Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af #3-4 stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: valg af #3-4 stang
    Sendt: 08 Dec 2012 kl. 21:39
Hejsa

Håber at kunne få lidt gode råd omkring valg af en ny fluestang. Jeg  har til min nyligt overståede 30 års fødselsdag fået en slat penge, som jeg overvejer at smide i en ny fluestang. 

Jeg vil meget gerne prøve tørfluefiskeriet af, hvorfor jeg tænker, at jeg skal have en #3 eller 4 stang. Jeg vil dog meget gerne også kunne anvende stangen til mine normale" fluer i p&t, hvorfor jeg tror det skal være en #4.

jeg har fundet denne stang http://www.hvidovresport.dk/produkter/Details.asp?ProductID=1390 som jo lyder billigt, men er der nogen der kender stangen?

Ellers kan jeg fortælle, at jeg har omkring 1000 til en stang eller 1500 til et sæt, så ligger nogen inde med noget, så sig gerne til. 

Når nu jeg gerne vil anvende den til både tørflue og P&t bør jeg så vælge en 4'er eller er jeg helt galt på den der?

Glæder mig til at læse jeres svar.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 07:22
Hej Tobias
Jeg kender ikke denne Fenwick du linker til, er sikkert ganske udmærket til den pris. Det bedste grej ville du måske nok få hvis man brugte lidt tid og tålmodighed og måske ikke da dit buget ikke er på mere end kr. 1500,- for et sæt. Tror nu du skal på lidt tilbudsjagt, men det er jo også meget sjovt, vent evt. til forårs udsalg.

Hvis du skulle se på en anden stang ville jeg anbefale dig Guideline Exp4 det er en meget fin stang til en pris omkring kr. 900,-
http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRvKZ5.ips?template=norWebshop;pagesize=12
Hjul kunne være et Globe Radena 57 tror godt det kunne gå til en #4 stang, se om eller spørg evt. i forretningen med hensyn til balancen på stangen.
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/fluehjul/globe-radena-57-og-79.html
Line kunne være en Vision Attack wf5 ville fint kunne bruges på en Exp4 #4 stang.
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/flueliner/vision-attack-wf-flydende.html
Akron nylon forfang, en rulle Rio powerflex forfangmateriale samt noget backing så har du et sæt omkring de kr. 1500,- ”du kan evt. forhandle sæt rabat Wink ”
Held og lykke med dit valg
TC
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 08:24
en scierra hm+ ville være et godt bud, til ca 900 kr
så er der i hvertfald til en ok line også.

mik
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 08:47
hvis du kunne bruge en #5 er denne 2.sort stang meget billig...
http://3bee.dk/shop/3bee-kl-x-fluestang-964p.html#.UMRBUeSjqOE

Jeg var heldig at få mig en af dem i en #4 - og der er (for mig) ingen nævneværdige fejl i lakeringen som der stod anført da jeg købte den. Nu mangler jeg bare at finde et billigt skydehoved der passer til den.

Jeg ved godt at det var en 4'er du efterspurgte, men ville bare lige nævne den 5'er hvis det kunne have interesse
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:39
Mange tak for svarene. Dn guideline forhandles jo af en af de lokale grejpushere, så den skal jeg da helt sikkert kigge nærmere på. Jeg fandt faktisk et gammelt loop clw 2six i gemmerne, så nu er der lidt ekstra at løbe på ift line eller stang - så kan jeg jo altid købe et mere "lækkert" hjul næste gang der er plads i budgettet.

Igen tak for de seriøse svar - der er lækkert med lidt hurtig og god hjælp Smile
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 672
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:57
Det er nemlig rigtigt TÆNKT TOBIAS Wink

Pengene skal først og fremmest, ligges i netop en god STANG og en god LINE Clap

Hjulet i dette tilfælde er bare til opbevaring af line
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 13:29
jeg bruger en tfo bvk 8,6" kl 4 til skumfluer i åen og til put and take fiskeri..

dejlig harmonisk stang som giver sjove fight selv med mindre fisk, men også virker til at have rygrad til at fighte større fisk.. har fanget 50+ havørred på skumflue og en enkelt regnbue i put and take på den..

den kaster også fint med wolly bugger og lignende tungere fluer, men det kræver da lidt arbejde med stangen... og er ikke en stor fornøjelse..

du kan få lov og prøve stangen hvis du lyster, mit setup er med et vision gt45 hjul og så enten barrio mallard dt eller barrio gt140 wf line.. stangen kan findes til en lille 1000 kr brugt og giver meget for pengene..

Tidligere har jeg også fisket med en guideline lpxe og haft den både i klasse 2 og 7.. også en fremragende pind som bør kunne findes til ca 1000 kr brugt også..

Derudover kan du jo være heldig at jægeren og lystfiskeren har nogle rest stænger til rimelige penge, men ved ikke om du kan prøve stængerne inde ved dem.. de har jo ikke ligefrem en græsplæne i baghaven.


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 23:09
Citat: Sirt

Mange tak for svarene. Dn guideline forhandles jo af en af de lokale grejpushere, så den skal jeg da helt sikkert kigge nærmere på. Jeg fandt faktisk et gammelt loop clw 2six i gemmerne, så nu er der lidt ekstra at løbe på ift line eller stang - så kan jeg jo altid købe et mere "lækkert" hjul næste gang der er plads i budgettet.

Igen tak for de seriøse svar - der er lækkert med lidt hurtig og god hjælp Smile


Tillykke med fødselsdagen Tobias.
Men den stang skal du da selv bygge i det nye år ? ;o)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 23:12


Mange tak Finn :) og ja, det ender måske med, at det bliver det, der er projektet, når vi kommer så langt.


Redigeret af Sirt - 09 Dec 2012 kl. 23:12
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down