Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fjeldtur...

 Besvar Besvar
Forfatter
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fjeldtur...
    Sendt: 09 Dec 2012 kl. 21:35
HejSmile
 
Står og skal planlægge en tur nord på til sommer for et par kammerater...Søger et sted hvor der kan vandres ind med telt og slås lejr umiddelbart ved vandet, og hvor der er en god bestand af fx. stalling og gedde evt. andet... Det skal ikke nødvendigvis være trofæ fisk da lejr livet og vildmarks føelsen er mindst lige så meget i højsædet som fiskeriet... dog skal fiskeriet være fornuftigt da det nok bliver turens primære "tidfordriv" og så der er mulighed for at skaffe lidt fisk til måltiderne.. vis området både rummer sø og elv inden for et par vandre støvlers afstand vil det også være et plus... om det er norge el. sverige betyder ikke noget...
 
nogen der kender dette stedWink?
 
tight lines
 
 
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ChenilleKBH

Tilmeldt:: 10 Jun 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChenilleKBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 21:44
Har selv fisket en hel del i både Norge og Sverige på fjeldet. Jeg vil dog sige at stedet jeg oplevede det bedste fiskeri kombineret med en flot og alsidig natur var Femundsmarka Nationalpark i Norge. Det ligger et okay stykke oppe men det gør det meste af det mere jomfruelige fiskeri efter min mening.

Vi lavede en tur på lidt over en uge hvor vi gik 1. dag og så videre op til et sted hvor vi lavede basecam i 5 dage. Der fra gik vi så dagturer med nogle specielle mål. Der er massere af gode elve og vi fik både store bækørreder, rigtig flotte stallinger ( har PR fra den tur) og desuden helt. Vi gik så videre og fiskede en del gedder i nogle relativt store søer. Ikke de søtrste fisk men rigeligt til at få mættet ens behov for andet end fedtfinne-fisk.

Vi dyrkede mange former for fisker. Lige fra UL-spin til det fineste tørflue fiskeri og også nogle dage med store skeblink efter gedderne. Meget fedt at prøve lidt af hvert så man ikke går død i at stå med de samme enten mini spinnere eller tørfluer hver dag.

Det er mit bedste bud på en oplagt destination.
Petri Heil
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 21:48
Hvor meget må turen koste??
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 22:00
Har selv fisket en del i både sverige og norge men det har været udelukkende i jagten på stor stallingen, kyst gedder og laks og har derfor ikke det store kendskabt til det lidt mere blandede fiskeri på fjeldet
 
bugettet have jeg forstillet mig op til 3000pr. mand
 
#Chenillekbh
lyder spændene, sender dig lige en personlig besked;)..
 
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 22:11
Citat: team grayling

Har selv fisket en del i både sverige og norge men det har været udelukkende i jagten på stor stallingen, kyst gedder og laks og har derfor ikke det store kendskabt til det lidt mere blandede fiskeri på fjeldet
 
bugettet have jeg forstillet mig op til 3000pr. mand
 
#Chenillekbh
lyder spændene, sender dig lige en personlig besked;)..
 


Jeg planlagde engang en tur til Lappland som desværre ikke blev til noget (endnu i hvert fald).

Men det jeg fandt billigst var at tage en billig flyver fra Kastrup til Stockholm og videre derfra med endnu en flyver til Kiruna. Så leje en bil der og køre rundt og fiske.
Dog er flere vande "kvotede" vand, så der skal søges tilladelse på forhånd.

Sådan en tur kunne laves for ca. 2500,- kroner, i hvert fald i 2009.
Prøv at undersøge om det ikke stadig er muligt?. At køre selv i feks. en lejet bil i Sverige (det er billigt at leje bil i Sverige) gider de færreste nok når turen op gennem Sverige kan være over 1200 km.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 12:46
Fulu fjeldet der ligger lige på grænsen. Det ligger på højde med trysill og sälen. Hvis man går ind fra Sverigessiden ved njupskär er der 3-4 timer ind til nogle fine søer med rödding. Nedenfor fjeldet ligger Ljørelven med et rigtig fint fiskeri efter gedde, stalling og bækørred.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres