Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gelså sammenslutningens medlemmer!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gelså sammenslutningens medlemmer!
    Sendt: 16 Dec 2012 kl. 20:41
Jeg undrer mig! Så hjælp mig lige her.
 
Der var d.12/12 møde ang. evaluering af lakseåret 2012 og de regler der blev indført i starten af sæsonen. DSF havde inviteret alle interessenter under DSF og der blev diskuteret alt fra cirkelkroge til fredningstider -  og disse diskussioner skulle munde ud i et arbejdsværktøj for DSF, til de fremtidige forhandlinger med myndighederne - alt sammen meget fornuftigt i mine ører....
Det der undrer mig, er at Gelsåsammenslutningen ville gå ind for at forlænge fredningstiden og derved forkorte fiskesæsonen, så starten skulle rykkes til 1. maj?
 Hvordan kan I gå ind for endnu en afkortelse af sæsonen, især nu hvor spærringerne nedlægges på stribe?
 
Mvh Claus Julius Blomgreen
 
 
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 21:10
Tja, en af konsekvenserne vil jo blive endnu mere pres på Skjern Å fra d 16 April.
Til top
Gert Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ribevesteraa

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ribevesteraa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 21:43
Bare for at få det hele på det rene, så er det 1 maj i Skjern også, da der er fælles regler på området.
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 21:48
Er der virkelig ingen Gelså sammenslutningsmedlemmer der kunne tænke sig at åbne op og forklare hvorfor I bakker op om en afkortelse af sæsonen?
 
Et sådant forslag rammer jo bredt - netop med de fælles regler i tankerne.
 
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:39
Citat: ribevesteraa

Bare for at få det hele på det rene, så er det 1 maj i Skjern også, da der er fælles regler på området.



Hvad skal jeg lige forstå??? er vi ude i at alle de vestvendte åer... IGEN skal afkortes??

Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:42
Et meget relevant spørgsmål må man sige, set i lyset af de mange foreninger og medlemmer i den sammenslutning...
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:56
Tommy, der er talt om at tilpasse reglerne til de enkelte å-systemer, men hvorfor komme med en melding der kan komme til at ramme alle å-systemer? det undrer mig meget. Når Gelsåsammenslutningen kommer med en sådan udmelding, så må jeg gå ud fra at de har hørt deres medlemmer og at det er et ønske fra den brede medlemsskare - det samme må DSF jo også gå ud fra, og gelsåsammenslutningen dækker over mange medlemmer, så DSF er jo nødsaget til at tage forslaget alvorligt!
 
Jeg mangler stadig nogle medlemmer fra Gelsåsam. der kan give mig en forklaring på at de bakker op om et sådan forslag der ikke kun risikerer at ramme de yderste stykker af Ribe å, men også de resterende å-systemer?
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:02
Hej Claus
nej det kan jeg da kun give dig ret i??? jeg tror nu at rame skriget bliver svært IKKE at hører, hvis det er tilfældet at fredningen bliver yderlige forlænget i år 2013...
jeg tror ihvertfald ikke jeg vil sidde stille på min stol og finde mig i det..
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:06
Det håber jeg ikke der er nogen der vil - jeg vil slet ikke benytte min stol mere;-)
 
Synes dog stadig at tavsheden fra sammenslutningens medlemmer, tyder på at deres udsendte har haft opbakning med hjemmefra.
 
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:13
Måske er dette forum ikke det rigtige sted at søge svar fra sammenslutningens medlemmer??
Jeg kan slet ikke forestille mig at  nogen med en sund fornuft ville stille dette forslag MHT en forkortelse at fisketiden i år 2013.. når man tænker på den fadæse de lavede i starten af 2012...
jeg er ihvertfald færdig som å fisker hvis det bliver en realitet at vi i feks Varde å først må starte d. 1 Maj.... men som jeg lærer det så bliver der taget stilling til hver enkelt å system??? ell??
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:23
Er enig i at dette måske ikke er det rigtige forum, men så alligevel, måske det helt rigtige. Et forslag af denne kaliber, kunne jo komme til at ramme bredt, dvs. alle vestvendte lakseførende systemer og jeg har ikke kontakt til ret mange medlemmer af gelsåsammenslutningen - så dette er min vej til dem.
Jeg tænker ikke at forslaget vil blive taget alvorligt, men netop derfor søger jeg bevægegrundende til et sådant, i mine øjne, tåbeligt forslag - og det må jo være medlemmernes ønske, da jeg ikke mener at en formand eller hvad der nu har været afsted, har mandat til at komme med et sådant forslag på vegne af deres medlemmer, hvis ikke opbakningen er tilstede.
 
Og ja Tommy, der kommer et ønske om fælles forskellige regler - dvs regler tilpasset de enkelte å-systemer.
 
Jeg giver ikke op - Medlemmer af gelsåsammenslutningen, kan jeg få en forklaring?
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 05:16
jeg synes nu ikke at have hørt noget til de ting via vores forening som er medlem af sammenslutningen osse. jeg ved ikke om formanden fra sammenslutningen evt bare har udtalt sig på egne vejne. det er da noget der vil følges op på
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 07:19
Nu skal man ikke tage det for givet, at det ikke er korrekt, det så vi jo med fredning af Stallingen, som reelt gik over night, og så var det fakta, med en lang fredning, helt uden om medlemmerne.
 
Om Stallingen kan man så sige, ja det er vel ok, men der var rigtig mange mennesker der fik ferier og andet helt spoleret, da deres planlægning med hytter - andet gik  fuldstændig væk + at erhvervslivet med overnatninger og andet også var ramt.
 
Medlems flugt var der vel også.
 
Omkring en evt. yderlige minimere at fisketiden, ja jeg synes, at det efter hånden er helt på laksens premisser det foregår, og jeg kan ikke helt se, at man kan blive ved med at indsnævre fisketiden, der er jo andet fiskeri end laksen,og der må komme en reaktion i form af udmeldelser.
 
Personlig har jeg været medlem af sammenslutningen siden 1972, og har i de år der gået se mange underligheder, både med mislykkede udsætninger og fredninger, så der er ikke noget, der undre mig.
 
Jeg har været fortaler for, at fordele laksekvoterne anderledes, således, at der er fangstmuligheder jævnt over hele sæsonen, med kvoter der, kan reguleres fremad, sådan at forstå, at man fastsætter en fast kvore pr. måned for hele året, hvor man så fører evt. manglende hjemtag fremad, i de resterende måneder, så ville der være et jævnt fiskeri, og så behøver man ikke, at korte sæsonen hele tiden.
 
Nu behøver der i min verden, ikke at være hjemtag af laks, så længe bestanden ikke er 100% selvprodukserende, så det er ikke her, at jeg har problemer.
 
For at få 100% orden på, hvad der op og ned i den her melding, ville jeg da kontakte Flemming Holm fra Sønderjydske Sportsfiskerforening, han plejer at have helt tjek på det, med mindre han heller ikke er indformereWink
 
Mvh
P.K.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 07:32
Syntes 1 maj ville være et glimrende tiltag, så kan nedgængerne komme uforstyrret ud igen 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 08:15
Per: jeg er sikker på at Flemming Holm kan kaste lidt lys på situationen, er dog lift i tvivl omkring hans tilknytning til sønderjysk. Han deltog ved mødet i Esbjerg som rep. for RIbe sportsfiskerforening, men han har vel hørt det samme som resten af de repræsenterede foreninger.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 09:31
Nu er det jo sådan nogle af os er medlem flere steder, så mon ikke Flemming Holm er representativ i alle henseenderWink
Mvh
P.K.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 12:22
Det er der jo flere af os der er Wink Altså medlem flere steder i systemet. Så derfor er det vel meget relevant at få belyst hvilke ideer der forhandles på vores vegne, samt af hvem, og ikke mindst hvilken kasket de har på når de gør det ;-)
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 13:53
Hvis det passer, må de sgu stoppe! Det ender jo med at å-sæsonen bliver lige så kort som ved de norske elve.
Skulle det være for at beskytte laksebestanden? Vejen frem er jo helt klart at fjerne spærringerne (som de har været og stadig er i gang med), samt at forbedre gydeforholdene i å-systemet. 

Det er efterhånden ved at være temmelig frustrerende med alle de regler og tiltag der følger med laksen, specielt udsætningen af sæsonpræmieren, når man nu går og glæder sig hele vinteren til atter at komme ud og svinge stangen langs åen!

MVH Kasper - medlem af Ribe Sportsfiskerforening


Redigeret af Kasper J - 17 Dec 2012 kl. 13:55
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 14:54

Det kunne være sjovt om nogen ligger inde med et referat fra dette møde??

 

At man som forening ønsker at forkorte sæsonen er jo helt skudt ved siden af – hvorfor ønsker man endnu et skridt mod at forringe sportsfiskeriet?

 

Man kan spørge sig selv om hvorfor Gelsåsammenslutningen ønsker at forringe deres produkt – foreningerne er jo kun i live i kraft af deres medlemmer og dette træk skaffer ikke flere kunder i butikken

 

Hvilket mandat har denne sammenslutning til at stille et sådant forslag?

 

Er dette blevet drøftet blandt medlemmerne i de forskellige foreninger eller har man handlet på egen hånd?

 

Giv mig en god grund til at forkorte sæsonen yderligere…

(Brians kender vi, men den kommer nok alligevel...Cool

 

I stedet burde man hårdhændet sørge for at de regler, der trådte i kraft før sidste sæson, bliver håndhævet – her villle mange laks slippe videre op gennem åen i stedet for at ende deres dage i fryseren sammen af artsfæller.

 

En afkortning af sæsonen til start 1. maj uden at medlemmerne er blevet hørt, må da koste hoveder i Gelsåsammenslutningen forskellige bestyrelser…

 

 

 



Redigeret af lerby - 17 Dec 2012 kl. 14:55
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 15:27
Jeg var med til mødet som repræsentant for Ribe Sportsfisker Forening. Formanden for Gelså Sammenslutningen kom med forslaget under en debat om længden af sæsonen. Der var mange forskellige holdninger fra forskellige åsystemer og det var tydeligt at de fælles regler om sæsonlængden ikke var gennemtænkt ordentligt. Meningerne var mange, men da forslaget kom om premiere 1. maj studsede jeg noget. Det var ikke kun for at undgå nedgængere, men lige så meget begrundet i, at nystegne laks ikke nåede op på de øvre stykker af å-systemet før denne dato eller omkring denne dato. Jeg tror han er træt af at de nedre stykker (RSF og Ribe Vesterå) fanger laksene og dermed kvoten inden de når op. Kvotefordelingen 2012 var, som de fleste med kendskab til Ribe å systemet, også temmelig mærkeligt skruet sammen. Igen af samme mand, der også sidder som formand i SU. (Selvmål af rang) 
Med hensyn til at skåne nedgængerne, er det i mine øjne ikke noget problem at starte 1. april som vi gjorde tidligere. Der er ikke mange nedgængere tilbage. De kan hurtigt fightes og genudsættes og de kan holde til det, modsat de nystegne laks med løse skæl. De har også gjort det de skulle, hvorimod de farvede i efteråret stadig mangler at give deres gener videre.
Men tilbage til mødet, hvor der blev snakket om erfaringer fra den overståede 1. sæson med fælles lakseregler. Reglerne er de samme i 2013.
 
Mvh. Jørgen Frost
Bestyrelsesmedlem RSF
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 15:28
Jeg syntes som tidligere skrevet at en afkortning er fint, især hvis det er at rykke premiere start til 1 maj, om man så vil give den 14 dage i den anden ende er fint nok, Pointen er de store nedgængere som har overlevet gydningen og vandrer ud ar en mulighed for at komme tilbage 1½ år senere og så er det ikke en lille fisk vi snakker om
Og når selv en formand for Skjern å kan aflive og indveje Nedfaldsfisk er det da ude på et skråplan.

I år blev kvoten af store laks brugt på 7 dage ca, dette beviser til dels både at opgangen er massiv og åen har potentiale til at reproducere, hvilket den allerede gør i stor stil. Udsatte Laks i skjern å systemet har fået klippet fedtfinnen af
Bem at i 2012 Blev der indrapporteret 1214 Laks : http://www.skjernaasam.dk/index.php?option=com_catchreport&task=statistics&species=salmon&year=current

Kun 7 af dem var finne klippet, det vil sige vi snakker om at ca ½ pct af de indrapporterede fisk er udsatte, resten er reproduktion.

til gengæld, mener jeg så også at man skal føre mere massiv kontrol ved åen, alt for mange laks landes og hjembringes når kvoten er brugt, og alt for mange tager adskillige laks med hjem hvert år selvom dette ikke er tilladt

og Drop så de skod regler de er igang med at få igennem nu

Bla at man i de første uger af sæsonen ikke kan fiske med årskort i skjern å systemet dvs alle der er medlemmer af foreninger bliver tvunget til at købe dyre dagkort til det samme foreningsvand

Skjern å lakse cirkuset er langsomt ligesom i norge ved at udvikle sig til en pengemaskine
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 16:12
Brian Olsen du bvedes venligst dokumentere din påstand: Og når selv en formand for Skjern å kan aflive og indveje Nedfaldsfisk er det da ude på et skråplan

Redigeret af Taonga - 17 Dec 2012 kl. 16:12
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 16:35
Alle ved det, det var til et eller andet skjern å arrangement en formand kom og indvejede en nedfaldsfisk, så det er ikke en påstand, men et fakta, Pointen var nu stadig at en premiere start rykket til 1 maj er en god ide 
Til top
Egon Feike Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
drejøvej

Tilmeldt:: 10 Jul 2009
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér drejøvej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 17:07
I tænker da også kun på jer selv, hvad med de små klubber der er længere opstrøms som laksen er, de kan snart ikke fiske mere når start bliver flyttet til 1 maj.
Eks. Sønderåsammenslutningen (Vidå system) som det er i dag med start 16 april er der 15 dage de kan fiske inden den bliver lukket igen fra 1.maj - 16 juli græsfrening
Der kommer er ikke laks op.Det samme vil evt. gælde for Tinglev/ Bajstrup hvor der ikke findes laks
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 17:08
Brian jeg ved ikke helt hvorfor du begynder at snakke om Skjern å. Denne tråd handler om Ribe å systemet, og de to åer kan altså ikke direkte sammenlignes.
Diskussionen går på om det er ok at 1 mand kommer med et forslag fra et meget stort stykke fiskevand hvor flere forskellige foreninger har ret til at fiske. Spørgsmålet er om medlemsforeningerne er blevet hørt og det derved er et ønske fra medlemmerne, eller om han kun kommer med egne synspunkter uden at baglandet nødvendigvis er enig i denne holdning. 
Hvis du har et problem om nedfaldsfisk og formænd i Skjern å er du da velkommen til at diskutere det i en anden tråd.
 
Jørgen Frost
Til top
Niels Michaelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels Michaelsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2012
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Michaelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:04
Nu skal der jo være SU møde i næste uge, så her er da et glimrende emne til agendaen. SU bør have en fælles holdning som de viderbringer til DSF. Indtil da kan de enkelt medlemmer kun udtale sig på egne vejne.
 
Min personlige holdning er at 1. april - 31. oktober er et glimrende kompromis mellem fredning og fiskemulighed (er godt klar over at vi pt. først må starte 16. april). Det store frivillige arbejde der ydes for at hjælpe fiskebestanden på rette vej gøres ud fra et ønske om at fange en fisk. Hvis vi lukker så meget for fiskeriet og gør sæsonnen kort, så vil der nok falde folk fra i dette arbejde. Ligesom der bliver færre medlemmer i foreningerne. Det er vel næppe det vi vil?
 
Mht. til fælles regler er jeg principiel enig i at der laves dette. For mig kunne man godt gå skridtet videre og 'overdrage' fiskeretten til staten. Det vil fjerne alle de lokale suboptimeringer og magtkampe. Det fungere super fint i USA, Canada og New Zealand. Der skal så købes et statstegn, som giver adgang til at fiske i ALLE vandløb.
 
PS: Vi ses på kysten ;-)
Mvh Niels
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:15
@ Jørgen Frost. Du skriver:
"Jeg var med til mødet som repræsentant for Ribe Sportsfisker Forening. Formanden for Gelså Sammenslutningen kom med forslaget under en debat om længden af sæsonen .... Igen af samme mand, der også sidder som formand i SU."
Formanden for SU er ikke et bestyrelsesmedlem i Gelsåsammenslutningen, og udtaler sig derfor forhåbenlig ikke på dens vegne! Du bør rette en evt. navne/rolle forveksling for ikke at sætte forkerte personer i miskredit.
Hilsen Finn
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:22
Citat: Asafrost

Brian jeg ved ikke helt hvorfor du begynder at snakke om Skjern å. Denne tråd handler om Ribe å systemet, og de to åer kan altså ikke direkte sammenlignes.
Diskussionen går på om det er ok at 1 mand kommer med et forslag fra et meget stort stykke fiskevand hvor flere forskellige foreninger har ret til at fiske. Spørgsmålet er om medlemsforeningerne er blevet hørt og det derved er et ønske fra medlemmerne, eller om han kun kommer med egne synspunkter uden at baglandet nødvendigvis er enig i denne holdning. 
Hvis du har et problem om nedfaldsfisk og formænd i Skjern å er du da velkommen til at diskutere det i en anden tråd.
 
Jørgen Frost


Det har du ret i, det var for at understrege at en fredning til 1 maj i mine øjne vil være et positivt tiltag, Jeg har selv skrevet lignende i et oplæg til dtu aqua, hvor jeg bla har stillet foreslag til restriktioner indenfor fluefiskeri
Jeg ved godt det er ribe å systemet, men ribe og skjern å laksen er næsten samme stamme, den genestiske forskel er minimal. og problemet med nedfaldsfisk er det samme i begge åer. jeg ved nogle forholder sig til de har gjort deres pligt og gennemført gydning, men det er jo ikke ensbetydende med de ikke kan komme op og gyde igen om 1½ år, og næste gang vil jo være som meget store laks.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:29
Citat: Finn P.

@ Jørgen Frost. Du skriver:
"Jeg var med til mødet som repræsentant for Ribe Sportsfisker Forening. Formanden for Gelså Sammenslutningen kom med forslaget under en debat om længden af sæsonen .... Igen af samme mand, der også sidder som formand i SU."
Formanden for SU er ikke et bestyrelsesmedlem i Gelsåsammenslutningen, og udtaler sig derfor forhåbenlig ikke på dens vegne! Du bør rette en evt. navne/rolle forveksling for ikke at sætte forkerte personer i miskredit.


Efter mine kilder var det personen som er formand for SU der udtalte sig ...men hvad han præsenterede sig som ved jeg ikke ...det der med kasketterneWink
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:34
Citat: fætter ål


Jeg ved godt det er ribe å systemet, men ribe og skjern å laksen er næsten samme stamme, den genestiske forskel er minimal. og problemet med nedfaldsfisk er det samme i begge åer. jeg ved nogle forholder sig til de har gjort deres pligt og gennemført gydning, men det er jo ikke ensbetydende med de ikke kan komme op og gyde igen om 1½ år, og næste gang vil jo være som meget store laks.


Det kan nok ikke stilles helt så enkelt op Brian, der er meget stor forskel på ogangsmønstret hos laksene i de 2 åsystemer ...og så er der jo også lige den detalje, at Ribesystemet primært er en havørred å, og følgeligt er det så dette fiskeri der dyrkes mest. Ribe's unikke havørredstamme, og havørredfiskeri er der mange der vægter mindst ligeså højt, hvis ikke højere, end laksene. Jeg mener derfor det er lidt for firkantet at sammenligne de 2 åsystemer som du prøver her.


Redigeret af FD - 17 Dec 2012 kl. 18:36
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 18:51
Finn Petersen - ja jeg blev også i tvivl og tjekkede på Sammenslutningens hjemmeside. Om han så har repræsenteret Sammenslutningen eller Sønderjyske, hvor han er formand kan jeg ikke huske. Der er sket en fejl på titlerne hvilket jeg beklager, men ikke desto mindre var det ham der kom med forslaget. Og han sidder som formand for SU Ribe å
 
Jørgen Frost
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 19:00
Gelsåsammenslutningens formand hedder Peter Petersen. Det skal nævnes at det ikke var ham der nævnte noget om ændring af sæsonstart på mødet i Esbjerg d. 12.12.2012.
Beklager hvis der er sket en misforståelse. Han skal selvfølgelig ikke miskrediteres for at have postuleret et sådant ønske.
 
Jørgen Frost
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 19:02
Citat: FD

Citat: fætter ål


Jeg ved godt det er ribe å systemet, men ribe og skjern å laksen er næsten samme stamme, den genestiske forskel er minimal. og problemet med nedfaldsfisk er det samme i begge åer. jeg ved nogle forholder sig til de har gjort deres pligt og gennemført gydning, men det er jo ikke ensbetydende med de ikke kan komme op og gyde igen om 1½ år, og næste gang vil jo være som meget store laks.


Det kan nok ikke stilles helt så enkelt op Brian, der er meget stor forskel på ogangsmønstret hos laksene i de 2 åsystemer ...og så er der jo også lige den detalje, at Ribesystemet primært er en havørred å, og følgeligt er det så dette fiskeri der dyrkes mest. Ribe's unikke havørredstamme, og havørredfiskeri er der mange der vægter mindst ligeså højt, hvis ikke højere, end laksene. Jeg mener derfor det er lidt for firkantet at sammenligne de 2 åsystemer som du prøver her.


Enig, når det drejer sig om havørred, men ! Det ændrer jo bare ikke på den faktor at laksen er der, og det utvivlsomt i en eller anden udstrækning også af samme årsag vedrører laksen. men når det så er sagt er jeg spændt på om de fælles regler, og dermed det nye MONEY MAKER i skjern å systemet spreder sig til de andre systemer, her vil man jo udelukke årskort i de første uger af premiere fiskeriet og dermed tvivnge alle der har årskort via foreningerne til at skulle købe dagkort alligevel. Sagt  på en anden måde er målet ved at hellige midlet i de vest vendte åer og på tide lystfiskerne råber højt
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 19:13
Brian Olsen nævner for en gang skyld noget brugbart i mine ører - nemlig mere kontrol ved åerne. Alt for mange fisker ikke efter reglerne - og hvis andre ikke gør det hvorfor skulle jeg så? Han nævner så også restriktioner for fluefiskere, hvilket kunne være spændende at høre hvilke tanker han har videregivet til DTU-vand.
 
For lige at dryppe lidt julegodter i Brians sokker, så er nedenstående link jo vand på laksens mølle:
 
 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 19:27
Så må spørgsmålet jo rettes til sønderjyskes medlemmer!
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 20:38
Uddrag:
det nye MONEY MAKER i skjern å systemet spreder sig til de andre systemer, her vil man jo udelukke årskort i de første uger af premiere fiskeriet og dermed tvivnge alle der har årskort via foreningerne til at skulle købe dagkort alligevel.
 
Hvor kan man se dokumentation for ovenstående postulat, det hører jeg gerne om.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 21:05
synes også det virker en smule grotes.. at straffe dem som støtter foreningen hele året.. nej nu skal alle"nasserne" også have først af kagen?? virker underligt i mine øjne..
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 21:23
Citat: Asafrost

Finn Petersen - ja jeg blev også i tvivl og tjekkede på Sammenslutningens hjemmeside. Om han så har repræsenteret Sammenslutningen eller Sønderjyske, hvor han er formand kan jeg ikke huske. Der er sket en fejl på titlerne hvilket jeg beklager, men ikke desto mindre var det ham der kom med forslaget. Og han sidder som formand for SU Ribe å
 

Jørgen Frost

Tak Jørgen for at have kastet lys over hvem der fremlagde forslaget - det kommer bestemt ikke bag på mig og giver også mere mening - skal dog siges at du ikke er den eneste der har opfattet det, som du gjorde til en start, men lad nu det ligge. Det der for mig er interessant er hvordan det fremtidige samarbejde i SU skal forløbe, når formanden for SU kommer med sådan et ønske? Godt nok på vegne af sønderjysk sportsfiskerforening, men han har dog også en kasket der hedder formand for SU..... Tænker at man må tænke før man taler, når man besidder 2 kasketter, dog har han her udtalt sig på vegne af sdrjysk.
Sjovt at sønderjyskes medlemmer ønsker at starte 1. Maj, især når man tænker tilbage på høringen omkring laksereglerne - her indsendte Ribe vesteråkonsortiet og RSF et forslag der hed at sæsonen IKKE skulle forkortes, da det ville ramme de øverste foreninger...... Til mødet kom "takken" så!
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 21:40
Hej Keld.
 
Nu tror jeg at der efterhånden, kommer rigtig mange meldinger om det ene og det andet, men fakta er, at man på dette link, kan se nogle af de tiltag, der henvises til:
 
 
Jeg har på fornemmelsen, at det kvote system i Skjern å ikke er virker efter hensigten, mest fordi det i en forretningsverden jo er helt tosset at få "udsolgt" af laks efter sæsones første 14 dage.
 
Jeg kan hører erhvervslivet brumme godt over tabt indtjening i resten af sæsonenWink
men det må jo være kloge hoveder, der annerkender det her, for jeg har som udøver af laks / havørred fiskeriet svært ved at se fidusen, at der sidst på sæsonen ikke er noget at komme efter, det må da give problemer med medlemmerne, og medlemsflugt tror jeg på, vis man ikke får gjort noget, så der er jævn med fangster hele sæsonen.
 
Jeg vil stadig mene, at man ikke behøver at hjemtage fisk, men det er jo et spørgsmål, som hidtil strander på at der er folk, som vil have noget til ganen og fryseren, og det skulle efter sigende holde en vis %del medllemmer, at det er muligt at hjemtage fisk.
Jeg kan så ikke se, at de højere priser, og måden de sættes op på, vil kunne holde på medlemmer, ejheller være gavnende for folk, der kommer langvejs fra, det ligner, at man sikkert hellere vil til Gaula og andre Norske elve, hvor fiskeriet er i bedring, og hvor der en lidt anderledes natur.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 17 Dec 2012 kl. 21:42
Til top
Niels Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
NN32 Avatar

Tilmeldt:: 25 Mar 2012
Geografisk: Vejen
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NN32 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 22:20
Ej Haloo vi skal ikke til at rykke den fra den 15 april til 1 Maj.
Hvad er det for noget lort.
Og havde tænkt mig at melde mig ind i Sønderjyske Sportsfiskerforening men hmm .
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 22:34
Hej Claus,
Hvorfor ringer du ikke til dem du gerne vil have i tale.
Der er da sikkert nogen som godt vil fortælle dig det og så fik du svar på dine spørgsmål hurtigt og nemt Wink
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 23:25
Niels: Jeg var interesseret i at høre, hvorfor medlemmerne bakkede op om en afkortning af sæsonen - lidt mange at ringe til ikke? min formodning var helt ærligt, at medlemmerne ikke er blevet hørt og at der igen er en formand for en af de øverste foreninger der har kørt et egotrip.... Nu da der er kastet lys over hvem der er kommet med udtalelsen, så er jeg ikke overrasket - jeg har aldrig haft problemer med at gå direkte til kilden og som medlem af SU, har det kastede lys, gjort vejen til forslagsgiveren meget kortere. Vi skal jo sidde ved det samme mødebord nogle gange om året.
mvh Claus
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 23:27
Tak Per, som jeg også formodede er årskort jo ikke suspenderet første måned som jeg læser det ud fra indsatte uddrag i mit forrige indlæg, det er blot dagkortene som er sat op, hvilket jeg personlig finder ganske i orden, det kan måske afskrække de værste madfiskere.
 
 
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 23:41
Hej Claus,

Undskyld, jeg troede at det var beslutningstagerne du ville have fat i, sådan læste jeg dit første indlæg  Wink
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 01:38
Hold da op det er sjovt at læse alle de indlæg.
Langt de fleste, som ved en masse om hvad der blev sagt på mødet, var slet ikke med til mødet LOL
 
Preben, som er formand for Sønderjysk og også formand for SU sagde, at for hans skyld kunne sæsonen godt først starte 1. maj, men det har da ikke en pind med Gelsåsammenslutningen at gøre, så gør Jer selv en tjeneste at lade være med at opfatte det som et forslag fra samme.
Det blev i øvrigt sagt i en diskution om fredningtiderne, hvor der var rigtig mange forskellige forslag fremme - jeg havde også opfattelsen af at det nærmest var sagt som en joke over for de forslag der mente, at vi skulle starte meget før og slutte meget før - skulle ikke undre mig om det var dem der havde de yderste stykker der kom med det forslag Wink
 
Der var mange spændende ting på programmet denne aften, men det vi var mest enige om var, at vi var uenige specielt om fredningstiderne.
Der var et interessant forslag fra en deltager om at vi skulle frede åen den 1. oktober, for det var rigtig dårlig moral at tage fisk med så meget rogn. Hmm gad vide om de ikke har den samme mængde rogn i sig et par måneder før.
 
Slap nu af og nyd, at det ikke varer længe før det igen begynder at lysne - reglerne er de samme i 2013 som de var i 2012.
 
Mødet skulle bruges til at evaluere reglerne og det var det der blev gjort.
 
Med venlig hilsen
- en af mødedeltagerne
 
Kim Andersen
Sportsfiskerforeningen Aabenraa
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 07:09
Kim: Nu sad jeg med ved det første møde i Skjern i januar sammen med Preben, jeg sidder i SU sammen med ham - afskriv den ikke som en joke, men som en holdning! En holdning der fremføres af en formand og derfor også på vegne sf medlemmerne! Man kan IKKE som formand sidde ved et sådan møde og komme med egne meninger, den går ikke.
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 07:40
Hej Brian Olsen.
 
Årskortene i Skjern Å må gerne fiske hele sæsonen, dagkortfiskerne må gerne fiske hele sæsonen, dog koster et dagkort kr. 400.- den første måned. Ugekortfiskere må ikke fiske den første måned.
 
Dette er hvad jeg har læst inden for den sidste uge (kan desværre ikke finde det på nettet igen). Cry
 
Så er man velsagtens nødt til at købe årskort Wink
 
Mvh. og knæk og bræk til alle i 2013
Glædelig jul til alle
Jens Lygum
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 07:55
Utroligt at der skal være så megen debat om fredningstider ....... , mange glemmer åbenbart at laksen er fredet, og at kvoterne er givet som dispensation fra de gældende regler.

Som "ikke-laksefisker" synes jeg faktisk, at det er yderst betænkeligt, at fiskeriet efter disse "kvote-laks" i så høj grad skal diktere fredningstider og fiskeregler for alt fiskeri i disse å-systemer. Nu er stallingen jo indtil videre totalfredet, men der kan jo også dyrkes fiskeri efter ørred og gedde ..... , men det skal jo selvfølgelig ske på laksefiskernes præmisser Wink

Mvh
Allan Wermuth

P.S. Ironi kan forekomme i ovenstående indlæg !


Redigeret af wermuth - 18 Dec 2012 kl. 07:56
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 12:50
Hej forum
 
Jeg er ked af det, men der er kun een vej frem = 100% C&R
 
Så kan der fiskes hele året alle steder efter alle arter.
 
Fiskekortet er statsfisketegnet til 1000 kr. uden nogen form for rabatordning.
 
Kontrollen udføres af fiskerikontrollen, som får tilført mange flere midler.
 
100% C&R betyder så også, at alt fritidsfiskeri bliver forbudt.
 
Hav en god jul Smile
 
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2012 kl. 15:21
Citat: cjbhare

Kim: Nu sad jeg med ved det første møde i Skjern i januar sammen med Preben, jeg sidder i SU sammen med ham - afskriv den ikke som en joke, men som en holdning! En holdning der fremføres af en formand og derfor også på vegne sf medlemmerne! Man kan IKKE som formand sidde ved et sådan møde og komme med egne meninger, den går ikke.
 
Claus: Man kan ikke, som formand, tage til et møde, og hver gang der skal diskuteres et eller andet, sige at jeg kan ikke udtale mig før jeg har haft indkaldt til et møde med mine medlemmer, det er ikke muligt at arbejde på den måde. Læg mærke til, at der var 3 medlemmer fra Sønderjysk tilstede til mødet, og der var ingen af dem der protesterede, de forstod godt joken.
De medlemmer der har valgt dig som formand, må stole på at du arbejder i deres interesse og ellers må de vælge en anden formand på generalforsamlingen.
 
Jeg er stadig af den mening, at det nærmest var sagt som en joke eller skal vi sige som en modvægt til nogle af de andre ting der kom fra nogle af de medlemmer, der har de yderste stykker af Ribe å systemet, som ytrede ønske om at få sæsonen flyttet til så tidligt som muligt, og som så var ligeglade med at den blev kortet af i slutningen.
Det forstår jeg selvfølgelig godt, for da er fiskene trukket længere op i systemet. At fiskene sent på sæsonen så ikke er en kulinarisk nydelse er en hel anden sag, men det må vel også være rimeligt, at dem der betaler for vandet langt oppe i systemet også har en mulighed for at fange fisk.
Jeg vil også godt poientere at jeg ikke vil gå ind for en løsning med en senere start, ligesom jeg heller ikke kan acceptere en tidligere slutning på sæsonen.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres