Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Winston BX3SX kystfluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Winston BX3SX kystfluestang
    Sendt: 08 Dec 2012 kl. 23:21
Er der nogen, der har prøvet denne stang i klasse 7 og kan sige noget om den?

Bo
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 00:29
Hej alle
Jeg og to andre har for politiken været så heldigt at teste en række stænger bland andet Sage One, Winston BXIIIsx og Helios 2 - alle i 9' #7. Her er uddrag af hvad vi har at sige om dem.
 
Det er sin sag at vælge stænger til kysten eller åen med de utallige varianter, der findes i butikkerne.

Men det går sjældent helt galt. Kastesmæssigt ligger de fleste af produkterne i denne test i det brede midterfelt, lyder konklusionen fra de tre dommere fra Hotel- og Restaurantskolen.

»Om man vælger en sort eller grøn stang, betyder ikke det store i denne test. Med undtagelse af et par produkter ligger de fleste af de stænger, vi har prøvet, til en middelkarakter«, siger kok og faglærer Mariann Præstegaard.

Testens billigste og dyreste stænger er gode eksempler på dette. De ender nemlig begge på tre tjektegn.
 
Det er henholdsvis den sorte til ca. 6000 kroner kontra den grønne, der på etiketten kaldes ‘stængernes konge’ og sælges til langt over det dobbelte af den billigeste en kilopris på 422 kroner.

»Den er ikke det værd«, konstaterer Mariann Præstegaard. Den holdning deler kokkeelev Thomas Pedersen.

»Den kaster fint, når man lige får den ind i hånden, men eftersvingningen er lidt, som når du går ind i en grisestald og tager en dyb indånding. Jeg kommer til at tænke på gammel gris«, supplerer han. Og den billigeste er ganske udmærket for pengene, mener Mariann Præstegaard. »Den er faktisk rigtig god. Den har en animalsk duft, men en fin mandelsmag. Og der er ikke noget stald over den«.

Kok og faglærer Michael Løve Blisby er mindre begejstret.

»Den sorte virker lidt for fersk i monteringen og linen klæber dermed ned over klingen. Det er jeg ikke så glad for«, siger han.
 
Den stang, som får flest smil frem hos dommerne og fem tjektegn, er testens tredjedyreste. Nemlig den matte grå.

»Den er mørkere i farven end den lyse grå og har en aktion som en rigtig original, lagret stang. Det er en lidt fedtet fornemmelse, men det gør ikke noget. Den er rigtig god. Sådan en ville jeg købe og bruge«, siger Mariann Præstegaard.
 
Michael Løve Blisby er enig.

»Korken på den mat grå stang har en dejlig porøs konsistens. Den kan jeg godt lide. Ikke at den smelter i hånden, men den klæber heller ikke til klingen«, siger han.

Synes man, at de dyreste er for dyr, findes der et alternativ i Aldi, som får næsten lige så gode anbefalinger og ligeledes fem tjektegn af dommerne, men kun koster omtrent det halve, nemlig CTS til ca 3000 kroner.
 
Michael Løve Blisby finder beviklingerne en smule for gennemtrængende og giver kun fire tjektegn, men til gengæld er det Mariann Præstegaards favorit.

»Den matte farve giver noget originalitet. Aktionen er god, og jeg kan især godt lide konsistensen, for aktionen er en lille smule sej i det, så der er lidt at tygge på. For mig er det den bedste, vi har prøvet i dag«, siger hun.
 

 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 01:07
Måske rækker min humoristiske sans ikke rigtigt her.
Men så forklar lige hvor henne man skal grine....Thumbs Down

Mvh
Jim...som bedre kan lide leverpostej end om sommeren.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 01:31
Citat: chan

 

Ha,ha,ha... god humor, grineren indlæg Clap
Thumbs Up

 (selvom det selvfølgelig er uhøfligt ikke at svare på spørgsmålet)


Redigeret af rasmushansen.com - 09 Dec 2012 kl. 01:36
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 09:13
Citat: chan





Hehe,


Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:36
Citat: Bo Schødt Kluxen

Er der nogen, der har prøvet denne stang i klasse 7 og kan sige noget om den?

Bo

Hej Bo.

Mon ikke det er en B III-SX, du søger info om?

Jeg har selv stillet samme spørgsmål, dog ang. en klasse 6. 
Utroligt nok, på trods af at Jagt og Fiskerimagasinet, har solgt de stænger de havde fået hjem; er der åbenbart ingen brugere herinde, der har fået en, eller vil fortælle om deres oplevelser!
I en PB fik jeg dog oplyst, at Oliver Bernát fra Jagt og Fiskerimagasinet skulle have kastet med en syver. Du kunne jo prøve at kontakte ham.

Mvh
Henning 
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 16:44
Hej Chan.

Jeg synes, at grøn er en pæn farve, så derfor overvejer jeg den. Jeg skal bruge den som blomsterpind, og der passer farven godt ind!

Jeg ved godt, hvad du mener, og jeg er heldigvis ikke specielt nærtagende! 

Jeg er selvfølgelig nødt til at prøve stangen, men derfor synes jeg alligevel, det kunne være interessant at høre andres mening om stangen!

Bo


Til top
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 05:34
Hejsa..
Og det første svar kunne ikke have noget at gøre med manden ikke må udgive den rigtige artikel helt ordret pga. det er Poletiken der ejer rette..??

Hvis ikke: SÅ er det virkelig dårlig humor.Ouch


Redigeret af Fly Washer - 15 Dec 2012 kl. 05:35
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres