Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cuba

 Besvar Besvar
Forfatter
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Cuba
    Sendt: 12 Dec 2012 kl. 10:18
Hej Alle
 
Se min fiskefilm fra Cuba
 
 
Hilsen
Flemming
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 10:36
Den er fin Flemming.Wink

Det er lige sådan CUBA er, ser ud til i har haft en god ferieTongue

MVH
Michael
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 10:45
Hej Flemming

Fin film fra et herligt område som vækker gode minder fra en tidligere tur med gode venner.

I øvrigt hedder området Jardines del Rey og ikke Jardins del Rey, men det gør ikke området mindre spændende.

Ved du om det stadig er muligt med DIY fiskeri eller er der kommet restriktioner på området?

Hilsen Michael
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 11:12
Super fed film, det blir du bare ved med og de må gerne være 4 x så lange næste gang :)

I øvrigt super fed intro! specielt det sort hvide, godt musik valg, jeg havde nok hoppet en 3-5 closups af rattet over, men det er små ting. Super fed film.
fiskefeberen steg lige gevaldigt :) 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 11:38
Sorry for stavefejlen - mit spanske er lidt uldent!
 
Man kan stadig lave DIY ture til Cuba. Specielt område omkring Cayo Coco er åbent for dettet. Det område jeg fiskede var ikke direkte åbent for frit fiskeri, men man kunne godt komme ind fra gade og booke en båd/guide - også til en rimelig pris - men primært uden for højsæsonen (marts-maj).
 
Flemming
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 12:58
Det var såmænd ikke for at skulle rette dig, men mere oplysning til dem der gerne ville søge nettet for yderligere info.

Det glæder mig at der stadig er mulighed for DIY i området. Fiskede der i 2 uger tilbage i 2007 hvilket der kom denne artikel ud af http://www.fiskogfri.dk/Forside/Artikler/Rejsefiskeri/BONEFISH-TIL-FATTIGRØVE

Må se om ikke jeg skal tilbage hvis finanserne tillader det :-)
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 13:08
Jeg kan godt huske artiklen!
 
Jeg fiskede i et lukket område: Cayo Romano, nord for Cayo Coco. Det er pænt dyrt hvis man skal forhånds booke det i højsæsonen, og formentlig ikke så meget bedre end det man selv kan arrangerer omkring Cayo Coco - med mindre man går målrettet efter permit. For dette område har et meget lavt fiskepres - og permiten er meget følsom over for fiskepress. Dette områder var super lækkert, men overnatning og logistik var noget lort! Men går man efter lavt fiskepres og godt permitfiskeri (selv om jeg ikke fik nogen) - så er det helt sikkert stedet.
 
Men hvis man går efter mest for pengene - så får man nok mest ud af at læse artiklen fra Fisk & Fri og så fiske omkring Cayo Coco!
 
Flemming
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 14:21
Vi fiskede også hovedsagligt på Romano/Paredon, både DIY og med guiderne på Paredon. Vi havde ingen problemer med at få lov at passere den militære vagt for at køre ud og udforske området på egen hånd. Spændende område med uanede muligheder for DIY folket, så længe der ikke er restriktioner. Må se hvad fremtiden byder, når nu der er projekter i støbeskeen mht resorter i området.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 14:39
Cayo Romano er i primcippet lukket nu. Det er opkøbt af et spansk firma http://www.mayoldirifishing.com/EN/quienes.html
Det sælges gennem flere firmaer, bl.a. danske Atlantik Travel. Det er lukket land for DIY fiskere i højsæsonen (marts-maj) Men uden for den sæson kan man godt hyrer en guide/båd for en dag til en fornuftig pris - men det er desværre slut med at rende rundt der ude alene!
 
Området er super fedt - og måske også værd at betale lidt for. Men deres overnatning og forplejning er elendig og man kan ikke overnatte ude på øen - hvorfor der er en time i bil (hver vej) hver dag ud til bådene - lidt surt. Men fedt fiskevand er det!
 
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 16:01
Øv Angry
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 18:15



Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 20:34
Avalon smadrede mit DIY fiskeri på Cayo Largo - meget få steder på øen var det til at komme til for mangrove alligevel skulle det stoppes. Jeg har ingen sympati for den slags operatører Angry Nogen synes det er positivt også danske grejhandlere for " Ih hvor er det fint, det er kun os som fisker der hele ugen". Hele Cuba er snart lukket for alm. fiskeri pga. grådighed og egoisme.
Til top
Flemming Birger Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steelheader.dk

Tilmeldt:: 19 Dec 2011
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steelheader.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2012 kl. 22:35
Ja - det er en evig diskution imellem det fede at have vand for sig selv og så det det ødelægger for andre. Det er svært - jeg fisker både på Island og Alaska - begge steder næsten hvert år. Det er fedt (og dyrt) at have en lakseelv for sig selv på Island, men på den ande side er det også fedt i Alaska at man køber at statsfisketegn til 50$ og kan man fiske i et område på størrelse med Europa. Og jo mere du gider bevæge dig - des mere har du det for dig selv....

Et evigt dilemma!! 
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2012 kl. 09:17
Fedt, jeg ønsker mig en tur i Julegave men da konen ikke skulle med så slettede hun den fra ønskesedlen ØV
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum