Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejafgift i Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vejafgift i Norge
    Sendt: 16 Dec 2012 kl. 21:41
Hej med Jer Norgesfarere.
 
Efter sommerens tur til Norge, har jeg i løbet af efteråret modtaget en række opkrævninger for vejafgifter op og ned af Norges landeveje. Jeg har betalt de vej-toldsteder jeg har stødt på under turen op og ned. Jeg har alligevel fået en håndfuld opkrævninger, som er vedlagt foto-registreringer af min bil.
Beløbene bliver opkrævet her fra DK på vegne af de norske vejvæsner. Det er ikke store beløb men mange små. Det virker som om, at Nordmændene nu har fundet yderligere den 5. og 6. pat, som de kan klemme yderligere kroner ud af.
Er der nogle herinde som modtager disse opkrævninger og betaler I dem ?.
Vil jo gerne til Norge igen :-)
 
vh. Lars
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 21:46
Der er smart og betale. Kan gå til inkasso. Er betaling for f.eks. Oslo, Rv.2, E6 osv.
Samme er med P-avgifter fra Danmark. De kommer opp her til Norge med trusler om inkasso gjennom et regskapskonto i Oslo. Virker som om den danske staten MÅ ha de pengene, hvis de ikke skal gå konk.
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:15
En del af vejafgifterne i Norge, bliver registreret via foto af bilen! Når du kører på de pågældende strækninger!
Mvh
Jesper Hansen
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:21
Hej Søren og Jesper.
 
Tak for jeres svar.
De opkrævninger jeg har fået (indtil nu) er fra Euro Parking i London, men med Dansk kontoindehaver Euro Parking i DK.
 
Det er fra henholdvis Fjellinjen, E18 Vestfold og E6 Gardermoen.
Jeg forstår jeres meldinger sådan, at jeg bør betale dem, eller kan jeg arkivere dem lodret ?
 
På forhånd tak. Lars
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:22
Og der kan gå meget længe før man får regningen, helt op til 10 måneder har jeg læst 

mvh
Rasmus
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:26
Som du selv skriver er det småbeløb. Og hvis du har intentioner om at besøge Norge igen, ville jeg betale! De glemmer dig ikke!!
Mvh
Jesper Hansen
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:37
Betal dem. Der er ingen problemer med at sælge inddrivelsen over grænserne til inkasso-firmaer. Og når de først kommer, så er det med gebyrer og et lille bål vedlagt Evil Smile Wink
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:41
Uha uha.
Confused
Er sendt til betaling.Cry
 
Tak for jeres tilbagemeldinger.
 
vh. Lars
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:42
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:46
Har selv lige modtaget en et brev med en lignende opkrævning på 11 NOK, eller 11,68 DKK ...frit slag. 
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:57
Hej Finn.
 
Du skal nok regne med at få lidt flere "julehilsner" fra Norge.
 
Jeg har fået i alt 4 breve med at alt fra 11,69 DKR for et enkelt "passeringsnummer" til 108,02 DKR for 7 "passeringsnumre".
 
Turen var fra Larvik til Orkla og retur over Gøteborg. Begge over Oslo og i gennem Østerdalen.
 
Glædelig jul.
 
Lars
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 22:58
Man kan trods alt være glad for at ikke blive opkrævet "fakturagebyr" hvilket er normalt i Norge, typisk 60,- kroner for at få tilsendt faktura Clap

mvh
Rasmus


Redigeret af rasmushansen.com - 16 Dec 2012 kl. 22:59
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:26
Hej
 
Mit råd til jer er,  at hvis i skal til Norge så anskaf jer en Brobiss til Storebælt. I perioder er den gratis i anskaffelse.
 
Jeg var i sommer på fisketur på Hitra ved Tronhjem, og havde en brobiss i forruden.  Vi kørte op og hjem uden problemer, og vejafgifterne blev trukket på den  konto jeg havde opgivet.
 
Et par måneder senere fik jeg en opkrævning på et vejstykke på motorvejen under Oslo, hvor jeg var registreret som ikke betalt.
Jeg henviste til min brobiss, der havde registreret vejstrækninger både før og efter  vejstykket under Oslo.
Jeg har ikke hørt fra dem siden.
 
Ejner
 
 
 
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2012 kl. 23:59
Citat: Lars Holm

Hej Finn.
 
Du skal nok regne med at få lidt flere "julehilsner" fra Norge.
 
Jeg har fået i alt 4 breve med at alt fra 11,69 DKR for et enkelt "passeringsnummer" til 108,02 DKR for 7 "passeringsnumre".
 
Turen var fra Larvik til Orkla og retur over Gøteborg. Begge over Oslo og i gennem Østerdalen.
 
Glædelig jul.
 
Lars
 


Hej Lars,

Nu kørte jeg fra Larvik til Lærdal og retur. Alle de bomme jeg passerede (pånær 1), betalte jeg da bompenge i skålen i manuel banen. En gang måtte jeg pga. vejarbejde over i auto-pass banen, og da jeg ikke har bro-bizz eller auto-pass, så regner jeg med at det er den jeg har betalt for ...men der er måske afgift ud over det man betaler deroppe?

Og glædelig jul til dig også
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 01:04
Citat: Lars Holm

Hej med Jer Norgesfarere.
 
Efter sommerens tur til Norge, har jeg i løbet af efteråret modtaget en række opkrævninger for vejafgifter op og ned af Norges landeveje. Jeg har betalt de vej-toldsteder jeg har stødt på under turen op og ned. Jeg har alligevel fået en håndfuld opkrævninger, som er vedlagt foto-registreringer af min bil.
Beløbene bliver opkrævet her fra DK på vegne af de norske vejvæsner. Det er ikke store beløb men mange små. Det virker som om, at Nordmændene nu har fundet yderligere den 5. og 6. pat, som de kan klemme yderligere kroner ud af.
Er der nogle herinde som modtager disse opkrævninger og betaler I dem ?.
Vil jo gerne til Norge igen :-)
 
vh. Lars
Få en BroBizz, så betales der automatisk - der er vist 8 betalingsstrækninger på E6 fra Svinesund til Mjøsa og der kommer nok lige et par stykker mere, når E6 bliver færdigudbygget om et par år... Hvis ikke man betaler, så bliver det bare hurtigt meget dyrere, så betal du hellere.
 
Herudover, så er "roadpricing"  vel egenligt en fin måde at kunne få udbygget vejnettet på - der kunne DK lære noget.


Redigeret af Steen Kehler - 17 Dec 2012 kl. 01:05
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 09:12
Som flere nævner, jeg anskaffede også en Brobizz for et par år siden, den var gratis, vi kører problemfrit i Norge.
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2012 kl. 09:19
Nogle gange kan det betale sig at køre op gennem sverige hvis du skal langt op , og vejene kan også være bedre
 
VH Christian
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres