render rundt med numsen bar, eller hvad du ellers ikke syntes om, så syntes jeg du skal høre dem ad om de ikke kan holde øje med lidt mere af dit hus .. 7/9/13, håber du aldrig får indbrud eller lign., men det kan også bruges godt!

Mere overvågning, det er vejen frem ;-)
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 19:55
Hej Erik,

Som der er en anden der har linket til længere oppe, er det datatilsynet du skal have fat i. Politiet elsker al overvågning og det hjælper i rigtig mange sager. Men det er jo ikke kun et spørgsmål om kriminalitet og om man har rent mel i posen. På sin private grund skulle man helst selv kunne bestemme om man vil overvåges. I det offentlige rum mener jeg ikke at der kan være for meget overvågning, men privat skulle man helst være sikker på at naboens unger ikke uploader en video til youtube når man giver konen en tur i haven. 
Jeg arbejder selv med overvågning og varesikring til dagligt og vi gør altid meget ud af, at blænde naboernes grunde af. Så selv om det ser ud til at kameraet peger i din retning er det ikke sikkert at der bliver optage i din retning.

Husk at video kun må gemmes i 30 dage og at for at det kan bruges som bevis, skal der være skiltet med overvågning.

Mvh 
Dennis
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 14:20
Hvis du nu ikke orker hele politi/kommune turen, kunne du da bare plante en kæmpehæk rundt om haven Tongue 
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 15:05
He he, Ørde der går ind for mere overvågning!, ja det kan bruges godt, men jeg frabeder mig det på mine private omgivelser, du er også ligeglad med at dit soveværelse bliver filmet så? mere overvågning er vejen frem, og nettet er det rigtige sted at finde det bagefter :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 15:32
Personlig frihed... TAK
 
Hvem kan dog finde på, at tillade offentligheden at filme vores private gøremål/sexliv m.m. ???
 
Det er netop her, at mennesket skiller sig fra dyrene. Tag jer dog sammen for pokker!. Yndere af denne "snak" bør være parat til private optagelser, og det er INGEN danskere!.
 
Mvh. Kim  
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 22:13
for at være helt ærlig, hvis der er en syg stodder der har interesse i at se hvad der sker i mit soveværelse, så skal han sgu næsten have lov til det .. for at være helt ærlig, så tror jeg ikke der sker noget der, der ikke er sket før ;-) men på den anden side, så er det jo ikke soveværelse der er tale om .. og kunne det ikke være fedt at kunne smide en video på nettet, af en fyr der er igang med at stjæle dit fiskegrej .. så ved alle da hvem man skal holde øje med ;-)
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 20:36
SmileSmileSmileSmileHej
Hvor fra kender du fruen fra
SmileSmileSmileSmile
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 20:56
Hej
Tak for alle svar 
Nu er det sådan at de 2 gamle mænd tror de skal bestemme alt der sker på vejen, har sågar sagt hvilken planter de ikke syntes der skal være, den ene har anmeld en terrasse som var på huset da jeg købte det for 2 år siden, den har vist stået der siden 1995, ved anmeldelsen er der taget FOTO direkte ind i mit hus, sådan er det gået det sidste år, nu skal det være slut, de forstår ikke man ikke ønsker deres indblanding, den ene har flyttede sit kamera, efter at politiet endelig tog sig sammen, den anden svare ikke, så han vil blive anmeldt en af de næste dage, min holdning til overvågning er at det er ok, men man kan da i det mindste kontakte sine naboer og fortælle om det, så kunne vi nok ha fundet en løsning, men når man bare gør som man har lyst og leger konge over vejen er der ikke meget hjælp fra min side, ps den ene (klaphat) var så (dum) venlig selv at sende FOTO af mig og hele min have, af at jeg havde været over for at fortælle at han skulle flytte sit kamera, dette blev straks overgivet til politiet
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 20:59
Til Brian Olsen
Hvor fra ved du hvem fruen er
Smile
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 20:59
Citat: eriktheill

SmileSmileSmileSmileHej
Hvor fra kender du fruen fra
SmileSmileSmileSmile
Formentlig Krak.dk ...Wink
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 22:39
han overvåger dig ... 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 22:46
Evil Smile ... syntes foresten også det er noget lort - derfor har jeg anmeldt USA, tyskerne, Briterne og alle de andre nationer der sender sateliter langt op over os og filmer / tager billeder 24/7 ... de skulle skamme sig sku' de ... 
for pokker da ... som den rare mand der arbejder med disse ting så rigtige påpeger, så skærmer alle firmaer, og blokkere vinkler osv. osv. - jeg er da enig med der skal være mening med galskaben, men sådan der vi jo heldigvis så forskellige ... hvis bare jeg kunne få mine naboer til at finansiere overvågning af mit hus ! - det er jo pissedyrt det lort. 

- held og lykke med nabo krigen ... og tag så ud og fisk (med mindre du er sneet ind med et par VHS optagelser og din bagdel da du plukkede jordbær i haven)

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 22:55
Helt ærligt drenge!
 
Har i aldrig hørt om privatlivets fred. Et sted hvor man kan gøre hvad der passer èn uden, at andre overbeglor ens gøren og laden. Ville det være i orden, hvis jeres nabo hjemme i etageejendommen sætter kameraer op i jeres stue og soveværelse? Princippet er det samme!.
 
Desværre er vi ude i en gråzone, når vi snakker sommerhuse og villahaver, da et opsat kamera nu engang ikke er bygget til, at overvåge firkantede arealer, så det kan derfor godt indfange nabohaver/huse som "bieffekt".
 
Politiet kan egentligt ikke gøre noget, før optagelserne bliver brugt i ond mening, og selvfølgelig fremlagt som bevis!.
 
Det er helt sikkert noget øv. Lad hækken gro, eller spænd et plastikdækken op som skærm. Hvis han så ødelægger dette, ved man jo, om han er i ondt sind!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 11:20
Hvorfor skulle han lave en masse tiltag som at plante hække og meget andet ?? når naboen er den der gør noget ulovligt,hvorfor kan han ikke nøjes med at filme inde i huset,han har vel ikke en masse sjældne planter udenfor,jeg havde politi anmeldt ham
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 11:30
Citat: Ørde

småborgelige danskere der er bange for det store stygge overvågningssamfund .. det er lige indtil den dag hvor du får neglet det halve af sommerhuset, og der ikke er noget at gøre, for du kan ikke se hvem der har gjort det, så er et kamera rart at have. Istedet for at du skal føle dig genert af at de kan holde øje med dig, når du render rundt med numsen bar, eller hvad du ellers ikke syntes om, så syntes jeg du skal høre dem ad om de ikke kan holde øje med lidt mere af dit hus .. 7/9/13, håber du aldrig får indbrud eller lign., men det kan også bruges godt!

Mere overvågning, det er vejen frem ;-)
Deres kongelige højhed
Hvorfor skal man absolut filme udenfor så ?? det er vel ikke udenfor der bliver stjålet det store af værdi men fra huset,garagen ??
 
mvh
en småborger
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 13:01
Citat: eriktheill

Hej
Tak for alle svar 
Nu er det sådan at de 2 gamle mænd tror de skal bestemme alt der sker på vejen, har sågar sagt hvilken planter de ikke syntes der skal være, den ene har anmeld en terrasse som var på huset da jeg købte det for 2 år siden, den har vist stået der siden 1995, ved anmeldelsen er der taget FOTO direkte ind i mit hus, sådan er det gået det sidste år, nu skal det være slut, de forstår ikke man ikke ønsker deres indblanding, den ene har flyttede sit kamera, efter at politiet endelig tog sig sammen, den anden svare ikke, så han vil blive anmeldt en af de næste dage, min holdning til overvågning er at det er ok, men man kan da i det mindste kontakte sine naboer og fortælle om det, så kunne vi nok ha fundet en løsning, men når man bare gør som man har lyst og leger konge over vejen er der ikke meget hjælp fra min side, ps den ene (klaphat) var så (dum) venlig selv at sende FOTO af mig og hele min have, af at jeg havde været over for at fortælle at han skulle flytte sit kamera, dette blev straks overgivet til politiet
 
Hej Erik Theill, min venSmile
Det er sgu ikke nemt når man har to gamle mænd til naboer der keder sig og skal ha det hele medCool
kan godt forstå dig, lidt privat liv skal man da ha lov til at ha, fedt at naboen holder øje og filmer når konen eller datteren ligger og solbader eller når konen får en tur i ny og næTongue, det er lige noget to gamle mænd kan bruge Handshake
sæt noget stort og grimt opPig så man ikke kan se ind i din have og sæt selv et kamera eller to op og film ind i deres have/hus og se hvad de siger til detWink
Bedste hilsner herfra
 
 
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 13:38
Citat: eriktheill

Til Brian Olsen
Hvor fra ved du hvem fruen er
Smile


Fra alle de klip din nabo har oploadet på youtube.com

LOL LOL

hehe nej bare rolig, Krak kender vejen frem, og kun ment som en joke

Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 13:39
Citat: Barberen

Citat: eriktheill

Hej
Tak for alle svar 
Nu er det sådan at de 2 gamle mænd tror de skal bestemme alt der sker på vejen, har sågar sagt hvilken planter de ikke syntes der skal være, den ene har anmeld en terrasse som var på huset da jeg købte det for 2 år siden, den har vist stået der siden 1995, ved anmeldelsen er der taget FOTO direkte ind i mit hus, sådan er det gået det sidste år, nu skal det være slut, de forstår ikke man ikke ønsker deres indblanding, den ene har flyttede sit kamera, efter at politiet endelig tog sig sammen, den anden svare ikke, så han vil blive anmeldt en af de næste dage, min holdning til overvågning er at det er ok, men man kan da i det mindste kontakte sine naboer og fortælle om det, så kunne vi nok ha fundet en løsning, men når man bare gør som man har lyst og leger konge over vejen er der ikke meget hjælp fra min side, ps den ene (klaphat) var så (dum) venlig selv at sende FOTO af mig og hele min have, af at jeg havde været over for at fortælle at han skulle flytte sit kamera, dette blev straks overgivet til politiet
 
Hej Erik Theill, min venSmile
Det er sgu ikke nemt når man har to gamle mænd til naboer der keder sig og skal ha det hele medCool
kan godt forstå dig, lidt privat liv skal man da ha lov til at ha, fedt at naboen holder øje og filmer når konen eller datteren ligger og solbader eller når konen får en tur i ny og næTongue, det er lige noget to gamle mænd kan bruge Handshake
sæt noget stort og grimt opPig så man ikke kan se ind i din have og sæt selv et kamera eller to op og film ind i deres have/hus og se hvad de siger til detWink
Bedste hilsner herfra
 
 


Du kan evt parkere min søster i haven, så er det slut med det kamera, enten brænder linsen selv af, eller også flytter naboen kameraet
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 18:09
Hej Brian 
Vi har en svigerinder hvis brode hedder det samme som dig, men i ligner ikke rigtig hinanden, kunne også være du kendet Lisbeth fra hendes arbejde
Til René 
Nu er der ved at være styr på det, den ene nabo har af politiet fået besked på at flytte sit kamera så det ikke filmer ind i min have, den anden har tapet sit (10.000- kr) kamera til, dette er ok indtil det bliver vejr til at han får lavet det ordenligt, lang tid siden jeg har set noget til dig, du kan bare ringe hvis du får tid
🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟

Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 18:13
Citat: eriktheill

Hej Brian 
Vi har en svigerinder hvis brode hedder det samme som dig, men i ligner ikke rigtig hinanden, kunne også være du kendet Lisbeth fra hendes arbejde
Til René 
Nu er der ved at være styr på det, den ene nabo har af politiet fået besked på at flytte sit kamera så det ikke filmer ind i min have, den anden har tapet sit (10.000- kr) kamera til, dette er ok indtil det bliver vejr til at han får lavet det ordenligt, lang tid siden jeg har set noget til dig, du kan bare ringe hvis du får tid
🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟🐟



Har ikke opdateret min profil i flere år.

Hedder Brian Bechmann
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 18:17
Hmmm..
 
Hej Teil Big smile. Nu ved jeg ikke om øjeblikket er forpasset, eller du ikke har det rigtige "snakketøj", men hvis denne slags - ØV - situationer opstår, kan man ofte komme langt ved, at gå over med en 6 pack lokal humle, og pænt fortælle, at man har lagt mærke til, at "han" har sat kameraer op, der dækker ens have (og fruen), hvilket man er ked af, og mon det ikke med (hans store tekniker snilde) kan ændres Big smile
 
Det virker faktisk som regel, bare man holder temperamentet i ro!
 
#Kevin
 
Nu skriver jeg ingen steder, at man skal plante hække. Politiet skal have noget egentligt ulovligt at gå efter, før de har tid/gider at komme. At et kamera vender over mod ens have er IKKE ulovligt. Kun hvis det bliver brugt til overvågning eller andet fifleri, og DETTE skal kunne bevises før der er noget at komme efter!. Når noget bliver prioriteret så lavt som nabo uoverensstemmelser, er det naboerne der skal komme med beviserne Confused
 
Mvh. - Kim -  
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 18:23
Hov det indlæg kunne jeg ha sparet, men godt, at det er kommet så langt i den rigtige retning. Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2012 kl. 21:36
Nu skal det lige med at jeg/vi er/var de eneste der talte med dem, men efter nogle ubehagelige ord over hækken fra den ene naboens side og mail fra den anden som ikke bør se dagens lys, syntes jeg ikke der er så meget mere at tale om, så hvis de bliver på deres grund så bliver jeg på min, man kan ikke være ven med alle og det skal man heller ikke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres